HondaChoć pierwsze prototypy samochodów marki Honda pojawiły się dopiero na początku lat 60-tych, to firma w branży motoryzacyjnej działała już od 1948 r. Przedsiębiorstwo założone przez Soichiro Hondę na początku zajmowało się produkcją części mechanicznych, silników oraz motocykli. Najlepiej ocenianyNajbardziej bezpiecznyNajmniejsze spalanieNajmniej usterekKup samochód marki HondaInformacje o samochodach marki HondaHonda Civic Type R: najlepszy hot hatch? TESTpierwsza jazda 21-01-2023
Nowa Honda Civic R nie jest jak jej poprzedniczka produkowana w Anglii, lecz w Japonii. Chociaż wygląda mniej bojowo, ma być jeszcze ostrzejsza w prowadzeniu. Wrażenia z jazdy. Honda Jazz Crosstar e:HEV – więcej mocy po face liftinguwydarzenia 19-01-2023
Honda Jazz przeszła właśnie face lifting, który dodał słabowitemu dotąd napędowi zauważalnie więcej mocy, a do tego miejska hybryda może teraz ciągnąć lekką przyczepę. Afeela - pierwszy wspólny samochód Sony i Hondywydarzenia 11-01-2023
Koncern elektroniczny Sony oraz Honda współpracują w dziedzinie elektromobilności i usług z nią związanych. Pod koniec 2025 roku w USA pod marką Afeela pojawi się pierwszy elektryczny samochód obydwu firm. Przedpremierowy egzemplarz pokazano w Las Vegas na targach CES 2023. Honda Civic XI: W nowym układzie - TESTtest 04-12-2022
W Hondzie Civic same nowości: z oferty wypadają silniki benzynowe i diesel, ich miejsce zajmuje wyrafinowany napęd hybrydowy e:HEV. Zmieniają się nadwozie i tablica rozdzielcza, rodzi nowa jakość. W teście sprawdzamy, czy przekona kierowców. Nowa Honda Civic w sprzedaży. Cena od 140 tys. złotychwydarzenia 06-10-2022
Nowa generacja Hondy Civic, dostępnej z hybrydowym napędem e:HEV, jest już dostępna w Polsce, a jej cena startuje od 139 900 zł. Co dostaniemy w zamian? Całkiem bogate wyposażenie. Honda Civic Type R – oficjalna premieraPremiery 02-08-2022
Honda zaprezentowała nową generację Civica Type R, świętując w ten sposób 25-lecie kultowego, sportowego hatchbacka i 50 lat modelu Civic. Używana Honda Civic (2012-2017) - wyjątkowo trwałatesty samochodów używanych 26-07-2022
Honda Civic numer 9, czyli druga generacja „Ufo”, dzięki wyjątkowej trwałości i pojemnemu wnętrzu jest chętnie kupowana pomimo wysokich cen. Honda Civic Type R - Więcej mocy i ręczna skrzynia biegówwydarzenia 21-07-2022
Oto Civic Type R na rok 2023, najmocniejszy samochód drogowy Hondy z oznaczeniem R jaki kiedykolwiek zbudowano. Ma 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik, napęd na przednie koła oraz ręczną skrzynię biegów i nie korzysta z technologii hybrydowej. To hot hatch w starym stylu, ale jeszcze niewiele o nim wiadomo. Nowa Honda CR-V – zmiana styluwydarzenia 13-07-2022
Kolejna generacja Hondy CR-V pojawiła się właśnie w USA. Europa musi jeszcze chwilę zaczekać, ale to dobry moment, żeby przyjrzeć się nowemu wcieleniu popularnego SUV-a. Nowa Honda Civic e:HEV - polski cennikAktualności 05-07-2022
Honda potwierdziła szczegóły, dotyczące cen najnowszego modelu Civic. Civic 11. generacji jest dostępny od 139 900 zł, wyłącznie w wersji hybrydowej, wyposażonej standardowo w wykorzystujący dwa silniki elektryczne, samoładujący się układ napędowy e:HEV Hondy. Opinie i dyskusje o samochodach marki HondaConnie o Honda Odyssey 2005-2007W zakorkowanej Warszawie dużo pali i jest kłopot z parkowaniem, ale jest wyjątkowo komfortowy- na długie trasy idealny, bo kierowca nie męczy się tak szybko za kierownicą jak ma to miejsce w przypadku mniejszych aut lub vanów europejskich ( ciasnych i niewygodnych)- dzieciaki można eksportować nawet do ostatniego rzędu i jest święty spokój. Elektronika była niezawodna dopóki nie skradziono nam tego samochodu ( jak widać wystarczy zeskanować fale z pilota by dostać się do wnętrza pojazdu i wyłączyć immobilaisera).Ponadto łatwo " zamoczyć " elektronikę podczas letnich burz często występujących w naszym kraju, które nie są żadną anomalią pogodową- anomalią jest myślenie urzędnicze, że nie trzeba instalować szerszych studzienek na naszych drogach, bo obfite opady podobno zdarzają się rzadko. Po sprowadzeniu auta z USA przegląd kosztował nas w serwisie Hondy 1200 zł: wymiana filtrów oleju i powietrza,wymiana oleju, szlifowanie wszystkich tarcz hamulcowych ( trochę postał zanim trafił do Polski przez co tarcze pokryły się cienką warstwą rdzy)- to akurat było wyjątkowo miłym zaskoczeniem, bo kalkulowaliśmy podobny koszt co w serwisie toyoty czyli ponad 500zl za jedna tarczę, a tu zapłaciliśmy za wszystkie cztery 580zl, sprawdzenie hamulców, i jeszcze parę innych rzeczy, o których już nie pamiętam. Sporo jak za te pieniądze. Na różnych forach czytałam opinie, że pojazd jest słabo wyciszony, ja dodam od siebie , że na całe szczęście jest słabo wyciszony- wtedy lepiej słyszę co się... czytaj więcej Norbert o Honda Jazz 2008-2015Mam ten samochód od ponad 3 lat, kupiłem go w Niemczech od pracownika serwisu hondy, przedtem służył jako auto testowe. Samochód z rocznika 2001 ale model 2002, w Niemczech był dostępny w grudniu 2001 r. w Polsce od marca 2002. Auto miało w chwili zakupu 90 tys. km, ja przez trzy lata zrobiłem ok. 55 tys.km. Przez ten czas oprócz normalnych przeglądów - olej, filtry, wymieniłem tylko klocki hamulcowe oraz pasek napędowy, w hondach jazz mankamentem była wiązka elektryczna przy kostce w przełączniku świateł, mnie dotknęła właśnie taka awaria, wówczas serwis hondy umywał od tego ręce, w tej chwili robią wymianę wiązki w ramach programu naprawczego, trzy lata temu nie chcieli ze mną o tym dyskutować w ramach wymiany bezpłatnej, choć wiedziałem że w Niemczech serwisy dokonują tego za darmo, serwis w Polsce chciał ok. 300 zł, elektryk naprawił mi to za kwotę 50 zł w 30 min, ogólnie auto moim zdaniem w swej małej klasie nie ma konkurenta , duży bagażnik, łatwość demontażu foteli, silnik super w wersji 1,3, spalanie najniższe jakie udało mi się osiągnąć to 4,9 litra na trasie przy nie przekraczaniu 100 km/h. Obecnie auto ma 145 tys. przejechane, silnik suchy, równo i cicho pracuje, podwójne świece zapłonowe na cylinder robią swoje, plusem łańcuch rozrządu, powyżej 120 km/h trochę głośno, ale w końcu to auto miejskie. Małą wadą są nieszczelności na zgrzewach blach w okolicach tylej klapy, dot. to pierwszych roczników oraz odklejające się fartuchy foliowe wewnątrz drzwi, co powodowa... czytaj więcej Nowości 2012Każdy rok przynosi coś nowego,mniej lub bardziej innowacyjnego,nie zawsze lepszego.Koncerny dbają o drenaż naszych kieszeni,zachęcając nowościami.Choć te nowości nie są taką wielką tajemnicą,a to przez wścibskie media,które poprzez takie nowinki zyskują czytelników.Co z tego,klienci,jak pokazuje ostatni rok mają węża w kieszeni,i to nie ze swojej woli,lecz ze względu na wszechobecny kryzys ekonomiczny nękający świat.Piękne auta,jest na czym oko oprzeć,lecz,chciała by dusza do raju,lecz finanse nie pozwalają.Dopóki sytuacja się nie poprawi,my jako zwykli zjadacze chleba,choć pasjonaci motoryzacji i nowości,nie będziemy mogli w salonach być nabywcami,bardzie oglądaczami i cmokierami.Ale gdy już nastąpi dobrobyt,to nas już nie będzie,więc nasze dzieci,lub wnuki.Troszeczkę to zakrawa na pesymizm,ale takie są realia. czytaj więcej Problem Check engineWitam,mam problem z moją hondą accord 2.0 Vtech. od jakiegoś miesiące walczę z błedem check engine,Silnik nie zbiera się tak jak powinien czyściłem już zawór EGR ,przepustnicę ,wczoraj rozkręciłem listwe z wtryskami na końcowkach wtryskuw były one troszkę ułamane a na jednym brakowało oringu, wyczyściłem ten bród gdzie było wtryskiwane paliwo z wtryskiwaczy,zamierzam wyciągnac wtryskiwacze z drugiej hondy ale czy te ułamane wtryski na końcowkach mogą być powodem że Honda tak zamula ?? dodam zdjecie z bledami ktore mi wyskoczyly,czy to może być wina też tego że zawory maja luzy czy w tych autach sie nie reguluje juz zaworow?? Honda ma tez problem z wolnymi obrotami gdy jade na biegu i zbijam na bieg jałowy obroty spadaja poznizej tysiaca i za chwile sie podnoszą tak jak by troszkę chciałą gasnąć.Proszę pomoc bo mi już zaczyna brakować pomysłu co to może być,dodam tez ze wymienialem kopułke aparatu wrac z palcem,nowe swiece oraz przewody. czytaj więcej Nierówna praca silnika na wolnychWitam. Mam hondę FRV od 3 lat i ostatnio zauważyłem, że silnik pracując na wolnych obrotach wpada w większe drgania niż wcześniej. Obroty na poziomie 900. Po dodaniu gazu nie widać już tego problemu. Dodatkowo jak odpalam ciepły silnik to trzeba go dłużej przytrzymać aby złapał i się rozpędził. Przy zimnym pali na dotyk i nie ma problemu. Wymieniłem świece i zrobiłem regenerację rozrusznika ale nic to nie pomogło. Jest to silnik 1,8 z 2009 roku na benzynie. Nie mam gazu. Czy ktoś się spotkał z takim problemem? czytaj więcej Kamikadze o Honda Prelude 1997-2000Autko, ma oryginalną linię, która jest obecnie zaprzeczeniem współczesnych trendów, że auto ma mieć dużo miejsca w środku, być kompaktowe i mieć krótką maskę. Prelude ma wszystko na opak :) Jest olbrzymia, środeczek, tyci tyci (głową zahaczamy prawie o dach i przednią szybę :P), a maska, że ho ho - ale tą odmienność własnie wyróżnia ten wóz. To auto dla kogoś, kto nie ma rodziny i ma kaskę i czas, na dopieszczanie i utrzymanie preludy, bo spalanie potrafi być na poziomie 16l/100km dla 2.0 i sporo wiecej dla VTEC-a, który dodatkowo pali zdrowo olej (producent podaje 1l na 1000km!!!) (ciężko tym autem jeździć powoli :P), wkładanie do tego gazu, to juz totalna profanacja, zresztą honda i gaz - to się razem nie lubi! Częsci są drogie i trudno dostępne, a konstrukcja preludki jest dość zaawansowana technicznie. Ciężko o zadbany egzemplarz w Polsce, bo mało kogo tu stać, na porządną eksploatację i serwis tego wozu. Niska cena zakupu, powoduje, że młodzież tym jeździ na zasadzie zakręt i ogień, co pogarsza stan tych autek. Zresztą, dla mnie to sportowe coupe, o dynamicznym silniku, a nie auto do pseudotuningu, wyscigów ze swiateł (tylko 9,2s, do setki) itd - raz, że nie jedzie (lepiej crx-a/civica kupić, będzie tanio i znacznie szybciej!), 2 że baza do prawdziwego tuningu jest kiepska. 2.0 nie nadaje się do uturbienia (za słaba konstrukcja). Pozostaje 2.2 VTEC, ale kute graty do tego motoru, są po prostu drogie, a uturbiomych pralek, w Polsce to na palcach 1 reki nie policzymy :(... czytaj więcej |