1. Samochody
  2. Mercedes
  3. Klasa ML
  4. Testy zderzeniowe
Mercedes

Mercedes Klasa ML - Zobacz testy zderzeniowe

Mercedes
Testy zderzeniowe

Przedstawiamy testy zderzeniowe samochodów Mercedes Klasa ML wykonane przez Euro NCAP. Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie samochodów Mercedes Klasa ML oraz o ich zachowaniu w czasie typowych wypadków. Aby zobaczyć szczegóły testu zderzeniowego, wybierz szczegółowy raport dla modelu.

Samochody Mercedes Klasa ML na testach zderzeniowych:

Mercedes Klasa ML

Test zderzeniowy Euro NCAP 2011.

Wynik ogólny:
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera:
96%
Bezpieczeństwo dzieci:
75%
Bezpieczeństwo pieszego:
60%
Wspomaganie bezpieczeństwa:
86%

ML-klasa posiada w standardowym wyposażeniu system elektronicznej kontroli toru jazdy oraz system przypominający o zapięciu pasów na przednich oraz tylnych siedzeniach. Również ogranicznik prędkości dostaniemy bez dopłaty, jednak nie spełnia on wymagań Euro NCAP.

Mercedes Klasa ML

Test zderzeniowy Euro NCAP 2008.

Wynik ogólny:
34 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci:
34 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
6 pkt.

Zderzak oraz przednia krawędź maski zapewniają słabą ochronę nogom pieszych. Również słabo została oceniona ta część maski, w którą może uderzyć głowa dziecka.

Mercedes Klasa ML

Test zderzeniowy Euro NCAP 2003.

Wynik ogólny:
30 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
4 pkt.

Mercedes klasy M to stary design, dostosowany do rynku amerykańskiego, gdzie samochód musi chronić zarówno kierowców zapinających, jak i nie zapinających pasów. Dlatego sposób myślenia jego twórców odbiega od drogi obranej przez projektantów samochodów przeznaczonych dla Europejczyków. Istnieje strefa zgniotu dla kolan osób siedzących z przodu. Zagłówek jest umieszczony tak, by chronić osoby nie przypięte pasami, ale tu pojawiły się zagrożenia. Klasa M posiada solidną konstrukcję, aby chronić pasażerów, ale system ochronny powodował duże obciążenia klatki piersiowej kierowcy i pasażerów.  Ochrona boczna została uznana za szczególnie dobrą: chroniąca głowę poduszka powietrzna jest w standardzie.  Ochrona główki starszego dziecka w zderzeniu czołowym była kiepska, ale w pozostałych przypadkach dzieci chronione były całkiem dobrze.  Ochrona pieszych była zdecydowanie niewystarczająca.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Elektryczny VW ID.3 komunikuje się światłami
Elektryczny VW ID.3 komunikuje się światłami
Innowacyjne światła nie tylko wspomagają obsługę auta, ale też sprawiają, że komunikacja z ID.3 jest bardziej osobista i emocjonalna.
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Seat Mii electric. Pierwszy elektryczny Seat
Seat Mii electric. Pierwszy elektryczny Seat
Seat zaprezentował niedawno model Mii electric, swój pierwszy w pełni elektryczny samochód, dostosowany do warunków miejskiej jazdy. Co o nim wiemy?