ToyotaToyota Motor Company Ltd. to obecnie największy japoński producent samochodów. W ciągu blisko 80-letniej historii, firma założona przed II wojną światową przez Sakichi Toyodę odniosła światową popularność pozwalającą jej zyskać miano samochodowego giganta aspirującego do bycia liderem w globalnej sprzedaży i produkcji pojazdów. Co ciekawe początki działalności firmy nie były związane z motoryzacją, a branżą tekstylną. Toyota - katalog modeliNajlepiej ocenianyNajbardziej bezpiecznyNajmniejsze spalanieNajmniej usterekKup samochód marki ToyotaInformacje o samochodach marki ToyotaToyota RAV4 GR Sport – znamy cenęwydarzenia 25-01-2023
Toyota RAV4 GR Sport jest już dostępna w salonach marki. Wraz z nową najwyższą wersją wyposażenia RAV4 zyskuje m.in. zawieszenie o bardziej sportowej charakterystyce. Cena przekracza 215 tys. zł. Toyota Corolla Cross: Dobre imię na start - TESTpierwsza jazda 10-01-2023
Corolla Cross przyciąga nie tylko nazwą kultowego modelu marki. Atuty hybrydy Toyoty to też możliwość zamówienia wersji z napędem na cztery koła i niewielkie zużycie paliwa. Toyota uruchomiła w Polsce produkcję nowych napędówwydarzenia 26-12-2022
Toyota uruchomiła w Polsce produkcję elektrycznych przekładni hybrydowych piątej generacji, w tym silników elektrycznych, współpracujących z silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 litra. Toyota Yaris Cross z wideorejestratorem w wyposażeniuwydarzenia 15-12-2022
Kamera samochodowa potrafi wybawić z niejednej spornej sytuacji na drodze. Producenci zaczynają to wreszcie zauważać, bowiem kolejna marka wprowadza wideorejestrator do wyposażenia. Używana Toyota Avensis (2008-2018): Trwała i taniatesty samochodów używanych 09-12-2022
Modele Toyoty mają opinię wyjątkowo trwałych. I choć nie porywają designem, ich bezproblemowa eksploatacja powoduje, że są chętnie kupowane. Toyota Corolla Cross H2 spala wodór zamiast benzynywydarzenia 09-12-2022
Toyota rozwija pomysły na stosowania alternatywnych paliw, czego przykładem jest prezentacja nowej Corolli Cross w wersji H2 Concept. Auto ma silnik spalinowy, ale na wodór, a nie benzynę. Toyota bZ Compact SUV Concept, czyli elektryczny C-HRwydarzenia 07-12-2022
Toyota pokazała w Brukseli to, co wcześniej w Los Angeles. Chodzi o elektrycznego kompaktowego SUV-a, który wielkością odpowiada modelowi C-HR. Mamy nowe informacje. Nowa Toyota C-HR dostanie napęd plug-in hybridwydarzenia 06-12-2022
Toyota C-HR jest prawdziwym bestsellerem, który po 6 latach od debiutu doczekał się następcy. Ten dostępny będzie nie tylko jako pełna hybryda, ale po raz pierwszy także jako hybryda plug-in. Toyota GR Yaris wraca do salonów w Polsce. Trzeba się spieszyćwydarzenia 21-11-2022
Toyota GR Yaris to prawdziwy fenomen na rynku aut sportowych, bo to jeden z tych modeli, które sprzedawane są na pniu. Teraz do Polski trafiła nowa pula, ale ograniczona do 100 sztuk. Trzeba się więc spieszyć. Toyota C-HR w wersji elektrycznej? Oto bZ Compact SUVwydarzenia 18-11-2022
Na targach Los Angeles Auto Show Toyota zaprezentowała koncepcyjny samochód elektryczny o nazwie bZ Compact SUV. Prawdopodobnie patrzycie na elektrycznego następcę Toyoty C-HR. Opinie i dyskusje o samochodach marki Toyotadelikatna yiariskawitam jestem a raczej byłem właścicielem toyoty yaris zakupionej w salonie 2010r.Rok produkcji auta to 2009 przez rok sie nie sprzedał wiec dealer spuścił z ceny jaką była kwota nie pamiętam dokładnie ale w granicach 45 tyś zł.Po roku jazdy tym autem byłem bardzo zadowolony no bo wiadomo bardzio mało palił oczywiście bezawaryjny jak to nowy samochód wyposażenie ponadstandardowe itp.Ale w dalszej częsci eksploatacji miałem na drodze pewną przygode która pozbawiła mnie samochodu.Wracając któregoś dnia drogą przez teren zabudowany przy prędkości poniżej 80km/h wyskoczyły mi dwie sarny wprost pod koła,jedna zginęła a druga uciekła.Mi nic sie nie stało,miałem pasy poduszka nie zadziałała.Auto było w bardzo złym stanie.Wyciekła większość płynów,szyba przednia ocalała ale jak sie okazało pozniej w serwisie toyoty po tym zderzeniu auta które waży ponad tone z dwiema sarnami których waga mogła być około 60kg łącznie spowodowało tyle uszkodzeń że całkowita naprawa przekroczyła 70%wartości pojazdu.To dało mi do myślenia jakie to auto musi być delikatne i też niebezpieczne gdy po kolizji ze sarnami praktycznie nie opłacało sie remontować a kupić nowe.Wiec co mogło by sie stać z pasażerem w szoferce przy kolizji np z inną osobówką...auto oczywiście byłoby do kasacji a kierowca mógłby nie przeżyć zderzenia wiec odradzam przyszłym właścicielą zapatrzonym na wygląd tego modelu NIE KUPUJCIE TEGO AUTA bo można je rozpieprzyć kawałkiem kaktusa. czytaj więcej Tor Rakietowa we WrocławiuWitajcie klubowicze. Zapraszamy wszystkich na Tor Rakietowa we Wrocławiu. Organizujemy zloty fanów różnych marek, klubów i zrzeszeń automobilowych. Dysponujemy obiektem o powierzchni 7ha o łącznej długości tras 4,1 km. Nawierzchnia toru to w 70% asfalt, 20%beton, 10% szuter. Tor wyposażony jest w profesjonalną matę poślizgową i system kurtyn wodnych. Posiadamy profesjonalne nagłośnienie, elektroniczny pomiar czasu (fotokomórki) i pomiar natężenia dźwięku. Oferujemy zaplecze cateringowe, hale namiotowe, scenę itp. Zapewniamy także bogaty park maszynowy (samochody na trolejach, gokarty, buggy, szayowozy, skutery itp.) Jesteśmy w stanie zapewnić inne atrakcje około motoryzacyjne. Cena już od 2000 pln netto. Zapraszamy!!! Tor Rakietowa ul. Rakietowa 39, 54-615 Wrocław tel. 071 374-06-06 fax 071 374-22-97. e-mail: moto@redeco.pl czytaj więcej Piotr o Toyota Auris 2012-Kupiłem Toyote Auris dlatego ,że miałem już dość VW. Jeździłem golfami, ostatnio Jettą 2011r. Toyota może nie powala na kolana, auto raczej przeciętne ale solidne i nie traci na wartości przy odsprzedaży podobnie jak VW. Auris fajne zawieszenie u VW raczej twarde. Auto dobrze wyciszone na niskich obrotach do 100 km. powyżej bywa już gorzej. Skrzynia biegów bardzo lekko pracuje i precyzyjnie -chyba najlepszy punkt Aurisa. Fajny wygląd , nie jest tak nudny jak Golf czy Jetta. Świetny system multimedialny- Wersja Premium z pakietami. Widok do tyłu poprawia kamera cofania z czujnikami jest ok.bez tych gadżetów widok byłby fatalny. Kierownica chodzi baaardzo leciutko nawet trochę za lekko. Spalanie bardzo przeciętne. Generalnie dużym plusem toyoty jest bezawaryjność, brak tej nieszczęsnej turbiny silnik jest wolnossący (niestety trzeba trochę kręcić, ale jest lepiej niż w Hondzie). Ostrzegam przed silnikami TSI VW niewypał!!, jeśli się nie dba można narazić się na poważne koszty naprawy. Środek może nie aż tak świeży ale jest wszystko na swoim miejscu bardzo intuicyjnie i poprawnie. Podsumowując Autko za te pieniądze do 80 tyś po rabatach Premium z dachem i pakietami naprawdę warte zainteresowania , solidne, o atrakcyjnym wyglądzie dobrze wyciszone. Wady Aurisa to : mały bagażnik-konkurencja jest lepsza , dość duże spalanie jak na tej klasy auto i tyle. Ponadto autko postawione obok golfa, civica czy hyundaya i30 moim zdaniem jest najlepszym wyborem pod względem ceny ! wyposaż... czytaj więcej CHECK HYBRID SYSTEMPrius 2010 z niedawno ściągnięty z Włoch, przebieg (obecnie) 187000 km od 2 tygodni co jakiś czas pozornie bez powodu włącza się komunikat z tytułu wątku. Trzykrotnie robiona diagnostyka komputerowa w serwisie autoryzowanym pokazuje błąd POA80-123 "wymień baterię hybrydową". Kompleksowe testy baterii pokazują doskonałą kondycję każdej z 14 cel baterii a więc nie potwierdzają wykazywanego błędu jednak mniej więcej co trzy dni podczas wolnej jazdy na baterii samochód wyświetla powyższy błąd oraz przechodzi w stan pracy tylko na silniku spalinowym. Ostatnio zostało zaktualizowane oprogramowanie w serwisie w nadziei na wyeliminowanie problemu jednak następnego dnia po aktualizacji komunikat występuje ponownie. Serwis już nie ma pomysłów co zrobić z tym fantem. Niezależny serwis przy diagnozie przez telefon wpadł na pomysł, że przyczyną może być uszkodzony moduł IPM w zespole falownika. Elektryk w serwisie potwierdził, że może tak być choć podobno nie może tego zweryfikować diagnostyką komputerową. Moje przypuszczenie jest takie, że może moduł IPM zdążył się uszkodzić zanim Toyota wezwała na akcję serwisową związaną z tą właśnie usterką. Ale to tylko moje domysły bo serwis już prawie opuścił ręce. Czy zna ktoś specjalistów - detektywów którzy zechcą dojąć do sedna tej usterki zamiast wymieniać dobre akumulatory jak zasugerował mi inny serwis autoryzowany niż ten który usiłuje dojść do przyczyny mojego zmartwienia? A może ktoś słyszał, że ktoś inny miał podobny problem? czytaj więcej Robbi o Toyota Avensis Liftback 2000-2003Miałem już kilka aut, zaczynałem od maluchów, później polo, Laguna dTi, a po wzrostach cen na paliwa, przesiadłem się na corolle + gaz, po 4 latach praktycznie bezawaryjnej niczym nie zakłócanej pracy auta, uwierzyłem w niezawodność Toyot i siłą rzeczy zmieniłem auto na większe - T. Avensis. Komfort większy, większy silnik i bogatsze wyposażenie, zamontowałem bardzo dobrą instalacje LPG i jestem z niej bardzo zadowolony, początkowo nie było różnicy w spalaniu gazu, czy benzyny, rekordowy wynik to przejechanie 620km na jednym zbiorniku z 41litrami gazu, co daje około6,8l/100km, oczywiście w trasie przy 2 osobach i bagażach w środku i prędkości przelotowej około 120km/h. po 3 latach troszkę się instalacja wyrobiła i przy bardzo oszczędnej jeździe da się zejść do około 7,5l/100, a średnio nieznacznie powyżej 8. Zdecydowanie polecam to autko, ze względu na bezawaryjność i niski koszt utrzymania (najczęściej wymieniane części są taniutkie np. filtr oleju kosztuje od 9 do 15zł). Jedyne co musiałem wymienić po kupnie tego auta to tarcze hamulcowe, bo fabryczne zaczęły dostawać wibracji (ale to znany mankament tego modelu), po wymianie na Lukasy, po przejechaniu blisko 60tys nie mam z tym już żadnych problemów. Kolejnym moim autem tez zapewne będzie Toyota (na pewno co najmniej japończyk), najchętniej najnowsza, ale dopiero jak się pojawi w drugim obiegu, może za 2 lata. PS. Zapomniałem dodać że mam jeszcze jedną Toyote - Starlet, pomyka nią żona i jest bardzo zadowolona, jeźd... czytaj więcej Marcin o Toyota Corolla 1992-1997corolla jest moim pierwszym autem. mam ją od 8miesięcy, przejechałem prawie 20tys km. jedyna "awaria" to pęknięta osłona gumowa przegubu.musiałem tez wymienić sprzęgło (okazało się, że było jeszcze oryginalne..) i chłodnicę (ta z kolei wyglądała niepewnie, gdyż poprzedni właściciel zaliczył stłuczkę i postanowiłem ją na wszelki wypadek wymienić przed sezonem letnim). szykuję się również do wymiany łączników stabilizatora z tyłu bo już trochę stukają (bolączka tego modelu - koszt ok100zl). corollą przejechałem na urlopie 2500km w3tyg w okół Polski oczywiście bez najmniejszej awarii.mimo jej wieku wiem, że mogę w każdej chwili pojechać w długą podróż i nie spotka mnie żadna niemiła przygoda. o auto oczywiście należycie dbam, nie oszczędzam na oleju i na częściach. w zamian pozwalam sobie czasem utrzeć nosa jakiemuś dresikowi na światłach:) 114KM całkiem żwawo odpycha się od asfaltu. jedyny warunek - wysokie obroty. max moment obrotowy jest dopiero przy 4800obr/min a max moc przy 6300 (odcięcie 6700obr/min)- w tym właśnie zakresie można liczyć na pełne osiągi (0-100km/h 10s; v max: 1bieg ok50km/h, 2bieg ok100km/h, 3bieg ok140km/h, 4bieg ok185km/h, 5bieg przeszlo200km/h). mimo dobrych osiągów spalanie jest moim zdaniem dość niskie. w mieście 8.5-10 litrów latem (korki, częste rozruchy, dynamiczne ruszanie), w zimie ok litr więcej; na trasie przy ok100-120 km/h moja toyota pali ok 6,5litra (bez rezygnacji z przyjemności przy wyprzedzaniu;D ) auto jest naprawdę godne polecenia.... czytaj więcej |