SkodaHistoria czeskiej marki rozpoczęła się w dwóch miejscach w czasie i przestrzeni. Zakłady Skody zostały założone w Pilźnie w 1859 roku (nazwa pochodzi od Emila Skody, który w 1869 r. przejął te zakłady od hrabiego Arnosta Waldsteina będąc wcześniej na stanowisku kierowniczym w fabryce). Zakłady ewoluowały od przemysłu metalowego aż po zbrojeniowy. Skoda - katalog modeliNajlepiej ocenianyNajbardziej bezpiecznyNajmniejsze spalanieNajmniej usterekKup samochód marki SkodaInformacje o samochodach marki SkodaSkoda Enyaq Coupe iV: Drzwi szeroko otwarte - TESTpierwsza jazda 20-01-2023
Samochodom premium pierwszego wyboru jak grzyby po deszczu wyrastają rywale spod znaku marek do niedawna wyłącznie popularnych. Przykładem Skoda Enyaq Coupé iV. Skoda Karoq 2.0 TDI 4x4: SUV z dieslem i 4x4, takich już (prawie) nie ma - JAZDApierwsza jazda 02-01-2023
Diesel, napęd 4x4, do tego wygodna w obsłudze i mądra w działaniu skrzynia dwusprzęgłowa opakowana kompaktowym nadwoziem SUV-a – na rynku pozostały tylko niedobitki tego typu modeli. Skoda Octavia bezpieczna na 5 gwiazdekwydarzenia 30-12-2022
Skoda Octavia obroniła swój 5-gwiazdkowy wynik w niezależnym Europejskim Programie Oceny Nowych Samochodów (Euro NCAP) po wprowadzeniu zaktualizowanych, bardziej rygorystycznych kryteriów oceny w roku testowym 2022. Tajemnice akumulatorów samochodów elektrycznychwydarzenia 29-12-2022
Co dzieje się ze zużytymi akumulatorami aut elektrycznych? Dlaczego warto ładować je do 80 proc. i czy można to robić w deszczu? Jak bezpieczne są auta elektryczne? Odpowiadamy na te i inne pytania, obalając przy tym mity związane z elektromobilnością. Skoda Vision 7S, czyli intrygująca przyszłość Skodywydarzenia 28-12-2022
Skoda Vision 7S jest prototypem, który pokazuje, jak czeska marka zmieni się w niedalekiej przyszłości. Nowa będzie stylistyka, nowe logo i napis Skoda, a nade wszystko nowe modele, z których trzy z napędem elektrycznym pojawią się do roku 2026. Jak zwiększyć zasięg samochodu elektrycznego? Kluczem jest aerodynamikawydarzenia 27-12-2022
Współczynnik oporu powietrza jest w autach elektrycznych jeszcze ważniejszy niż w spalinowych. Dlaczego tak jest? Wyjaśniamy na przykładzie elektrycznych modeli Skody, które uzyskują nawet przeszło 550 km zasięgu na jednym ładowaniu. Trzy nowe modele Skody przed 2026 r.wydarzenia 23-12-2022
Skoda stawia na zrównoważony rozwój i ogłasza swoje cele na najbliższe lata. W planach jest prezentacja nowych modeli, w tym trzech w pełni elektrycznych aut do roku 2026. Co jeszcze szykuje czeska marka? Skoda testuje ostrzeżenia o pociągach w aplikacji Trafficationwydarzenia 15-12-2022
Skoda testuje nową funkcję w aplikacji Traffication, dostępnej w systemie Infotainment. Aplikacja ostrzeże przed zbliżającym się pociągiem na przejeździe kolejowym. Skoda Enyaq iV: duży zasięg, sportowe osiągi i aż 36 wersjiwydarzenia 12-12-2022
Skoda Enyaq iV pokazuje, jak imponującą drogę przeszła czeska marka, podbijając dziś europejskie rynki nowoczesnym i modnym samochodem elektrycznym, stale utrzymującym się nie tylko w TOP 10 rankingów najpopularniejszych aut Europy, ale regularnie zajmując miejsca na podium. Skoda stawia na aerodynamikęwydarzenia 06-12-2022
Najnowsze modele Skody mogą pochwalić się doskonałymi właściwościami aerodynamicznymi i świetnymi wartościami współczynnika oporu powietrza. Absolutnym liderem jest model Enyaq Coupe iV. Opinie i dyskusje o samochodach marki SkodaTesty mojeauto.pl: Skoda Fabia RS1. Na torze jeździ fajnie, poza przechyłami bocznymi. DSG (na torze) działa świetnie, elektroniczny dyferencjał też, ale przy długiej ostrej jeździe (spalanie średnie ok. 35 l/100 km, czas okrążenia na torze Adria ok. 1:40) po kilku kółkach przegrzewają się hamulce 2. Przechyły boczne zdecydowanie za duże na auto sportowe (takie do ścigania a nie pokazywania) - polecam stabilizatory poprzeczne nawet do codziennej jazdy. 3. Fotele wygodne, ale nie trzymają górnej części tułowia w zakrętach przejeżdżanych z większymi przeciążeniami. Przy szacunkowych 0,5 g to duży kłopot, tym bardziej że zawieszenie radzi sobie z taką jazdą bez problemu. 4. Na torze da się ustawiać "nadrzucenie" tyłu i kontrolować jego poślizg bez odpuszczania pedału przyśpieszenia. 5. Zawieszenie zestrojone zbyt sztywno na drogi inne niż równiutkie jak stół, przeszkadza nie tylko w Polsce. Hałasuje na małych nierównościach, ale je dobrze wybiera. Abarth Punto wypada pod tym względem wyraźnie lepiej, podobnie jak Clio RS, szczególnie poprzednie 6. Przy maks. przepisowej jeździe można spalić ok. 6-6,5 l nawet "niedotartym" silnikiem - trzeba korygować przełożenia manualnie albo wymuszać zmiany stopą. Inaczej tym samym tempem może to być 1,5x więcej. 5. Auto stylistycznie nudne, szczególnie we wnętrzu, ale efektywnie jeżdżące i łatwe w prowadzeniu. Największa zaleta - silnik. Największa wada - przechyły boczne. czytaj więcej bartol o Skoda Octavia Tour 2000-2010Posiadam auto z silnikiem 1.9 Tdi 101 KM, ale z napędem tylko na przednia oś. Silnik dobrze radzi sobie z autem, wystarczająco sprawnie można się przemieszczać po mieście i poza miastem i nic poza tym ( jeśli ktoś oczekuje sportowych osiągów, to nie w tym przypadku) Biegi wchodzą bez problemu, czasami tylko są problemy z wrzuceniem 1 biegu. Gabaryty auta i dość miękki układ jezdny sprawiają ze nie poszalejemy sobie na zakrętach, ale do codziennej jazdy w zupełności wystarczy. Bardzo trzeba uważać na niskie zawieszenie przednie, a co się z tym wiąże bardzo łatwo przytrzeć np o krawężnik zderzakiem, lub osłoną pod silnikiem podczas jazdy po nierównej drodze Widoczność przeciętna, z powodu wysokiej linii bocznej nadwozia, dość grube słupki przednie ograniczają widoczność przy skręcaniu, widoczność do tyłu słaba ( czujniki parkowania jak najbardziej wskazane :) Wszystkie przyciski umiejscowione są pod ręką, materiały wykończeniowe po 4 latach dają radę :) Miejsca w tym aucie jest dostatek, bagażnik jest na prawdę duży i sporo może zmieścić, kiedy na tylnej kanapie podróżują 3 dorosłe osoby dużych gabarytów może być im troszkę ciasno. wyciszenie auta jest dobre, prze prędkościach 120 - 130 km/h do kabiny dochodzi tylko delikatny szum, Użytkuję auto w warszawie, codziennie pokonuję dystans około 23 km żeby dojechać do pracy ( z podwarszawskiej miejscowości), trochę po warszawie i do domu ( w godzinach szczytu). średnie spalanie ogólne (długodystansowe) które pokazuje komp... czytaj więcej Skoda Rapid: Test tuż przed debiutem [video]skoda jest niemiecka ,, a niemcy jak to wiadomo lub nie ,, sponsoruja testy ,, i dlatego jest najlepsza i vw i audi ,, niemcy sa i byli mistrzami propagandy ,, w testach typu AUTO SWIAT czytaj AUTO BILD ,, zdjecia konkurentów sa gorszej jakosci ,, uzywa sie sformułowań typu " sposób rozwijania mocy albo trzeszczy tapicerka , sa to wady ktore przypisuja konkurencji a ktorych nie sprawdzisz ,, fotografie sa tak robione by konkurencja wypadła brzydko ,, i w testach robi sie np ...foto audi z najlepszym wysposazeniem typu skora i navigacja a okazuje sie ze wygrywa w testach bo ma niska cene ,, i test dotyczył modelu budzetowego ,,, oszustwo ,, ale pomyslcie co by było jak by niemcy nie sprzedawali aut ,, ?????? kaput ,, kup japońca i nigdy nie bedziesz chciał niemieckiego auta ,,, gwarantuje ,, czytaj więcej kierowca Octavii od 8 lat o Skoda Octavia 2000-2004Skoda Octavia I TDi, obecnie Octavia Tour - kombi. Silnik, który uważam za najlepszą część tego samochodu, nigdy nie zawiódł - nawet jak przez pomyłkę wlałem tyle benzyny, że z początku miałem stężenie 50%. Dolewałem ropy i oleju, i przejeździł. Gdyby to było CR, to musiałbym wzywać holownik. Starszy model, skonstruowany pewnie około 1995/6 r, bez bajerów. Dzięki temu jest prostszy, bardziej niezawodny i tańszy w naprawach. Nieczipowany, niepodkręcany - naturalna wydajność. CR jest cichsze i wydajniejsze (średnio podobno litr). Silnik rozgrzewa się stosunkowo wolno, dlatego pożądana jest osłona na grilla - koszt 40-70 zł. Przy trasach bardzo długich silnik się z kolei przegrzewa (może to nie to, ale coś się tam dzieje). Przyśpieszenie jak na TDi jest OK. Swego czasu - z 80 000 km temu - spalanie było niższe, ale podniosło się średnio o litr, chociaż i do tej pory zdarza się na 50l przejechać 1000 km; tylko coraz rzadziej (5.7 pod obciążeniem 350 kg). Od wieloletniego przepychania się przez korki zaczynają się problemy ze skrzynią - strasznie dostaje w tyłek. Przy 170 tys. wymieniłem amortyzatory - żałuję, że nie na Kayabę, tylko na polcara. Niemniej dobrze jest zmienić amortyzatory przy 120 - 130 tys, ponieważ w tym czasie naraża sie na uszkodzenie zbyt nisko osadzoną miskę olejową (przy tym przebiegu amortyzator już mocno osiada). Pewnym przyznaniem się do wady konstrukcji jest skodowski "pakiet na bezdroża": oprócz stalowej osłony są jeszcze tulejki - po... czytaj więcej Skoda Rapid: Test tuż przed debiutem [video]subiektywnie, ale mam nadzieję ze jednak sprawiedliwie, bez żadnych uprzedzeń podtekstów czy innych tego typu, skoda rapid nie jest najbrzydsza, jak na skody, no ale bądźmy szczerzy nie jest to szczyt designarstwa, wnętrze chyba największe w klasie będzie, oczywiście nie licząc obecnej octavii, wystrój wnętrza wciąż mało ciekawy, no ale ponoć liczy sie głównie praktyczności i funkcjonalność. Silniki takie sobie, ciekawe czy mają w planach wersję RS..?, co do właściwości jezdnych się nie wypowiadam - nie jeździłem jeszcze, ale zakładam że jest typowo jak na skodę. Podsumowując niezłe auto co najwyżej, ale w Polsce skody mają dobrą markę, więc i rapid będzie się dobrze sprzedawał, choć nie tak jak octavia. część klientów zostanie przy octavce czytaj więcej Nepcior o Skoda Superb 2009-2015O awaryjności DSG krążą już legendy. Niestety doświadczyłem tego i ja. Przy 35000 auto stanęło i nie chciało dalej jechać. Laweta, serwis, 2 tygodnie... Miałem jeszcze gwarancję. Niestety ledwie skończyła się gwarancja i to samo. przy przebiegu 70000 tylko zgrzyty i nie jedzie. Skończyło się przeprawami w sądzie i wymianą skrzyni na nową. Teraz ma 125 i coś zaczęło szarpać przy zmianie z 1 na 2 i z 3 na 4. Silnik działa bardzo fajnie, miły odgłos. Ładnie przyspiesza. Myślałem, że skoro rozrząd jest na łańcuchu, będzie bezobsługowy. Niestety to już przeszłość. Wymienić trzeba było przy 95000, tyle, że koszt był dużo wyższy niż zwykłego rozrządu na pasku. I tak miałem szczęście, bo innym zdążył przeskoczyć rozrząd i skończyło się poważnym remontem silnika. Przyczyna: błąd konstrukcyjny napinacza. Czyli to nie tylko mój egzemplarz, a wszystkie! Takie poważne awarie wystarczą, żeby się człowiekowi odechciało skody raz na zawsze. Niestety to nie wszystko do tego doszła cała masa drobniejszych usterek. Pompa wody - podobno też pada standardowo. Koszt samej pompy to zwykle jakieś 200zł. Niestety Skoda jest sprytna i sama pompa nie występuje jako część. Trzeba kupić razem z obudową, czujnikiem temperatury, termostatem itd. Dzięki temu koszt rośnie do 1100zł. Sama wymiana też droga, bo żeby się do niej dostać trzeba rozebrać pół auta. Ogrzewanie tylnych foteli włącza się samoczynnie. Nie udało się znaleźć przyczyny. Przełącznik opuszczania tylnej szyby padł, karta SD zacięła się w... czytaj więcej |