1. Samochody
  2. Mazda
  3. 6
Mazda

Mazda 6

Mazda
Mazda 6

Mazda6 podobnie jak model Mazda5 i Mazda3 wpisała się na listę aut nominowanych do konkursu "Najlepszego samochodu roku". W 2003 roku Mazda6, sedan o sportowym charakterze zajął drugie miejsce ustępując miejsca faworyzowanemu Renault Megane II. Obecnie w sprzedaży jest już druga generacja Mazdy 6, która zadebiutowała na targach we Frankfurcie w 2007 roku i od jesieni stopniowo wchodzi do sprzedaży na kolejne rynki europejskie.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Mazda 6


 


 

Mazda 6 - opinie kierowców


Mazda 6 został oceniony 230 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.62 na 5 możliwych punktów. 91% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.62

Liczba ocen: 230

Czy warto kupić ten model: tak 91% nie 9%

 

Mazda 6 - awaryjność




74% Brak usterek


16% Nieznaczne usterki


10% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (34.40%), układ hamulcowy (16.40%), układ wydechowy (12.60%)

 

Mazda 6 - spalanie


Użytkownicy modelu Mazda 6 testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
230
81
8
141
śr. spalanie w mieście (l/100km)
9.7
9.8
11.8
7.6
śr. spalanie w trasie (l/100km)
7.6
7.5
9.3
6.1

 

Mazda 6 - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 92%

 

Informacje o samochodach Mazda 6

Volvo V60 B4: Po prostu kombi - TEST

pierwsza jazda 09-01-2022

Klasyczne nadwozie kombi kryje duże estetyczne wnętrze i napęd z tzw. łagodną hybrydą. Kto szuka auta komfortowego i stylowego, w Volvo V60 B4 szybko się odnajdzie.

Opel Insignia vs. Volvo V60: Sprawy podstawowe - TEST

testy porównawcze 01-01-2022

Opel Insignia i Volvo V60 nie rzucają się w oczy, ale są praktyczne i mają sporo miejsca. W teście sprawdzamy, czy podstawowe silniki Insignii i V60 o mocy 170 i 163 KM wystarczają do szybkiej i wygodnej jazdy.

Petter Solberg zaczynał od Malucha. Dostał w prezencie kolejnego

wydarzenia 30-12-2021

Petter Solberg to rajdowy mistrz świata z roku 2003 i trzykrotny wicemistrz, a oprócz tego m.in. mistrz w rallycrossie. Okazuje się, że swoją przygodę zaczynał od Fiata 126p. Teraz dostał w prezencie kolejnego.

Mazda 6: Klasyka gatunku - TEST

pierwsza jazda 30-12-2021

Obcowaniu z Mazdą 6 towarzyszy wrażenie podróży autem z klasycznej przeszłości. We wnętrzu nie znajdziemy wielkich ekranów, a pod maską silników turbo, ale auto ma coś ważniejszego – charakter.

Toyota GR86 zastępuje Toyotę GT86

wydarzenia 07-12-2021

Toyota GR86 to następca modelu GT86. Auto z nową nazwą i nowym silnikiem zachowuje koncepcję rasowego, tylnonapędowego coupe. Mamy jednak również złe wiadomości.

Co potrafi Kia EV6? Pytania i odpowiedzi

pierwsza jazda 16-10-2021

Po przejażdżce Kia EV6 o mocy 325 KM z napędem 4x4 przyszedł czas zapoznać się z 229-konną wersją RWD. Wnioski? Nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej. Co elektryczna Kia potrafi, a czego nie?

Kia EV6 GT Line: Nowa broń na nowe czasy - TEST

pierwsza jazda 09-10-2021

Jeszcze przed oficjalnymi europejskimi jazdami testowymi mieliśmy okazję sprawdzić elektryczną Kię EV6. Dwa silniki w testowanym egzemplarzu w wersji GT-Line, po jednym przy przedniej i tylnej osi, dysponują łączną mocą aż 325 KM i zapewniają napęd na cztery koła. Osiągi wciskają w fotel. Podobnie jak cena, która wynosi 254 900 zł.

Genesis GV60 wchodzi do gry. Znamy dane techniczne

wydarzenia 30-09-2021

Elektryczny Genesis GV60 został pokazany niedawno temu, ale dopiero teraz producent ujawnia szczegóły dotyczące wersji napędowych i ich podstawowych parametrów.

Volvo zwiększy zasięg i poprawi osiągi hybryd plug-in

wydarzenia 14-09-2021

Modele Volvo z napędem hybrydowym plug-in otrzymają mocniejsze silniki elektryczne i większe akumulatory, co poprawi osiągi, a przy tym zwiększy zasięg.

McLaren 765LT Spider – lekko, szybko, bez dachu

wydarzenia 09-09-2021

McLaren 765 LT Spider to odkryta wersja pokazanego już wcześniej modelu 765 LT, którego pula została wyprzedana. Podobnie zresztą jest ze Spiderem, mimo ceny na poziomie 2 mln złotych.

Filmy i galerie samochodów Mazda 6

Testy mojeauto.pl: Mazda 6 vs Volkswagen Passat

Testy samochodów 29-04-2014

W segmencie klasy średniej od dawien dawna panuje Volkswagen Passat, jednak groźnych rywali mu nie brakuje. W naszym porównaniu Passatowi próbuje dorównać Mazda 6.

Testy mojeauto.pl : Mazda 6 Kombi

Testy samochodów 21-01-2010

Mazda 6

Samochody - katalog 10-02-2009

Przybliżenie sylwetki Mazdy 6.

Mazda Mazda6 MPS

Samochody - katalog 29-01-2008

Opinie i dyskusje o samochodach Mazda 6

Paweł o Mazda 6 Sport 2008-2010

Niestety, jestem rozczarowany tym autem. Zakupiłem 1,5 roczną Mazdę 6 (rok prod. 2009, 1 rej. 03.2010), z przebiegiem 43000km, kupioną w Polsce, serwisowaną, kompletnie bezwypadkową. Przez rok przejechałem ponad 60000km. Na przeglądzie przy 80000km okazało się że mam pęknięte mocowania relingów dachowych. Kierownik serwisu powiedział że jest to wada fabryczna, a on przy swojej, takiej samej Mazdzie 6, wymieniał je już w ramach gwarancji 2 razy. Oprócz tego coś mi stukało w zawieszeniu z tyłu i stwierdzono że rozpadł się przegub w łączniku stabilizatora tylnego zawieszenia. Po napisaniu zlecenia reklamacyjnego okazało się, że Mazda Polska podważyła gwarancję mojego auta, ponieważ rzekomo pierwszy właściciel przegapił pierwszy przegląd i zrobił go dopiero po 31000km, zamiast po 20000. Powiedziano mi, że w ramach ?dobrej woli? Mazdy-Polska serwis zrobi mi tą naprawę za 50% ceny. Ale co mają wadliwe mocowania relingów (w których przecież nie wykonuje się wymiany materiałów eksploatacyjnych, czy okresowej regulacji jakiś elementów) do wykonanego z opóźnieniem przeglądu? Zwłaszcza że na tym rzekomo spóźnionym, oraz na 2 kolejnych wykonanych wg planu w/w usterek nie stwierdzono. Jakby mi odpadł kawałek lakieru, to nie zrobią mi tego na gwarancji, bo nie wymieniłem na czas oleju w silniku??? Po kilku moich mailach do przedstawicielstwa Mazdy w Polsce, w ramach ?dobrej woli? Mazda zgodziła się na 70% partycypację w kosztach wymiany wadliwych mocowań relingów, oraz naprawy zawieszen... czytaj więcej

Kriscross o Mazda 6 2010-2012

Dziś tj. 13 czerwca 2013 testowałem Mazdę 6 z maualem i automatem. To porządne auto. Maualna skrzynia wybiera precyzyjnie biegi. Dzięki niskiej masie dynamicznie przyspiesza, dobre wyczucie drogi. Oczekiwałbym lepszego wyciszenia wnętrza, odrobinę i wygodniejszych foteli. Wersja kombi ma bardzo starannie i w przemyślany sposób wykonany kufer. Miejsce na rolete do schowania w bagażniku. Możliwość odsłonięcia części rolety od strony kanapy oraz zasłona zapobiegająca wychłodzeniu auta podczas otwierania klapy bagażnika. Jeździłem automatem z 2.5 litrowym benzynowym silnikiem o mocy 196 KM. Skrzynia poprawnie działa jednak czuć zmianę biegów. Oczekiwałem większej płynności. System i-stop gdy się załącza samochód drży. W hybrydach ze stajni Toyoty moment włączania silnika spalinowego jest praktycznie niewyczuwalny. Mazda 6 to dobry udany pojazd. Dla mnie brakuje jej radości z jazdy, tego czegoś co powoduje, że chce się dalej jeździć. czytaj więcej

ostry o Mazda 6 Sport 2002-2006

Jesli nie cierpisz niemieckich aut to jest auto dla Ciebie, jesli nie masz preferencji co do marki i porownujesz do siebie rozne modele to wiedz ze mazda 6 i tak ze wszystkimi wygrywa pod wzgledem niezawodnosci, prowadzenia, funkcjonalnosci, praktycznosci, przestrzeni, a do tego nie wyglada wiesniacko jak VW i nie spotyka sie go tak czesto jak wieswagenow! kiedy przymierzalem sie do zmiany auta najpierw chcialem kupic bardzo mazde 3 i juz bylo blisko, jednak ostatnie wakacje, na ktore zabralem wraz z mojad ziewczyna dwoje znajomych (jechalismy fordem mondeo liftback) pokazaly mi, ze mazda 3 to zdecydowanie za male auto chociaz nie ukrywam ze piekne. Cenie sobie najbardziej praktycznosc, niezawodnosc i wnetrze auta, wnetrze auta naprawde wplywa na kierowce w sposob uspakajajacy i wtedy wypoczyasz w aucie, albo Cie drazni i jadac z rodzinka na wycieczke jestes zirytowany. W madzi jest piekne wnetrze czego nie mozna powiedziec o passacie czy vectrze, a nawet accordzie czy avensis, a fordm mondeo (mimo ze to rodzina) to po prostu jest pomylka, stwoarzyc cos co ma najwieksze gabaryty a maly bagaznik, w sordku miejsca o wiele mniej, a i wygladem zewnetrzenym jak i wewnetrznym nie zachwyca. Ja stwierdzam ze to auto jest wprost idealne dla mnie. Posiadalem takie autka Laguna 1.8 16V, Fabia 1.9SDI i 1.4 16V, BMW 530 3.0 V6. Jedzielm passatami, avensis, corolla, ignis, accord i dwiema roznymi bmw serii 3, wiekszosc aut w kombii z tych co mialem i mialem okazje sie przejechac i uwie... czytaj więcej

szarpanie podczas jazdy

Mazda 6 diesel 2.0 2004nPodczas jazdy odczuwam szarpnięcia tak jakby samochód na moment nie dostawał paliwa. Dzieje się tak kiedy jadę "ekonomicznie" tzn przy wciśniętym około 20% pedału gazu. Najmocniej to szarpie na 5 biegu przy obrotach około 2000-2300. Na niższych biegach też to się dzieje lecz jest prawie nieodczuwalne. Wygląda to tak, że na trasie kiedy chce utrzymać jednostajną prędkość około 110 – 130 km (obroty właśnie wtedy są w w/w przedziale) auto zaczyna szarpać, odczucie jakby nie mógł się zdecydować czy dodać czy ująć paliwa. Kiedy wcisnę mocniej pedał gazu auto śmiga równo i przyśpiesza, zdejmuje nogę z gazu zwalnia bez problemów.nAuto było już u kilku mechaników i nikt nie może dojść do przyczyny. :( . Mazde mam od czerwca tego roku. Po zakupie wymieniłem kompletny rozrząd, filtry, oleje. Na komputerach nie wyskakują żadne błędy. Turbo, zawór egr, wstryskiwacze mechanicy mówią, że są dobre. Ostatnio wymieniłem zawór scv też nie pomogło. Nie mam już pomysłów gdzie się z tym udać. :( Normalne jeżdżenie po mieście nie stanowi problemów ale dalszy wyjazd to już masakra. Na trasie to muszę ciągle przyśpieszać i zwalniać. Nie da się jechać jednostajnie.nDrugą sprawą jaka mnie martwi to dziwne odgłosy chrobotania przy silniku. Tak jak klekotanie zaworów w starych maluchach. Słychać je tylko podczas jazdy kiedy zmienię bieg na wyższy przy zbyt małej prędkości (auto ma przedział obrotów 1500-1800) lub jeśli gwałtownie przyśpieszę (podczas wyprzedzania). C... czytaj więcej

VW Passat vs. Mazda 6: VIDEO-TEST

do ~JJJJHG Wnętrze Mazdy 6... No cóż , jak ktoś lubi czuć się przytłoczony to czemu nie. Miałem okazję jechać w Mazdzie 6 jako pasażer i prowadzić Passata i powiem tak: Japończyk wygląda dopiero w autach klasy wyższej. W mazdzie6 jakość materiałów dobra ale ergonomia i spasowanie elementów wnętrza to tragedia. Tunel łączący kokpit z podłokietnikiem pod wpływem średniego nacisku kolana się ugina, tak samo pojemnik na napoje można ugiąć ściskając palcami. Ludzie przecież to jest auto za 120 tyś! Poza tym nie przemawia do mnie stylistyka wnętrz japońskich aut i radosna twórczość ich projektantów. Rozumiem że muszą się gdzieś wyżyć, ale środek auta powinien być podporządkowany max ergonomii i funkcjonalności. W Passacie wszystko jest na miejscu, estetyka i jakość detali jest na wyższym poziomi niż w Mazdzie. Nie razi też stylistyczny bałagan charakterystyczny dla Mazdy. Mazda ma mniej miejsca na nogi z przodu niż Passat, widoczność poprzez schodzące mocno boczne słupki i wysoki kokpit jest gorsza niż w VW. Fantazyjnie wygląda też sztyca hamulca ręcznego, zwłaszcza zaciągniętego tym bardziej że większość aut tej klasy od dawna już montuje ręczny elektryczny. Może i silnik Mazdy: diesel 165Km, jest nowocześniejszy niż w analogicznym Passacie i pewne parametry ma lepsze, jednak nie jest to jakaś przepaść wykluczająca Passata. Poza tym ten VW jest już na rynku 4 lata, i za rok wychodzi nowy z lepszymi parametrami silnika, więc nie ma sensu mieszać z błotem jakąś markę tylko d... czytaj więcej

niekontrolowany wystrzał poduszek podczas jazdy Mazdy 6

W lipcu br., wyjechałem wraz z rodziną ( żona i 3 dzieci ) na wakacje swoją 3 letnią Mazdą 6. Gdzieś za Neapolem doszło do niekontrolowaneg o wystrzału prawych i lewych kurtyn oraz poduszek w fotelach. Tylko dlatego, że skierowano mnie objazdem nie jechałem autostradą z normalną predkością. Zapewne doszło by do tragedii a tak żona doznała " tylko " obrażen ramienia. Samochód był 12 dni po gwarancji, był serwisowany choć nie w Mazda Polska ale zgodnie GVO. Przed wyjazdem przeszedł serwis OT-80 tys. więc był sprawny. Sądziłem, że Mazda Polska będzie czuła się odpowiedzialna za swoje wyroby a zwłaszcza będzie chciała gruntownie zbadać części i cokolwiek przeprosi za doznane wrażenia. Sądziłem, że poduszki powietrzne choć kilka dni po gwarancji winny być dożywotnio sprawne a nie potencjalnie zabijać. Oczywiście wyszło jak zawsze - skupiono się głównie na szukaniu mojej winy tak by pozbyć się odpowiedzialnośc i i jak najmniej zapłacić. Stwierdzili, że dokumentacja serwisu jest niepełna - nikt niestety nawet nie poprosioł o jej ewentuale uzupełnienie i że do eksplozji poduszek mogła przyczynić się instalacja gazowa. Wpływ instalacji gazowej na zdarzenie określony został na podstawie wpisu do dowodu rej. bez ogledzin instalacji, danych technicznych, homotogacji, zgodności montażu z zaleceniami producenta. Mam instalecję Stella OBD. Po długiej korespondencji stwierdzam, że Mazda Polska nie jest wcale zainteresowana zbadaniem przyczyny tego niebezpiecznego zdarzenia a hasło Mazda P... czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autostrada A1 z nowym odcinkiem Piotrków-Kamieńsk
Autostrada A1 z nowym odcinkiem Piotrków-Kamieńsk
Duże zmiany na odcinku autostrady A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem, gdzie pojawiła się organizacja ruchu w układzie 2+2.
Huawei Watch GT 3 Huawei Watch GT 3