JaguarPoczątki tej brytyjskiej marki, założonej przez Williama Lyonsa, datuje się na 1922 rok, jednak pierwszy samochód pojawia się dopiero w latach trzydziestych. Pierwsze modele sprzedawane były pod nazwą SS (od nazwy firmy Swallow Sidecar), dopiero od 1945 r. na stałe pojawiła się marka Jaguar. Jaguar - katalog modeliNajlepiej ocenianyNajbardziej bezpiecznyNajmniejsze spalanieNajmniej usterekKup samochód marki JaguarInformacje o samochodach marki JaguarJaguar przeciera szlakinewsroom 11-10-2022
W Polsce do połowy roku 2022 zarejestrowanych było blisko 50 tys. samochodów z wtyczką, z czego ponad 23 tys. to samochody elektryczne, a ponad 25 tys. hybrydy plug-in. Ma w tym swój udział Jaguar. Używany Jaguar XE (od 2015): nieoczywisty, a ciekawytesty samochodów używanych 28-05-2022
Używany Jaguar XE jest niezbyt obszerny, ale wygląda jak rasowe czterodrzwiowe coupe z długą maską. Ma przyjemnie urządzone wnętrze i wyłącznie mocne lub bardzo mocne silniki. Alpine A110S, Honda e, Jaguar XE i Maserati Levante: Indywidualiści - TESTporównanie 09-04-2022
Na pierwszy rzut oka tych modeli zupełnie nic ze sobą nie łączy – może tylko cztery koła, obecność przedniej szyby i to, że Alpine A110S, Honda e, Jaguar XE oraz Maserati Levante to jedne z najbardziej niszowych samochodów na rynku. Porównanie czterech aut dla indywidualistów. Elektryczny vs. spalinowy: Jaguar F-Pace czy I-Pace? TESTporównanie 26-03-2022
Dwa potężne SUV-y z silnikami o mocy 400 KM zadziwiają nie tylko osiągami i właściwościami jezdnymi – cena elektrycznego Jaguara I-Pace jest niższa niż spalinowego Jaguara F-Pace. 10 samochodów z największym zasięgiem - Rankingwydarzenia 18-03-2022
Zasięg najmocniej kojarzy się nam z autami elektrycznymi, bo w ich przypadku jest najbardziej istotny. W tej kwestii nie mogą się one równać z autami o napędzie spalinowym. Oto 10 modeli samochodów, które na jednym tankowaniu zajadą najdalej. Jaguar E-Type: Pokonać słabość - TEST KLASYKAtest 27-02-2022
Jaguar E-Type, roadster sprzed 60 lat daje nadzieję na niezłą zabawę. Najpierw jednak wykonaliśmy program obowiązkowy, czyli zestaw pomiarów i wyczerpujących ćwiczeń na torze. Jaguar E-Type w teście oldtimera pokazuje, czym była jazda autem nieskażonym elektroniką. Silniki V12: V jak victoria - TECHNIKAtechnika 20-02-2022
Niedługo przyjedzie nam się pożegnać z silnikami o 12 cylindrach. Wybierzmy się zatem w historyczną podróż. Finezyjna konstrukcja, wysoka kultura pracy, Potężna moc i wspaniałe brzmienie – dzięki tym cechom 12-cylindrowe silniki od zawsze budziły fascynację. Oto ich krótki przegląd – od potężnych jednostek sprzed ponad stu lat, przez szybkoobrotowe o małej pojemności, po mocarne silniki z dwiema turbosprężarkami. Kalendarz nowości samochodowych 2022wydarzenia 01-01-2022
Jeśli zamierzasz kupić nowy samochód, czekasz na nowy model lub chcesz być na bieżąco z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji zapraszamy do zapoznania się z kalendarzem premier samochodów roku 2022. Nowy numer 01/2022 magazynu auto motor i sport trafił do sprzedażywydarzenia 10-12-2021
Sprawdzamy czy samochody elektryczne już dziś mają szansę konkurować ze spalinowymi. Do bitwy stanęły modele marek Renault, Kia, Mazda i Jaguar. Na tym oczywiście nie koniec. Audi R8 Spyder kontra Jaguar F-Type i Lexus LC: Stary, wspaniały światporównanie 28-11-2021
Głośne, mocne, wyjątkowe. Duże silniki bez turbosprężarek czy układów mild hybrid, wielkie wloty powietrza i przysadziste sylwetki odchodzą w przeszłość. W Lexusie LC, Jaguarze F-Type i Audi R8 Spyder wciąż jednak liczy się to, co w motoryzacji najpiękniejsze – styl, moc, dźwięk silników i wrażenia zza kierownicy. Opinie i dyskusje o samochodach marki JaguarSKRZYNIA MANUALNA !!! PILNEWITAM, PRZECZYTAŁAM OSTATNIO W KSIĄŻCE (KRYMINAŁ Z 1972 ), ŻE BYŁA TAK SKRZYNIA MANUALNA W KTÓREJ BIEG 3 I 4 WCHODZIŁY NA ODWRÓT - CZYLI TAM, GDZIE 4 - 3 A TAM, GDZIE 4 - 3 CZY TO PRAWDA ? czytaj więcej eRGie o Jaguar S-Type 1999-2002Posiada te auto ponad 5 lat. Przejechałem nim ok.60tys.km. Przez ten cały czas,nie miałemz nim żadnych problemów, a jedyne częsci które w nim wymieniałem to te związane z eksploatacją tj,klocki, tarcze oraz niektóre elementy zawieszenia. Części są łatwo dostępne i nie szokujące ceną. Porównywalne z audi,bmw itp. Silnik starej konstrukcji z czasów kiedy ekologia nie zabiła jeszcze motoryzacji, jest łatwy w serwisowaniu oraz trwały i zaprojektowany na wieczność jak to w dawnych czasach bywało. Nie ma nic wspólnego z dzisiejszymi konstrukcjami które po 5latach wymagają kosmicznie drogiego remontu. Ponadczasowa sylwetka gwarantuje że przez lata będzie zwracał na siebie uwagę a z czasem uzyska status klasyka.Na parkingu wielokrotnie stał obok kilkukrotnie droższych od niego modeli bmw,merców...ale to właśnie on zwraca uwagę przechodzących. Najlepiej nadaje się jako 2gie auto w rodzinie, bo miejskie korki to nie jest jego naturalne środowisko. Osoby które napalą się na to że można kupić go za nie wysokie pieniądze a ich budżet wystarcza np. na golfa IV,niech lepiej wybiorą to 2gie rozwiązanie. To nie jest auto na którym można oszczędzać na serwisowaniu. Dużo negatywnych opinii na jego temat wystawiają właśnie takie osoby,które skusiła niska cena zakupu i chciałyby że serwisowanie będzie na poziomie cenowym matiza. To auto daje: 0% przeładowania elektroniką, 0% zbędnych gadżetów, 0% turbin i innych wyżyłowań oraz 100% satysfakcji i radości z jazdy. czytaj więcej Sportowy Jaguar we FrankfurcieTo może być rewelka na miarę XJ220. Auto zapowiada się super. To kolejne wśród marek premium tego typu auto po SLS czy LF-A czy przygotowanym przez Porsche 918 Spider czytaj więcej Dawid o Jaguar XF 2009-2015Ekonomiczny silnik i tani w utrzymaniu. Wymiana paska rozrzadu i osprzetu bardzo latwa ze wzgledu na olbrzymia komore silnika przygotowana do silnika benzynowego 5.0 V8. Auto dosc ciezkie, ale dzieki 8 biegowej skrzyni automatycznej ZF auto radzi sobie bardzo dobrze nawet w miescie. Na trasie to po prostu krazownik/czolg. Wystarczy wlaczyc tempomat i mozna sie rozkoszowac jazda. BMW czy Audi moze pozazdroscic luksusu, ktory dostajemy w XF w kazdej wersji wyposazenia: deska rozdzielcza i boczki drzwi pokryte skora, przod deski aluminium i piekne plastiki piano black na konsoli centralnej i boczkach drzwi (wersja R-Sport). czytaj więcej AirbagWitam forumowicze. Mam takie pytanko, ponieważ kupiłem Jaguara X-Type 2.0 D 2004r. Prawdopodobnie autko było lekko bite z prawej strony. System poduszek nie pokazuje żadnego błedu jak i komputer. Nie pokoi mnie jednak fakt, iż osłona poduszki pasażera lekko odstaje, co się ją dociśnie, to ona znów zaczyna lekko odstawać, ale nie otwiera się. Przejechałem już ponad 10 tyś. i póki co wszystko ok, ale jednak chciałbym wiedzieć czy to jest normalne, czy też nie. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam. czytaj więcej Piotr o Jaguar S-Type 2002-2004Samochód stosunkowo ciasny, wnętrze zabudowane i dla osób ceniących przestrzeń może przyprawiać o klaustrofobie. Mam 1,87 wzrostu i jest ok natomiast podczas wysiadania i wsiadania kierownica troszkę przeszkadza i utrudnia komfort tym czynnościom. S-klasa zdaje się być o dwa bądź trzy segmenty większym samochodem pod względem przestronności wnętrza, z drugiej strony w jaguarze wszystkie przyciski funkcyjne i schowki mamy na wyciągnięcie ręki i nie trzeba się do nich gimnastykować. Koszty utrzymania znacznie niższe niż S-klasa ale i dostępność części jest też mniejsza. Wykonanie i dopasowanie elementów kokpitu i tapicerki znacznie przewyższa nowsze modele konkurentów np. BMW 5 ( wersja podstawowa sam plastik) Zużycie paliwa uzależnione od kultury jazdy z tą różnicą, że przy skrzyni manualnej głaskając pedał gazu można osiągnąć spalanie niewiarygodnie niskie jak na silnik v6, czyli niewiele odbiegające od pojazdów 1.6 czy 1.8 Kilkakrotnie samemu byłem zaskoczony spalaniem i osoby które posiadają ów model a wcześnie jeździły np s-klasą 320 w benzynie rzekomo ekonomiczną przyznają mi rację, spalanie minimalne w s-typie można osiągnąć do 40% mniejsze niż spalanie minimalne w s-klasie. Usterkowość w obu modelach wygląda podobnie jak minimalne spalanie mimo iż są to samochody bezawaryjne i nie mówimy tutaj o poważnych inwestycjach tylko drobnych usterkach które w s-klasie pojawiają sie jak grzyby po deszczu, powód? s-klasa jest o wiele bardziej zaawansowana elektronicznie, pneuma... czytaj więcej |