1. Samochody
  2. Lada
  3. Niva
  4. Forum

Co kierowcy myślą o swoich samochodach Lada Niva

Łączna ocena

3.81

Lada Niva – oceny kierowców

Samochody Lada Niva zostały ocenione przez użytkowników mojeauto.pl 8 razy. Łączna ocena to 3.81 na 5. To przyzwoity wynik. Co oceniają kierowcy użytkujący te samochody na co dzień? Prowadzenie – tu ocena wynosi 4.12, silnik – 4.25, komfort jazdy – 3.00 i jakość i awaryjność – 3.88.

Użytkownicy samochodów Lada Niva

4x4

Szanowni koledzy. Łada Niva ma oczywiście na stałe załączony napęd na wszystkie mosty z tym, że realizowany jest on poprzez tzw. dyferencjał międzyosiowy znajdujący w skrzyni rozdzielczej. Blokada, którą włącza się najkrótszą dźwignią dotyczy właśnie tego mechanizmu różnicowego. Po załączeniu tej blokady most przedni i tylny są załączone na sztywno. Nie oznacza to jednak , że obracają się wszystkie koła. Łada nie ma blokady dyferencjałów osiowych stąd po załączeniu blokady międzyosiowej będzie na śliskiej nawierzchni obracać się po jednym kole na każdej osi. Taksty o blokadzie osiowych mechanizmów różnicowych to niefachowe bzdety. Wystarczy spojrzeć na most napędowy tylny , żeby się o tym przekonać, na pochwie tylnego mostu brak mechanicznych, elektrycznych, pneumatycznych sterowników blokady mechanizmu różnicowego a gdyby ładzia takie blokady miała to powinny takowe tam być. A swoją drogą ktoś kupuje terenowy pojazd i nie zna jego podstawowych właściwości. I jeszcze jedno: włączenie blokady międzyosiowej w ładzi jest trochę trudne ale to wynika z tego, że robi się to kłową przesuwką w skrzyni rozdzielczej. Wystarczy lekko skręcić koła i naciskając na dźwignie blokady ruszyć do przodu (wolno) lub tyłu. Blokada wskakuje bez problemów. Uwaga nie wolno jeździć na włączonej blokadzie po dobrych i szorstkich nawierzchniach, gdyż w skrajnym przypadku można poukrecać półosie napędowe przedniego lub tylnego mostu lub któryś z dwóch wałów napędowych - przedniego lub tylnego mostu.... czytaj więcej

wspomaganie kierownicy w nivie

Witajcie Długo się zastanawiałem czy się z kimś podzielić problemem ale myślę, że powinienem. Nabyłem nivkę 1,7i dwa lata temu do użytku własnego na ryby jako drugie auto. Lecz wszędołaz fajny tylko brakowało mu wspomagania chociarz nie należe do cieniasów to po dłuższej wolnej jeżdzie na wertepach rece miałem po kolana. Krótko mówiąc przeleciałem internet wzdłóż i w szeż i praktycznie nie znalazlem, żadnego prostego i modrego a zarezem taniego rozwiązania tego problemu. Wszystkie pomysły zastosowania wspomagania od Poldka czy Twingo lub Clio to mżonki, a pojęcie mam z racji wykonywanej profesji. Lecz co się okazuje, że ideałem rozwiązania tego problemu jest zastosowanie kompletnego wspomagania wraz z kierownicą i drążkiem kierownicy od rodzimego fiata seiciento po małym skróceniu drążka z przegubami o 4 cm i małej kosmetyce spawlniczej Ponadto trzeba dorobić parę wsporników i podłaćyć niezalezny komputer wspomagania Mi to zajęło dwa popołudnia ale jaka frajda, po włączeniu zasilania czyli zapłonu kręcenie kołem kierownicy jest dosłownym głaskaniem mydełka "fa" istny bajer poprostu nie to auto. Ponadto promień skrętu w wersji bez wspomagania był o 30% większy niż jest teraz a to z racji opóżnienia wykonywania manewru / w zależności od możliwości fizycznych kierowcy/. Teraz wywijam nivką prawie w miejsu skręt nie dużo większy od Volkswagena który prawie zawraca w miejscu Polecam to rozwiązanie, jak na terenówkę niedrogo bo całkowity koszt to ok 800zł części no... czytaj więcej

Łada: Na każdą polską drogę

Może nie w samych superlatywach, ale ma swoje zalety. Cena i jakość części to rewelka. Wygląda staro ale proszę no bez przesady samochód jest z lat 70, gdyby go zmieniali to dziś byłby paździeżastym SUV-em, a nie tym czym jest, z resztą to jest norma przykład merc G lub defender, też są niezmieniane od wieków. Komfort ?? tragedi wcale nie ma, przesiadłem się z limuzyny audi do nivy i powiem tak komfort wynikający z wykończenia materiałów i wypozażenia to nie ma co porównywać bo to dwa odmienne światy, ale komfort jazdy powiem że jestem za nivą. Trasa Częstochowa - Nowy Sącz w audi była lekko męcząca choć krótsza bez tragedii ale lekko plecy bolały po 2 godzinach. Niwą jechałęm ponad 4 godziny ale nie byłem wytrzęsiony nic mnie nie bolało. Fakt moja wersja nivy ma przednie fotele z boczkami są bardzo wygodne. SUV to ogólnie jest wynalazek raczej do szpanu niż terenu, bądźmy szczerzy to ma być ładne i wygodne i przejechać po leśnej ścieżce czy do wsi polną drogą a nie w teren. Przedewszystkim konstrukcja. W nievie archaiczny zderzak wysunięty d przodu ma za zadanie brać na siebie kraki i małe drzewa w razie potrzeby, w SUVie w najlepszym przypadku lakier sie obedrze a zazwyczaj zderzak taki się automatycznie odmontuje :) Powiem tak ja kupiłem nivkę aby spróbować terenu i jestem bardzo zadowolony, nie zaszpanuje się nim przed dziewczynami, ale potrafi dostaczyć wrażeń nieraz lepszych niż niejedna dziewczyna :) czytaj więcej

wspomaganie kierownicy w nivie

Przyznaje Waldkowi racje w 100%.Jakiekolwiek przeróbki w układzie kierowniczym z migomatem w ręku są niedozwolone.Auto może zostać wycofane z ruchu.Moja Ładzianka to Niva 1.7i 4x4 z 2004r.Bez fabrycznego wspomagania i faktycznie na początku miałem zastrzeżenia co do łatwości obracania kierownicą.Z zawodu jestem mechanikiem,nie fachowcem i szybko doszłem co jest.Po prostu Iwan nie napełnił olejem przekładni kierowniczej do wymaganego poziomu,czyli pod sam korek wlewowy który znajduje się na górnej częsći przekładni i jest to korek na klucz 8mm.Dostep do korka jest "fenomenalny'.Po uzupełnieniu przekładni olejem jak najgęstszym np.80W/140 kierownica zaczeła się obracać dużo lżej.Z doświadczenia wiem,że jeszcze opór w obrocie kierownicy w Nivie może być przyczyną uszkodzonych osłon gumowych sworzni zwrotnic,drążków ukł.kierowniczego lub za mocno skręcona oś w wsporniku ukł.kierowniczego.Jeżeli te rzeczy są sprawdzone to nie można mieć roszczeń,że fajera w Nivie ciężko się obraca.Oczywiście jak stoisz w głębokim błocku i na siłe obracasz kierownicą to i najlepsze wspomaganie Ci nie pomoże. czytaj więcej

wspomaganie kierownicy w nivie

Rynio rozbawiłeś mnie ze swoją wiedzą.Ja nie mówie ,że przerabiałeś przekładnie kierowniczą ale znajdż mi w jakimkolwiek samochodzie w jego układzie kierowniczym połączenia spawane to wtedy będziemy mogli dyskutować.W Nivie poczynając od koła kierownicy,a koncząc na wąsach zwrotnic nie znajdziesz spawu,bo po prostu ich tam nie może być.Nie bawie się w polityke a jestem mechanikiem,nie fachowcem i śmieszą mnie nieodpowiedzialni ludzie którzy poprzez swoje przeróbki stwarzają zagrożenie w ruchu drogowym.Powtarzam-każda przekładnia kierownicza czy ze wspomaganiem,czy też nie musi posiadać atest i homologacje czyli zezwolenie do montażu w samochodach lub innych pojazdach.A każdej przekładni ze wspomaganiem jest przypisana odpowiednia do niej pompa hydrauliczna z napędem od wału silnika lub z napędem elektrycznym.Układ kierowniczy sterowany tylko hydrauliką czyli przysłowiowy orbitrol to już inna sprawa.Jak nie widziałeś w sprzedaży kompletnego wspomagania do Łady Nivy z atestem i homologacją to trudno,Twoja strata. czytaj więcej

Jaki to silnik,gaźnik-POMOCY!

Witam,jestem tu pierwszy raz proszę o wyrozumiałość.nnPotrzebuję informacji na temat silnika z foto-jaka to pojemność, gaźnik czy wtrysk? Zamierzam go wsadzić do mojej Nivy i nie wiem jaki osprzet dokupic?nnhttp://www.wgraj.net/img.php?mode=full&file=32246nhttp://www.wgraj.net/img.php?mode=full&file=32247nhttp://www.wgraj.net/img.php?mode=full&file=32248nhttp://www.wgraj.net/img.php?mode=full&file=32249nnMam też kolektor z gaźnikiem ,czy bedzie on sie nadawał?a jesli nie to od jakiego silnika on jest?nnhttp://www.wgraj.net/img.php?mode=full&file=32241nhttp://www.wgraj.net/img.php?mode=full&file=32242nhttp://www.wgraj.net/img.php?mode=full&file=32243nhttp://www.wgraj.net/img.php?mode=full&file=32245nnObecnie w aucie siedzial motor z nr na bloku 2106,czy wrazie czegoś gaźnik od niego bedzie sie nadawał do tego z fotek?nnPozdrawiam i prosze odpowiedzi. czytaj więcej

4x4

Witam wszystkich! Mam pewien kłopot ( jezeli powtarzam wątek to pardonsik) ze soja nivką (rocznik 2004 zagazowana niestety 65 000 przejechane) rzecz dotyczy sprzegła oraz blokady mostów. po wymianie pompki tej pod pedałem i pompy hydraulicznej ( po nazewnictwie widac jaki ze mnie fachowiec zarówkę umiem wymienić ale jak cos gorszego to juz lece do tzw fachowców) niby jest lepiej ale nie tak jak było wczśniej tzn sprzegło juz sie nie"ślizga" ale moim zdaniem zbyt późno sie załącza bo około połowy długości skoku pedała nawet może i to nie. A klopot z blokadą mostów jest taki, ze po jego załaczeniu nie wszystki koła "biorą" mam pytanie do bardziej zaznajomionych ze sprawą a mianowicie co może byc tego przyczyną ew co można wymienic naprawic u ww fachowców? kurcze byłem juz w dwóch firmach i kasa leci a problem pozostał... pozdrawiam wszystkich czytaj więcej

wspomaganie kierownicy w nivie

Do szanownego Pana Waldka weż kolego wydaj parę groszy na odpowiednie badania i sprawdż na odpowiednim zakładzie z odpowiednimi przyżądami siły skręcania skrajnego zrywalnego kolumny kierownicy nivy i fiata seicento a jak bedziesz miał wyniki to się wtedy wypowiadaj i wyzywaj ludzi od morderców. Materiały wykorzystane do budowy układu kierowniczego nivy na dobrą sprawę nie powinny być dopuszczone do obrotu w uni a to auto jakoś posiada homologację,Poprostu weż w rękę kolumnę kierownicy nivy i fiata to zobaczysz o czym mówię bo widzę, że bladego pojęcia nie masz jaka jest jakość materiałów, a tak apropo prowadzę zakład produkcyjno kooperacyjny podobnych elementów ponad 20 lat i nie narażąłbym innych gdybym nie miał peności sprawy, Moja niva ma zrobione badania techniczne pod tym kątem i została dopuszczona do ruchu, i tyle w temacie czytaj więcej

wspomaganie kierownicy w nivie

Taka mała dygresja dla znawców tematu Pana waldka i Pana yacho Fiat secento początek produkcji 1998r z ciągłym rozwojem i modernizacją modeli, waga /masa własna/ wersji Elettra wynosi 1200kg układ kierowniczy elektryczny z modelu 1,1l wytrzymałość materiałów użytych wg klasyfikacji śrub 10,9 /bo tak najprościej będzie Panom wytłumaczyć z uwagi na ich poziom wiedzy technicznej w temacie/ Łada Niva początek produkcji 1977r bez większych zmian produkowana do dnia dzisiejszego z pogorszeniem się jakości użytych materiałów, masa własna 1210kg wytrzymałość materiałów użytych do produkcji układu wg klasyfikacji 5,8 Myślę, że w tym przypadku jak schudnę 10 kg to będę mógł dalej ujeżdzać swoją nivkę, bo badania techniczne dopuszczające ją do ruchu po modernizacji mam za sobą. pozdrawiam czytaj więcej

Łada: Na każdą polską drogę

Piszecie o nivie,same superlatywy. W większości macie pod maską silniki fabryczne tj.1.6 albo 1.7 "ohc" czyli z pojedyńczym wałkiem rozrządu. Mnie udało się kupić nivę z silnikiem 1.8 "dohc" czyli z dwoma wałkami rozrządu, pochodzący z fiatowskiej serii 131 ,132 i argenta. Mam z przodu 111 KM i jeden z najlepszych silników w historii. Tu już nie ma zmiłuj. Szkoda ,że nie dane jest Wam podeptać z takim powerem. Mosty też włoskie ,preparowane dla abartha 124 i adaptowane do nivy .A propos ,to niva jest fiatem campagnola tej serii ,którą Włosi odsprzedali Rosjanom w całości w roku 1974 czyli zanim "campagnola piccola" wogóle ujrzała światło dzienne jako fiat. Ta transakcja jest objęta klauzulą tajności do roku 2024 . Mit o radzieckim pochodzeniu nivy pryśnie więc za 13 lat. czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC40 Recharge P8 - znamy ceny elektrycznego SUV-a
Volvo XC40 Recharge P8 - znamy ceny elektrycznego SUV-a
Już za kilka miesięcy w polskich salonach pojawią się pierwsze egzemplarze elektrycznego XC40 Recharge. Na początek Volvo zaoferowało klientom najmocniejszą i najlepiej wyposażoną wersję P8 o mocy 408 KM z baterią 78 kWh.