1. Samochody
  2. Mercedes
  3. Klasa A
Mercedes

Mercedes Klasa A

Mercedes
Mercedes Klasa A

Mimo że najmniejszy, to jeden z najbardziej popularnych modeli Mercedesa. Któż nie pamięta słynnego "testu łosia" z 1998 r., w którym Mercedes klasa A osiągnął fatalne wyniki bezpieczeństwa rolując przy prędkości 70 km/h. Od tego wydarzenia minęło jednak sporo czasu, a korekty sprawiły, że nowa klasa A stała się pojazdem stabilnym i przede wszystkim bezpiecznym. Pierwsza generacja A-klasy (W168) dostępna była w sprzedaży w latach 1997-2004, druga (W169) przetrwała do 2012 roku, kiedy to pojawiła się trzecia odmiana Mercedesa klasy A (W176), całkowicie zrywająca ze stylistyką poprzedników.

Ocena użytkowników

Kup Mercedes Klasa A


 


 

Mercedes Klasa A - opinie kierowców


Mercedes Klasa A został oceniony 96 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.40 na 5 możliwych punktów. 91% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.40

Liczba ocen: 96

Czy warto kupić ten model: tak 91% nie 9%

 

Mercedes Klasa A - awaryjność




59% Brak usterek


23% Nieznaczne usterki


18% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (41.90%), układ hamulcowy (30.60%), układ wydechowy (23.30%)

 

Mercedes Klasa A - spalanie


Użytkownicy modelu Mercedes Klasa A testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
96
47
3
46
śr. spalanie w mieście (l/100km)
8.3
8.6
9.7
6.5
śr. spalanie w trasie (l/100km)
6.6
6.8
8.0
5.0

 

Mercedes Klasa A - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 93%

 

Informacje o samochodach Mercedes Klasa A

Nowy VW Golf GTI vs. Ford Focus ST vs. Mercedes A 250: starcie hot hatchy - TEST

testy porównawcze 14-02-2021

Od 45 lat Golfy kolejnych generacji mają swoje wersje GTI – każdy taką, na jaką zasłużył. Sprawdźmy, czy GTI na bazie Golfa ósemki jest rzeczywiście autem wyjątkowym. Test porównawczy z Fordem Focusem ST i Mercedesem A 250.

Najtańsze modele marek premium na rynku

wydarzenia 04-01-2021

Samochody marek należących do klasy premium oferują komfort, wyposażenie i jakość niedostępne w autach popularnych. Sprawdzamy, ile trzeba wydać za najtańsze modele luksusowych marek.

Kolejne Mercedesy z napędem hybrydowym plug-in - ceny

wydarzenia 17-07-2020

Mercedes poszerza ofertę samochodów z napędem hybrydowym plug-in. Do sprzedaży wchodzą m.in. modele CLA Coupe, CLA Shooting Brake czy Klasa B. Znamy ich ceny.

Mercedes RS 525 – tuningowe dzieło godne... Posejdona

wydarzenia 05-05-2020

Mercedes-AMG A 45 S to potężny hot-hatch. Tunerzy są jednak innego zdania, dzięki czemu możemy zaprezentować wam kolejną tuningową wersję o mocy zwiększonej o 100 KM.

Mercedes A - propozycja dla osób szukających kompaktu z charakterem

testy samochodów używanych 16-03-2020

Po dwóch pierwszych generacjach klasy A – dość zawodnych i dziwnie wyglądających – eksperyment zarzucono. Trzeci model to kompakt o atrakcyjnej stylistyce.

Używane kompakty premium - które warto kupić?

testy samochodów używanych 26-02-2020

Czy jedynym kryterium przy zakupie auta kompaktowego musi być niska cena? Niekoniecznie, droższe modele uznanych producentów łatwo znajdują nabywców, bo dają poczucie wyjątkowości za niższe pieniądze. W naszym teście znajdziecie prestiżowe samochody kompaktowe: Audi A1, BMW 1, Mercedesa A, Mini Countrymana oraz Volvo V40.

TOP 5: kompakty klasy premium

Samochody luksusowe 21-11-2019

Hatchbacki segmentu premium oferują wysoką jakość i nutkę prestiżu. Są sposobem na podróżowanie w atmosferze luksusu, przy stosunkowo niewielkich kosztach.

Mercedes Klasy A 250 e. Znamy ceny hybrydy

wydarzenia 15-11-2019

Mercedes A 250 e to model w wersji hybrydowej plug-in. Samochód wchodzi właśnie do sprzedaży w Polsce. Znamy jego ceny.

Mercedes-AMG A45. Znamy ceny

wydarzenia 17-10-2019

Mercedes-AMG pokazał niedawno topową odmianę kompaktowej Klasy A. My znamy już cenę 421-konnego hot-hatcha – modelu AMG A45.

Mercedes-AMG A45 i CLA45. Piekielna moc

wydarzenia 12-07-2019

Mercedes-AMG prezentuje topowe odmiany kompaktowej Klasy A i CLA. Oto 421-konne hot-hatche – A45 i CLA45.

Filmy i galerie samochodów Mercedes Klasa A

Mercedes Klasa A 2018

Samochody - katalog 07-02-2018

Mercedes Klasy A nowej generacji jest dłuższy o 120 mm, o 16 mm szerszy i o 7 mm wyższy. Rozstaw osi powiększył się o 30 mm do 2729 mm, a bagażnik pomieści 370 l. Nowy model będzie dostępny w kilku wariantach: A200 (1.4 163 KM), A250 (2.0 224 KM), A180 d (1.5 116 KM). W zależności od wersji silnikowej można wybrać skrzynię ręczną lub 7-biegowy automat. Moc trafi na przednie koła, ale za dopłatą będzie dostępny napęd 4MATIC.

Mercedes A 45 AMG

Samochody - katalog 14-02-2013

Najnowsza wersjia Mercedesa Klasy A przygotwoana przez AMG. Samochód dysponuje mocą 360 KM i maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm. 

Testy mojeauto.pl: Mercedes Klasa A

Testy samochodów 03-10-2012

Mercedes Klasa A

Samochody - katalog 13-06-2008

Wycieczka nową Klasą A po ulicach Berlina.

Opinie i dyskusje o samochodach Mercedes Klasa A

Obiektywny o Mercedes Klasa A [W 169] 2004-2008

Mialem rozne samochody,ten mam od nowosci. Dziwi mnie, ze niektorzy uzytkownicy pisza o awaryjnosci, ja przejechalem nim 85tys i do tej pory zadnej usterki oprocz termometru temp zewnetrznej(od uderzenia kamienia)auto ze wzgledu na silnik 109kM i 6biegowa skrzynie z powodzeniem moze byc uzywane w trase.Nie jest zadnym problemem predkosc 190km/h , jednak najlepsza autostradowa to 140km/h.Dbam o swoje wszystkie auta ktore mialem i moze dlatego jestem zadowolony z tego mercedesika.Na bagazniku dachowym wiozlem juz nawet okno do mieszkania 147x147. Bagaznik wewnatrz jest spory ,nie ma tez fabrycznie kola zapasowego(jest pompka elektryczna i klej),a pod podloga miesci sie duza torba, po rozlozeniu tylnych oparc tworzy sie rowna podloga i miesci sie tam z powodzeniem pralka. Dla tych co pisza ze do kazdej naprawy trzeba wyciagac silnik:od mechanikow wiem ze silnik sie opuszcza(do powaznych napraw) i jest to nie skomplikowane tylko ci co nigdy nie mieli do czynienia z takim autem beda narzekac(to nie audi 80 czy golf III).Biorac pod uwage nowe auta typu audi ,bmw, passat tam to dopiero jest gimnastyka.Spalanie przy bardzo duzych predkosciach autostradowych jest miedzy 5,8-6,2l/100km. Jest drogie w zakupie ale nie mozna go porownywac do opla czy vw nie mowiac o kia czy daewoo. Jakby nie patrzyl jest to maly mercedes.Jezeli chodzi o serwis to jest tanszy od audi i bmw. Polecam niedowiarkom wersje 5drzwiowa (praktyczniejsza)i 6biegowa 180cdi (mocny silnik i niskie spalanie). czytaj więcej

waldizo1 o Mercedes Klasa A [W 169] 2008-2012

Samochód bardzo wygodny, dynamiczny, ekonomiczny i bezawaryjny. Mam 180cm wzrostu i wygodnie siedzę zarówno z przodu jak i z tyłu. Właśnie wróciłem z wczasów w górach (Zakopane, Liptowsky Mikulesz) kto był to wie jaka to jazda. W górach zużycie max 7,1 litra. Po Zakopanem i okolicach 6,5litra. Trasa 5,4 litra nie więcej przy prędkości do 120 km/godz. Dla prędkości 160-170 zużycie paliwa 6,6 litra Sprawdzone na długich kilkuset kilometrowych odcinkach. Nie prawdą jest, że auto przewraca się na zakrętach. Sam się przekonałem jeżdżąc w górach z dośc dużą prędkością. Panią która pisze, w którejś opinii że jest inaczej proszę o wykupienie dodatkowych kursów jazdy. Na wczasy wybrałem się 5 osobową rodziną. 3 dzieci 11, 11, 14 lat z tyłu siedzi wygodnie i bez problemu. Do bagażnika weszła duża waliza, laptop, duża torba z prowiantem, torba turystyczna i trochę drobiazgów. Polecam gorąco i proszę o skończenie pierdół o wywrotkach. Pozdrawiam serdecznie czytaj więcej

Obiektywny

Mam to auto od 5lat 180cdi 6 biegow 5drzwi model w169 , przejechalem 85tys , jestem bardzo zadowolony ,brak usterek!!! bardzo niskie spalanie i bardzo pojemne wnetrze mimo niby niewielkiego wygladu. Nie wiem czemu niektorzy sie tak zle wypowiadaja ale wystarczy pojezdzic oplem czy vw tej klasy zeby odczuc roznice.Wysoka pozycja za kierownica,dobrze sie wsiada i wysiada,wszystko dziala sprawnie.Moja wersja miesci normalne kolo zapasowe ale to miejsce jest wylozone wykladzina i jest tam dodatowy bagaznik.Jezdzilem tym autem juz do Niemiec i nad morze ogolnie super,wszedzie zaparkujesz ,cichy silnik w porownaniu do vw ,jasne czytelne zegary bez bednych swiecidelek,porzadna solidna kierownica, biegi wchodza delikatnie bez wysilku tak samo dziala sprzeglo,klimatyzacja i ogrzewanie bez zarzutu, bardzo dobre przyspieszenie.Bardzo funkcjonalne niby male auto(tyle samo miejsca wewnatrz co w b-klasie tylko mniejszy bagaznik) Drogi w zakupie ale z tego co juz wiem widzialem auta z przebiegami 400-500tys i jezdza bezproblemowo, a wiec? i przy tak duzych przebiegach drzwi nie wisza jak w oplu czy vw tylko zamykaja sie cicho a serwis jest w normalnych cenach(brak paska rozrzadu to duzy plus) dla niektorych za drogie i chyba dlatego tyle jadu. czytaj więcej

Mercedes A180: Małe, wielkie "wow"

Przeciętność za grubą kasę, zawieszenie bezsensownie twarde, jadąc po kiepskiej drodze słychać głuche jęki pod samochodem. Nie warto wybierać dwusprzęgłowej wersji z 7 stopniowym automatem, ponieważ praktycznie zmienia biegi jak tradycyjny automat i jest po prostu "zamulona", szybkość zmian biegów daleko w tyle za konkurencją. Deska rozdzielcza prezentuje się nijak a sterczący na środku ekran wygląda jak doczepiony przez właściciela w garażu, natomiast wskaźniki przed kierowcą wyglądają plastikowo i tandetnie. A dodatkowo praktycznie każda lepiej wyposażona wersja ma te głupie siedzenia z zintegrowanymi zagłówkami, które powoduja że widoczności jest beznadziejna. Wnętrze jest bardzo ciasne i klaustrofobiczne, o bagażniku nie warto wspominać bo jest symboliczny (340 litrów podane przez producenta to chyba jakiś trik, bo w rzeczywistości jest o wiele mniejszy niż inne auta z tą pojemnością) i nie mieści nawet dojazdowego koła zapasowego tylko zestaw naprawczy. Ale potrzebne są takie samochody aby co niektórych ludzi dowartościować znaczkiem... czytaj więcej

ArturT o Mercedes Klasa A [W 168] 1997-2001

Uważam, że samochód warto kupić choćby z uwagi na wyższą niż u konkurencji jakość wykończenia, stylistykę, zazdrość u sąsiadów... ale kiedy po 200 tyś. km zaczynają sie naprawy i wymiany to serwis fabryczny jest bardzo drogi, a przy wykonaniu samemu nawet najprostszych napraw, trzeba się nagimnastykować bo dostęp do silnika jest bardzo ograniczony. Nawet wymiana niskoprofilowych opon jest droższa niż w innych samochodach. Typowe usterki: awaria elektryki szyb, czujnika poziomu oleju (pokazuje HI lub -1,5l), czytaj więcej

ale....

samochodzik ogólnie fajny,dobra widoczność, całkiem przyjemne wnętrze,prowadzi się fajnie, wygląd ma nienaganny itd. I wszystko było by dobrze gdyby nie jeden jego minus,który sprawia,że nikomu go nie polecę i sama też już nigdy nie kupię... Tą jego największą wadą jest jego wywrotnośćo której przekonałam sięna własnej skórze i nie pomaga tu nawet kontrola trakcji,którą w nich montowano po tym jak nie przeszedł,,testu łosia,, Ogólnie nie polecam,z tego właśnie względu. A jeśli już się na niego skusicie,to uważajcie na tę jego wywrotnośc. Pozdrawiam czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota zapowiada tańsze o połowę akumulatory do elektryków
Toyota zapowiada tańsze o połowę akumulatory do elektryków
Toyota zainwestuje do 2030 roku 13,5 mld dolarów w rozwój i zwiększenie produkcji akumulatorów do hybryd i samochodów elektrycznych. W drugiej połowie dekady koszt produkcji "baterii" ma spaść o połowę.
Peugeot 308 Peugeot 308