1. Samochody
  2. Kia

Kia

Kia
Kia

Firma Kia Motors rozpoczęła swoją działalność w 1944 roku (jako Kyungsung Industrial Co.) od ręcznej produkcji części do rowerów oraz stalowych rur. 1951 rok to pierwszy całkowicie samodzielnie wyprodukowany rower i zmiana nazwy na Kia Industries. Kolejnym krokiem naprzód jest produkcja skuterów (C-100) w 1957 r.

Najlepiej oceniany

Kia Clarus

Kia Clarus

 

4.85

90% Kierowców uważa że warto kupić ten samochód

Najbardziej bezpieczny

Najmniejsze spalanie

Kia Picanto

Kia Picanto

Spalnie w mieście:
6.7l/100 km

Spalnie w trasie:
5.6l/100 km

Najmniej usterek

Kia Carens

Kia Carens

 

82% nie miało żadnych usterek

Kup samochód marki Kia


 


 


 

Informacje o samochodach marki Kia

Najpopularniejsze hybrydowe SUV-y w Polsce

Aktualności 01-08-2019

Popularność SUV-ów w ostatnich latach stale rośnie, podobnie jak coraz chętniej wybierane są auta z napędem hybrydowym. Które hybrydowe SUV-y są w Polsce najpopularniejsze?

Hyundai i Kia z nowym silnikiem benzynowym CVVD

Technika 25-07-2019

Koreański koncern Hyundai-Kia prezentuje nowatorską jednostkę napędową. Jest to silnik benzynowy z systemem CVVD.

Najpopularniejsze małe auta do miasta

wydarzenia 27-06-2019

Samochody segmentu A w mieście czują się najlepiej. Sprawdzamy, które modele miejskich aut klienci kupują najchętniej.

Kia XCeed. Zdjęcia i dane techniczne

wydarzenia 26-06-2019

Kia XCeed to nowy kompaktowy crossover, który został właśnie oficjalnie zaprezentowany. Wiemy już o nim niemal wszystko.

Kia Seltos. Nowy globalny SUV

wydarzenia 21-06-2019

Kia Seltos zadebiutowała podczas pokazu zorganizowanego w indyjskim Delhi. Kompaktowy SUV będzie początkowo oferowany właśnie w Indiach.

Kia XCeed z wirtualnymi zegarami

Aktualności 14-06-2019

XCeed to nowy miejski crossover marki Kia, który zadebiutuje 26 czerwca. Auto będzie dostępne z tzw. wirtualnym kokpitem.

Kia XCeed z cyfrowymi zegarami Supervision

wydarzenia 12-06-2019

Kia XCeed to zapowiadany od dawna crossover na bazie kompaktowego Ceeda. Producent ujawnia kolejne szczegóły, na dwa tygodnie przed premierą.

Kia XCeed. Nowy crossover

wydarzenia 06-06-2019

Kia opublikowała pierwsze oficjalne zdjęcie nowego miejskiego crossovera o nazwie XCeed.

Hyundai, Kia i Rimac stworzą elektryczne auta sportowe

wydarzenia 20-05-2019

Elektryzująca wiadomość obiegła motoryzacyjny świat. Koncern Hyundai-Kia nawiązał właśnie współpracę z chorwackim producentem elektrycznych superaut – firmą Rimac.

Rekordowy kwartał Kia Motors w Europie

Aktualności 30-04-2019

Kia Motors ma za sobą najlepszy w historii kwartał pod względem sprzedaży nowych aut w Europie.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Kia

lex o Kia Rio 2011-

Kupiłem to cudo w najbogatszej wersji XL 1,4 DOHC CVVT 109 KM i co zauważyłem? Brak kodu koloru nadwozia Fresh Beige na tabliczce znamionowej (ichnie krzaczki na taliczce znamionowej mnie nie interesują i homologacja na świstkach), do wymiany oleju wystarczy 3 l oleju, a nie jak podaje instrukcja 3,5 l, światła mijania i drogowe są delikatnie pisząc świeczkami, brak języka polskiego w komputerze to w XXI wieku afront, brak chlapaczy w najbogatszej wersji wyposażenia to wstyd dla producenta, a te trzy rowy w oponach Hankook służą chyba do sprzątania żwiru (grysu) z naszych remontowanych dróg i szlifowania nim progów i drzwi lub samochodów jadących z tyłu. Pomijam już ciągle wydłużany okres oczekiwania na samochód (5 m-cy) i mierny system audio (przeciętne Punto ma dużo lepszy). Jednak testy bodajże "Motoru" lub pokrewnego tygodnika "Auto-Świat" rozpływały się z zachwytu. Nie wszystko można zaobserwować w czasie jazdy próbnej w dzień, zwłaszcza, że salony nie mają samochodów w pełnej gamie wyposażenia. Dla mnie zdecydowaną wadą jest jakość świateł, bo te wpływaja na bezpieczeństwo jazdy. Również zdecydowanie wolę jak włączam światła długie dzwignią do siebie (kłania się ergonomia). Gniazdo do podłączenia nawigacji to tylko atrapa, spróbujcie podłączyć np. Garmina i nie tylko. Teraz żałuję, że byłem sknerą i nie kupiłem droższego VW Polo. Jestem malkontentem? czytaj więcej

Thor o Kia Sportage 2010-2016

Jeżdxiłem Astrą_3, przesiadka na suva to poziom wyżej. W Astrze_4 za podobne, dodatkowe wyposażenie takie jak w Spotage musiałbym zapłacić około 12.000 zł, a tutaj za porównywalną cenę mam samochód większy i wygodniejszy. Dla mnie absolutny hit to sterowanie głosem. Naciskam przycisk na kierownicy i bez odrywania oczu od drogi zmieniam źródło dźwięku (USB, CD, iPod, radio), wywołuję nawigację lub telefon. Wybieranie numeru telefonu głosem może być cyfra po cyfrze lub szybkie (np komendy: phone / speed dial one). Funkacja w kilku językach, jednak nie w polskim, ale to nie przeszkadza. W Sportage nie musiałem dopłacać chorych pieniędzy za LEDy, automatyczne światła, automatyczne wycieraczki, przyciemniane tylne szyby, sterowane elektrycznie wszystkie szyby, składane elektrycznie lusterka,fotochromat lusterko wsteczne, tempomat, dwustrefowy climatronic, czujniki cofania, aluminiowe felgi 17', skórzaną kierownicę. Do tego 6 poduszek, ABS, ESP i inne, wspomaganie elektryczne kierownicy, osobne halogeny i doświetlacze pobocza. To było w cenie 80.000 z lakierem, bez konfiguracji i dodatkowych opcji. To ma znaczenie przy sprzedaży. Sprzedając dopasionego indywidualnie Opla nikt nie docenił drogich dodatków. Liczy się cena katalogowa modelu podstawowego z fabryki. Warto o tym pamiętać. Dodatkowo mam tylko nawigację i dobry autoalarm. Nawigacja za 5000 zawiera dodatkowy zewnętrzny wzmacniacz, subwoofer i kamerę cofania. Dźwięk jest na naprawdę wysokim poziomie, a kamer... czytaj więcej

ASO Kia

W marcu 2010 kupiłam samochód – KIA VENGA – nowość, istne cudo. 7 LAT GWARANCJI! Sprawował się nieźle. Po 1,5 tys. km jazdy zaczęło brakować mu mocy, świeciła się kontrolka silnika. Awaria zastała mnie w trasie. Pierwsza wizyta – serwis KIA MOTORS w Rzeszowie. Stwierdzono brak styku na drugim cylindrze. Usterkę podobno naprawiono. Po dwóch tygodniach znowu ta sama awaria. Zgłosiłam się do najbliższego serwisu KIA MOTORS W KATOWICACH. Pan serwisant stwierdził, że 4 świece zapłonowe oraz cewki 1,2,3 cylindra zostały bardzo mocno zalane wodą przez mycie silnika, wymagana wymiana, lecz nie podlega gwarancji – koszt wymiany 1150 zł, przy czym części brak. KTO NORMALNY MYJE SILNIK W NOWYM SAMOCHODZIE????!!!! Chyba, że pan z serwisu KIA MOTORS w Katowicach. Z powodu braku części, cewki i świece tylko wyczyszczono. Po 3 tygodniach powtórka z rozrywki – znów awaria w trasie. Z prędkością 20 km/h dojechałam do serwisu KIA MOTORS w Rzeszowie. Było niedzielne popołudnie, serwis zamknięty, więc zadzwoniłam na Kia Assistance. ,,Bardzo uprzejmy pan” przyjął zgłoszenie i stwierdził, że samochód zastępczy mi się nie należy, bo jestem pod serwisem Kia, nieważne, że 300 km od domu. ,,Co mnie to obchodzi, to Pani problem” – powiedział. Następnego dnia pan mechanik z serwisu KIA MOTORS w Rzeszowie stwierdził, że pod maskę samochodu weszły koty i nasikały do cewki zapłonowej. JAKIM CUDEM???!!! Wyczyścili, wysuszyli i ,,jest ok”. Kilka dni później po ulewie podnoszę maskę samochodu, a tam...CAŁY... czytaj więcej

Kopernikus o Kia Sorento 2002-2007

Oddałem celem naprawy usterek instalacji elektrycznej, do autoryzowanego serwisu KIA MOTORS firmy ?EURO-KAS? w Katowicach, moją KIAnkę. Naprawa miała się sprowadzić do kontroli elektrycznej instalacji rozruchowej pojazdu i w razie konieczności jej naprawy.Po naprawie samochód został mi wydany jako sprawny. Podczas jazdy do domu spod maski samochodu zaczął się wydobywać biały dym. Na tym odcinku drogi gdzie jechałem nie ma możliwości zjechania na pobocze. Wydobywający się dym gęstniał. Kiedy zatrzymałem samochód, otwarłem maskę ale ilość dymu nie pozwała dojrzeć miejsca pożaru. Dym wydobywał się z silnika przez ok. 20 minut. W międzyczasie zadzwoniłem do serwisu informując o zdarzeniu. Na początku pracownik serwisu stwierdził, że serwis nie jest odpowiedzialny za zaistniałą sytuację, niemniej dał się namówić na wysłanie na miejsce postoju samochodu pracowników serwisu. Po ich przyjeździe okazało się, że podczas naprawy nie zamontowano poprawnie przewodu paliwowego, co powodowało wylewanie się paliwa na blok silnika i kolektor wydechowy i mogło doprowadzić do całkowitego spalenia pojazdu. Praktycznie cały silnik był zalany paliwem a miejscach zagłębień zebrało się wyciekające paliwo. Mechanicy potwierdzili błąd po stronie serwisu, zamontowali przewód paliwowy i odjechali. Pojechałem do serwisu dla wyjaśnienia sytuacji ale potraktowali mnie arogancko i spuścili w kiblu. Oby nikogo z Was nie spotkała taka przygoda... czytaj więcej

ASO Kia

Dlaczego o to podaje. Historia zaczyna się standardowo, ktoś - zapewne zupełnie przypadkiem - zostawił na drzwiach Kia Cee'd czerwony akryl. Zupełnie przypadkiem także je wgniatając. Ktoś nie poczuł się do winy lub po prostu jego percepcji uciekł ten drobny szczegół. A więc zgłoszenie do AC szkody, decyzja do wymianie drzwi i wstawienia auto do najbliższego ASO. Trafiło na: No cóż, obsługa przemiła, z racji tego, że auto nowe i identyczne mają w salonie, próbkę lakieru wezmą sobie z tego w salonie, a ja przyjadę tylko na wymianę już polakierowanych drzwi. Cud, miód i w ogóle szaleństwo. Tu zaczynają się schody: drzwi ściągali mi miesiąc, mimo, że zarzekali się, iż zajmie im to kilka dni. W końcu są już gotowe. No to jadę. Wymiana drzwi już nie w ASO, a u wskazane przez nich lakiernika. Drzwi okazują się być lekko jaśniejsze (dostrzegam to na już założonych drzwiach). No cóż próbkę brali nie z mojego auta a z bliźniaczego w salonie więc sam sobie jestem winien. Jako, że przed świętami jest umawiamy się, że na razie zostawimy jak jest, a później przyjadę na poprawkę (już zostawiając im auto i załatwiając sobie zastępcze w ASO). Nastaje owa chwila jadę do owego lakiernika, gdy wjeżdżam na plac dostrzegam innego Cee'd na WI XXXXX. Myślę sobie, że ASO podstawiło zastępcze. Nic bardziej mylnego, jako zastępcze dostaję pełnoletniego szrota, który ściąga na lewo, hamulce nie równo biorą, sprzęgło na wykończeniu, a aby wrzuć bieg należy mieć troszkę siły. W tym s... czytaj więcej

ASO Kia

A OTO KULISY PRACY AUTORYZOWANEGO SERWISU PRZYPADKI KTÓRE SĄ NORMĄ * na naprawę lub przegląd w ASO trzeba się umawiać z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem * podczas pobytu w ASO samochód więcej czasu czeka niż jest obsługiwany a klient jest kasowany za czas pobytu * mechanicy nie znają Instrukcji Obsługi samochodu który serwisują/naprawiają * mechanicy nie znają i nie korzystają z dokumentacji serwisowo-naprawczej producenta pojazdu zarówno przed rozpoczęciem pracy (w celu przygotowania się merytorycznego) jak i podczas trwania (w celu kontrolowania kolejności czynności oraz parametrów regulacyjnych) a nawet podczas gdy wystąpi poważny problem uniemożliwiający zakończenie naprawy, ze względu na braki w kulturze serwisowania i/lub nieumiejętność korzystania z dokumentacji technicznych * w znacznej większości autoryzowanych serwisów nie ma nawet jednego inżyniera o specjalności samochodowej * większość mechaników to osoby przypadkowe (brak wiedzy technicznej nie wspominając o braku wiedzy o nowoczesnych samochodach, brak kultury technicznej) i słabo opłacane co powoduje że nie przykładają się one do pracy, nie umieją sobie organizować i planować danej naprawy co skutkuje długim czasem naprawy oraz popełniają dużo błędów * większość mechaników stosuje rozwiązania siłowe (np.: młotek, przecinak, brecha, itp) zamiast stosować rozwiązania techniczne przewidziane przez producenta (specjalistyczne narzędzia) dlatego że nie potrafi dobierać i stosować odpowiednich n... czytaj więcej

Kia Opony

Kia - Opony

Kia Części samochodowe

Kia - Części samochodowe

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nissan wyprodukował w Sunderland 10 mln aut
Nissan wyprodukował w Sunderland 10 mln aut
Brytyjska fabryka Nissana w Sunderland osiągnęła próg 10 mln wyprodukowanych samochodów najszybciej spośród fabryk samochodów w Wielkiej Brytanii.