1. Samochody
  2. Mercedes
  3. Klasa ML
  4. Testy zderzeniowe
Mercedes

Mercedes Klasa ML - Zobacz testy zderzeniowe

Mercedes
Testy zderzeniowe

Przedstawiamy testy zderzeniowe samochodów Mercedes Klasa ML wykonane przez Euro NCAP. Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie samochodów Mercedes Klasa ML oraz o ich zachowaniu w czasie typowych wypadków. Aby zobaczyć szczegóły testu zderzeniowego, wybierz szczegółowy raport dla modelu.

Samochody Mercedes Klasa ML na testach zderzeniowych:

Mercedes Klasa ML

Test zderzeniowy Euro NCAP 2011.

Wynik ogólny:
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera:
96%
Bezpieczeństwo dzieci:
75%
Bezpieczeństwo pieszego:
60%
Wspomaganie bezpieczeństwa:
86%

ML-klasa posiada w standardowym wyposażeniu system elektronicznej kontroli toru jazdy oraz system przypominający o zapięciu pasów na przednich oraz tylnych siedzeniach. Również ogranicznik prędkości dostaniemy bez dopłaty, jednak nie spełnia on wymagań Euro NCAP.

Mercedes Klasa ML

Test zderzeniowy Euro NCAP 2008.

Wynik ogólny:
34 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci:
34 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
6 pkt.

Zderzak oraz przednia krawędź maski zapewniają słabą ochronę nogom pieszych. Również słabo została oceniona ta część maski, w którą może uderzyć głowa dziecka.

Mercedes Klasa ML

Test zderzeniowy Euro NCAP 2003.

Wynik ogólny:
30 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
4 pkt.

Mercedes klasy M to stary design, dostosowany do rynku amerykańskiego, gdzie samochód musi chronić zarówno kierowców zapinających, jak i nie zapinających pasów. Dlatego sposób myślenia jego twórców odbiega od drogi obranej przez projektantów samochodów przeznaczonych dla Europejczyków. Istnieje strefa zgniotu dla kolan osób siedzących z przodu. Zagłówek jest umieszczony tak, by chronić osoby nie przypięte pasami, ale tu pojawiły się zagrożenia. Klasa M posiada solidną konstrukcję, aby chronić pasażerów, ale system ochronny powodował duże obciążenia klatki piersiowej kierowcy i pasażerów.  Ochrona boczna została uznana za szczególnie dobrą: chroniąca głowę poduszka powietrzna jest w standardzie.  Ochrona główki starszego dziecka w zderzeniu czołowym była kiepska, ale w pozostałych przypadkach dzieci chronione były całkiem dobrze.  Ochrona pieszych była zdecydowanie niewystarczająca.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Audi e-tron Sportback w sprzedaży. Znamy ceny
Audi e-tron Sportback w sprzedaży. Znamy ceny
Audi e-tron Sportback, czyli wersja coupe elektrycznego SUV-a e-tron, dołącza do oferty Audi w Polsce. Znamy ceny obu odmian napędowych.