1. Samochody
  2. Dacia

Dacia

Dacia
Dacia

Nazwa marki Dacia, która powstała w Rumunii pod nazwą Uzina de Autoturisme Pitesti, wywodzi się od rzymskiej prowincji Dacja, która leży na obecnych terenach Rumunii. Od początku swojego istnienia Dacia ściśle współpracowała z Renault, wykorzystując technologię francuskiego koncernu oraz produkując auta na jego licencji. Od 1999 Renault jest już większościowym udziałowcem Dacii.

Najlepiej oceniany

Dacia Sandero

Dacia Sandero

 

4.57

94% Kierowców uważa że warto kupić ten samochód

Najbardziej bezpieczny

Najmniejsze spalanie

Dacia Sandero

Dacia Sandero

Spalnie w mieście:
7.1l/100 km

Spalnie w trasie:
5.8l/100 km

Najmniej usterek

Dacia Sandero

Dacia Sandero

 

85% nie miało żadnych usterek

Kup samochód marki Dacia


 


 

Informacje o samochodach marki Dacia

Używana Dacia Sandero II (2012-2020) - Tania, a dobra

testy samochodów używanych 11-10-2021

Tanie modele oferowane pod marką Dacia przyjęły się na rynku. Grono nabywców poszerzyła Dacia Sandero II – bardziej dopracowana i mniej spartańska, ale wciąż za niewielkie pieniądze.

Sandero detronizuje Golfa, a elektryki diesla

wydarzenia 28-09-2021

Który nowy samochód jest najpopularniejszy w Europie? Nie, już nie Golf. Teraz to Dacia Sandero. Znakiem czasów jest również fakt, że elektryki i hybrydy plug-in wyprzedziły auta z dieslem.

Dacia Jogger: 7 miejsc, prześwit i hybryda

Premiery 07-09-2021

Dacia Jogger to nowy model rumuńskiej marki, który pomieści nawet 7 osób, do tego ma zwiększony prześwit, a wśród napędów pojawi się oszczędna hybryda.

Dacia Jogger – Już nie tylko praktyczna

wydarzenia 03-09-2021

Następca Lodgy ma nie tylko nową nazwę. Dacia Jogger to 7-osobowe kombi, które zrywa z mało pociągającą stylizacja poprzednika, ale zachowuje praktyczne cechy i co najważniejsze przestronne wnętrze.

Od Smarta po Mercedesa EQV: TEST 18 samochodów elektrycznych

porównanie 31-07-2021

Można odnieść wrażenie, że w ostatnim roku pojawiło się więcej modeli elektrycznych niż przez ostatnie sto lat. Tu zebraliśmy ich 18 – od miejskich maluchów, przez kompakty, crossovery i duże SUV-y, aż po vana. Z przymrużeniem oka można powiedzieć, że reprezentują one aktualny stan samochodowej elektryfikacji. Jaki to stan – szczegóły na następnych stronach.

Dacia Logan z instalacją LPG: Zejść na ziemię - TEST

pierwsza jazda 28-07-2021

Dacia od lat udowadnia, że samochody wcale nie muszą być drogie, żeby były praktyczne, komfortowe i dobrze wyposażone. Taki jest również nowy Logan, tutaj – z instalacją LPG.

Najtańsze 7-osobowe auta na rynku – przegląd

wydarzenia 17-07-2021

Niewiele aut osobowych obecnie oferowanych potrafi zabrać na pokład 7 osób. Dziś najczęściej siedem miejsc mają SUV-y, choć w większości wypadków za dwa dodatkowe fotele trzeba zapłacić ekstra.

Dacia Duster po face liftingu – znamy ceny

wydarzenia 02-07-2021

Dacia Duster przeszła niedawno face lifting. Nie są to rewolucyjne zmiany, niemniej ten popularny SUV zyskał kilka ulepszeń w kabinie i układzie napędowym oraz lepsze wyposażenie. Ile kosztuje?

Dacia Duster po face liftingu

wydarzenia 23-06-2021

Dacia Duster przeszła face lifting. Kto spodziewał się rewolucyjnych zmian, będzie rozczarowany, niemniej ten popularny SUV zyskał odświeżony wygląd i kilka ulepszeń w kabinie. Oto, co nowego.

Dacia: nowe logo i trzy nowe modele

wydarzenia 22-06-2021

Dacia potwierdza zmianę swojego znaku firmowego, które zostanie uproszczone i ma być utrzymane w kolorach natury. Na horyzoncie jest też nowy model w segmencie SUV.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Dacia

waham sie .. Dacia Duster LF 2014

czesc jestem nowy !ngeneralnie chcialbym zonie zmienic samochod na SUVa nobecnie jezdzi do pracy Ibizka IV z 2006 r auto dla kobiety fajne lekkie wprowadzeniu malo pali latwo zaparkowac ..ale przy ciasne jak sie wsadzi fotelik z dzieckiem i ma maly bagaznik oraz swoj wiek ..nnspodobala jej sie Dacia Duster ...hmm w sumie i nie mam co powiedziec wizualnie ten nowy model po LF wyglada naprawde na grubo ponad 90 tys ..nja mam sluzbowa octavie kombi (kazdy lubi to co ma :P ) i jestem sceptyczny co do ...Rumunskiej motoryzacjinnnigdzie nie widzialem konkretnego testu tej nowej Daci Duster 2014 nmam obiekcje czy za tak male pieniadze mozna kupic suva z gazem z klima za 50 tys ???njak jest z awaryjnoscia jakie ma wady bo zalety to napewno cena i prezencja przed domemnnauto jest spore jak sie prowadzi ? (patrze pod katem kobiety)nnczy mozecie cos doradzic ja rozwazam dolozenie 20 tys i kupienie Skody Yeti OutDoor ktora chyba jest lepiej zrobionannprosze o opinie uzytkownikow ktorzy maja nowego dustera po LFndziekuje wszystkim za pomoc czytaj więcej

Leon Z o Dacia Duster 2010-

Mam model DUSTERA 2014 już/aż 3 miesiące, 6500 km przejechane i NIE ŻAŁUJĘ ZAKUPU. Mam to co chciałem i jeździ jak się spodziewałem = jest OK. Moje "narzekanie" skupię na pierdołach, które albo wywodzą się z użytkowania innych aut, albo po prostu są firmowym knotem. Mi wadzą komuś innemu nie muszą. (1) Nie ma możliwości ściemnienia zegarów podczas długiej jazdy nocą, szczególnie po autostradach. Nie jarzy po oczach strasznie, ale lubiłem podczas podróży ściemnić sobie jasność do niezbędnego minimum. Tu nie da rady. (2) Radio z MP3 jego sterowanie, funkcje, menu, itp. Chyba ktoś to zrobił "za pięć dwunasta, na kolanie", albo nie wiedział, co mogą (muszą) mieć współczesne radia samochodowe. Funkcjonalność czy ergonomia wyboru funkcji to PORAŻKA. (3) Okrągłe nawiewy - 2 epoki do tyłu. Jeszcze przy ich max. otwarciu widać czeluści przewodów wentylacyjnych, które od wewnątrz piękne raczej nie są. Wrażenie podobne, jakby ktoś patrzył się w dużą studnię bez dna - jak coś tam wpadnie, to już na zawsze? (4) Szczególiki wykończenia - bardziej kiepski design inżyniera, który coś tam ?projektował? niż jakość materiałów, bo te raczej są OK. (5) Schowek pojemny i głęboki?ale czasami bywa ?za głęboki?, szczególnie, kiedy jedzie się samemu i trzeba poszukać czegoś małego na samym dnie. Kilka razy będąc zapięty w pasy?nie dostałem do dna. (6) Obszycie gałki zmiany biegów skórą (ścieg krzyżykowy nici) i miejsce łączenia się ściegu z plastikowym (aluminiowym) dekielkiem, na którym wygrawerow... czytaj więcej

Dacia Daster kiwający fotel kierowcy !

Witam wszystkich posiadam Dacie Daster LPG-Benzyna 5 mies. od początku mam problem z regulowanym fotelem kierowcy.W neutralnym czyli góra fotel jest stabilny po obniżeniu "regulacji" fotel opuszcza się niżej tylne oparcie kiwa się.W serwisie po 4 wizytach bez zmian na salonie w nowym też się taki fotel zachowuje identycznie. Pisze z Warszawą Reno i oni odpisali że to jest dla tego fotela taka tolerancja i tak mają. czy w innych samochodach tez taki problem i na serwisach też nic nie zdziałali? Wygląda na to że to problem konstrukcyjny foteli a do tego nie chcą sie przyznać bo trzeba bylo by wezwać sporo samochodów. Może jeżeli więcej jest takich można będzie zainteresować media ta sprawą co o tym sądzicie? Jurek czytaj więcej

Dacia Sandero 1.2 16V 75KM - spalanie na autostradzie ?

Witam, od niedawna jestem właścicielem powyższego autka (firmowego), z początku trochę narzekałem jedynie na silnik ponieważ osobiście przyzwyczaiłem się do trochę mocniejszych no i max prędkość ok. 160km/h wcale nie zachęca bo praktycznie przy tej prędkości samochód będzie spalał jak (wysokie obroty - no chyba że się mylę)) ... no nie wiem co xd, aczkolwiek samochód daje rade ;p.nnW każdym razie nie wyliczyłem jeszcze spalania, aktualnie przejechałem z pełnego baku (który tam jest 50L) 140km i tylko jedna kreska znikła z 7-8 na wskaźniku paliwa.nnPrzepraszam że się tak rozpisałem, ale już przechodzę do meritum, tak jak powiedziałem, aktualnego spalania w mieście nie wyliczyłem (bo te 140km to miasto tylo (czasami się jechało 70-80km/h), a mnie interesuje czy na autostradzie przy prędkościach 120-130km/h (czasami się tam będę rozpędzał aby coś wyprzedzić) będę spalał również te 6-7l/100 ?? Czy więcej ? nnDziękuje za odpowiedzi :) czytaj więcej

mario o Dacia Duster 2010-

Nie jest to samochód dla tych co walory użytkowe cenią bardziej niż prestiż i co często jeżdżą z prędkościami autostradowymi. Jednak wolniejsza jazda daje przyjemność.A miejskie przeszkody to nie problem. Ostatnio podwyższone zawieszenie przydało mi się gdy chcąc ominąć wielki korek jechałem piaszczysta drogą z wielkim wybojami, których nie dało się "wziąć między koła". Miejsca z tyłu jest tyle, że żona w ósmym miesiącu ciąży spokojnie zajmuje miejsce z prawej strony wchodząc lewymi drzwiami i mijając się z synem. Samochód posiada to co niezbędne do jazdy i np. w stosunku do qashqai (którym jeżdżę służbowo) nie widzę różnic w wyposażeniu, no chyba że komuś zależy na "miękkich plastikach". Mamy standardowo w tej wersji do dyspozycji m.in. takie rzeczy jak: światła dzienne (na żarówkach, nie na diodach), przednie światła przeciwmgielne, komputer pokładowy, radio z USB i sterownikiem pod kierownicą, ESP, podpowiadacza zmiany biegów, sygnalizację nie zapiętych pasów,isofix, klimatyzację manualną, dwa gniazda zasilania, oświetlenie tylnej kanapy. Ceny jak wspomniałem są niższe niż u konkurencji np. czujnik cofania to 650 zł podczas gdy inni życzą sobie po 1100 zł, alusy to 1200zł - u innych to ponad 2000 zł. Z wad to większe zużycie paliwa spowodowane wysokością, prześwitem i oponami dostosowanymi do SUV-a (na mokrym czuć jak stawiają opór). Brak 6-tego biegu w tym nie pomaga. Sterowanie radia pod kierownicą nie uwzględnia zmiany kanałów za to ma ich strojenie (jak częst... czytaj więcej

janek o Dacia Duster 2010-

Przejechałem DUSTEREM 1800 km.Drugi samochód w domu to OUTLANDER 2.L.TDI i muszę stwierdzić,oczywiście przy wszystkich zaletach TDI że jest bardziej klekotliwy od DUSTERA.Wykończenie i materiały w DUSTERZE jest oczywiście znacznie biedniejsze ale kosztował 55 procent taniej i to powoduje bardziej bezstresową jazdę W niczym innym nie ustępuje Japończykowi-gwarancja identyczna.Zaskoczył mnie szybkością grzania już po 500m.w nawiewach pojawia się ciepło a w Outlanderze po 3km co jest zresztą normą w większości diesli.Co do awaryjności nic nie mogę powiedzieć bo za mały przebieg.Gdybym zawiązał sobie oczy i zatkał uszy to rozpoznał bym te dwa samochody tylko po przyspieszeniu-50 KM różnicy to się czuje ale Rumun wcale nie jest zawalidrogą.Co spowodowało,oprócz ceny że kupiłem ten model-BRAK FOLTRA CZĄSTEK STAŁYCH.Zona zaliczyła już dwukrotne wypalanie ręczne w serwisie za 2000 zł,a ewentualna wymiana filtra to ponad 10 000zł.Dlatego zaraz po gwarancji postąpię nie ekologicznie i wytnę Japończykowi DPF-są artyści którzy to robią za 2000zł i mam nadzieję że do czasu jak będę zmieniał samochody to konstruktorzy wymyślą coś bardziej sensownego.Dla użytkowników samochodów w dżungli miejskiej i szutrowej podmiejskiej filtr dpf w obecnej formie jest nie do przyjęcia.W serwisie bardzo dobrze radzą-jak się zapali kontrolka wypalania wystarczy jechać 30 min z szybkością 70/h tylko gorzej z realizacją,korek przed i za mną 5 km.Jeśli ktoś nie ma choroby pod nazwą PRESTIŻ a samochód traktu... czytaj więcej

Dacia Opony

Dacia - Opony

Dacia Części samochodowe

Dacia - Części samochodowe

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Porsche Cayenne GT - premiera
Porsche Cayenne GT - premiera
Porsche uzupełnia gamę Cayenne o nowe Cayenne Turbo GT, które łączy wyjątkową dynamikę jazdy z wysokim stopniem użyteczności na co dzień.
Ford Puma Ford Puma