1. Samochody
  2. Mercedes
  3. Klasa C
  4. Testy zderzeniowe
Mercedes

Mercedes Klasa C - Zobacz testy zderzeniowe

Mercedes
Testy zderzeniowe

Przedstawiamy testy zderzeniowe samochodów Mercedes Klasa C wykonane przez Euro NCAP. Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie samochodów Mercedes Klasa C oraz o ich zachowaniu w czasie typowych wypadków. Aby zobaczyć szczegóły testu zderzeniowego, wybierz szczegółowy raport dla modelu.

Samochody Mercedes Klasa C na testach zderzeniowych:

Mercedes Klasa C

Test zderzeniowy Euro NCAP 2014.

Wynik ogólny:
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera:
92%
Bezpieczeństwo dzieci:
84%
Bezpieczeństwo pieszego:
77%
Wspomaganie bezpieczeństwa:
70%

Mercedes Klasa C posiada system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa, spełniający wymogi Euro NCAP. Również w standardzie znajduje się układ elektronicznej stabilizacji toru jazdy. Opcjonalnym elementem wyposażenia jest za to ogranicznik prędkości, jednak szacuje się, iż większość sprzedawanych egzemplarzy będzie w niego wyposażona, więc został on uwzględniony w ocenie. W standardzie znajdziemy ponadto system Collision Prevention Assist Plus, który działa zarówno przy niskich prędkościach, jak i w ruchu pozamiejskim. System ten, do pewnej prędkości, jest w stanie sprawić, że nie dojdzie do wypadku, zaś przy wyższych prędkościach minimalizuje skutki zderzenia. W opcji w C-klasie dostępny jest system Lane Departure Warning, którego zadaniem jest utrzymywanie pojazdu w swoim torze jazdy. System ten niestety nie spełnia wymogów Euro NCAP, przez co nie został uwzględniony w końcowej ocenie.

Mercedes Klasa C

Test zderzeniowy Euro NCAP 2011.

Wynik ogólny:
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera:
90%
Bezpieczeństwo dzieci:
79%
Bezpieczeństwo pieszego:
57%
Wspomaganie bezpieczeństwa:
86%

Mercedes Klasa C

Test zderzeniowy Euro NCAP 2007.

Wynik ogólny:
36 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci:
32 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
11 pkt.

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę, jaką ma zapewniać nogom pieszych. Jednak już ochrona oferowana przez maskę silnika została oceniona jako słaba i to zarówno jej przednia krawędź, która ma chronić nogi pieszych, jak i jej górna część, w którą może uderzyć głowa pieszego.

Mercedes Klasa C

Test zderzeniowy Euro NCAP 2001.

Wynik ogólny:
31 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
12 pkt.

Dobrze zaprojektowane nadwozie i klatka bezpieczeństwa chroniły osoby znajdujące się w środku. Kabina pasażerów pozostała nietknięta w testach, sami pasażerowie nie doznali żadnych obrażeń, chociaż na klatkę piersiową kierowcy wywierane były duże siły nacisku. Drzwi od strony kierowcy po zderzeniu czołowym można było normalnie otworzyć a miejsce na nogi zachowało swój kształt, chroniąc stopy kierowcy. Chroniąca głowę poduszka powietrzna - kurtyna zapewniła amortyzację, lecz nie otworzyła się całkowicie. Testujący uznali, że mogło to zwiększyć niebezpieczeństwo obrażeń nieco innych wypadkach.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota GT86 po tuningu TRD
Toyota GT86 po tuningu TRD
Inżynierowie Toyota Racing Development wzięli na warsztat i profesjonalnie stuningowali kolejne auto. Tym razem wybór padł na słynne, tylnonapędowe coupé GT86. Tak powstała wyjątkowa Toyota GT86 TRD Special Edition.