1. Samochody
  2. Volkswagen
  3. Golf
Volkswagen

Volkswagen Golf

Volkswagen
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf to jeden z najpopularniejszych nie tylko Volkswagenów wszechczasów, ale wręcz wszystkich modeli, jakie pojawiły się w historii motoryzacji. Volkswagen Golf pierwszej generacji na rynku zadebiutował w 1974 r., następne generacje kolejno w 1983, 1991, 1997 i 2003 roku. Volkswagen Golf III zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1992. Volkswagen Golf VI pojawił się na rynku w 2008 roku po światowej premierze w Paryżu i znalazł się wśród siedmiu finalistów konkursu o tytuł Car of the Year 2009. W 2009 r. zadebiutowały kolejne wersje nadwoziowe Golfa VI - Golf Plus oraz Golf Variant (kombi). Najnowsze, siódme zaś wcielenie najpopularniejszego modelu na Starym Kontynencie zadebiutowało na rynku pod koniec 2012 roku i zostało bardzo dobrze przyjęte przez grono ekspertów. Golf VII zdobył dwa prestiżowe wyróżnienia - tytuł Samochodu Roku 2013 (Car of the Year) na rynku europejskim oraz Światowego Samochodu Roku 2013 (World Car of the Year).

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Volkswagen Golf


 


 

Volkswagen Golf - opinie kierowców


Volkswagen Golf został oceniony 594 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.55 na 5 możliwych punktów. 92% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.55

Liczba ocen: 594

Czy warto kupić ten model: tak 92% nie 8%

 

Volkswagen Golf - awaryjność




83% Brak usterek


11% Nieznaczne usterki


5% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (13.70%), układ hamulcowy (8.70%), silnik, układ wydechowy (6.10%)

 

Volkswagen Golf - spalanie


Użytkownicy modelu Volkswagen Golf testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
594
265
58
271
śr. spalanie w mieście (l/100km)
8.7
9.0
10.7
6.4
śr. spalanie w trasie (l/100km)
6.9
6.9
8.5
5.2

 

Volkswagen Golf - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 87%

 

Informacje o samochodach Volkswagen Golf

Nowy Volkswagen Golf – cennik

Aktualności 23-01-2020

Volkswagen Golf ósmej generacji trafia do sprzedaży. Polski importer podał cennik, który startuje, na razie, od poziomu ponad 90 tys. złotych.

Volkswagen Golf 8 – cennik nowego modelu

wydarzenia 23-01-2020

Volkswagen Golf ósmej generacji został wyceniony i dla polskiego rynku obecnie cena startuje od poziomu nieco ponad 90 tys. złotych.

250 tys. zelektryfikowanych aut Volkswagena

Aktualności 07-01-2020

Volkswagen dostarczył do klientów na całym świecie już ponad ćwierć miliona zelektryfikowanych samochodów, wśród których są hybrydy i auta elektryczne.

Volkswagen e-Golf numer 100 000

Aktualności 03-12-2019

Ustępujący powoli miejsca nowemu Volkswagenowi ID.3 elektryczny e-Golf trafił właśnie 100-tysięcznego klienta.

Volkswagen Golf ósmej generacji

Premiery 01-11-2019

Volkswagen Golf ósmej generacji ujrzał światło dzienne podczas specjalnego pokazu w siedzibie firmy w Wolfsburgu.

Nowy Golf – zelektryfikowany, połączony ze światem

wydarzenia 29-10-2019

Debiutuje nowa, ósma generacja Golfa - modelu, który odniósł największy sukces w historii Volkswagena. I jak zawsze, Golf jest czymś więcej niż zwykłym autem.

Nowy Volkswagen Golf. Zdjęcia i dane techniczne

wydarzenia 24-10-2019

Volkswagen Golf ósmej generacji ujrzał światło dzienne. Model ten będzie w najbliższych latach wyznaczał trendy w segmencie aut kompaktowych.

Volkswagen Golf. Historia czterech pierwszych generacji

wydarzenia 22-10-2019

Trwa odliczanie do premiery nowego Volkswagena Golfa 8. generacji. To dobry moment, żeby przypomnieć sobie cztery pierwsze odsłony tego modelu.

Nowy Volkswagen Golf na pierwszych szkicach

wydarzenia 10-10-2019

Volkswagen Golf ósmej generacji zadebiutuje już 24 października. Producent opublikował właśnie oficjalne szkice.

Volkswagen wprowadza wersje IQ.DRIVE i Offroad

Aktualności 09-08-2019

IQ.DRIVE i Offroad to dwie nowe wersje specjalne przeznaczone dla wybranych modeli Volkswagena z roku modelowego 2020.

Filmy i galerie samochodów Volkswagen Golf

Volkswagen e-Golf - test video

Testy samochodów 03-07-2015

Volkswagen e-Golf to bardzo ciekawa wersja najpopularniejszego auta Europy - nie tylko tanio i bezszelestnie połyka kilometry (190km zasięgu), ale i zaskakuje osiągami. Wysoka cena przekreśla jednak jego szanse na sukces.

Volkswagen Golf Alltrack

Samochody - katalog 24-09-2014

Polska premiera: Volkswagen Golf GTI

Premiery i wydarzenia 01-05-2009

Zapraszamy do obejrzenia relacji z polskiej premiery Volkswagena Golfa GTI, która odbyła się we Wrocławiu.

Paryż 2008: Volkswagen Golf GTi

Premiery i wydarzenia 05-10-2008

Opinie i dyskusje o samochodach Volkswagen Golf

Volkswagen Golf po raz szósty + [VIDEO]

Z tego co się orientuje, VW musiało dość szybko wprowadzić "6" ponieważ mieli problemy z kosztami produkcji poprzednika. Podobno w niektórych przypadkach ledwie się to domykało.... IV była podyktowana głównie obniżeniem kosztów (co przyznawał sam VW). Druga sprawa, że "6" to chyba pierwszy VW który będzie wytwarzany wg nowych zasad. Do końca nie wiem czy VW to prowadził (miało dotyczyć właśnie tego modelu Golfa) bo raczej nie będzie się tym chwalił. Generalnie nowe zasady miały polegać na tym, że samochody produkowane na tereny skandynawii będą miały mniejsze chłodnice niż te na południe europy, tak więc o jeździe skandynawskim golfem z przyczepą po południowych włoszech można zapomnieć. Oczywiście z tą chłodnicą to przykład. Nie wiem czy to weszło, ale na pewno to planowali i miało dotyczyć 6 generacji. Wg mnie nie ma to sensu, bo zabuża efekt skali, ale widać im się miało opłacać. czytaj więcej

Atki o Volkswagen Golf VI 2008-2012

Przed kupnem Golfa oglądałem pojazdy innych producentów jak Toyota Auris, Mazda 3, Skoda Octawia, Opel Astra III, Mitsubishi Lancer Sportback, Fiat Bravo, Hyundai i30 i z następujących powodów wybrałem Golfa: 1.Ostateczna cena zakupu wraz z ubezpieczeniem (dobry upust) 2.Najnowszy model (5* w testach NCAP, EURO 5) 3.Jedne z najtańszych elementy wyposażenia dodatkowego ( ESP-800zł., alufelgi15-990zł., lakier metalik- 1320zł., klima pólaut. i czujniki parkow. przód i tył w pakiecie-990zł.) 4.Podoba mi się w środku i od zewnątrz 5.Prestiż marki Chociaż jestem zadowolony z samochodu, to drugi raz bym go nie kupił. Uważam, że Golf jest niesłusznie przereklamowany. W wielu opisach i testach, które przeczytałem dziennikarze piszą wiele bzdur i są nieobiektywni. Wytykają wady innym producentom, a nie zauważają ich w golfie. Piszą tak samo jak inni, którzy oprócz niemieckich samochodów nie chcą nawet słyszeć o innych markach. Jednoznacznie stwierdzam, że Golf nie zasługuje na określanie go wzorem w tej klasie aut i napewno tym modelem nie podniósł poprzeczki. A wymienione przeze mnie wady, choć niezbyt istotne jednoznacznie świadczą o tym, że inżynierowie i projektanci volkswagena muszą się uczyć od innych producentów jak powinny wyglądać funkcjonalne elementy wewnątrz samochodu. No bo jak można było sp...ć tak proste rzeczy. czytaj więcej

Mariusz12EE o Volkswagen Golf II 1983-1992

W sumie auto godne polecenia, to jest mój drugi samochód, i jak na razie bardzo dobrze mi się nim jeździ. Ma parę wad, ale w porównaniu z całokształtem to samochód na medal. Od 3 lat go posiadam i tylko raz minie zawiódł, bo sparciał przewód biegnący od alternatora do akumulatora, wymiana była prosta i tania. Naliczniku mu wybiło ponad 300 tys. km i nie zrobiło to na nim dużego wrażenia. Ważne jest systematyczne wymienianie filtrów oleju, powietrza, paliwa oraz oleju. Spalanie też mieści się w normie, na trasie przy 4 osobach i pełnym bagażniku, podczas spokojnej jazdy (90/100 km/h) spalił mi 6,5l/100km. jak dla mnie jedyną najważniejszą wadą tego modelu jest jednak brak wspomagania kierownicy. Ogólnie bardzo polecam ten samochód, przy zakupie warto wybrać egzemplarz o w miarę dobrym lakierze, a na pewno posłuży jeszcze kilka ładnych lat. czytaj więcej

Volkswagen Golf Plus: Więcej niż Golf

Jeżdżę Golfem+ od ponad 2 lat. Wrażenia? 1) Na polskie drogi dość twardy. W połączeniu ze stosunkowo głośną pracą zawieszenia otrzymujemy samochód, który nieszczególnie lubi dziury. Na równych drogach jest super. Nawet przy 180km/h auto prowadzi się stabilnie i pewnie i pozwala na spokojnie pokonywanie łuków nawet blisko granicy przyczepności. Wychylenie nadwozia jest nieznaczne i nie powoduje bujania przy naprzemiennych zakrętach. Niemniej zwykły Golf V prowadzi się lepiej. 2) Silnik OK - mam 2.0 TDI i zachowanie tego napędu podczas jazdy oceniam bardzo wysoko. Jedyny minus to nieprzyjemny dźwięk silnika przy niskiej temperaturze. Potem jest już zwykły diesel (czyli też nieprzyjemny, ale mniej). Wytłumienie kabiny jest lepsze niż w zwykłym Golfie V, acz niestety silnik słychać dość wyraźnie. 3) Funkcjonalność super! Te wszystkie schowki, stoliki, a w szczególności przesuwane tylne fotele działają świetnie. Genialnie działają też np. wycieraczki - cała użyteczna powierzchnia szyby jest czysta. 4) Niestety stylistyka auta jest kompletnie bezpłciowa. Wygląda niby dobrze, ale jest nudny jak większość aut japońskich czy koreańskich. Deska rozdzielcza jest przytłaczająco wielka i smutna. Może beżowa tapicerka wypada korzystniej, bo standardowy antracyt potrafi wpędzić w depresje. Brakuje choćby jakichś drobnych elementów dekoracyjnych. Ogółem polecam osobom szukającym auta praktycznego i funkcjonalnego, niekoniecznie budzącego jakiekolwiek emocje. Poza praktycz... czytaj więcej

Volkswagen Golf VI: Szóste wcielenie sukcesu

- o 122KM z 1.4 konkurencja nie musi marzyć: fiat 1.4 T-jet, renault 1.4 TCE, niebawem opel - bagażnik z domyślnym zapasowym kołem pełnowymiarowym liczy jedynie 304 litry (350 jest z dojazdówką dostępną jako opcja) - 1.4TSI nie jest młodym silnikiem - choć wersja 122KM debiutowała w 2007 to jedak ogólnie 1.4TSI w różnych wersjach jest produkowany od 2005 roku (już w 2006 otrzymał tytuł "Best Engine, 1-liter to 1.4-liter category"). Do tej pory wyprodukowano ok. 3 mln tych silników. Z pewnością można już mieć jakiś pogląd o ich wytrzymałości. - tsi 122km którym jeżdzę spala w Warszawie najczęściej ~8,5 l/100km (od 6,7 do 10). w trasie zgoda typowo 7, a nawet 8l (można dużo mniej, ale to nie dla mnie). Dla porównania w tych samych warunkach miejskich 1.6 spalał mi ok 9-10l, 1.8 ok. 11l, 1.5 dCi ok 7l. - wcale nie trzeba go kręcić żeby dynamicznie jeździć i to jest właśnie jego główna zaleta - faktycznie od 1500 obr ciągnie bardzo ładnie do przodu, w zasadzie jeżdżę jak wcześniej dieslem dCi, tj. w przedziale 1500-3000 obr (gwoli ścislości w dCi jazda zaczynała się trochę wyżej) - główna wada: duży czas oczekiwania na zamówiony samochód (4-5m-cy) i praktycznie brak promocji czytaj więcej

MANIUNI o Volkswagen Golf III 1991-1997

Mój Golf III jest z instalacją gazową i nigdy z nią nie miałem problemów, chyba że wspomnę o tym jak chciałem mu dać rasowego dźwięku i dołożyłem stozek, zamieniajac oryginalna puche. Efekt samochod mulil , nie chcial jechac, poniewaz zbyt cieple powietrze lykal, a co wiadomo gaz go ni lubi. PANOWIE I PANIE, jezeli ktos mowi, ze gaz jest do kuchenek, a nie do samochodow, to sie myli, musicie wiedziec, ze Golfy dobrze znosza gaz, trzeba rowniez pamietac o wymianie filtrow i tankowaniu na renomowanych stacjach, a nie przy przydroznych byle taniej, bo poniej to sie odbija na wymianach czesci ins.gazowej. Co do samego autka, to wszystko jest na plus, ale trzeba pamiętać i przyzwyczaić się do przewiewów, przez uszczelki. Pozdrawia czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Przyszłość Citroëna ? modele koncepcyjne
Przyszłość Citroëna ? modele koncepcyjne
Citroën uwielbia eksperymentować ? dowodem jest liczba aut koncepcyjnych, które co roku prezentuje na salonach samochodowych
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Od stycznia 2020 roku rosną kary za brak OC
Od stycznia 2020 roku rosną kary za brak OC
Kary za brak obowiązkowej polisy Odpowiedzialności Cywilnej wzrosną po raz kolejny od 1 stycznia 2020 roku.
Philips - Blendery Philips - Blendery