Citroen C1Citroen C1 jest jednym z trzech, obok Toyoty Aygo i Peugeota 107, popularnych "trojaczków z Kolina". Reprezentant najniższej klasy aut został stworzony do jazdy po dużych aglomeracjach miejskich i tylko w nich może pokazać swoje oblicze ekonomicznego samochodu, którym można podjechać do supermarketu lub pobliskiej pracy. Wraz z "braćmi" Citroen C1 został nominowany do nagrody "Car of the Year 2006" oraz konkursu niemieckiej gazety Bild "Złotej kierownicy". Citroen C1 - generacje, wersje, katalogKup Citroen C1Citroen C1 - opinie kierowcówCitroen C1 został oceniony 17 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.56 na 5 możliwych punktów. 100% użytkowników określiło że warto kupić ten model Ocena łaczna: 4.56 Liczba ocen: 17 Czy warto kupić ten model: tak 100% nie 0%
Citroen C1 - awaryjność
14% Nieznaczne usterki 6% Poważne usterki Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (23.50%), układ hamulcowy (11.60%), silnik, układ wydechowy (3.80%)
Citroen C1 - spalanieUżytkownicy modelu Citroen C1 testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
Liczba raportów:
17
16
1
śr. spalanie w mieście (l/100km)
5.3
5.6
5.0
śr. spalanie w trasie (l/100km)
4.4
4.7
4.0
Citroen C1 - bezpieczeństwo
Informacje o samochodach Citroen C1Citroen C1 znika z rynku, w zamian Ami i C3wydarzenia 16-02-2022
Trojaczki z Kolina – Citroen C1, Peugeot 108 i Toyota Aygo – przestały istnieć. Co prawda Aygo powróciła, ale 108 już nie. Podobnie jak C1, dla którego alternatywy szukać będzie trzeba w C3 lub Ami. Premiery Citroena na targach w Poznaniuwydarzenia 29-03-2017
Na stoisku Citroena będzie się wiele działo, czeka nas wiele premier, zarówno nowych, jak i zmodernizowanych modeli. Pokazane zostaną m.in. C1, SpaceTourer, C3. C4 Cactus, C4 Picasso oraz C – Elysse. Citroen C1 wraca do polskich salonówAktualności 20-01-2017
Po udanej premierze nowego Citroena C3 w Polsce, importer francuskiej marki postanowił wzmocnić ofertę w segmencie B. Już niebawem zadebiutuje odświeżony model C-Elysse, ale najpierw w salonach zamelduje się model C1, czyli najtańsze auto w ofercie. Agila najbardziej niezawodnym autem Wielkiej BrytaniiAktualności 19-03-2015
Agila, znana na Wyspach Brytyjskich pod marką Vauxhall, została uznana najbardziej godnym zaufania autem na tamtejszym rynku przez firmę Warranty Direct. Citroen C1, Fiat 500, Opel Adam i Renault Twingo: Duże zabaweczkitesty porównawcze 15-01-2015
Wyglądają cukierkowo, można się w nich zakochać od pierwszego wejrzenia i kupuje się je bardziej z miłości niż z rozsądku. Mimo to szukamy racjonalnego potwierdzenia, że warto wydać około 50 tysięcy złotych na małe miejskie autko. A może to rzeczywiście tylko zabawki? Skoda Citigo Monte Carlo vs Citroen C1: Mały, tani i nietuzinkowy?Testy samochodów 08-12-2014
Wybór małego samochodu do jazdy w mieście nie jest prostą sprawą. Auto musi być nie tylko tanie, mieć oszczędny silnik, ale być także maksymalnie pojemne. Do tego powinien też przyzwoicie wyglądać, bo skoro płacimy kilkadziesiąt tysięcy złotych za cztery kółka, to w tej cenie możemy mieć 10-latka z segmentu premium. Przed nami ciężki orzech do zgryzienia – awangardowy popis stylistów czy niemiecki pragmatyzm pod czeską flagą? Citroen C1 Urban Ride w ParyżuPremiery 03-10-2014
Podczas paryskich targów nie mogło zabraknąć nowości od producentów znad Sekwany. Citroen odsłonił specjalną wersję modelu C1 o nazwie Urban Ride. Czym się wyróżnia? Euro NCAP: Tylko jeden na piątkęAktualności 08-09-2014
Wprowadzone ostatnio zmiany w ocenianiu modeli poddanych testom zderzeniowym sprawiły, że znowu trudniej jest uzyskać maksymalny, pięciogwiazdkowy wynik. W ostatniej grupie Euro NCAP przyznało tylko jedną taką ocenę - Mercedesowi klasy GLA. Cztery gwiazdki dla trojaczków z KolinaAktualności 07-09-2014
Trojaczki z Kolina - Toyota Aygo, Citroen C1 oraz Peugeot 108 - zdobyły cztery gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP. Wynik dobry, choć niewiele zabrakło do pełni szczęścia i wyniku pięciogwiazdkowego. Citroen C1: Tu liczy się stylpierwsza jazda 01-09-2014
Takie auta kupuje się sercem a nie głową – C1 jest małe i nietanie, ale za to ładne i stylowe. Pierwsza jazda wersją 1.2 PureTech 82. Filmy i galerie samochodów Citroen C1Porównanie: Citroen C1 VS Skoda CitigoTesty samochodów 04-12-2014
Testy zderzeniowe Euro NCAP - Toyota AygoTesty samochodów 07-09-2014
Toyota Aygo zdobyła cztery gwiazdki w najnowszych testach zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację Euro NCAP. Co ciekawe, wyniki uzyskane przez Aygo przypisano również identycznym pod względem konstrukcyjnym bliźniakom z Kolina - Citroenowi C1 oraz Peugeotowi 108. Citroen C1Samochody - katalog 04-11-2008
Opinie i dyskusje o samochodach Citroen C1Ryszard o Citroen C1 2005-2014Sprawne, bezawaryjne i dynamiczne autko. Spalanie zależy w przeważającej mierze od techniki jazdy. Niskie obroty i delikatne obchodzenie się z gazem to zużycie paliwa w mieście około 5 L , a w trasie w okolicach 4,5 L. Ale długie przełożenia na pierwszych trzech biegach kuszą do dynamicznej jazdy, autko super się zbiera. czytaj więcej Citroen C1: CytrynkaMam C1 od stycznia i juz 32 tys km na liczniku bryka zapierdziela jak szalona 3 cylindry zwawo ciagna bryke do przodu i uwazam ze bryki co maja 100koni... wiel z nich bym zostawil z tylu. Czesto na CB ludzie sie pytaja co ja mam za motor bo nie moga mi dorowna c kroku badz jest to trudne :). C1 jest najtanszym wyborem z posrod trojaczkow a roznia sie tylko zewnetrzem(karoseria), wnetrze troch zostawia do zyczenia ale za te pieniadze jest to zajebisty samochod :), no mozecie jeszcze kupic pande ktora jest tansza, ale to fiat(nie wygodny mulasty szczegolnie z gazem, mniej miejsca w srodku). Spalanie hmmm moim zdaniem spoko w miescie 6.5 - 7, trasa 7.5 - 8.5 bryka jest poto by jezdzic a nie by sie ja lekko bujac do przodu wiec jest to duze spalanie w porownaniu do innych jezdzacych, ale ja jezdze z klima i na trasie jezdze z predkosciami od 140 - 180 wiec samochodzik nie ma lekko :). Ludkowie z leciutka noga spalnia jak kolega wyzej czyli w garanicach 5literkow. czytaj więcej Bob o Citroen C1 2005-2014Przyzwyczajony do jazdy dużymi , wygodnymi samochodami , będąc posiadaczem obszernego kombi w dieslu , zapragnąłem zakupić drugi samochód ułatwiający codzienne życie w terenie miejskim . Przyzwyczajony do dynamicznego stylu jazdy , oraz dobrych i sprawdzonych produktów i napedow obsługiwanych skrzynia automatyczną, zanosiłem sie z zamiarem zakupu Smarta . Do czasu ... Pewnego razu miałem kilkudniową sposobność testowania C1 - ki. I się... zakochałem . Śmiesza mnie słowa krytyki , mówiące o małym konfocie jazdy , braku stabilności przy dużych prędkościach , czy niewystarczającej pojemnosci bagażnika . Mającym takie oczekiwania polecam pojazdy innej kategorii. Ileż niesamowitej frajdy dostarcza mi ta " zabawka " na co dzień . Uwielbiam niecodzienne pobrzękiwanie trzycylindrowego silniczka toyoty , spotęgowane pomrukiem wydechu. Jednostka napędowa okazuje sie byc zaskakująco dynamiczna i mocna , niemniej jednak każdy dodatkowy pasażer zmusza nas nieco do zmiany stylu jazdy . Dwie osoby na pokładzie - non problem , cztery w zasadzie tez nie , ale wymaga zdecydowanego " ciśnięcia na pedał ", za to zyskuje na stabilności przy większych prędkościach . 150 km/h poza miastem i z pełnym obciążeniem , nie stanowi dla C1 większego problemu , a potrafi sie rozpędzić do 170 . Zużycie paliwa zależy wyłącznie od stylu jazdy . Moja żona potrafi zejść poniżej piątki , ja tak jeździć nie potrafię , wiec gotów jestem spalić nawet i dwa litry więcej w zamian za radochę z poruszania sie... czytaj więcej polobis o Citroen C1 2005-2014jezdze tym pojazdem do pracy codziennie od 2 lat 30km, wiozac 2 dzieci do szkoly. Dla mnie rewelacyjny pojazd, gdyby sie rozbil i mialbym kupic nastepny - wybor bylby ten sam. Silniczek Toyoty brzeczy jak kosiareczka, na wyzszych obrotach dostaje pazurow. predkosc w miare komfortowa to max 110km/h, powyzej i rzuca i buczy, chociaz 150km/h rowniez osiaga. Za kierownica wiele miejsca, nawet dla mnie (190cm wzrostu) szyba daleko z przodu, wiec wydaje sie pojazd z wewnatrz wiekszy. Wrazenie mija po obejrzeniu sie do tylu, gdzie widac od razu tylna szybe. Mocno brakuje zamykanego schowka a i widocznosc do tylu, (szczegolnie na prawy tylny slupek) jest mocno ograniczona. Cos sie telepie z tylnej lewej strony wewnatrz, jakos nikt nie doszedl, co to moze byc, z przodu brzeczala pokrywka od glosnikow. Klimatyczne oswietlenie zegarow i radia pasujace do stylu pojazdu. Wymiana zarowek - banalna, podobnie reflektory i lampy tylne - na 2 srubki, 15 minut pracy, zderzaki na zatrzaski. W pol godziny mozna za pomoca srubokreta samochod pozbawic polowy nadwozia i wszystkich lamp. Oleje, filtry i tym podobne czesci serwisowe lepiej kupic we wlasnym zakresie i dopiero z tym jechac do ASO - maja 3-krotna przebitke na tych materialach. Serwis co 15 tysiecy lub co rok razem z materialami kosztuje 600zl (wymiana filtrow i oleju w ASO Citroena) lub 250zl (rowniez w ASO Citroena, ale z czesciami wlasnymi). czytaj więcej Citroen C1: CytrynkaDobrze że Toyota maczała w tym ręce to pewnie troszke pojeździ bez awarii nie to co C4 którego miałem testować 7dni. Pierwszego dnia tylko zgasła środkowa konsola na jakiś czas, Drugiego rano zepsuł się zamek klapy bagażnika. Naprawa została ukończona ok. 13 (zamek do wymiany) a o 17 tego samego dnia stałem 40km. za warszawą na awaryjkach ponieważ auto staneło. Oczywiście laweta i powrót do ASO. Ile w trym prawdy nie wiem ale podobno zabrakło paliwa więc jeśli jedziesz C4 i zapali ci się rezerwa to się nie łudź że dojedziesz do stacji. Ta kontrolka mówi że właśnie skończyło ci się paliwo choć na komputerze zostało paliwa na 70 km.Miałem nie pisać ale muszę. Tragiczne tylne zawieszenie. Auto na liczniku miało przejechane 5000km a odgłos tylnego zawiasu przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności przypominał hmm...WALENIE MŁOTKIEM W PODŁOGE BAGAŻNIKA czytaj więcej Kilka wad w moim C1to nie szyba mój panie, tylko mocowanie tylnych pasów bezpieczeństwa. metalowe ucho między kanapą a tylnym nadkolem koleboce i klepie o śrubę którą zostało przymocowane (pozostawiono tam luz konieczny do ruchu tym pasem). można pokombinować z plastikową podkładką lub jakimś cienkim miękkim materiałem. za to piski i skrzypienie dobiegające z tyłu to nie tylna kanapa (częsta błędna diagnoza), tylko właśnie tylna szyba - wystarczy raz na 10-15 tyś. km prysnąć silikonem w sprayu na metalowe ucho zamka przykręcone do tylnej szyby i już jest ok... pan panie masz do "D" ten swój serwis. czytaj więcej |