1. Samochody
  2. Ford
  3. S-MAX
Ford

Ford S-MAX

Ford
Ford S-MAX

Ford S-Max, według założenia szefów koncernu, ma plasować się pomiędzy modelami Mondeo kombi oraz Galaxy. Choć podobnie jak Galaxy należy do segmentu vanów, to jednak S-Max prezentuje bardziej sportowy charakter. Ford S-Max zadebiutował na rynku w 2006 r., po premierze na targach w Genewie i w tym samym roku zdobył prestiżowy tytuł Car of the Year 2007.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Ford S-MAX


 


 

Ford S-MAX - opinie kierowców


Ford S-MAX został oceniony 57 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.69 na 5 możliwych punktów. 95% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.69

Liczba ocen: 57

Czy warto kupić ten model: tak 95% nie 5%

 

Ford S-MAX - awaryjność




83% Brak usterek


12% Nieznaczne usterki


6% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (21.70%), układ hamulcowy (9.80%), karoseria, podwozie,kabina pasażerska (3.50%)

 

Ford S-MAX - spalanie


Użytkownicy modelu Ford S-MAX testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
Liczba raportów:
57
11
46
śr. spalanie w mieście (l/100km)
9.2
10.7
7.6
śr. spalanie w trasie (l/100km)
7.5
8.6
6.3

 

Ford S-MAX - bezpieczeństwo

Wynik ogólny: 36 pkt.

 

Informacje o samochodach Ford S-MAX

Ford S-MAX 2.0 TDCI - Ekspres rodzinny

test 22-07-2016

Gdyby Porsche chciało zrobić vana, S-Max nr 2 mógłby służyć za przykład. Daje mnóstwo przyjemności z jazdy, a przy tym jest pojemny i praktyczny.

Ford S-Max (Mk II): Numer 2 numerem 1

pierwsza jazda 13-09-2015

Ford S-Max pierwszej generacji zdobył prestiżowy tytuł Car Of The Year 2007. Zresztą całkiem zasłużenie, bowiem van Forda to świetne auto. S-Max 2 ma zatem trudne zadanie, musi być jeszcze lepszy. Po pierwszych jazdach stwierdzamy, że poradził sobie nadzwyczaj dobrze.

Ford S-Max - dane techniczne

Aktualności 04-05-2015

Ford S-Max w nowym wydaniu dostał nowe jednsotki EcoBoost oraz napęd przekazywany na wszystkie koła. Moc silników w S-Maxie kształtuje się od 120 KM do 240 KM. Więcej znajdziecie w szczegółówych danych technicznych.

Ceny Forda Grand C-Maxa i S-Maxa w polskich salonach

wydarzenia 28-04-2015

Grand C-Maxa można już kupić za 76 650 złotych. Większy S-Max to wydatek co najmniej 106 600 złotych.

Nowy Ford S-Max - ceny

Aktualności 28-04-2015

Najnowszy Ford S-Max oferowany jest w Polsce w dwóch wersjach wyposażeniowych Trend oraz Titanium. Ceny S-Max zaczynają się od 106 600 złotych.  Tyle minimum zapłacimy za podstawową wersję 1,5 EcoBoost (160 KM) z mechaniczną, 6 biegową przekładnią.

Nowy Ford S-Max: Pierwsza jazda

Premiery 27-04-2015

W 2006 roku Ford dostarczył na rynek rodzinnego vana, który zrobił ogromną furorę w wielu regionach świata. Największym atutem S-Maxa były świetne właściwości jezdne, wielu przykleiło mu łatkę „najlepiej prowadzącego się vana w klasie”. Po 9 latach pojawił się następca i pytanie, czy utrzyma on pozycję lidera?

Ford Kuga i Galaxy w wersji Vignale

Aktualności 13-04-2015

Ford atakuje tzw. klasę premium specjalnymi wersjami swoich popularnych wozów. Poza startującymi w tym roku Mondeo i S-Maxem Vignale, pojawią się także wyjątkowe odmiany SUV-a Kuga oraz vana Galaxy.

Ford ochroni przed mandatami za prędkość

Technika 24-03-2015

Ford wraz z debiutem modelu S-Max zaprezentuje system zapobiegający niezamierzonemu przekraczaniu dozwolonej prędkości. Czy nowy minivan uchroni nas przed mandatami?

Podróż Fordem S-Maxem przez Prowansję

wydarzenia 09-02-2015

Morze, góry, wspaniały klimat – gdy człowiek w końcu trafi do Prowansji, jedno pytanie zada nieuchronnie: co takiego Francuzi zrobili dla Pana Boga, że ich tak hojnie nagrodził?  

Używane kombi z dużym bagażnikiem

testy samochodów używanych 06-02-2015

Kombiaki z drugiej ręki to jedne z najpopularniejszych aut na polskim rynku. Prezentujemy 9 przedstawicieli kombi z największymi "kuframi": Skoda Octavia, VW Passat Variant, Mercedes E Kombi, Jeep Grand Cherokee, Fiat Doblo, Dacia Logan MCV, Chrysler Grand Voyager, Nissan Navara i Ford S-Max.

Filmy i galerie samochodów Ford S-MAX

Ford S-MAX Vignale Concept

Samochody - katalog 09-04-2014

Ford S-MAX Concept

Samochody - katalog 28-08-2013

Opinie i dyskusje o samochodach Ford S-MAX

pkkwiatek@poczta.fm o Ford S-MAX 2006-2010

W grudniu 2008 roku nabyłem nowego Forda S-max w wersji Platinium. W sierpniu 2009r. zgłosiłem sie do przeglądu po 20 000 km. Zgłosiłem kilka usterek, ale najważniejszą było w znacznym stopniu skorodowanie tłumika, w szczególności w okolicach spawów. Obsługa w serwisie miła. Zrobiono kilka zdjęć i przesłano do centrali w Warszawie, w celu reklamacji gwarancyjnej. Po zgłoszeniu przez serwis tego faktu w Warszawie, dowiedziałem się z centrali w Warszawie, iż: "bez wyrażnych dziur w tłumiku, nie można uznać naprawy za gwarancyjną, zasugerowano zamalowanie nadżartych przez korozję elementów". Samochód nie ma jeszcze roku!!!. Korozja dotknęła tłumik w kilkunastu miejscach a nawt uchwytu potrzymującego tłumik z gumowym zawieszeniem Odpowiedziano również, że tłumik nie podlega gwarancjyjnej wymianie. czytaj więcej

Za kółkiem S-Maxa i Galaxy

Gwoli usciślenia. Nie ma czegoś takiego jak "Focus ST220". Focus nazywa się po prostu ST i ten sam silnik jest oferowany do S-MAXA. Jest to 2,5 litrowy 5 cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 225KM przy benzynie 95 i 237Km przy 98. Tak na marginesie Chrysler Crossfire miałby spore problemy z S-Maxem na krętęj trasie. To co Ford stworzył w tym samochodzie w postaci zawieszenia to po prostu klasa sama dla siebie. To samo mozna powiedzieć o układzie kierowniczym. Dziadek Crossfire(czyli stary SLK z u kładem kierowniczym z kombajnu zbożowego) może konkurować tylko na długich prostych gdzie nie trzeba skręcać. czytaj więcej

Ford S-MAX: Ekspress-bus

Andy ma rację - drugi rząd zawiera w SMax 3 indywidualne siedzenia - rozmiarowo są one chyba identyczne, można je indywidualnie odsunąć/przysunąć czy złożyć na płasko. "Tunel" środkowy to ledwie wypukłość na wysokość dywaników. Normą jest, że dziecko po wypięciu z fotelika wysiada "nie swoimi" drzwiami - nie ma żadnego problemu. Dla mnie pewną wadą jest to, że kłopotliwe jest zamontowanie na środkowym siedzeniu fotelika dla dziecka, bo do niego pas "idzie z dachu", a ISOFIXa tam nie ma. Przynajmniej dla moich fotelików trzeba by kombinować. No i w artykule jest błąd logiczny z tą ceną. żeby cieszyć się użytkowaniem tego samochodu wcale nie trzeba wydawać sumaryczne 140 tys. Są jeszcze inne wersje niż Titanium - praktyczniejsze i tańsze... czytaj więcej

Ford S-MAX i Ford Galaxy

zdjęcia w galerii ładne jest tylko jedno ....ale , jaki matoł je wybierał?? po pierwsze osoby zainteresowane tą klasą samochodu interesują jego walory użytkowe (czytaj funkcjonalność) nie jego wygląd czy kolor (są ważne jednak cały czas drugorzędne) ,a tu ??????????walory uzytkowe wnętrza - praktycznie zero zdjęć, trudno bowiem uznać za prezentację wykonanie dwu zdjęć konsoli centralnej i kierownicy .........szczególnie że jednak większość (poza nielicznymi)czytelników tak na dobrą sprawę nie ma pojęcia do czego i co tam służy.Ja akurat mam galaxy i znam jego walory użytkowe jak również jeździłem takim jak ten tu zamieszczony. czytaj więcej

Inżynier o Ford S-MAX 2006-2010

Bardzo duży samochód za jednak dość spore pieniądze. Ale warty tej kwoty. Przede wszystkim na uznanie zasługuje silnik 140 KM TDCi (czaem podawany jako 136 KM), małe spalanie, niezawodny, elastyczny. Auto to ogromna przestrzeń w środku, wielki plus dla rodziny. Wygodne siedzenia, siedzi się wysoko, wsiada łatwo. Szklany dach- rewelacja. Prowadzenie: załadowany jeżdzi lepiej- świetnie trzyma sie drogi, pusty gorzej. Pomimo przejechanych 60 tys.- czuć twarde zawieszenie. Fatalna widoczność dla kierowcy w okolicy lewego słupka przedniego, na zakrętach w górach- nic nie widać, podobnie na przejściach dla pieszych. Trzeba bardzo uważać. widocznośc zza kierownicy ograniczona, czujniki bardzo się przydają. Ksenony- to nie to, nie są wiele lepsze od standardowych reflektorów. Oszczędności Forda są absurdalnie denerwujące- duży samochód ma chyba ogrzewanie i klimatyzacje żywcem przeniesione z Mondeo. W efekcie latem z tyłu jest gorąco, zimą samochód w ogóle trudno nagrzać; ciepłym powietrzem zaczyna dmuchać po 20 minutach. Nie dokupiłem nagrzewnicy, nie miałem pojęcia. Z tyłu zimno cały czas, trzeba dogrzewać sterując wywietrznikami ręcznie i dając nadmuch do tyłu. W zimie o 3 rzędzie siedzeń można zapomnieć, za zimno. Latem- duszno. Praktycznie zimą nie wyłączamy ogrzewania siedzień, nawet w trasach, Przestrzen bagazowa duża, ale niedopracowana. Wielka klapa jest za wysoka i za ciężka dla kobiet, do tego wszystko łatwo sie wysypuje z bagażnika przy jej otwarciu- brakuje uchylnej ... czytaj więcej

S-max 2.0 ecoboost o Ford S-MAX 2010-2015

Pieknie wyglada w kolorze czarna perła, 18 cali felgi od wersji ST, panorama dach, 2 końcówki wydechu . Wrazenia z jazdy: silnik 2.0 ecoboost benzyna 203KM + automatyczna 2sprzegłowa skrzynia power shift, po mieście w korkach super. Przy delikatnym obchodzeniu sie z gazem silnik pracuje aksamitnie cicho a skrzynia niezauwazalnie zmienia biegi przy 2500 obr/min ale gdy wyjedziesz za miasto i musisz wyminac 3 tiry wciskasz gaz w podłoge skrzynia chwile zwleka by zaraz zbić bieg lub dwa w dół i wystrzeliwuje s-maxa jak z procy do 160-180 km/h dosłownie w chwile a biegi zmienia juz nawet przy 6000obr/min. Moim zdaniem jak na rodzinnego vana super wyglad, komfort, przestronnosc i osiagi. Zawieszenie raczej sztywne ale miło spręzyste nawet na felgach 18 bez jakiegos dramatu. Śmiało polecam !!! czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Scala – dane techniczne
Skoda Scala – dane techniczne
Skoda Scala to kompaktowy model, który już 6 grudnia zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności. Wiemy już, jakie silniki trafią pod maskę.