Volkswagen TiguanVolkswagen Tiguan, mniejszy od Touarega, a większy od Tourana, należy do segmentu kompaktowych SUV-ów. Światowa premiera Tiguana miała miejsce podczas wystawy samochodowej we Frankfurcie we wrześniu 2007 roku. Pod koniec tego też roku Volkswagen Tiguan zadebiutował na polskim rynku. Ocena użytkownikówVolkswagen Tiguan - generacje, wersje, katalogKup Volkswagen TiguanVolkswagen Tiguan - opinie kierowcówVolkswagen Tiguan został oceniony 34 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.62 na 5 możliwych punktów. 88% użytkowników określiło że warto kupić ten model Ocena łaczna: 4.62 Liczba ocen: 34 Czy warto kupić ten model: tak 88% nie 12%
Volkswagen Tiguan - awaryjność
7% Nieznaczne usterki 2% Poważne usterki Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (7.60%), układ hamulcowy (2.70%), układ wydechowy (1.90%)
Volkswagen Tiguan - spalanieUżytkownicy modelu Volkswagen Tiguan testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
Liczba raportów:
34
11
23
śr. spalanie w mieście (l/100km)
9
9.5
8.5
śr. spalanie w trasie (l/100km)
7.7
8.2
7.1
Volkswagen Tiguan - bezpieczeństwo
Informacje o samochodach Volkswagen TiguanSkoda Kodiaq vs VW Tiguan Allspace? Bogate w formie i treści: TESTtesty porównawcze 30-08-2022
7-miejscowy SUV to podobno najbardziej mieszczańskie auto, jakie można sobie wyobrazić. Jednak Skoda Kodiaq i VW Tiguan Allspace, obydwa po liftingu i z 200-konnymi dieslami oraz dwusprzęgłowymi skrzyniami biegów, pokazują, że funkcjonalne auto może być też całkiem luksusowe. Kia Sportage czy VW Tiguan: Jak równy z równym - TESTtesty porównawcze 26-06-2022
Popularnemu Volkswagenowi Tiguanowi, który w aktualnej wersji jeździ po drogach już od sześciu lat, przybył właśnie konkurent. Kia Sportage pojawia się teraz jako model nowej generacji. W teście bogato wyposażone wersje z benzynowymi, turbodoładowanymi silnikami o mocy 190 i 180 KM. VW Tiguan eHybrid, Skoda Superb iV i Cupra Formentor VZ e-Hybrid: Jazda z prądem - TESTporównanie 03-03-2022
Trzy samochody, trzy silniki spalinowe i tyle samo elektrycznych, czyli porównanie aut z napędem hybrydowym typu plug-in. VW Tiguan eHybrid, Skoda Superb iV oraz Cupra Formentor VZ e-Hybrid stają do pojedynku na oktany i elektrony. Używany Volkswagen Tiguan (od 2015) - Golf wśród SUV-ówtesty samochodów używanych 28-12-2021
W 2020 r. na świecie kupiono 911 tysięcy Volkswagenów Tiguanów. Główne zalety tego modelu to funkcjonalność i niezbyt wysokie koszty eksploatacji. Volkswagen Tiguan Urban Sport – nowa wersja specjalnawydarzenia 17-08-2021
Volkswagen Tiguan Urban Sport wygląda inaczej, niż pozostałe wersje. Ma czarne, 18-calowe felgi czy spoiler w stylu modeli „R”. Znamy jego cenę w Polsce. Volkswagen ma już 9 hybryd plug-inAktualności 13-08-2021
Modele typu PHEV Volkswagen oferuje niemal we wszystkich segmentach – od kompaktowego Golfa eHybrid, przez średniej klasy Passata GTE i popularnego SUV-a Tiguana eHybrid, aż do topowego SUV-a Touarega R. Najtańsze 7-osobowe auta na rynku – przeglądwydarzenia 17-07-2021
Niewiele aut osobowych obecnie oferowanych potrafi zabrać na pokład 7 osób. Dziś najczęściej siedem miejsc mają SUV-y, choć w większości wypadków za dwa dodatkowe fotele trzeba zapłacić ekstra. Volkswagen Tiguan Allspace – znamy cenywydarzenia 28-06-2021
Volkswagen Tiguan Allspace, z pojemnością bagażnika do aż 1920 litrów i możliwością przewożenia do siedmiu pasażerów, wchodzi do sprzedaży w Polsce. Volkswagen Tiguan Allspace po face liftinguAktualności 14-05-2021
Debiutuje popularna wydłużona wersja Allspace Volkswagena Tiguana. Od wprowadzenia na rynek w 2017 roku na świecie sprzedano już 1,5 miliona egzemplarzy Tiguana Allspace. Volkswagen Tiguan Allspace – premiera dużego SUV-awydarzenia 12-05-2021
Volkswagen Tiguan Allspace, czyli przedłużona wersja Tiguana, debiutuje w mocno odświeżonej wersji na kilka miesięcy po face liftingu mniejszego brata. Co nowego w dużym SUV-ie? Filmy i galerie samochodów Volkswagen TiguanIAA Frankfurt 2015: Volkswagen Tiguan GTEPremiery i wydarzenia 18-09-2015
Druga generacja Tiguana pojawiła się we Frankfurcie. Samochód jest o 6 cm dłuższy, o 3 cm szerszy i o ponad 3 cm niższy od poprzednika. Zwiększono rozstaw osi do 2681 mm, dzięki czemu wewnątrz jest więcej miejsca. Urósł bagażnik, który maksymalnie pomieści 1665 litrów bagażu. Tiguan "schudł" o 50 kg. Polska premiera: Volkswagen TiguanPremiery i wydarzenia 10-08-2011
Materiał wideo z polskiej premiery Volkswagena Tiguana - mojeauto.tv Volkswagen TiguanSamochody - katalog 03-06-2011
Materiał wideo z nowym Volkswagenem Tiguanem - mojeauto.tv Volkswagen TiguanSamochody - katalog 07-02-2011
Opinie i dyskusje o samochodach Volkswagen Tiguanzbyszek o Volkswagen Tiguan 2007-2011bardzo dobry samochód i do miasta i na trasę. Jednak nie dla licznej rodziny, ze względu na ograniczoną pojemność bagażnika. Świetnie sprawdza się na polskich dziurawych drogach i wysokich krawężnikach. Gdzie inni boją się (zwłaszcza zimą) wjechać na wysoki krawężnik i "kupę" śniegu, Ty wjeżdżasz tam bezstresowo (tu podkreślam szczególnie zaletę wersji Track & Field - podcięty przód o kącie 28 o). Zaletą benzyny jest możliwość jazdy na E95 - kiedyś nie było to możliwe (TFSI). Przy dzisiejszej cenie diesla i oleju napędowego oraz wielkości spalania 2.0 TDI wg mnie benzyna jest dziś lepszym rozwiązaniem dla ludzi wykonujących niewielkie dystanse (do 15 km w jedną stronę). Silnik duzo szybciej się nagrzewa od diesla(po max. 1,5 km jest 90 o), brak problemów z filtrem DPF, tańsze materiały eksploatacyjne (filtry) itd. Aktualnie zalałem Motul 5W30 wg specyfikacji VW 504.00/507.00 Longlife, gdyż już nie korzystam z serwisu VW (są za drodzy i często niekompetentni ...). Na koniec, podane (niskie) spalanie w trasie jest w moim przypadku tylko możliwe dzięki skrzyni ręcznej, hamowaniu silnikiem (DSG tego nie umożliwia !) oraz pomijaniu pewnych biegów (np. 5-go podczas zmiany z 4 na 6). Generalnie polecam ręczną. Do miasta chyba warto postawić na DSG. Dziś tiguan ma godnego przeciwnika - to Mazda CX5, ale jestem pewien, że NOWY (!) tiguan 2014 - na którego czekam - 'zakasuje' CX5 ! Z całą pewnością ) czytaj więcej Głośna praca silnika 2,0 tdi cbabWITAM,,problem polega na tym że po remoncie silnika(wymiana dołu silnika,,po zatarciu na dwóch korbach,głowica ta sama)w trakcie remontu został również wymieniony kompletny rozrząd(INA),jeden wtryskiwacz,kompletna pompa oleju,regeneracja turbiny,po złożeniu wszystkiego do kupy sprawdzeniu vagiem(błędów brak) auto odpaliło bez problemu,jednak praca silnika jest dziwna,tzn.chodzi równo ma moc,zbiera się normalnie,powiedział bym nawet że bardzo dobrze,ale praca jest głośna,taka"twarda",ale dziwne jest to że nie zawsze,tzn.rano po odpaleniu zimnego silnika po nocy(odpala wzorowo bez zająknięcia) przez pierwsze 3 lub 4 min pracuje super,cichutko"mięciutko" fajnie,ale już po tym czasie zaczyna dochodzić właśnie ten twardy odgłos(jak by mu lekko plakiem albo samostartem psiknął),ale tu następna dziwna rzecz,jak dodam leciutko gazu tzn podniosę mu obroty dosłownie o 100obr/min znowu pracuje cichutko,puszcze gaz i znowu klekoce,po zagrzaniu silnika do temp. 80-90 st.i w trakcie jazdy chodzi podobnie czyli na wolnych głośniej na wyższych obrotach ciszej,jeszcze jedno co zauważyłem że w trakcie przyspieszania gwałtownego,praca jest twarda taka detonacyjna,jak by zawory w starej benzynie zaklekotały, wtej chwili od czasu remontu mam przejechane 5 tyś km i nic się nie zmienia ani na lepsze ani na gorsze,mam wrażenie że jest cały czas tak samo,może teraz po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach chodzi troszkę ciszej niż na początku,dodam może jeszcze że odpalanie cz... czytaj więcej Tadeusz o Volkswagen Tiguan 2011-2016Nabrałem się na to osławione BLUE TECHNOLOGY. Kupiłem ten samochód, aby uniknąć problemów z DPF w dieslu. A także ze względu na podane przez producenta spalanie 5,5 l. Co prawda nie wierzyłem wcale w te pięć litrów, ale uznałem, że lekko ponad siedem w trasie, będzie satysfakcjonujące. Jednak "oszustwo paliwowe" producenta, podane w danych technicznych, przekroczyło wszelkie moje wyobrażenie. Być może, można osiągnąć 7,5 litra na sto km, wlokąc się tym "TOCZYDŁEM" z prędkością 70 km na godzinę, za innymi autami, bez wyprzedzania i jakichkolwiek świateł w mijanych miejscowościach. Byłoby to być może, możliwe (ale wątpię). Ale cóż to z jazda. Jazda tym autem, z tym silnikiem, to prawdziwa UDRĘKA i MĘCZARNIA. W tym silniku nie ma życia, żadnej iskry do współpracy. Z nięchęcią myślę o tym, że muszę do tego samochodu ponownie wsiadać i gdzieś jechać. Być może jedynym ratunkiem dla mnie będzie tunning silnika. Bo skoro pali dziesięć - to przynajmniej niech jeździ. Ale przecieżnie o to szło w tym "super oszczednym aucie". Jeździłem VW 30 lat, ale takiego "badziewia", jeszcze nie widziałem. Mam problem, bo nie mogę teraz tego śmiecia przez dwa lata sprzedać. TOCZYDŁO DO JAZDY Z GÓRKI - NOWY WYNALAZEK FIRMY VW. Pzdr. czytaj więcej stukiUprzejmie aczkolwiek z obrzydzeniem donoszę, że mam od 2 lat Tiguana 2.0 TDI 4motion w wersji wypasionej z DSG, skórami itd. Po pół roku użytkowania gdy zmieniałem iPhona przestał odnajdywać go system Bluetooth , podobno softu nie mają pasującego do tej wersji (do dziś nie ma). Oczywiście softu po w j.polskim też nie ma mimo , że po czesku jest. Kurcze nas 40 mln a ich zaledwie parę i mogą. Na anons polskich dealerów odpowiedź VW była , że sie nie da.... hahahahaha no to się obśmiałem :-) , w necie facet za 1500 zł ogłasza się, że może wgrać softa po polsku i śmiga lepiej jak oryginał. Od kupna wymienili mi głowicę w silniku, wał napędowy do tylnej osi wraz z łożyskiem. Gdy jest zimny silnik piszczą albo paski albo koła pasowe (mówiłem o tym trzykrotnie i za kazdym razem to samo), gdy jeżdżę po nieco gorszej nawierzchni piszczy mi w zawszeniu tylnym, koła buczą jak w starym kominie a serwis przekonuje mnie, że to opony (bo rowkowane). Opony jeżdżą drugi sezon a huczą jakbym od traktora założył. SKÓRA to tez porażka .... lico juz odłazi a przejechałem raptem 64tys km. Dodam, że ważę przeciętne 90kg i nosze spodnie nie z blachy tylko zwykłe Jeansy. "SZMELCWAGEN 100%" świetna nazwa i powinna się stać oficjalną nazwą. Jeszcze tak zawiedziony żadnym autem nie byłem. to jest szmelc za 150 koła. TO MÓJ OSTATNI VW !!!!!!! czytaj więcej Volkswagen Tiguan: Tygro-jaszczurwitam wlasnie mialem dylemat nad suv-em do ceny 140tys zl krotko opisze to co zobaczylem i przetestowalem. Tiguan - swietna cena, dobry choc nierewelacyjny silnik140KM, zawiesznie Ok czasami za twarde, kabina duzo miejsca ale siedzi sie w niej jak na KRZESLE !!! gdyby byl inny srodek - fajny samochodzik Outlander - silnik porazka glosny i z turbodziura, wnetrze i wyposarzenie lepsze niz nie jeden SUV Q5 - super prowadzenie, jakos i konfort wnetrza najlepsza jaka prezentuje dana grupa, silnik 143KM za slaby duza cena jesli chcemy jaies dodatki RAV4 - glosny takie sobie wnetrze bez polotu - silnik ma dobra elastycznosc 177KM nico nad to .... CX60 - dobry konfort silnik jak na 185KM diesel ospaly centrany panel wg. mnie tragedia, no i szkoda bo to juz Made in china - gdyby nie chiczycy oraz silnik - to wybor najlepszy CRV (nowy model) - silnik 150KM diesel w poronaniu z starsza wersja o wiele lepszy cichy bardzo konfortowe zawieszenie srodek mog byc lepiej zgrany najgorzej to wysoki pedal sprzegla czasami noga boli aa i nie z automatem - japonskie automaty torszeczke odbiegaja ku europie. Ze wzgledu na cene wyposazenie silnik konfort podrozy wybralem CRV ( gdyby nie 143konie to Audi Q5 super wozek ale z 170KM to juz inna cenowo polka) czytaj więcej Agnieszka o Volkswagen Tiguan 2011-2016Moja opinia to typowo babski głos. Jednak tego rodzaju autami jeździ wiele kobiet, a my zwracamy uwagę na inne kwestie niż mężczyźni. Ekonomiczny silnik z rewelacyjnym jak na "czołg" przyspieszeniem. Początkowo nie byłam pewna decyzji o zakupie silnika tsi 1.4, 160 z uwagi na awarie tego rodzaju silnika poprzedniej generacji. Przetestowałam: silnik faktycznie jest inny niż poprzednik, chodzi jak złoto. Sprawdza się i w mieście, i na wertepach. Auto prowadzi się jak osobowe, nie ma wrażenia prowadzenia czołgu, które miałam w Hondzie ani nie zarzuca tyłem, jak w innych azjatyckich obecnie modnych SUVach. W środku prostota, co bardzo cenię. Bardzo wygodne fotele. Tył, królestwo dziecka, komfortowy i bezpieczny. Mnóstwo schowków. Lusterka przodu po obu stronach ;). Bardzo intuicyjny kokpit, proste radio oraz nawigacja. Żadnych zbędnych gadżetów. System inteligentnej zmiany świateł bardzo wygodny, wręcz rozleniwiający. Klasyczne auto dla kobiety, która prowadzi dom i własny biznes, pakowne jak miniciężarówa, bezpieczne i wygodne dla dziecka i reprezentacyjne jako transport na służbowy miting. czytaj więcej |