1. Samochody
  2. Hyundai
  3. i30
Hyundai

Hyundai i30

Hyundai
Hyundai i30

Kompaktowy Hyundai i30 był pierwszym modelem koreańskiej marki z oznaczeniem alfanumerycznym, był także pierwszym modelem zbudowanym wyłącznie z myślą o europejskim rynku. Hyundai i30 pojawił się na rynku w 2007 roku (premiera na wystawie w Genewie), a nieco później do oferty dołączyła wersja kombi (i30 CW). Produkowany w Czechach i30 pierwszej generacji w 2010 roku poddany został liftingowi. W 2011 roku we Frankfurcie zademonstrowana została druga generacja i30 (kombi pokazane zostało w 2012 r. w Genewie) i od 2012 roku Hyundai i30 II jest dostępny w sprzedaży. Tak jak poprzednik wytwarzany jest w czeskich Nosovicach.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Hyundai i30


 


 

Hyundai i30 - opinie kierowców


Hyundai i30 został oceniony 236 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.46 na 5 możliwych punktów. 86% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.46

Liczba ocen: 236

Czy warto kupić ten model: tak 86% nie 14%

 

Hyundai i30 - awaryjność




84% Brak usterek


12% Nieznaczne usterki


4% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (15.60%), układ hamulcowy (7.60%), układ wydechowy (7.30%)

 

Hyundai i30 - spalanie


Użytkownicy modelu Hyundai i30 testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
236
169
3
64
śr. spalanie w mieście (l/100km)
8.1
8.3
9.8
6.3
śr. spalanie w trasie (l/100km)
6.7
6.6
8.3
5.1

 

Hyundai i30 - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 90%

 

Informacje o samochodach Hyundai i30

Hyundai i30 N - facelift i nowa skrzynia biegów

Aktualności 22-09-2020

Hyundai i30 N zyskał nowy, podrasowany wygląd, nowe 19-calowe felgi i przede wszystkim automatyczną skrzynię biegów N-DCT.

Hyundai i30 N z nową skrzynią biegów

wydarzenia 18-09-2020

Hyundai i30 N przeszedł face lifting, który podrasował wygląd auta, ale przede wszystkim wprowadza nową, automatyczną skrzynię biegów N DCT.

Z archiwum AMiS-U: Konkurenci Golfa z 2008 roku

testy porównawcze 21-08-2020

Trzy kraje, trzy auta, trzy razy 1,6-litrowe turbodiesle. W teście porównawczym Fiat Bravo, Hyundai i30 i Peugeot 308, czyli modele, które w 2008 roku konkurowały z VW Golfem.

Samochody kompaktowe z najsłabszymi silnikami - przegląd

wydarzenia 19-06-2020

Potrzebujesz auta wielkości VW Golfa, ale nie zależy ci na osiągach? Ile kosztują samochody kompaktowe z najsłabszymi silnikami i czy mają sens?

Hyundai i30 N Line w sprzedaży – znamy ceny

wydarzenia 09-06-2020

Hyundai wprowadza do oferty model i30 w wersji N Line, dostępnej teraz dla trzech odmian nadwozia - Hatchback, Fastback i Wagon. Znamy ceny.

Hyundai Veloster N z nową skrzynią N DCT

Aktualności 23-04-2020

Nowy Hyundai Veloster N otrzyma zupełnie nową 8-biegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów z mokrymi sprzęgłami (N DCT). Trafi ona także do modelu i30 N.

Hyundai Veloster N z nową skrzynią biegów

wydarzenia 22-04-2020

Hyundai Veloster N w nowej odsłonie otrzymał całkiem nową przekładnię. Jest to dwusprzęgłowa skrzynia biegów N DCT, która trafi też do i30 N.

Nowy Hyundai i30 już w sprzedaży

Aktualności 31-03-2020

Hyundai przedstawił ceny modelu i30 po niedawnym face liftingu. Oprócz wyglądu, kompakt otrzymał nowe silniki, w tym w układzie miękkiej hybrydy.

Hyundai i30 po face liftingu już w sprzedaży. Cennik

wydarzenia 31-03-2020

Hyundai i30 przeszedł niedawno face lifting, dający kompaktowi odświeżony wygląd i nowe silniki. Znamy już ceny Hyundaia i30.

Szukasz frajdy z jazdy w niewielkim aucie? Oto cztery różne pomysły na hot hatcha

porównanie 17-03-2020

Myślisz „frajda z jazdy za niewielkie pieniądze”, mówisz – efektowne hot hatche. W szranki stają Renault Clio R.S.18, Suzuki Swift Sport, Hyundai i30 N i Smart Fortwo Brabus. Chociaż między sobą te auta się różnią, każde chce uchodzić za ostrego hatchbacka. Sprawdzamy, któremu do niego najbliżej.

Filmy i galerie samochodów Hyundai i30

Hyundai i30 N

Samochody - katalog 09-11-2017

Hyundai i30 N to pierwszy hot hatch koreańskiej marki. Występuje w dwóch wersjach - 250-konnej, a także 275-konnej. Ta pierwsza przyspiesza do 100km/h w 6,4 sekundy, a druga w 6,1 sekundy. W najwyżej wersji wyposażenia auto ma mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Hyundai i30 Turbo - Test video

Testy samochodów 04-07-2015

Czy 186 KM może zapisać i30 Turbo do klasy pełnej dobrze sprawdzonych hot hatchy? Odpowiadamy na to pytanie w naszym teście video Hyundai'a i30 Turbo.

Testy mojeauto.pl : Hyundai i30 CW

Testy samochodów 03-09-2009

Klip reklamowy Hyundaia i30

Inne 20-05-2008

Inspiracja, innowacja i inteligencja w perfekcyjnej równowadze

Opinie i dyskusje o samochodach Hyundai i30

Robert o Hyundai i30 2007-2011

Jeżdzę 1,4 od 6 miesięcy. Jak narazie bez problemów. Minusy - Słaby silnik trzeba go nieźle wkręcać - Przestrzegam przed zakupem bez regulacji natężenia podświetlenia kokpitu w nocy można dostać... i black panel nie pomaga. Ja naszczęście mam comfort plus Plusy - Dobrze wykonany i b. dobre plastiki - Super rowiązania schowków i bagażnika ktoś pomyślał zanim zrobił - Dobra wentylacja jak ktoś myśli że to norma to zapraszam do Corsy D (dramat w zimę) - Jeśli ktoś dobrze oglądnie ten samochód to znajdzie w nim detale w które są w klasie C plus. Polecam diesla lub 1,6 gdybym miał jeszcze raz kupować to wybrał bym inny silnik czytaj więcej

Maciek o Hyundai i30 2007-2011

Autko pozornie bardzo fajne, ciche na jeździe testowej, głośniej robi się na autostradzie, wspomaganie kierownicy rewelacja, wyjątkowo przestronne jak na swoją klasę, plastiki kokpitu całkiem OK chociaż u droższych konkurentów są o niebo lepsze, radio bardzo fajne i proste w obsłudze, klima pracuje bardzo dobrze, kłopoty z wymianą żarówki - trzeba wymontować reflektor - jakaś porażka, i fotel kierowcy - tragedia na maksa - to auto chyba jest dla ludzi poniżej 160 cm wzrostu, za wysoko się siedzi, za wysoko podparcie kolan i brak regulacji, przy dłuższych trasach nie jest juz tak wygodnie, wcześniej jeździłem starą OCTAVIĄ i nawet po 400 km nie bolał mnie kręgosłup :) czytaj więcej

HYUNDAI i30 - jednorazówka

HYUNDAInAktualnie użytkuję drugi samochód marki HYUNDAI.nOto historia użytkowania tych samochodów:nPierwszy samochód to HYUNDAI PONY 1,5 GLSnOkres użytkowania od daty produkcji (grudzień 1990 rok) do listopada 2013 roku (prawie 23 lata).nW tym czasie:nDrobne problemy z blacharką oraz lakierem wystąpiły w roku 2007 tj po 17 latach eksploatacji.nZawieszanie było remontowane również w roku 2007 tj po 17 latach eksploatacji.nKluczyki od samochodu w momencie jego sprzedaży były oryginalne (takie jakie otrzymałem w dniu zakupu samochodu).nInne drobne naprawy nie miały wpływu na eksploatację samochodu i tym samym nie obniżały wysokiej oceny jakości.nZ tego samochodu byłem bardzo zadowolony mimo iż w momencie zakupu samochodu wielu moich znajomych śmiało się, że kupuję jednorazówkę z karoserią ze słomy ryżowej. Później diametralnie zmienili zdanie.nDrugi samochód aktualnie używany to HYUNDAI I30 (produkcja 2009 rok) nOkres użytkowania od maja 2009 roku do dzisiaj tj. maj 2014 roku (niespełna 5 lat).nW tym czasie:nProblemy z blacharką i pękający oraz odpryskujący lakier.nMocno stukające zawieszenie (eksploatacja tego samochodu w warunkach takich jak poprzedniego czyli HYUNDAI PONY 1,5 GLS).nW roku 2012 jeden z kluczyków wykonanych podobno z metalu się „wytarł” od użytkowania i trzeba było dorobić nowy. Odporność metalu na ścierani użytego do produkcji kluczyka oceniam na poziomie plasteliny. Oryginalny kluczyk mam w częściach (delikatnie mówiąc), bo samochód musi mieć dwa oryginaln... czytaj więcej

podsumowanie dyskusji o Hyundaiu i30

Witam, zapoznalem sie dokladnie z opiniami na powyzszym forum dlatego pozwole sobie na male podsumowanie. Mam 30 pare lat mialem 7 samochodow, co wazne byly to auta moje a nie sluzbowe. Z marka Hyundai zetknalem sie 5 lat temu. Czujac iz mlodosc sie konczy kupilem sobie Hyundaia Coupe 2l 143 KM. 5 letnia coupete kupilem za Odra bezposrednio od prawie 60 letniego niemca. Auto mialo przebieg 120 tys, bylo absolutnie bezwypadkowe z pelna ksiazka serwisowa. Jezdzilem nim 4 lata. W miedzy czasie przytarlem blotnik i rozwalilem lozysko w tylnim kole - skutek niedostosowania szybkosci do.. wymienilem rowniez alternator. To byly jedyne momenty gdy samochod stal w warsztacie nie liczac przegladow. Koszty napraw i przegladow w autoryzowanym warsztacie byly smieszne. Lozyska tylnich kol z wymiana ok 200, rozrzad 600, sprzeglo ( przy 145 tys ) 650. Rok temu puscilem swoja kupetke naprawde z wielkim zalem dalej Powodem byla rdza ktora zaczela pojawiac sie w okolicy blotnikow. Samochod technicznie byl w 100% sprawny. Nastepnie kupilem 14 miesiecznego i30 diesel 115 KM w bogatej wersji za stosunkowo nieduze pieniadze. Auto testowe 40 tys przbiegu za 43 tys zl. Jezdze nim do dzis. Coz nie jest to demon szybkosci ale jako rodzinne auto sprawuje sie idealnie. Pali ok 7 litrow ( jazda po Warszawie srednia predkosc przelotowa.. 26 km/h ). Leje paliwo i bylem na przegladzie nic sie nie dzieje. Wsiadam, jade, wysiadam i tak w kolko. Nudno, monotonnie ale bez zadnych dodatkowych kosz... czytaj więcej

tak tak- szmelc i tyle

HYUNDAI Aktualnie użytkuję drugi samochód marki HYUNDAI. Oto historia użytkowania tych samochodów: Pierwszy samochód to HYUNDAI PONY 1,5 GLS Okres użytkowania od daty produkcji (grudzień 1990 rok) do listopada 2013 roku (prawie 23 lata). W tym czasie: Drobne problemy z blacharką oraz lakierem wystąpiły w roku 2007 tj po 17 latach eksploatacji. Zawieszanie było remontowane również w roku 2007 tj po 17 latach eksploatacji. Kluczyki od samochodu w momencie jego sprzedaży były oryginalne (takie jakie otrzymałem w dniu zakupu samochodu). Inne drobne naprawy nie miały wpływu na eksploatację samochodu i tym samym nie obniżały wysokiej oceny jakości. Z tego samochodu byłem bardzo zadowolony mimo iż w momencie zakupu samochodu wielu moich znajomych śmiało się, że kupuję jednorazówkę z karoserią ze słomy ryżowej. Później diametralnie zmienili zdanie. Drugi samochód aktualnie używany to HYUNDAI I30 (produkcja 2009 rok) Okres użytkowania od maja 2009 roku do dzisiaj tj. maj 2014 roku (niespełna 5 lat). W tym czasie: Problemy z blacharką i pękający oraz odpryskujący lakier. Mocno stukające zawieszenie (eksploatacja tego samochodu w warunkach takich jak poprzedniego czyli HYUNDAI PONY 1,5 GLS). W roku 2012 jeden z kluczyków wykonanych podobno z metalu się „wytarł” od użytkowania i trzeba było dorobić nowy. Odporność metalu na ścierani użytego do produkcji kluczyka oceniam na poziomie plasteliny. Oryginalny kluczyk mam w częściach (delikatnie mówiąc), bo samochód musi mieć dwa oryginaln... czytaj więcej

marcin ch o Hyundai i30 VAN CW 2008-2010

Samochód miałem co prawda zaledwie tydzień, ponieważ go wypożyczyłem, ale międzyczasie 6 tys km nastukane. Autko z 2011 r. kombiak nie oszczędzany na autostradach. Bardzo przyjemnie się go prowadzi, samochód o fajnej sportowej sylwetce, cichy i dynamiczny jak na diesla - dla mnie szok z racji tego że jeździłem Mercedesem B diesel - po prostu niebo, a ziemia. Skrzynia biegów manualna bardzo sprawnie chodzi, kierownica dobrze wyprofilowana. Auto jest bardzo wyciszone, nawet przy prędkościach 160 km/h prawie nic nie słychać. Silnik chodzi tak cicho, że tylko w totalnej ciszy go słychać. W tydzień czasu zrobił na mnie takie wrażenie, że z wielkim żalem oddawałem go do wypożyczalni. Jeśli miałbym teraz zmieniać auto, na pewno wymieniłbym je na Hyundaia i30 czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jak bezpiecznie cofać samochodem?
Jak bezpiecznie cofać samochodem?
Nieprawidłowe cofanie to częsta przyczyna wypadków powstających z winy kierujących, mimo że ten manewr wykonujemy stosunkowo rzadko. Na co należy zwracać uwagę podczas cofania samochodu?
Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway