1. Samochody
  2. Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen
Volkswagen

Nazwa Volkswagen w wolnym tłumaczeniu z języka niemieckiego oznacza "samochód dla ludu". Zanim jednak auta tej marki tak się nazywały i powstał pierwszy zalążek, z którego wyrosła całkiem niezła część drzewa genealogicznego niemieckiej motoryzacji, trzeba przenieść się w lata trzydzieste dwudziestego wieku.

Najlepiej oceniany

Volkswagen Phaeton

Volkswagen Phaeton

 

4.72

88% Kierowców uważa że warto kupić ten samochód

Najbardziej bezpieczny

Najmniejsze spalanie

Volkswagen up!

Volkswagen up!

Spalnie w mieście:
5.7l/100 km

Spalnie w trasie:
4.6l/100 km

Najmniej usterek

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

 

95% nie miało żadnych usterek

Kup samochód marki Volkswagen


 


 


 

Informacje o samochodach marki Volkswagen

Czy elektryczne SUV-y zwiększą popularność aut elektrycznych?

wydarzenia 23-10-2020

Koncern VW we współpracy z InsightOut Lab, na wybranej próbie respondentów, sprawdza, jakie jest nastawienie Polaków do samochodów elektrycznych. Tym razem badanych zapytano, czy ich zdaniem wprowadzanie na rynek elektrycznych SUV-ów może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży aut zasilanych energią elektryczną.

Volkswagen ID.3 - pięć gwiazdek w teście Euro NCAP

wydarzenia 22-10-2020

Volkswagen ID.3 w teście zderzeniowym Euro NCAP dostał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Specjaliści przyznali mu wysokie oceny we wszystkich kategoriach testowych – w dziedzinie ochrony dorosłych pasażerów, dzieci oraz niechronionych uczestników ruchu, jak również pod względem wyposażenia w systemy asystujące.

Produkcja aut VW w sposób przyjazny klimatowi

wydarzenia 19-10-2020

Ważnym elementem osiągnięcia zapowiadanej neutralności klimatycznej przez koncern jest produkcja nowych modeli w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Oprócz zakładu w Zwickau, w którym powstają elektryczne Volkswageny ID.3 oraz ID.4, pionierami przyjaznej dla klimatu produkcji samochodów w Grupie są fabryki Audi w Brukseli, Bentleya w Crewe i Škody w Vrchlabí w Czechach. 

VW California: dom tam, gdzie ty - TEST

pierwsza jazda 18-10-2020

Dopisek 6.1 przy nazwie VW Californii informuje jasno – oto nowocześniej wyglądająca, jeszcze lepiej wyposażona, a przede wszystkim bardziej praktyczna wersja popularnego minikampera.

BMW 1 vs. Mercedes klasy A vs. VW Golf: Zmienność pokoleń - TEST

testy porównawcze 17-10-2020

Porównywanie Golfa z innymi popularnymi kompaktami stało się mało ciekawe, bo wynik jest zazwyczaj przewidywalny. Dlatego model ósmej generacji staje do testu z konkurentami z tzw. klasy premium – BMW 1 i Mercedesem klasy A. Wszystkie trzy mają pod maskami 150-konne diesle.

Rosberg testuje Volkswagena ID.R

wydarzenia 16-10-2020

Nico Rosberg na torze Nürburgring zasiadł za kierownicą Volkswagena ID.R w roli kierowcy testowego. W mediach społecznościowych były mistrz Formuły 1 stwierdził, że samochód ma takie osiągi, jakich wcześniej doświadczył za kierownicą bolidu F1.

Volkswagen Golf GTI Clubsport – między GTI a R

wydarzenia 15-10-2020

Volkswagen prezentuje Golfa w wersji GTI Clubsport. Ma znacznie więcej mocy, niż pokazany niedawno Golf GTI, ale jednocześnie zaostrza apetyt przed nadejściem Golfa R.

Volkswagen ID.4 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 12-10-2020

ID.4 to drugi z rodziny modeli ID., bezemisyjny model Volkswagena, który wchodzi właśnie do sprzedaży w Polsce.

Seat Arona, Skoda Kamiq i VW T-Cross: Potyczki rodzinne - TEST

testy porównawcze 11-10-2020

Trzy małe crossovery, wszystkie z tego samego koncernu, wszystkie z takim samym silnikiem – trzycylindrowym 1.0 TSI o mocy 115 KM. Mimo to Skoda Kamiq, Seat Arona i VW T-Cross pięknie się różnią.

VW ID.3: Nikt nie jest doskonały - TEST

test 10-10-2020

Rzadko zdarza się, że tuż po dużym raporcie z jazdy publikujemy test, jednak w tym wypadku nie mogliśmy tego nie zrobić. Chodzi przecież o samochód, na który świat czeka od kilku lat. Oto jakich wrażeń z polskich dróg dostarcza Volkswagen ID.3.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Volkswagen

yemet o Volkswagen Phaeton 2003-

Samochód jest niesamowity. Jest bardzo komfortowy i pewnie sie prowadzi. Zdecydowalem sie na lekkie podkrecenie silnika, przez chip tuning w profesjonalnej firmie, samochod zyskal 67KM i prawie 170Nm momentu obrotowego. Osiągi wzrosły delikatnie, choc mimo wszystko odczuwalnie... Spalanie również delikatnie sie podniosło, ale są to tak niewielkie ilości, że praktycznie niezauważalne. Solar-dach, świetna funkcja szczególnie na krótkich odcinkach - doładowuje akumulator, mozna korzystac z calej elektorniki na postoju bez obaw przez długi czas. Oczywiscie webasto - nie wiem czy jest w kazdym phaetonie, moj posiada, rzadkosc w A8 - bo za sowita doplata w nowych modelach, wiec malo kto sie decydowal. Naped 4x4. Niepozorny wyglad, nie rzuca sie w oczy. Wiekszosc ludzi mysli, ze to jakis przerosniety passat, badz w ogole nie zwraca uwagi. Tylko nieliczni, rzeczywiscie zdaja sobie sprawe co to jest. Mysle, ze kazdy kto sie przejechal tym samochodem od razu go kupi, bo jest naprawde genialny, bardzo bogate wyposazenie, praktycznie w kazdym modelu... zalet moznaby wymieniac i wymieniac... do tej pory bezawaryjny (po roku), polecam przeglady w aso... Samochód przy 120-180km/h pali okolo 10-12l/100km przy 250km/h - wskazania komputera po ustabilizowaniu tej prędkości na równej drodze (oczywiście w niemczech) 15.7l/100km. Wedlugo moich pomiarow, czyli bak do pelna przejechane 100 km i dolewamy wyszlo, ze przy 120-160km/h na trasie samochod spala mniej więcej 10l przy jezdzie na tempom... czytaj więcej

Czarek o Volkswagen Phaeton 2003-

kupilem Phaetona 5.0 TDI jakies pol roku temu, wczesniej przez rok jezdzil nim dobry znajomy. Pierwsze wrazenie: autko jest na prawde swietne, bezpieczne, jak na razie bezawaryjne. Wiem, ze ma przejechane okolo 250tys (na liczniku 150tys), sprawdzilem je bardzo dokladnie w VW i kompletnie nic mu nie dolega. Co do prowadzenia sie auta i komfortu jazdy, wczesniej mialem Audi A6 3.0 TDI Quattro z 2005r (nowy model) w full opcji wiec mam niezle porownanie komfortu. Generalnie Audi A6 i Phaeton do dwie rozne klasy auta - oczywiscie z korzyscia dla Phaetona. Jest nieporownywalnie wygodniejszy, cichszy, znacznie lepiej dopracowany, w ogole inny odbior samochodu przez kierowce (a ja robie 80-100tys km rocznie wiec sporo). Dwie uwagi: audi mialo moim zdaniem wygodniejszy system radia/nawigacji no i mimo wszystko uwazam, ze lepiej prowadzilo sie w zakretach (to jest chyba jak dotad jedyny zauwazalny przeze mnie maly minus Phaetona). Przy wiekszych predkosciach w zakretach czuc, ze to jest masywny pojazd i ma sie wrazenie, ze wyrzuca go z zakretu. Ja jezdze autem od zimy wiec nigdy nie sprawdzalem jak to sie ma do faktycznej przyczepnosci auta (jezdzilem raczej ostroznie w sniegu na autostradach) ale musze powiedziec, ze nawet przy duzych predkosciach w sniegu 4x4 robi swoje i auto praktycznie w ogole sie nie slizga wiec byc moze to wrazenie w zakretach nie jest powiazane z ewentualnym wyrzuceniem z zakretu. No i oczywiscie jeszcze jedna uwaga, pneumatyczne zawieszenie to prawdziwy l... czytaj więcej

Golf 3 naprawa

WitamnMam nadzieję, że temat umiesciłem w odpowiednim dziale.nZakupiłem pare miesięcy temu samochód golf 3 rok produkcji 1992 silnik 1.8 benzyna.nZajechałem do stacji kontroli pojazdów, bo coś mi szarpało na biegu 1 i 2.nMechanik przy okazji sprawdzl samochód i ustalił, że do wymiany jest:nPoduszka silnika prawa tył i przód, wachacz przód przód, plecionka wydechu, strumienica, tuleje belki tył, szczęki, podstawa przepustnicy.Koszt czesci oraz robocizny wyliczyli mi na okolo 1100zł.nWiadomo samochód jest dosc stary i chciałbym pojeździć nim jeszcze okolo 1 rok, potem coś lepszego kupie i zastanawiam się czy warto tyle w niego włożyć? Dodatkowo ostatnio silnik pracuje nierówno(daje wysokie obroty, po chwili zmniejsza)nie wiem jaka jest tego przyczyna(na kontroli widzieli to i powiedzieli ze moze to z powodu uszkodzonych poduszek silnika i podstawy przepustnicy ale nie sa pewni, czy po wymianie bedzie okej z obrotami) co nie pomaga mi w podjęciu decyzji. Może mógłbym liczyć na jakąś rade?. Może z wymienionych cześci cos nie musi być wymienione(chodzi o to zeby samochód jeździł w miare bezpiecznie).nZ góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam :) czytaj więcej

Kamilkov o Volkswagen Touareg 2003-2007

Touareg to świetne auto nadajace się do powolnego krążenia po mieście, pędzenia po autostradzie, oraz brodzenia w delikatnym terenie pneumatyczne zawieszenie poprawnie radzi sobie z gorszymi nawierzchniami przez co jazda jest w zadowalajacym stopniu komfortowa, dodajac do tego moc jaką dysponuje wersja v10 wydawać by się mogło że nic więcej do szczęścia nie potrzeba. Niestety mina rzednie gdy uświadomimy sobie że z pracownikami na naszej zaprzyjaźnionej stacji paliw widujemy się częściej niż ze swoją kochanką, niestety coś za coś takie stado trzeba czymś napoić ale jeśli Twój Touareg nie sprawia Ci dodatkowych kłopotów typu fochy elektroniki tudzież kończący sie sterownik skrzyni biegów będziesz w stanie wybaczyć jego apetyt na paliwo uśmiechając się za każdym razem gdy depniesz gaz "do dechy" :) a teraz kilka rad dla przyszłych nabywców wersji v10 po pierwsze te silniki są praktycznie niezniszczalne o ile na czas były wykonywane czynności eksploatacyjne mam tu na myśli wymiany oleju rozrząd jest na kołach zębatych więc można rzec bezobsługowy jeśli chodzi o pompowtryski beda one sprawowac sie jak nalezy o ile nie wlejemy do zbiornika jakiegos syfu z "oszczednosci" kierowcy mietka. Ważna rzecz przy oględzinach to stan turbin jeśli auto wydala siwy dym to lepiej sobie takowe odpuscic jesli turbiny swiszcza ze az slychac je w srodku przy normalnej jezdzie to tez zly znak ogolnie warto obejrzec na miarce oleju czy nie jest zbyt przepracowany tj czarny smolisty bez lepkosci je... czytaj więcej

Volkswagen CC

Ludzie! Naprawde nie ma się czym zachwycać. Auto owszem ładne, ale nie szata zdobi .... opinie o CC piszą zwykle użytkownicy świeżo po zakupie, ahh, ehhh.... ja tym autem przejechałem prawie 70 tys. km. To jest zwykła kpina, że ten samochód niby pretenduje do klasy premium, bo poza wyglądem nic z jakości w sobie nie ma. Zawieszenie - wydaje z siebie idiotyczne odgłosy dudnienia, jakby się wiozło deski w bagażniku, najmniejsza nierówność poprzeczna, dołek i dudni. Największa wada - każda cześć nadwozia wydaje jakieś dźwięki, a najbardzie deska, która jest kompletnym skrzypem. Przyspieszasz - trzeszczy, hamujesz - trzeszczy, ostro skręcasz - trzeszczy, zmianiasz temperaturę - trzeszczy, okropność. Jak wpadniesz w dołek, szczelinę, nie mówiąc o torowisku to makabra i łomot karoserii i zawiechy. Po prostu mała sztywność nadwozia. Nie jeździłem wczesniej nie wiadomo czym, zwykle auta klasy Passka, ale czegoś takiego jeszcze nie doświadczyłem. O zaletach nie będę sie rozpisywać, bo nie o to tu chodzi. Pozdro i trzymajcie sie z daleka od tego grzmota. czytaj więcej

VW Golf IV - magiczny przełącznik

Witam, jestem nowy i szukam pomocy. Opiszę sytuację poniżej.nnKupiłem auto w październiku (Golf IV TDI 110 KM) i ma ono magiczny przełącznik wiodący od akumulatora do pompy wspomagania (chyba) . Problem polega na tym, że na 1 opcji przełącznika auto odpala normalnie, ale często nie załącza się turbina, w dodatku jak zostawie na tej pierwszej opcji auto, to rozładowuje mi akumulator. nn2 tryb tego przełącznika wygląda tak, że auto ma moc wszystko gra, ale czasem nie mogę go odpalić, rozrusznik kręci, ale nie może załapać. Dlatego zawsze zostawiam na noc auto na tej drugiej opcji, rano próbuje go odpalić, czasem załapie, czasem nie, jeśli nie, to przełączam na 1 opcję i auto odpala, następnie idę przełączyć na 2 opcję żeby auto miało moc, wtedy silnik czasem gaśnie, czasem wszystko jest normalnie.nnPoniżej foto, jak to wygląda:nzdjęcie czytaj więcej

Volkswagen Opony

Volkswagen - Opony

Volkswagen Części samochodowe

Volkswagen - Części samochodowe

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
BMW M3 Touring nadchodzi
BMW M3 Touring nadchodzi
W siedzibie BMW M GmbH trwają prace nad spełnieniem kolejnego marzenia fanów mocnych BMW. Po raz pierwszy w historii BMW M GmbH do oferty modeli dołączy BMW M3 Touring.
Skoda Enyaq Skoda Enyaq