1. Samochody
  2. Renault
  3. Megane
Renault

Renault Megane

Renault
Renault Megane

Renault Megane na rynku zadebiutował w 1995 roku, zastępując wówczas na rynku Renault 19. Pierwsza generacja kompaktowego Renault przetrwała na rynku do 2002, kiedy to pojawił się jej następca. Z kolei Megane II w sprzedaży oferowany był do 2008 roku. Najnowsza, obecna w sprzedaży, trzecia generacja Renault Megane światową premierę miała na wystawie w Paryżu w 2008 roku. Tak jak i w poprzednich generacjach, tak i Megane III jest oferowane w różnych wariantach nadwoziowych - 5-drzwiowy hatchback, coupe, kombi (od 2009 r.), sedan oraz coupe-cabrio (lato 2010 r.).

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Renault Megane


 


 

Renault Megane - opinie kierowców


Renault Megane został oceniony 468 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.47 na 5 możliwych punktów. 91% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.47

Liczba ocen: 468

Czy warto kupić ten model: tak 91% nie 9%

 

Renault Megane - awaryjność




66% Brak usterek


20% Nieznaczne usterki


13% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (37.10%), układ wydechowy (27.30%), układ hamulcowy (18.40%)

 

Renault Megane - spalanie


Użytkownicy modelu Renault Megane testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
468
267
37
164
śr. spalanie w mieście (l/100km)
8.1
8.3
9.8
6.3
śr. spalanie w trasie (l/100km)
6.5
6.7
7.8
5.0

 

Renault Megane - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 83%

 

Informacje o samochodach Renault Megane

Renault Megane R.S. Ultime – ostatni R.S. w historii

wydarzenia 12-01-2023

Renault prezentuje nowy i zarazem ostatni model z rodziny Megane R.S. Ściśle limitowany do 1976 sztuk Megane R.S. Ultime kończy zarazem historię Renault Sport, rozpoczętą w 1976 roku.

Renault Megane: Miejska hybryda - TEST

pierwsza jazda 18-07-2022

To ostatnie lata spalinowego Renault Megane na rynku, z czasem model ten zostanie wyparty przez elektrycznego odpowiednika, który już jest w ofercie. Sprawdzamy hybrydową odmianę E-Tech.

Renault Megane E-Tech: Znak nowych czasów - TEST

test 23-04-2022

Niektóre modele mają bardzo duże znaczenie dla firm, inne nie. Renault nie ma wątpliwości, że Megane E-Tech należy do tej pierwszej kategorii, elektryczny kompakt wskazuje bowiem przyszłość. A więc – przyszłość Renault w naszym teście.

Nowe wyniki Euro NCAP. Tylko BMW bez kompletu gwiazdek

wydarzenia 03-03-2022

Euro NCAP publikuje nowe wyniki testów zderzeniowych, w których większość aut, nawet tych miejskich, poradziła sobie wzorowo i tylko jedno zgubiło po drodze gwiazdkę. Wiemy nawet za co.

Używane Renault Megane IV (2015-) - Problematyczna elektronika

testy samochodów używanych 13-02-2022

Po niepozornym poprzedniku ujmuje wyrazistą stylizacją i wysokiej jakości wnętrzem. Używane Renault Megane IV jest dostępne w wielu wersjach silnikowych, również mocno usportowionych.

Policja się zbroi. Cupra Leon i Renault Megane RS

wydarzenia 04-02-2022

Policjanci z grupy Speed mają dobry tydzień, bo ich flota wzbogaciła się właśnie o bardzo rasowe hot-hatche. Wśród nich 300-konna Cupra Leon i 300-konny Renault Megane R.S.

Renault Megane E-Tech: Elektryczna deklaracja - TEST

pierwsza jazda 06-01-2022

Nazywa się Renault Megane E-Tech i ma silnik, ale pod klapką na błotniku jest gniazdko elektryczne. Wersji z wlewem nie będzie. Na kilka miesięcy przed rynkowym debiutem mieliśmy okazję jeździć najnowszym modelem, jednym z najważniejszych w historii Renault.

Renault Megane E-Tech - cennik elektrycznego Megane

wydarzenia 16-12-2021

Renault podało ceny elektrycznego Megane E-Tech, bo tylko taka wersja dostępna jest w nowej generacji kompaktu. Siłą rzeczy jest więc drogo.

Renault Megane: Buntownik z wyboru - TEST

testy 09-11-2021

Fakt, że nowe Renault Megane jest samochodem elektrycznym nie dziwi tak, jak to, że ma silnik umieszczony „klasycznie”, czyli z przodu i że pod względem wymiarów zewnętrznych jest mniejsze niż obecny model. Przełomowym modelem Renault jeździliśmy pół roku przed jego rynkowym debiutem.

Renault Megane E-Tech – elektryczny kompakt

Aktualności 09-09-2021

Nowy Megane E-Tech otwiera nowy rozdział w historii francuskiego kompaktu. Auto jest bardziej crossoverem, ale przede wszystkim zyskuje w pełni elektryczny napęd.

Filmy i galerie samochodów Renault Megane

Renault Megane Estate GT 220

Samochody - katalog 21-11-2012

Paryż 2008: Renault Megane Coupe

Premiery i wydarzenia 20-04-2009

Niesamowite Renault Megane R26.R

Inne 31-07-2008

R.26R ustanawia rekord okrążenia Nurburgring wśród pojazdów przednionapędowych.

Linia Renault Megane w ruchu

Samochody - katalog 20-12-2007

Renault Megane na górskich serpentynach.

Opinie i dyskusje o samochodach Renault Megane

Stukanie po wymianie polosi??

Witam Serdecznie wszystkich forumowiczów:) Piszę do Was z zapytaniem odnośnie takiego problemu: miesiąc temu wymieniłem w swojej megance 1.4.16v z 99 roku po lifcie obydwa wachacze, amory przod,sprezyny plus lozysko z lewej strony amora z gornego mocowania, drazki wraz z koncowkami, gumy na stabilizatorze i obydwie półosie (na nowe firmy GSP) przejechałem około 1000km i zaczął dochodzić mnie nieprzyjemny stukot tak jakby z okolic lewej czesci półosi przy skrzyni biegów. Przy spokojnym ruszaniu nic nie slychac, ale jak juz naprzyklad rusze dynamiczniej badz jadac np 5km\h na wcisnietym sprzegle puszcze sprzeglo raptownie dodajac gazu bardzo mocno jest slyszalny ten dzwiek, taki hrrr hrrr jak cos sie mialo zaraz ukrecic. w sobote dopiero wstawie do mechanika auto ale pierw jutro musze dojechac nim jeszcze do domu ok. 100km czy to moze byc cos powaznego?? moze to np jakies niedokrecenie polosi przy skrzyni?? dopiero po miesiacu dalo znac o sobie?? i jeszcze jeden problem mam; taki iz przed wymiana amorow i sprezyn czasem z lewej strony przy skreconych kolach jak ruszalem i wpadlem w niewielka dziure mialem taki strzla specyficzny sprezyny jak by sie zle ukladala na kielichu teraz po wymianie sprezyn i amorow na nowe plus owe lozysko wlasnie z lewej strony dalej mam ten sam trzask przy wpadnieciu w dziure podczas ruszania na skreconych kolach lub w momencie dosc ostrego wjechania w zakret przy malej predkosci co to moze byc?? z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi:)) czytaj więcej

samochod mi gasnie jak silnik jest rozgrzany

Witam wszystkich serdecznie!!! Zwracam sie z uprzejma prosba o pomoc w zdiagnozowaniu problemu z moim autem. Jest to Renault Megane Coupe z 2000roku silnik 2l. benzyna. otoz mam taki problem, ze podczas dluzszej jazdy ( okolo 15 minut wystarczy), gdzy zjade z autostrady, silnik mi poprostu gasnie, najpierw delikatnie zaczyna sie dusic sprawiajac wrazenie jakby paliwo sie konczylo i jak juz te objawy wystapia to nie ma zadnego "ratunku", pozostaje tylko wlaczyc swiatla awaryjne i czasem jadac na luzie zanim auto sie calkiem zatrzyma, udaje sie wylaczyc silnik i odpalic. jednak w wiekszosci wypadkow musze sie zatrzymac, i kilka razy przekrecic stacyjke, z reguly nie wiecej niz trzy pruby i odpala. Nie ma niestety zadnej normy kiedy to sie dzieje, czasem i kilka dni smiga bez problemu aby kolejnym razem dzialo sie to kilka razy podczas wycieczki. zanim jednak praca silnika calkowicie ustanie, zapalaja sie dwie pomaranczowe kontrolki, jedna z symbolem "spiralki" i pod nia jest jeszcze jedna kontrolka ktoa opisac moge jako "kreska lamana" ( przepraszam za nieprofesjonalizm). Za wszelkie porady Serdecznie dziekuje. nie jestem mechanikiem, co gorsza jestem fatalny w tym temacie i nie chcialbym sie stac latwym lupem dla jakiegos nieuczciwego mechanika ktory zauwazy moja nieiwiedze i bedzie chcial zarobic. pozdrawiam wszystkich1 czytaj więcej

Fu3i o Renault Megane III 2008-2016

Ogólnie z samochodu jestem bardzo, ale to bardzo pozytywnie zadowolony. Mam go już 2,5 roku, nie było do tej pory żadnych problemów. Jedynymi mankamentami są małe, ale uciążliwe aspekty. Największym jest słaba widoczność we wstecznym lusterku, po 20 tysiącach wychodzą stuki plastików i trzeszczenie skóry. U mnie trzeszczy np. zapięcie pasów i fotel kierowcy. Niby drobnostka, ale jest to bardzo głośny odgłos. Kiepsko pracuje mechanizm tylnej wycieraczki. Nie można włączyć jej na stały tryb pracy, jedynie na pulsacyjny. Nie można tez na stałe odłączyć ESP. Włącza się przy pierwszym poślizgu, nawet jeśli jest dezaktywowane. Ale ogólnie jest super. Świetne osiągi, V max u mnie to 194 km/h. Dobre przyśpieszenie, niskie spalanie na trasie, jednak na mieście pokaże się nawet 8 litrów, a zimie i 10 jak się rozgrzewa silnik i klima pracuje. Jak się silnik nagrzeje to się spalanie stabilizuje. Bagażnik jest całkiem pakowny, łatwo się uzupełnia płyny, wymienia żarówki, sprawdza olej. Nawigacja pracuje świetnie, aktualizacje tez robi się bardzo łatwo, w końcu to TomTom. Mapy są bardzo dokładne. Podsumowując jestem zadowolony w 98% i z ręką na sercu mogę polecić ten samochód. czytaj więcej

veeking o Renault Megane II 2002-2006

Na Megane przesiadłem się z Focusa i był to dobry wybór. Megane w tej wersji jest bardzo ładnym samochodem z lekko sportowym wyglądem. Komfort podróży w porównaniu do focusa jest znacznie lepszy. Silnik jest dynamiczny. 6cio biegowa skrzynia robi różnicę. Plastiki znacznie lepszej jakości niż w focusie. Lepsze wyposażenie, lepsza jakość, lepsza bezawaryjność. Mniejszy bagaznik, dziwne wyprofilowanie powoduje też niewielkie problemy z pakowaniem toreb. Jednak nie demonizowałbym tego. Można się przyzwyczaić. Sporo schowków w łatwo dostępnych miejscach. Podłokietnik powodujacy sporą wygodę(nie występuje chyba u konkurencji w tych rocznikach). Wymiana przednich żarówek nie jest łatwa ale opowieści, które można znaleźć na necie są przesadą. Wszystkie żarówki można wymienić samemu przy IQ>75. Bardzo dobre hamulce i system dohamowywania. Elektryka działa u mnie bez zarzutu, Start/stop od guzika działa bez problemów (Ford dopiero w 2012 wprowadził to jako nowość ;) Duża ilość informacji na temat napraw, przeglądów i konserwacji dostępnych na prężnie działającym forum. Części tanie, sporo zamienników. Generalnie Megane w tym roczniku i wyposażeniu oceniam znacznie lepiej niż Focusa. czytaj więcej

hoko o Renault Megane III Grandtour 2009-2016

Samochód mam od marca 2011 r. Zdecydowałem się z uwagi na cenę (wyprzedaż rocznika 2010 r.) Wcześniej jeżdziłem Focusem 1.6 benzyna (8 lat). Na plus w stosunku do focusa można zapisać jedynie większą przestronność, wyposażenie standardowe. i to w zasadzie wszystko. Na minus przedewszystkim zużycie paliwa zwłaszcza w mieście. uzyskanie wyniku poniżej 9 l/100km jest już nielada wyczynem, podczas gdy fokusem bez problemu uzyskiwałem 7,5 l/100km. Srednio oceniam że zużycie paliwa jest o ok. 1 litr wyższe. Ergonomia również w niektórych dziedzinach ustępuje fokusowi choćby uchwyty drzwi za blisko zawiasów a tym samym do ich otwarcia potrzeba znacznie więcej siły. Przyciski na drzwiach również usytuowane w nienajlepszym miejscu. Szyba przednia po jeździe nocnej praktycznie sała zalepiona robalami. w fokusie praktycznie ten problem nie występował. Materiały w mojej ocenie znacznie gorszej jakości szczególnie dotyczy to foteli (zwłaszcza tylnych) wykonanych ze styropianu wzmocnionych cienkimi drucikami. Spasowanie elementów również gorsze niż w fokusie. szczególnie dotyczy to tylnego zderzaka z resztą ok. 0,5 cm występy (można ręcznie"nastawiać")to samo pokrywa bagażnika. Wykończenie wnętrza również odstaje od wykończenia fokusa w szczególności można zauważyć ostre krawędzie wykończenia drzwi. Można by tak jesze wiele wymieniać wad. Co do awaryjności nie wypowiadam się jednakże mogę dodać jedynie tyle że po ok. 3 tygodniach od zakupu zostałem wezwany do serwisu, gdzie wymieniono s... czytaj więcej

Problemy z uruchomieniem silnika

Witam, kupilem niedawno renault megane scenic 1,6 (rocznik 98). wszystko na poczatku bylo ok, ladnie silnik dzialal i odpalal od razu. niestety od jakiegos miesiaca zaczynam miec problemy z uruchomieniem silnika. otoz kiedy probuje go odpalic slysze proby "krecenia", ale silnik nie odpala. nie zdaza sie to za kazdym razem. nie ma reguly czy jest silnik zimny, cieply, czy mam pelny bak czy pusty, czy jechalem trasa 400 km i sie zatrzymalem czy tylko poruszalem sie po miescie pare kilometrow. bylem u mechanika, ktory bez podlaczenia komputera nie chcial mi za duzo powiedziec, jedynie zasugerowal iz paski na alternatorze sa luzne i moze sie nie laduje akumulator wystarczajaca.watpie w to jednak troszke, bo mym mial kontrolke ladowania zaswiecona (a tak wszystkie czerwone gasna jak uruchomie silnik). zanim zdecyduje sie na wizyte i diagnostyke przy uzyciu komputera (jak wiadomo sa to koszty), chcialbym sie dowiedziec czy moge sam cos sprawdzic. moze ktos mial podobna sytuacje i moze podzielic sie ze mna doswiadczeniem z gory dziekuje i pozdrawiam czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volkswagen wyprzedził plany - pół miliona elektrycznych ID
Volkswagen wyprzedził plany - pół miliona elektrycznych ID
Pół miliona egzemplarzy samochodów z elektrycznej rodziny ID. oznacza, że Volkswagen zrealizował plany dostaw już na rok przed terminem.