1. Samochody
  2. Skoda

Skoda

Skoda
Skoda

Historia czeskiej marki rozpoczęła się w dwóch miejscach w czasie i przestrzeni. Zakłady Skody zostały założone w Pilźnie w 1859 roku (nazwa pochodzi od Emila Skody, który w 1869 r. przejął te zakłady od hrabiego Arnosta Waldsteina będąc wcześniej na stanowisku kierowniczym w fabryce). Zakłady ewoluowały od przemysłu metalowego aż po zbrojeniowy.

Najlepiej oceniany

Skoda Superb

Skoda Superb

 

4.68

93% Kierowców uważa że warto kupić ten samochód

Najbardziej bezpieczny

Najmniejsze spalanie

Skoda Fabia

Skoda Fabia

Spalnie w mieście:
7.6l/100 km

Spalnie w trasie:
5.9l/100 km

Najmniej usterek

Skoda Fabia

Skoda Fabia

 

85% nie miało żadnych usterek

Kup samochód marki Skoda


 


 


 

Informacje o samochodach marki Skoda

Skoda sprzedała w kwietniu niemal 100 tys. aut

wydarzenia 22-05-2019

Skoda dostarczyła w kwietniu 95 900 pojazdów do swoich klientów. Wśród nich znalazły się pierwsze egzemplarze nowej Skody Scala.

Skoda Superb Scout przed premierą

wydarzenia 20-05-2019

Skoda Superb po face liftingu zadebiutuje w najbliższy czwartek. Na opublikowanym filmie widać również fragmenty wersji Scout.

Skoda e-Citigo. Pierwsza elektryczna Skoda

wydarzenia 17-05-2019

Premiera Skody e-Citigo będzie miała miejsce za kilka dni. Pierwszy w pełni elektryczny model jest zapowiedzią zmian na najbliższe lata.

Opony sezonowe – fakty i mity

opony 17-05-2019

Opony całoroczne to alternatywa dla tych, którzy mieszkają w umiarkowanym klimacie i poruszają się głównie po mieście. Co warto o nich wiedzieć?

Odświeżona wersja rajdowej Skody Fabii R5

wydarzenia 16-05-2019

Nowa odsłona rajdowej Skody Fabii R5 jest gotowa do startów. Auto zmieniło się nie tylko z zewnątrz.

Skoda Superb z reflektorami matrycowymi Full LED

wydarzenia 14-05-2019

Skoda Superb po face liftingu zostanie zaprezentowana w przyszłym tygodniu. Wiemy już, że otrzyma nowoczesne oświetlenie LED.

Tomasz Pyzałka nowym członkiem zespołu PR Skoda Polska

Aktualności 13-05-2019

Tomasz Pyzałka dołączył do Volkswagen Group Polska jako specjalista ds. komunikacji w zespole Skody.

Rekordowy kwartał w wykonaniu Skody

wydarzenia 13-05-2019

Skoda odnotowała przychody ze sprzedaży rzędu 4,92 mld euro w pierwszym kwartale, uzyskując tym samym wynik o 8,2 proc. lepszy niż w poprzednim roku.

Skoda Superb. Pierwszy szkic odświeżonej wersji

wydarzenia 09-05-2019

Trzecia generacja Skody Superb szykowana jest do face liftingu po ponad czterech latach od debiutu. Mamy pierwszy szkic.

Skoda Octavia RS stuningowana przez ABT

wydarzenia 26-04-2019

Znana firma tuningowa ABT poddała tuningowym przeróbkom Skodę Octavię RS w nadwoziu kombi. Oto efekty.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Skoda

Nepcior o Skoda Superb 2009-2015

O awaryjności DSG krążą już legendy. Niestety doświadczyłem tego i ja. Przy 35000 auto stanęło i nie chciało dalej jechać. Laweta, serwis, 2 tygodnie... Miałem jeszcze gwarancję. Niestety ledwie skończyła się gwarancja i to samo. przy przebiegu 70000 tylko zgrzyty i nie jedzie. Skończyło się przeprawami w sądzie i wymianą skrzyni na nową. Teraz ma 125 i coś zaczęło szarpać przy zmianie z 1 na 2 i z 3 na 4. Silnik działa bardzo fajnie, miły odgłos. Ładnie przyspiesza. Myślałem, że skoro rozrząd jest na łańcuchu, będzie bezobsługowy. Niestety to już przeszłość. Wymienić trzeba było przy 95000, tyle, że koszt był dużo wyższy niż zwykłego rozrządu na pasku. I tak miałem szczęście, bo innym zdążył przeskoczyć rozrząd i skończyło się poważnym remontem silnika. Przyczyna: błąd konstrukcyjny napinacza. Czyli to nie tylko mój egzemplarz, a wszystkie! Takie poważne awarie wystarczą, żeby się człowiekowi odechciało skody raz na zawsze. Niestety to nie wszystko do tego doszła cała masa drobniejszych usterek. Pompa wody - podobno też pada standardowo. Koszt samej pompy to zwykle jakieś 200zł. Niestety Skoda jest sprytna i sama pompa nie występuje jako część. Trzeba kupić razem z obudową, czujnikiem temperatury, termostatem itd. Dzięki temu koszt rośnie do 1100zł. Sama wymiana też droga, bo żeby się do niej dostać trzeba rozebrać pół auta. Ogrzewanie tylnych foteli włącza się samoczynnie. Nie udało się znaleźć przyczyny. Przełącznik opuszczania tylnej szyby padł, karta SD zacięła się w... czytaj więcej

Testy mojeauto.pl: Skoda Fabia RS

1. Na torze jeździ fajnie, poza przechyłami bocznymi. DSG (na torze) działa świetnie, elektroniczny dyferencjał też, ale przy długiej ostrej jeździe (spalanie średnie ok. 35 l/100 km, czas okrążenia na torze Adria ok. 1:40) po kilku kółkach przegrzewają się hamulce 2. Przechyły boczne zdecydowanie za duże na auto sportowe (takie do ścigania a nie pokazywania) - polecam stabilizatory poprzeczne nawet do codziennej jazdy. 3. Fotele wygodne, ale nie trzymają górnej części tułowia w zakrętach przejeżdżanych z większymi przeciążeniami. Przy szacunkowych 0,5 g to duży kłopot, tym bardziej że zawieszenie radzi sobie z taką jazdą bez problemu. 4. Na torze da się ustawiać "nadrzucenie" tyłu i kontrolować jego poślizg bez odpuszczania pedału przyśpieszenia. 5. Zawieszenie zestrojone zbyt sztywno na drogi inne niż równiutkie jak stół, przeszkadza nie tylko w Polsce. Hałasuje na małych nierównościach, ale je dobrze wybiera. Abarth Punto wypada pod tym względem wyraźnie lepiej, podobnie jak Clio RS, szczególnie poprzednie 6. Przy maks. przepisowej jeździe można spalić ok. 6-6,5 l nawet "niedotartym" silnikiem - trzeba korygować przełożenia manualnie albo wymuszać zmiany stopą. Inaczej tym samym tempem może to być 1,5x więcej. 5. Auto stylistycznie nudne, szczególnie we wnętrzu, ale efektywnie jeżdżące i łatwe w prowadzeniu. Największa zaleta - silnik. Największa wada - przechyły boczne. czytaj więcej

kierowca Octavii od 8 lat o Skoda Octavia 2000-2004

Skoda Octavia I TDi, obecnie Octavia Tour - kombi. Silnik, który uważam za najlepszą część tego samochodu, nigdy nie zawiódł - nawet jak przez pomyłkę wlałem tyle benzyny, że z początku miałem stężenie 50%. Dolewałem ropy i oleju, i przejeździł. Gdyby to było CR, to musiałbym wzywać holownik. Starszy model, skonstruowany pewnie około 1995/6 r, bez bajerów. Dzięki temu jest prostszy, bardziej niezawodny i tańszy w naprawach. Nieczipowany, niepodkręcany - naturalna wydajność. CR jest cichsze i wydajniejsze (średnio podobno litr). Silnik rozgrzewa się stosunkowo wolno, dlatego pożądana jest osłona na grilla - koszt 40-70 zł. Przy trasach bardzo długich silnik się z kolei przegrzewa (może to nie to, ale coś się tam dzieje). Przyśpieszenie jak na TDi jest OK. Swego czasu - z 80 000 km temu - spalanie było niższe, ale podniosło się średnio o litr, chociaż i do tej pory zdarza się na 50l przejechać 1000 km; tylko coraz rzadziej (5.7 pod obciążeniem 350 kg). Od wieloletniego przepychania się przez korki zaczynają się problemy ze skrzynią - strasznie dostaje w tyłek. Przy 170 tys. wymieniłem amortyzatory - żałuję, że nie na Kayabę, tylko na polcara. Niemniej dobrze jest zmienić amortyzatory przy 120 - 130 tys, ponieważ w tym czasie naraża sie na uszkodzenie zbyt nisko osadzoną miskę olejową (przy tym przebiegu amortyzator już mocno osiada). Pewnym przyznaniem się do wady konstrukcji jest skodowski "pakiet na bezdroża": oprócz stalowej osłony są jeszcze tulejki - po... czytaj więcej

Skoda Rapid: Test tuż przed debiutem [video]

subiektywnie, ale mam nadzieję ze jednak sprawiedliwie, bez żadnych uprzedzeń podtekstów czy innych tego typu, skoda rapid nie jest najbrzydsza, jak na skody, no ale bądźmy szczerzy nie jest to szczyt designarstwa, wnętrze chyba największe w klasie będzie, oczywiście nie licząc obecnej octavii, wystrój wnętrza wciąż mało ciekawy, no ale ponoć liczy sie głównie praktyczności i funkcjonalność. Silniki takie sobie, ciekawe czy mają w planach wersję RS..?, co do właściwości jezdnych się nie wypowiadam - nie jeździłem jeszcze, ale zakładam że jest typowo jak na skodę. Podsumowując niezłe auto co najwyżej, ale w Polsce skody mają dobrą markę, więc i rapid będzie się dobrze sprzedawał, choć nie tak jak octavia. część klientów zostanie przy octavce czytaj więcej

Skoda Rapid: Test tuż przed debiutem [video]

skoda jest niemiecka ,, a niemcy jak to wiadomo lub nie ,, sponsoruja testy ,, i dlatego jest najlepsza i vw i audi ,, niemcy sa i byli mistrzami propagandy ,, w testach typu AUTO SWIAT czytaj AUTO BILD ,, zdjecia konkurentów sa gorszej jakosci ,, uzywa sie sformułowań typu " sposób rozwijania mocy albo trzeszczy tapicerka , sa to wady ktore przypisuja konkurencji a ktorych nie sprawdzisz ,, fotografie sa tak robione by konkurencja wypadła brzydko ,, i w testach robi sie np ...foto audi z najlepszym wysposazeniem typu skora i navigacja a okazuje sie ze wygrywa w testach bo ma niska cene ,, i test dotyczył modelu budzetowego ,,, oszustwo ,, ale pomyslcie co by było jak by niemcy nie sprzedawali aut ,, ?????? kaput ,, kup japońca i nigdy nie bedziesz chciał niemieckiego auta ,,, gwarantuje ,, czytaj więcej

bartol o Skoda Octavia Tour 2000-2010

Posiadam auto z silnikiem 1.9 Tdi 101 KM, ale z napędem tylko na przednia oś. Silnik dobrze radzi sobie z autem, wystarczająco sprawnie można się przemieszczać po mieście i poza miastem i nic poza tym ( jeśli ktoś oczekuje sportowych osiągów, to nie w tym przypadku) Biegi wchodzą bez problemu, czasami tylko są problemy z wrzuceniem 1 biegu. Gabaryty auta i dość miękki układ jezdny sprawiają ze nie poszalejemy sobie na zakrętach, ale do codziennej jazdy w zupełności wystarczy. Bardzo trzeba uważać na niskie zawieszenie przednie, a co się z tym wiąże bardzo łatwo przytrzeć np o krawężnik zderzakiem, lub osłoną pod silnikiem podczas jazdy po nierównej drodze Widoczność przeciętna, z powodu wysokiej linii bocznej nadwozia, dość grube słupki przednie ograniczają widoczność przy skręcaniu, widoczność do tyłu słaba ( czujniki parkowania jak najbardziej wskazane :) Wszystkie przyciski umiejscowione są pod ręką, materiały wykończeniowe po 4 latach dają radę :) Miejsca w tym aucie jest dostatek, bagażnik jest na prawdę duży i sporo może zmieścić, kiedy na tylnej kanapie podróżują 3 dorosłe osoby dużych gabarytów może być im troszkę ciasno. wyciszenie auta jest dobre, prze prędkościach 120 - 130 km/h do kabiny dochodzi tylko delikatny szum, Użytkuję auto w warszawie, codziennie pokonuję dystans około 23 km żeby dojechać do pracy ( z podwarszawskiej miejscowości), trochę po warszawie i do domu ( w godzinach szczytu). średnie spalanie ogólne (długodystansowe) które pokazuje komp... czytaj więcej

Skoda Opony

Skoda - Opony

Skoda Części samochodowe

Skoda - Części samochodowe

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
UFG: więcej odszkodowań mimo wzrostu bezpieczeństwa
UFG: więcej odszkodowań mimo wzrostu bezpieczeństwa
Z raportu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego wynika, że mimo spadku liczby wypadków, wzrosła wartość odszkodowań.