1. Samochody
  2. Toyota
  3. Corolla
  4. Testy zderzeniowe
Toyota

Toyota Corolla - Zobacz testy zderzeniowe

Toyota
Testy zderzeniowe

Przedstawiamy testy zderzeniowe samochodów Toyota Corolla wykonane przez Euro NCAP. Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie samochodów Toyota Corolla oraz o ich zachowaniu w czasie typowych wypadków. Aby zobaczyć szczegóły testu zderzeniowego, wybierz szczegółowy raport dla modelu.

Samochody Toyota Corolla na testach zderzeniowych:

Toyota Corolla

Test zderzeniowy Euro NCAP 2013.

Wynik ogólny:
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera:
94%
Bezpieczeństwo dzieci:
82%
Bezpieczeństwo pieszego:
67%
Wspomaganie bezpieczeństwa:
66%

Standardowym elementem wyposażenia Corolli jest system stabilizacji toru jazdy (VSC), podobnie jak i system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich fotelach i tylnej kanapie. Toyota Corolla nie ma jednak na wyposażeniu ogranicznika prędkości.

Toyota Corolla

Test zderzeniowy Euro NCAP 2007.

Wynik ogólny:
34 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci:
39 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
23 pkt.

Ochrona, jaką zapewnia maska silnika w miejscu, gdzie może uderzyć głowa dorosłego pasażera, została oceniona jako odpowiednia.

Toyota Corolla

Test zderzeniowy Euro NCAP 2004.

Wynik ogólny:
35 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci:
37 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
11 pkt.

Corolla Verso podczas testów wypadła bardzo stabilnie zapewniając dobrą ochronę pasażerom. Tylko jednego punktu zabrakło do uzyskania maksymalnego wyniku za zderzenie czołowe. Przednie poduszki powietrzne są dwustopniowe. Poduszka powietrzna ochraniająca kolana aktywuje się przy zderzeniu z prędkością powyżej 25 km/h i chroni dobrze. Oba przednie miejsca wyposażone są w system przypominający o zapięciu pasów. Fotelik dla starszego dziecka wykorzystuje mocowania ISOFIX ale słabo chroni klatkę piersiową. Ochrona pasażerów była ograniczona, niewiele zostało zrobione w celu zapewnienia ochrony kolan i wyższych partii nóg pieszych.

Toyota Corolla

Test zderzeniowy Euro NCAP 2003.

Wynik ogólny:
28 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
11 pkt.

Toyota Corolla wypadła dobrze w większości testów. Konstrukcja auta wytrzymała zderzenie czołowe,  inspekcja wykazała jedynie niewielkie zniekształcenia. Samochód zapewnił wystarczającą ochronę w zderzeniu bocznym, zwłaszcza że nie posiadał poduszki powietrznej chroniącej tułów. Ochrona dzieci siedzących w fotelikach była słaba. Jednakże Corolla okazała się bardziej przyjazna pieszym niż większość testowanych aut. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
VW zdecydowanie stawia na elektromobilność
VW zdecydowanie stawia na elektromobilność
Przy salonach Grupy VW powstaną ogólnodostępne stacje ładowania zarówno z szybkimi złączami DC 50 kW, jak i AC 22 kW ? łącznie ponad 350 punktów, a wszystkie ładowarki będą zasilane energią ze źródeł odnawialnych.
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nissan Leaf pomoże w kontroli strefy płatnego parkowania
Nissan Leaf pomoże w kontroli strefy płatnego parkowania
Zaledwie kilka dni temu na ulice Warszawy wyjechały dwa elektryczne Nissany Leaf, które pełnią ważną rolę w utrzymaniu dyscypliny w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego.