1. Samochody
  2. Mercedes
  3. Klasa E
Mercedes

Mercedes Klasa E

Mercedes
Mercedes Klasa E

Mercedes klasy E to limuzyna klasy średniej wyższej. Mimo iż historia modeli z gwiazdą na masce z tego segmentu rynkowego sięga czasów przedwojennych (pierwszym modelem tej klasy był Mercedes W136, produkowany od 1936 roku), to za pierwszy model, najbardziej zbliżony do obecnych egzemplarzy uważa się wersję W124 z 1984 roku, natomiast klasa E w nazewnictwie pojawiła się dopiero w 1993 roku, wraz z nową generacją wersji W124. Najnowsza generacja Mercedesa klasy E zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2009 roku, zaś we Frankfurcie po raz pierwszy pokazana została klasa E kombi.

Ocena użytkowników

Kup Mercedes Klasa E


 


 

Mercedes Klasa E - opinie kierowców


Mercedes Klasa E został oceniony 195 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.76 na 5 możliwych punktów. 95% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.76

Liczba ocen: 195

Czy warto kupić ten model: tak 95% nie 5%

 

Mercedes Klasa E - awaryjność




55% Brak usterek


26% Nieznaczne usterki


19% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: układ wydechowy (36.30%), elektryka, elektronika,oświetlenie (35.50%), układ hamulcowy (27.90%)

 

Mercedes Klasa E - spalanie


Użytkownicy modelu Mercedes Klasa E testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
195
39
14
142
śr. spalanie w mieście (l/100km)
12.5
12.3
15.9
9.2
śr. spalanie w trasie (l/100km)
9.8
9.6
12.8
7.0

 

Mercedes Klasa E - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 86%

 

Informacje o samochodach Mercedes Klasa E

Mercedes-AMG E 63 S Final Edition – pożegnanie z V8?

wydarzenia 15-06-2022

Mercedes-AMG żegna się z niezwykle udanymi modelami z serii W/S 213, prezentując wersję E 63 S Final Edition. Czy to oznacza rozstanie z V8? Tego nie wiemy, ale w kolejce czeka już nowa hybryda.

Brabus 900 to tym razem Mercedes-AMG E 63 S po solidnym tuningu

wydarzenia 14-03-2022

Brabus wie, jak przeprowadzić solidny tuning. Prezentowany na zdjęciach Brabus 900 to 900-konna wersja i tak już przecież niezwykle mocnego Mercedesa-AMG E 63 S. Zobaczcie sami.

Manhart ER 800, czyli podrasowany Mercedes-AMG E63 S

wydarzenia 04-11-2021

Niemiecki tuner Manhart, kojarzony raczej z BMW, wziął tym razem na warsztat mocnego Mercedesa. Efekt jest zgodny z oczekiwaniami, czyli imponujący.

Używany Mercedes E (2009-2016) - bezawaryjny... z wyjątkami

testy samochodów używanych 05-04-2021

Po wpadkach dwóch poprzednich generacji Klasa E wraca do formy. Używany Mercedes E z lat 2009-2016 jedno z aut najbardziej odpornych na duże przebiegi, bezpieczne, obszerne i komfortowe.

Audi A6, BMW 5, Mercedes E - Kto rządzi w wyższej klasie średniej? TEST

testy porównawcze 03-04-2021

Światu miniony rok nie przyniósł niczego dobrego, ale motoryzacji owszem – np. lifting BMW „piątki” i Mercedesa Klasy E. Z sześciocylindrowymi silnikami i jako tzw. łagodne hybrydy doskonale nadają się do dalekich podróży, ale też do przejażdżek dla samej przyjemności – tak jak Audi A6. Sprawdźmy, który z trzech modeli nadaje się do tego najbardziej.

Mercedes E 300 de: Jedyny taki - TEST

pierwsza jazda 20-02-2021

Komfortowa limuzyna wymaga układu napędowego, który zapewni komfortową podróż. W hybrydowym Mercedesie E 300 de z silnikiem elektrycznym współpracuje diesel.

Mercedes E: Twardsza sztuka - TEST

pierwsza jazda 23-11-2020

Mercedes klasy E przeszedł face lifting – retusze nadwozia i zmiany w wyposażeniu to jego znaki. Tak zwane sportowe zawieszenie, teraz seryjne, od razu pozwala poczuć różnicę w prowadzeniu, ale czy każdemu się spodoba?

Mercedes AMG 300 CE 6.0: The Hammer - TEST

test 13-09-2020

AMG 300 CE 6.0 – taka nazwa brzmi o wiele niewinniej niż „The Hammer”. A chodzi o to samo, czyli o swego czasu najmocniejszy model ze stajni przygotowującej najbardziej zakręcone Mercedesy. Oto test bardzo żwawego staruszka.

Samochody z silnikami V8 - Gatunek wymierający | TEST

porównanie 28-06-2020

W samochodach z silnikami V8 liczą się osiągi i jazda bez trzymanki. Przed nami 6 różnych modeli, 48 cylindrów, 28 litrów pojemności, 3315 KM, 4147 Nm momentu obrotowego, 8 sprężarek i 24 końcówki wydechu. No to jazda!

Mercedes-AMG E 63 po face liftingu

wydarzenia 18-06-2020

Niedługo po premierze odświeżonej Klasy E debiutuje topowa odmiana E63 AMG. Auto zmieniło się nieznacznie, a silnik pozostał ten sam. Co zatem nowego w E63?

Filmy i galerie samochodów Mercedes Klasa E

Mercedes Klasy E 2017 - automatyczne parkowanie

Samochody - katalog 08-07-2015

Mercedes Klasy E kolejnej generacji będzie mocno naszpikowany elektroniką. Jednym z nowych dla tej marki rozwiązań jest system automatycznego parkowania. Wysiadasz z auta pod garażem, a E-Klasa już sama wjeżdża na miejsce postojowe - wystarczy jej komenda wydana smartfonem.

Mercedes Klasy E sedan po faceliftingu

Samochody - katalog 13-12-2012

Mercedes Klasa E 350 CDI Carlsson

Samochody - katalog 12-05-2011

Nowa E Klasa

Samochody - katalog 21-01-2009

Nowy Mercedes E klasy został zaprezentowany podczas targów w Detroit - zastosowano w nim 20 nowych rozwiązań technicznych . nowy Mercedes klasa E będzie jeszcze bardziej komfortowy, jeszcze bardziej bezpieczny, będzie się lepiej prowadzić, a przy tym wszystkim będzie, zgodnie z duchem czasu, bardziej oszczędny i ekologiczny - mojeauto.tv

Opinie i dyskusje o samochodach Mercedes Klasa E

Klasa E po liftingu

A ja jestem bardzo zadowolony ze swojej kl E 220 cdi.Przejechałem nim od grudnia 2005 roku ponad 100.000 km i ani razu mnie nie zawiódł.Na samym początku umówiłem się z nim,że ja go nie będę oszukiwał w eksploatacji-czyli okresowe przeglądy w autoryzowanych stacjach i dobre paliwo+dobre oleje.I to jest recepta na bezawaryjność tej gwiazdy. Przed nim miałem kl.C 200 benzyna.Znajomy podpuścił mnie abym zamontował gaz.I faktycznie nie lubiliśmy się - bez przerwy coś się działo jak nie z elektryką to z automatyczną skrzynią biegów.Tak,że w przypadku tej marki sprawdza się powiedzenie : musi cię stać jak na konia to i na wóz do niego. Życzę szerokiej drogi niesknerującym właścicielom GWIAZD. czytaj więcej

gs200 o Mercedes Klasa E T [S 210] 1999-2003

Autko świetne w prowadzeniu, nie męczące, szczególnie w długich trasach, a przy tym oszczędne (spalanie od 6,1 do 6,7 w zależności tylko od drogi i warunków, a nie prędkości?) Ale tak jak napisałem w tytule jak kupisz tanio "szrota", który ma milion dwieście przejechanych km, a nie 200 tys. jak na liczniku (wiele takich widziałem) i do tego po wypadku "połatanego" w elektronice, silniku i reszcie, to się nie dziw, że nie pali i coś się ciągle psuje. Ja swojego kupiłem 3 lata temu z autentycznym przebiegiem 173 tys. i przez ten czas oprócz normalnych serwisów (co 20 tys. i wcale nie w ASO, ale trzeba mieć dobry warsztat i robić wymiany na czas, w skrzyni i moście też) wymieniłem tylko w tym czasie amorki i sprężyny przód oraz dwie rolki napinające pasek wielorowkowy (przy przebiegu ok. 200 tys. tj. normalny czas zużycia), a także klocki przód na ostatnim (po 35 tys. od kupienia). Jedyne co się popsuło w tym czasie to podnośnik szyby tylny (koszt ok.250 zł z wymianą jak ktoś nie umie sam). A tak wszystko inne działa, autko pali od razu zawsze (ale trzeba też tankować dobre paliwo, bo cdi jest czuły na złe). Nigdy mnie nie zawiodło. Co dziwne końcówki drążków od trzech lat dobre mimo naszych dróg. Klima nie dobijana działa bardzo dobrze (jedynie wymiana filtra rok temu). Jedyne co jest słabą stroną tego modelu to blachy, brak pełnego ocynku powoduje, że są podatne na korozję, ale tutaj są blachy ok. 1 mm, a nie 0,4-0,6 mm jak w większości aut, więc za nim zrobi się dziura też... czytaj więcej

Nowa E klasa w pełnej okazałości

Drogi sss, jeżeli uważasz iż Mercedes jest lepszy od Audi to, albo jesteś 70letnim dziadkiem, który kieruje się stereotypem, że mercedes jest super, nie zniszczalny, bezpieczny i naprawisz go młotkiem, albo sam jesteś młotkiem. Co do Bmw nie wypowiadam się, bo mało miałem do czynienia, ale tyle co jeździłem to cenie ich za zawieszenie, wygląd kwestia gustu:):) Jak dla mnie ten mercedes jest beznadziejny, A6 przy nim to statek kosmiczny, tak jak wspomniałem mercedes dobry dla starych dziadków. czytaj więcej

powolniak o Mercedes Klasa E [W 210] 1995-1999

Jeżeli lubisz wymieniać się z kolegami nowymi usterkami w aucie, nie kupuj Mercedesa. Kup VW albo Audi. Wystarczy, że spędzisz jeden dzień z E-klasą i poczujesz róznice pomiędzy innymi markami. Doskonałe wykonanie, spasowanie wnętrza oraz komfort sprawiają, że na hasło znajomych: "kupiłem vw, czy audi" będziesz się tylko delikatnie uśmiechał. Poponuje zasiąść za kółkiem passata który ma 7-8 lat i się przekonać jak bardzo będzie się on różnił od 16 letniego mercedesa. Ale oczywiście nic na siłe:) Moje auto jest z 1996 roku, mam 4 poduszki, abs, asr, 2 strefową klimę, chłodzony podłokietnik, 4 el. szyby, elektrycznie regulowane i składane lusterka, szyberdach, ksenony, czujnik deszczu, tempomat i automatyczną skrzynie. A jedyny powód do zmiany auta za kilka lat to będzie poszukiwanie mocniejszego silnika i napędu na 4 koła. Marki i modelu nie zmieniam. Pozdrawiam czytaj więcej

Nowa E klasa w pełnej okazałości

Codziennie obserwuje w salonie zachowania typu "bić najlepszego", jeśli chodzi o MB - takie zachowanie jest żałosne i śmieszne - gdybyś miał okazje przetestować auta z tego segmentu w bezpośrednim (co podkreślam!) porównaniu, zrozumiałbyś przyczyny przewagi MB. A uroda? Sprawa dyskusyjna. Dla mnie Audi jest nudne i sztampowe, miało czas się znudzić, najgorsze, że ten sam szablon stosują we wszystkich modelach i to jeśli chodzi wnętrze jak i stylistyke zewnętrzną. (Spróbuj Audi na poprzecznych nierównościach, a potem wsiądź w MB - może wtedy pojmiesz o co chodzi). czytaj więcej

Wiesiek o Mercedes Klasa E T [S 211] 2003-2006

Co do awaryjności w 211 z 2005r. 320 CDI Avantgarde ? po przekroczeniu 120 tys i 4 lat użytkowania, na przestrzeni pół roku w aucie zepsuły się lub podlegały wymianie następujące rzeczy: amortyzatory tył, rozleciały się oba wahacze tył, pompa płynu chłodzącego- rozleciała się, zamek od drzwi kierowcy ? przestał działać wentylator wewnętrznego nawiewu ? zatarł się elektrozawór ciepło/zimno w ogrzewaniu ? ?zgnił? - te typy tak mają powiedział mechanik czytnik GPS ? raz działa raz nie, nie próbuje nawet naprawiać bo dużo lepsza navi kosztuje obecnie od 400PLN Według mnie trochę dużo, bo co 2 tygodnie siedzę w serwisie, a i tak podobno jest to niezły egzemplarz. Nie muszę chyba nadmieniać, że koszty części i serwisu nie są takie jak w 124. Nadmieniam, że auto jest stale serwisowane, a dodatkowo dochodzą nie małe koszty takie jak ? wymiana oleju w skrzyni biegów, żarówki ksenonowe ? padły po 4 latach. Na plus należy zaliczyć, że w 211 nie ma problemu korozji powszechnego w 210, tylko co to za osiągnięcie w dzisiejszych czasach? czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Audi w Formule 1 - umowa z Sauberem
Audi w Formule 1 - umowa z Sauberem
Kolejny ważny kamień milowy na drodze Audi do Mistrzostw Świata Formuły 1 FIA został zrealizowany: Audi wybrało Saubera na strategicznego partnera projektu i planuje nabyć udziały w Grupie Sauber.
Dacia Sandero Dacia Sandero