1. Samochody
  2. Renault

Renault

Renault
Renault

Początek historii marki Renault, podobnie jak w przypadku większości ówcześnie zakładanych firm, związany był ściśle z jej założycielem. Louis Renault (1877-1944) już od najmłodszych lat wykazywał dużą smykałkę do wszelkich spraw związanych z mechaniką, elektrycznością i silnikami.

Najlepiej oceniany

Renault Safrane

Renault Safrane

 

4.83

100% Kierowców uważa że warto kupić ten samochód

Najbardziej bezpieczny

Najmniejsze spalanie

Renault Twingo

Renault Twingo

Spalnie w mieście:
6.5l/100 km

Spalnie w trasie:
5.4l/100 km

Najmniej usterek

Renault Megane

Renault Megane

 

97% nie miało żadnych usterek

Kup samochód marki Renault


 


 

Informacje o samochodach marki Renault

Renault Arkana E-Tech: oszczędny długodystansowiec – TEST

test 30-09-2022

Renault Arkana to pierwszy SUV coupe popularnej marki, który na dobre zadomowił się na rynku. My przyglądamy się bliżej jego hybrydowej wersji E-Tech, która zaskakuje niskim spalaniem.

Renault R5 Turbo 3E – 375 KM, silnik z tyłu. Maszyna do driftu

wydarzenia 23-09-2022

Renault R5 Turbo 3E to nawiązujący do przeszłości koncept, który zostanie pokazany na salonie samochodowym w Paryżu. Ma napęd elektryczny o dużej mocy i pozwala na efektowne driftowanie.

Paryskie premiery Renault, Dacii i Alpine - zapowiedź

wydarzenia 12-09-2022

Targi samochodowe w Paryżu Paris Motor Show 2022 zbliżają się wielkimi krokami. W drugiej połowie października swoje nowości zaprezentują m.in. marki Renault, Dacia i Alpine.

Renault Safrane – luksus sprzed 30 lat

wydarzenia 26-08-2022

Mijają już trzy dekady, od kiedy Renault Safrane pojawiło się na rynku, zastępując Renault 25. Ten luksusowy model miał w ofercie m.in. silnik V6 biturbo, a także nawigację z kolorowym ekranem.

Renault Trafic Wavecamper: Cztery metry kwadratowe - TEST

pierwsza jazda 20-08-2022

Samochód, który może być domem na kołach, to jeden z najlepszych wynalazków cywilizacji. Oto Renault Trafic zamieniony w kampervana przez poznańską firmę Wavecamper.

VW Taigo, Renault Arkana, Lexus NX i Audi e-tron Sportback: Coupe naszych czasów - TEST

porównanie 20-08-2022

Nie ma takiej niszy, której nie wypełniliby producenci samochodów. Widać to doskonale na przykładzie SUV-ów, których stylizacja ma nawiązywać do aut typu coupé – jak choćby VW Taigo, Renault Arkana, Lexus NX i Audi e-tron Sportback.

Elektryczne Renault Kangoo już jest. Cena od 132 tys. zł

wydarzenia 12-07-2022

W Polsce można już składać zamówienia na nowe Renault Kangoo i jego elektryczną wersję Renault Kangoo Van E-Tech. Auto jest dostępne w cenie od 107 900 zł, a w wersji „na prąd” od 132 400 zł.

Renault 5 Diamant z kierownicą z marmuru

wydarzenia 06-07-2022

Renault świętuje 50-lecie modelu Renault 5 w wyjątkowy sposób, prezentując wersję Diamant. Auto w stylu retro ma wiele nietypowych rozwiązań, jak marmurowa kierownica w kształcie precla.

Renault Scenic Vision, czyli Scenic na miarę nowych czasów

wydarzenia 19-05-2022

Renault prezentuje koncepcyjny model Scenic Vision, który zapowiada nowe Renault Scenic, mające nadejść w 2024 roku, ale który pokazuje też, jak wyglądać będzie przyszłość marki.

Moskwicz powróci po rozstaniu Renault z AwtoWAZ

wydarzenia 17-05-2022

Renault potwierdza to, o czym pisaliśmy niedawno, czyli zbycie udziałów w Renault Russia i w spółce AwtoWAZ. Rosjanie zapowiadają za to wskrzeszenie marki Moskwicz.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Renault

cichy o Renault Thalia 2004-2006

Samochód kupiłem w 2006r jako nowy. Przejechałem nim zaledwie 77000 km. i nigdy mnie nie zawiódł. Nie jest drogi w utrzymaniu, a cześci są stosunkowo nie drogie. Jeżeli chodzi o części to wymienia się te które się zużyją np: łączniki stabilizatora przy 50000km, klocki co 35000km, tarcze po 75000km wraz z klockami. Rozrząd przy 120000 lub po 5 latach, w moim przypadku po 5 latach. Silnik 1,2 16V 75km nie jest może mocny, ale spokojnie wystarczy do sprawnego poruszania się w mieście i na trasie. Zaletą jest niska masa własna pojazdu 910kg. Nawet z czterema osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem da się bezproblemowo wyprzedzać, trzeba tylko wysoko kręcić silnik. Bagażnik duży, bezproblemowo zapakuję się cała rodzina. Małym minusem jest dość duże spalanie jak na taki mały silnik, które w mieście wynosi 8-8,5L ale to też wynika z mojej ciężkiej nogi co wszystko wyjaśnia:) spokojni kierowcy bezproblemowo zejdą poniżej 8L. Autko jest całkiem wygodne na dalekich trasach. Jedynie może przeszkadzać szum powietrza przy dużych prędkościch 145-160km ale po paru minutach można się przyzwyczaić. Cienka blacha na drzwiach podatna na wgniecenia, szczególnie jeżeli zaparkujecie pod centrum handlowym a jakiś nie uważny kierowca szeroko będzie otwierał swoje drzwi(jak do stodoły) i udeży w wasze, wtedy napewno zostawi po sobie ślad. Materiały wykorzystane w środku nie są specjalnie dobrej jakości(morze plastiku) ale też nie wyglądają tragicznie, a deska dwukolorowa może sie podobać, odziwo... czytaj więcej

obrotościomierz

mam reno megan 1.9 tdi rxe poprzedni właściciel wymieniał skrzynię biegów i zastanawiam się czy wszystko jest w porządku . Przy 120 na godzinę obrotościomierz pokazuje 3500 obrotów.Nigdy nie miałem samochodu z silnikiem dizla i nie wiem czy to jest normalne czy sa zbyt wysokie czytaj więcej

WESLEY o Renault Captur 2013-

Warto kupić Captura. Jest to bardzo przyjemny i wdzięczny samochód. Wiele osób "na mieście" pyta mnie o opinię, widać są zainteresowani. Jeśli ktoś nie ma zamiaru oczekiwać, że jest to rajdówka lub terenówka, to się nie zawiedzie. Auto ma bardzo niskie spalanie, porównywalne z osiągami diesli. Komputer nauczył mnie - w końcu - jazdy ekonomicznej.Świetnie nadaje się do jazdy miejskiej, ale i na autostradzie radzi sobie dzielnie (kosztem zwiększonego apatytu na paliwo). Doskonale prowadzi się, na zakrętach trzyma się jak przyklejony, a system kontroli świetnie reaguje przy uślizgu na zbyt szybko pokonywanym zakręcie. Wspomaganie dobrze dobrane, hamulce rewelacyjne!!! Wnętrze bardzo przyjemne, dobrze wyciszone, można radia słuchać po cichu. Trochę te plastiki są zbyt "plastikowe". Bagażnik z możliwością powiększania, to dobre rozwiązanie.Zobaczymy jak będzie z trwałością trzycylindrowego silnika TCe 90, który jest klasycznym przykładem down sizeing'u. Myślę, że Renault nie strzeliło sobie w stopę tym silnikiem, bo stosuje go już w innych modelach (Clio, Dacia). Przyspieszenie 12 sek. do setki jest wystarczające. Doskonała jest regulacja kierownicy i siedzenia kierowcy, co daje świetną widoczność we wszystkich kierunkach. Bogate jest wyposażenie. Cena też nie jest duża. Mankamentem jest łatwe brudzenie się na naszych nieczyszczonych ulicach. Niektóre przyciski wolałbym mieć w kierownicy zamiast np. nieużywanego ogranicznika prędkości. Funkcja start-stop jest mało przydatna w ... czytaj więcej

maic o Renault Laguna II 2001-2005

Jak na swoją pojemność jest raczej oszczędny średnie zużycie paliwa przy ekonomicznej jeździe to około 8 litrów na 100 nie jest wybredny jeżeli chodzi o jakość paliwa. Wiele usterek elektrycznych i mechanicznych z wersji z 2000 roku zostało poprawionych. Pionierskie rozwiązania zapłonu na kartę chipową stało się hitem na rynku motoryzacyjnym (ci co wykpiwali to rozwiązanie teraz je stosują). komfort jazdy i prowadzenia idealny, auto jest stabilne, dobrze wybiera nierówności a układy wspomagające takie jak esp czy ebd z abs działają bez zarzutu. Można by się czepiać poszczególnych podzespołów układu kierowniczego połączeń metalowo-gumowych końcówek drążków czy też cięgien stabilizatorów,jednak gdy już zdarzy nam się usterka nie żałujmy na to pieniędzy zakup lepszych części z górnej półki daje naprawde długi okres satysfakcji z bezawaryjnej jazdy jeżdżę moją laguną od 6 lat jestem jej drugim właścicielem podczas zakupu miała przejechane 55tyś km teraz ma 137 tyś.i Mogę tu oświadczyć iż nigdy ale to nigdy mnie nie zawiodła nie wróciła na lawecie ani sznurku nie powiem że nie pogrzebałem sobie przy niej trochę, klocki, amortyzatory tylne, przednie zawieszenie nie są to jednak wydatki rzędu tysięcy złotych tak jak ma się to w niektórych modelach niemieckich czy japońskich z awarii elektrycznych to padła mi tylko cewka zapłonowa. Oświetlenie czy też poszczególne elementy instalacji tak wyróżniane przez co niektórych kierowców (może i posiadaczy opisywanego modelu) nigdy... czytaj więcej

Renault Megane 1,5d, szarpie, traci moc bez spadku obrotów silnika, 2004r.

Mam problem z autem, jest coraz gorzej, jak jadę od biegu 2 w górę traci moc, szarpie, wydaje dźwięk szurania spod maski przypominające łopot chorągiewki na wietrze w momencie szarpania, rytmicznie. zdejmę nogę z gazu, dodam gazu i problem znika do następnego razu. Są dni (rzadko) że jest ok, ale teraz są raczej takie, że problem mam co chwila. Byłam w ASO- oddali mi i mówią że auto sprawne i nic nie ma do robienia. Wymieniony filtr powietrza, nowy coś- tam od cisnienia paliwa ( pożyczyłam na próbę)- i to samo. Mam tak już od 4m-cy i problem się nasila. Przebieg 142 tys, oryginalny.Zużycie paliwa w normie. Nie hałasuje, nic nie stuka-puka, żadne kontrolki się nie świecą, odpala bez problemu- nigdy mi nie zgasł w czasie jazdy. Masakra przy wyprzedzaniu- przy tej usterce ciągnę się za autem bo boję się wyprzedzać- dodam gazu a on traci moc i szarpie. Bardzo proszę o radę. Mój e-mail a33@interia.pl czytaj więcej

Megane tracące moc po naprawie zaworów i rozrządu.

Witam. Niedawno miałem remontowany silnik w Renault Megane 1999 1,4. Wymiana całego rozrządu z wałkiem , wszystkie hydropopychacze i jeszcze kilka mniej istotnych rzeczy. Po remoncie silnik co jakiś czas nie chce ""iść"- nie ma mocy. Po jakimś czasie wchodzi na obroty i jedzie dalej. Dodatkowy kłopot to dużo większe zużycie paliwa. Wcześniej auto nie sprawiało żadnych problemów i paliło całkiem oszczędnie. Remontowałem ponieważ coś stukało w silniku. Przy odbiorze od mechanika chodził ok - następnego dnia zaczął wariować. Pojechałem do mechanika i wszystko ok - auto jedzie. Już nie wiem co z tym zrobić? Czy czasami nie jest to wina mechanika? Pomocy! czytaj więcej

Renault Opony

Renault - Opony

Renault Części samochodowe

Renault - Części samochodowe

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
SsangYong z rekordowym wzrostem sprzedaży w Polsce
SsangYong z rekordowym wzrostem sprzedaży w Polsce
SsangYong coraz lepiej radzi sobie na polskim rynku, notując w sierpniu wzrost rejestracji aż o 876 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem. Oznacza to zarejestrowanie w sierpniu dokładnie 410 sztuk.