1. Samochody
  2. Mazda
  3. 323
Mazda

Mazda 323

Mazda
Mazda 323

Mazda 323 to przedstawiciel segmentu kompaktów japońskiej marki, który był następcą modelu Familia. Początek modelu 323 sięga 1977 roku i do zakończenia jego produkcji, czyli do 2003 roku, pojawiło się sześć generacji średniej Mazdy. Do wyboru było także sporo wersji nadwoziowych, od najbardziej popularnych 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, poprzez kombi i sedana, aż po coupe, kabrioleta, a nawet pickupa. W 2003 roku kolejna zmiana generacyjna związana była też ze zmianą nazewnictwa, na rynku pojawiła się Mazda 3.

Ocena użytkowników

Kup Mazda 323


 

Mazda 323 - opinie kierowców


Mazda 323 został oceniony 166 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.67 na 5 możliwych punktów. 98% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.67

Liczba ocen: 166

Czy warto kupić ten model: tak 98% nie 2%

 

Mazda 323 - awaryjność




75% Brak usterek


18% Nieznaczne usterki


8% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: układ hamulcowy (20.30%), elektryka, elektronika,oświetlenie (15.30%), układ jezdny,układ kierowniczy (10.80%)

 

Mazda 323 - spalanie


Użytkownicy modelu Mazda 323 testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
166
109
21
36
śr. spalanie w mieście (l/100km)
8.7
8.7
10.7
6.8
śr. spalanie w trasie (l/100km)
7.1
6.8
9.0
5.4

 

Informacje o samochodach Mazda 323

Czy warto kupić: Mazda 323 [BJ] (1998-2003)

Testy samochodów 29-04-2012

Na przełomie stuleci model ten trafiał do naszego kraju głównie za sprawą prywatnego importu, jednak do dziś można go spotkać na naszych drogach. Główną i niezaprzeczalną zaletą Mazdy 323, właściwie wszystkich jej generacji, była niska awaryjność, dzięki której kilkunastoletnie egzemplarze wciąż cieszą się zainteresowaniem na rynku wtórnym wśród naszych rodaków.

Filmy i galerie samochodów Mazda 323

Opinie i dyskusje o samochodach Mazda 323

BogumilWisnia o Mazda 323 F 1989-1994

NIEOPŁACALNY zakup tak starego auta. Mogą być już progi do wymiany i RDZY coraz więcej, Poza tym dużo rzeczy wysiada po przeróbce na gaz. Tu się maska zacina, drzwi np. kierowcy się nie otworzą (elektromagnes). Auto tylko dla mechanika/znawcy/konesera. Za szybki w stosunku do wykonania (listwa boczna szyby mi odpadła po przekroczeniu 120 km/h, szyberdach na wietrze się odgiął powyżej 110 km/h). Dużo elementów do wymiany ze względu na leciwy wiek (wahacze, rozrząd, sprężyny, hamulec ręczny, słabe hamulce ogólnie ). Poszła np sonda lambda, reduktor gazu, wtryski zupełnie siadły, chłodnicę wymieniłem, kiedyś blokował zacisk hamulca np. przy kole tylnym prawym. Auto bardzo dynamiczne i ładne ale i anachroniczne, przy nowszych wozach (te lampy są ładne i praktyczne ale wychodzą z mody). Ten wóz generuje ZBYT DUŻO KOSZTÓW - moim zdaniem NIE WARTO BRAĆ POD UWAGĘ TAK STAREGO AUTA. Lepiej sobie kupić 1. coś nowszego LUB 2. jeździć komunikacją zbiorową, 3. zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na DOM, ROZRYWKĘ, KULTURĘ, OSZCZĘDNOŚCI, na SWOJE POTRZEBY. ZUPEŁNIE BEZSENSOWNY ZAKUP ZŁOMU. NIE KUPUJ TEGO AUTA, UCZ SIĘ NA CUDZYCH BŁĘDACH. TO ISTNY GENERATOR KOSZTÓW. czytaj więcej

okoń o Mazda 323 F 1994-1998

Ja kupiłem swoją mazdę 1,5 roku temu, wymieniłem: rozrząd(300zl kpl), tylne amortyzatory(360zl kpl KYB), łączniki stabilizatora-przód(40zl kpl) i tył(70zl kpl), sworzeń wahacza-prawy(70zl), paski klinowe(60 zl), klocki hamulcowe(30zl), oring na aparacie zapłonowym(50groszy), filtr powietrza (18zl). poza rorzadem wszystkich wymian dokonywalem sam, gdyz sa bardzo proste. oprocz tego mialem kilka drobnych problemow ktore mnie nic nie kosztowaly poza czasem na ich zlokalizowanie, a mianowicie: wirujace obroty-regulacja i po krzyku, przeciekajacy sufit-troszke silikonu dobrze polozonego i bajka, woda nalatujaca do bagaznika-wymiana uszczelki przy wlewie paliwa i jest sucho, niedzialajace ogrzewanie tylnej szyby-zasniedziale styki i po klopocie. z uwagi na to ze lubie dlubac przy aucie, powyzsze problemy osobiscie dla mnie nie byly wielkimi wadami gdyz sam je spokojnie rozwiazalem i nawet mi sie podobala ta zabawa w detektywa ;p mam wrazenie i jestem pewny ze auto mialo jakas "przygode" ale zupelnie mi to nie przeszkadza, jest teraz idealnie dopracowane, zadnych problemow ze zbierznascia itp nie ma, prowadzi sie swietnie, jest wygodne i dosc dynamiczne, mam przejechane 215tysiecy i po ostatniej wymianie oleju stierdzilem ze na 10500km musialem dolac 1,4litra oleju wiec jak na taki przebieg chyba nie jest az tak strasznie(rocznik 1997). tak sobie to auto dopracowalem ze jestem dumny ze mam "Madzie" ;p dodam jeszcze ze male poprawki lakiernicze od spodu przedniej klapy i spodu drz... czytaj więcej

CHIP Tuning – DIESEL – Benzyna

Witam posiadam Mazdę 323 F 1.8 2000r benzyne i tak patrzyłem po allegro na temat CHIP Tuningu. Mam pytanie czy to coś daje czy to jakaś ściema nie warta wydania kasy ? I jak auto sie sprawuje czy po montażu zaraz nie pójdzie do warsztatu ? nnZnalazłem 2 produkty nn1.Chip Tuning Box CYFROWY +30KM Mazda 323F 1.5 88KM 249,99 złn2.Chip Tuning Box +25KM Mazda 323F 1.5 90KM Benzyna 119,99 zł czytaj więcej

joten52 o Mazda 323 F 1998-2003

Chodziłem koło tego auta dwa miesiące. Codziennie rano z pieskiem na spacerze. Cena 7,5 stała jak wół, a ja nie miałem najmniejszej ochoty niczego kupować. Po prostu mam Golfa. Kiedy więc po 2 miesiącach nagle cena zmieniła się z 7,5 na 5,3 - szybko przekalkulowałem, że Golfa dam synowi, a to sobie. Po 2 godzinach już byłem po jeździe próbnej. A za kolejną godzinę przelałem kolesiowi 5.100 (ukradłem jeszcze ciut z tej ceny). Od tego momentu jeżdżę ale głównie po mieście. Mieści się w 8,2 ale nogę mam lekką i do świadczenie spore.Jedna dłuższa trasa to ok 6 litrów/100. Za mało by się wypowiadać rzetelnie, ale silniczek po 250.000 chodzi jak zegarek, zero śladów oleju, zero mycia czy czyszczenia. Co ważne: Tylko na lewym tylnym błotniku kilka baranków wielkości grochu. Po wyczyszczeniu szczotką do blachy, zaszpachlowaniu prysnąłem lakierem i trzeba się dobrze przyglądać żeby spostrzec. Reszta zdrowa i elegancka. Jedynie wkurzają mnie skrzypienie tylnych plastików, głównie przy gradientach temperatur. No ale to niewielka wada względem pozytywów. A koleś sprzedawał ją bo ciotka mu w spadku zostawiła prawie nowe Mondeo i na dwa go nie było stać. A ona stała i czekała, aż się nią zainteresuję. czytaj więcej

Czy warto kupić: Mazda 323 [BJ] (1998-2003)

Witam!Od ponad roku posiadam mazde 323f z silnikiem diesla.Autko ma 11 lat,przebieg ok.230tys.km.Jak na te lata jest nieźle wyposażone,4 poduszki,4x elektryczne szyby,radio sterowane przy kierownicy,klima.Ogólnie fajne autko.Nieźle trzyma się drogi,niezbyt duzo pali(od 5 do 8l),jest dość zrywne.Ale są też minusy.Jest głośna w środku,brakuje 6.biegu,no i ta rdza.Autko niestety dość mocno gnije.Generalnie auto w skali 1-10,moim zdaniem na 6. czytaj więcej

Problem z mocą

Witam, posiadam mazde 323 1.5 16v z 99roku. Problem jaki pojawil mi sie wczoraj w trasie: przy ruszaniu musze depnac gaz na maxa, zeby nie szarpalo. W trasie jechalem 120km/h przy 4k obrotów na 5 biegu. Przy wyprzedzaniu zredukowalem na 4 i depnalem - nic sie nie zmienilo, nadal 4k obrotow i 120/h. Jazda na 4 i 5 biegu nie roznia sie niczym, czym to moze byc spowodowane? moze to byc wina sprzegla? Prosze o rade czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
13 tys. km Nissanem Leaf – Marek Kamiński na mecie
13 tys. km Nissanem Leaf – Marek Kamiński na mecie
Blisko 13 tysięcy kilometrów podróży przez 8 krajów, w tym przejazd przez Syberię i pustynię Gobi. A to wszystko bez wyemitowania do atmosfery ani grama CO2. Marek Kamiński za kierownicą Nissana LEAF zrealizował swój cel i dojechał do Japonii.