|
||
CitroenMożna powiedzieć, że historia firmy Citroen, jeszcze nie jako marki samochodowej, ma swoje początki w Polsce. Podczas swojej podróży po terytorium naszego kraju w 1900 roku, choć oficjalnie wówczas państwo polskie nie istniało, Andre Gustave Citroen (1878-1935) odkrywa technologię produkcji kół zębatych o uzębieniu daszkowym i kupuje patent na ich produkcję. Citroen - katalog modeliNajlepiej ocenianyNajbardziej bezpiecznyNajmniejsze spalanieNajmniej usterekKup samochód marki CitroenInformacje o samochodach marki CitroenCitroen AMI: Jak z klocków Lego - TESTpierwsza jazda 26-12-2020
Tak mogłyby kiedyś wyglądać miejskie samochody – oczywiście elektryczne i utrzymane w zabawkowej stylistyce klocków Lego. Używany Citroen Berlingo (2008-2018) - Dla ludzitesty samochodów używanych 08-12-2020
Citroen Berlingo jest bardziej dopracowany i niezawodny niż jego poprzednik. Ma solidnie wykonane i wygodne wnętrze zapewniające wysoki komfort podczas podróży. Citroen C4: francuska awangarda - TESTpierwsza jazda 01-12-2020
Wymiary kompaktu, prześwit crossovera, sylwetka sportowego coupe, praktyczność rodzinnego vana. Wszystkie te cechy łączy w jedną, awangardowo stylizowaną całość, nowy Citroen C4. Jeździmy nim jako pierwsi w Polsce. Oto nasze wrażenia. Używany Citroen C4 (2010-2018) - Nie szokujetesty samochodów używanych 26-11-2020
Citroen C4 chciał być konkurentem niemieckich kompaktów, Dlatego stawia na funkcjonalność i niezawodność. Nie szokuje stylizacją ani awangardowymi rozwiązaniami technicznymi. Najtańsze elektryczne samochody na polskim rynkuwydarzenia 11-11-2020
Jak grzyby po deszczu na rynku wyrastają nowe auta z napędem elektrycznym – za które z nich trzeba zapłacić najmniej? Nasz ranking najtańszych samochodów elektrycznych na polskim rynku. Używane Citroen C3, Fiat Punto, Skoda Fabia, Suzuki Swift i Toyota Yaris: Wytrwałe maluchytesty samochodów używanych 01-11-2020
Małe auta to nadal spory fragment rynku motoryzacyjnego. I nie tylko ze względu na ceny. To modele praktyczne, gabarytami prawie dorównały autom klasy Golfa sprzed 30 lat i są nawet bardziej przestronne wewnątrz. Sprawdzamy z czym się wiąże posiadanie Citroena C3, Fiata Punto, Skody Fabii, Suzuki Swifta i Toyoty Yaris. Używany Citroen C3 (2009-2017): Całkiem zwyczajnytesty samochodów używanych 22-10-2020
Citroen C3 to zwinny i komfortowy samochód miejski. Wygląda efektownie i ma wnętrze większe niż wiele konkurencyjnych modeli. Jak na Citroena, technicznie jest bardzo zwyczajny. Nissan Juke, Kia Stonic, Citroen C3 Aircross, Seat Arona: Crossovery nowej ery - TESTtesty porównawcze 19-09-2020
Dziesięć lat temu Nissan Juke zapoczątkował erę małych, oryginalnych crossoverów. Do pojedynku z następcą pierwszego Juke’a stają Citroën C3 Aircross, Kia Stonic i Seat Arona z trzycylindrowymi silnikami o mocy ok. 115 KM. Citroen C4 i e-C4 – cennik dla polskiego rynkuAktualności 17-09-2020
Citroen C4 i jego elektryczna odmiana e-C4 są już dostępne w polskich salonach. Znamy ceny wszystkich wersji. Citroen C4 wchodzi do sprzedaży. Wiemy, ile kosztujewydarzenia 15-09-2020
Nowy Citroen C4 otwiera nowy rozdział w historii tego modelu. Jest mieszanką kompaktu i crossovera, łącząc w sobie poprzedniego C4 i C4 Cactusa. Znamy już cenę dla polskiego rynku. Opinie i dyskusje o samochodach marki CitroenCitroen C4 1.2 PureTech (110 KM)Witam, w lutym podczas wymieniania oleju w swojej cytrynie C4 II 1.2 PureTech (110KM, 2016r) przebieg 85k podpiąłem z ciekawości pod komputer u mechanika. Niestety miał wersje oprogramowania do C4 II 1.2 (130KM) pomimo to wykryto błąd o niepoprawnym położeniu wału korbowego. Mechanik stwierdził że nic się nie dzieje mówił by obserwować, niestety moja wiedza motoryzacyjna jest mizerna. nCo zauważyłem w swoim samochodzie:n - czasami piłując go na wyższych obrotach odcina go dosłownie na sekundę jakby traci moc na dosłownie moment, świece wymieniałem nie rozwiązało to problemu nie dzieje się to zawsze czy często ale czasami występuje coś takiego. Moje pytanie o czym może to świadczyć? Co powinienem sprawdzić / wymienić?n - co dalej bywa również też tak, że pojawia się nieprzyjemny zapach na chwilę nie dzieje się to często raczej sporadycznie wtedy występuje zapach coś takiego starego/przypalonego n- ubywa olej(od lutego dolewałem na koniec sierpnia po 6 miesiącach jakieś 0,5l, dolałem ten sam, który miałem wlany po wymianie), nie wiem czym jest to spowodowane nie widziałem żadnych wycieków pod autem na miejscu parkingowym ani pod maską nic nie dostrzegłem dodam że jeżdżę dynamicznie, głownie miasto przez ten czas 6msc zrobiłem około 5 tyś kmnPytanie o poradę - wymiana rozrządu, wymiana pasków. Co ile i co należy wymieniać ? Proszę o opinie i pomoc w rozwiązaniu sprawy pozdrawiam Mateusz ! czytaj więcej vibes o Citroen Xsara II 2000-2004Jeżdżę Xsarą ponad rok, zrobiłem nią 20tkm. Wszystko wymieniam na bieżąco i robię to sam. Z droższych rzeczy wymieniłem hamulce przód / tył (kompletne), rozrząd i szwankujący czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym (map sensor). Z innych rzeczy to standardowo - olej, filtry (oleju, powietrza, paliwa - zaraz po zakupie, kabinowy), płyn w układzie chłodzenia. Kupiłem nowe letnie opony. Wszystkie te rzeczy robię dla siebie, bo lubię mieć zadbany samochód, lubię wiedzieć, czym jeżdżę:) Niektórych napraw nie musiałem robić, ale uznałem że nie warto oszczędzać, bo samochód bez obsługi po jakimś czasie zaczyna psuć się "reakcją łańcuchową". Xsara ma manualną klimatyzację, która radzi sobie doskonale z największymi upałami, komfortowe zawieszenie i bardzo ładnie wykonane wnętrze. Czytelne liczniki na desce rozdzielczej, dość dużo miejsca z tyłu dla pasażerów i wygodne fotele. Silnik nieźle radzi sobie z pokonywaniem wzniesień, przy czym jest dość ekonomiczny. Po wymianie oleju (5W40) zrobiłem nim 16tkm i nie zrobiłem żadnej dolewki, co bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Od strony elektroniki jeszcze nie miałem z nim problemów, jedynie w opisanych przeze mnie wadach, zapala się czasami kontrolka AIR BAG, jest to wina styków pod fotelami, ale nie mam za bardzo czasu (albo chęci;)) żeby się za to zabrać. No i ten "popuszczający" zamek w pokrywie kufra, ale jak mocniej go zamknę za drugim razem to już nie "puszcza":) Polecam Xsarę osobom, które szukają wygodnego autka na średnie a na... czytaj więcej Nana o Citroen C8 2002-2010Mam ten samochód od 2 lat i nie jedną awarię już przeżyliśmy. Z laweciarzem i mechanikiem jestem już na "ty" a ubezpieczyciele mnie nienawidzą :) Nie ufam temu autu, bo na 100% kiedyś przez nie zginę - potrafiło włączyć tryb awaryjny silnika podczas wyprzedzania i nagle stracić moc - pozdrawiam kierowcę TIR'a na poznańskich blachach: dzięki, że uratował mi Pan życie ostro hamując :) Przy takich problemach smród benzyny czy choinka na desce rozdzielczej to na prawdę pikuś. Właściwie to po ostatniej reperacji w renomowanym serwisie, kiedy komputer pokładowy przestał pikać i wciąż wyświetlać kody kolejnych awarii poczułam się nieswojo... Na szczęście po 30 kilometrach popsuł się termostat, bo wyglądało na to, że oddali mi nie mój samochód :D A teraz już serio, serio... Auto jest świetne i po przesiadce z Daewoo przeżyjesz szok jakościowy. Jest tak ciche, że stojąc na światłach jesteś pewien, że zgasło. Zawieszenie jest komfortowe a jeśli założysz opony profil 65 nie poczujesz żadnej studzienki. Zawieszenie raczej wysokie - krawężniki z pełnym załadunkiem łyka bez trudu. Jakość wykończenia niezła, rozplanowanie wnętrza też. "Odejście" ze świateł nie jest genialne, ale na trasie ładnie wyprzedza i zamyka blat - tak, tak - 220 km/h da radę śmignąć tą landarą :) Jedna uwaga. Miałam nieszczęście trafić bardzo pechowo na zdemolowane auto po stłuczce reperowane niechlujnie złomem i częściami z innych aut. Remont nie jest tani ani bezproblemowy - na części czeka się wieki a m... czytaj więcej C-Zero, czyli elektryczny CitroenNa szczycie w Kopenhadze podano że średnia światowa wyprodukowania 1 MW. energi elektrycznej,to 700kg.dwutlenku węgla.Na załadsowanie jednego samochodu elektrycznego potrezeba 16-20 KW,czyli 50 samochodów.Gdzie ekologia,przy masowej produkcji takich samochodów.Chyba że energię uzyskamy ze żródeł odnawialnych,wiatr,słońce,woda.To jest utopijne założenie.Okazuje się że paliwa kopalne są w motoryzacji najbardziej ekologiczne,wystarczy nie produkować smoków na kołach,spalających każdą zadaną im ilość paliwa.Po co komu samochód o pjemnościach od 3-6litrów pojemności,takie monstrum spala 20-25 l.paliwa.Zadne większe opłaty nakładane na właścicieli tych pojazdów nie uzdrowi świata.Poruszę jeszcze sprawę hybrydowych aut,po części chore to pomysły,jeżeli LEXSUS hybryda spala tyle samo paliwa co 3 litrowy średniozaawansowany samochó.To samo z Toyotą i Hondą.Ale to moje subiektywne zdanie i nie każdy musi się z nim zgadzać.Pozdrawiam. czytaj więcej Bob o Citroen C1 2005-2014Przyzwyczajony do jazdy dużymi , wygodnymi samochodami , będąc posiadaczem obszernego kombi w dieslu , zapragnąłem zakupić drugi samochód ułatwiający codzienne życie w terenie miejskim . Przyzwyczajony do dynamicznego stylu jazdy , oraz dobrych i sprawdzonych produktów i napedow obsługiwanych skrzynia automatyczną, zanosiłem sie z zamiarem zakupu Smarta . Do czasu ... Pewnego razu miałem kilkudniową sposobność testowania C1 - ki. I się... zakochałem . Śmiesza mnie słowa krytyki , mówiące o małym konfocie jazdy , braku stabilności przy dużych prędkościach , czy niewystarczającej pojemnosci bagażnika . Mającym takie oczekiwania polecam pojazdy innej kategorii. Ileż niesamowitej frajdy dostarcza mi ta " zabawka " na co dzień . Uwielbiam niecodzienne pobrzękiwanie trzycylindrowego silniczka toyoty , spotęgowane pomrukiem wydechu. Jednostka napędowa okazuje sie byc zaskakująco dynamiczna i mocna , niemniej jednak każdy dodatkowy pasażer zmusza nas nieco do zmiany stylu jazdy . Dwie osoby na pokładzie - non problem , cztery w zasadzie tez nie , ale wymaga zdecydowanego " ciśnięcia na pedał ", za to zyskuje na stabilności przy większych prędkościach . 150 km/h poza miastem i z pełnym obciążeniem , nie stanowi dla C1 większego problemu , a potrafi sie rozpędzić do 170 . Zużycie paliwa zależy wyłącznie od stylu jazdy . Moja żona potrafi zejść poniżej piątki , ja tak jeździć nie potrafię , wiec gotów jestem spalić nawet i dwa litry więcej w zamian za radochę z poruszania sie... czytaj więcej Tor Rakietowa we WrocławiuWitajcie klubowicze. Zapraszamy wszystkich na Tor Rakietowa we Wrocławiu. Organizujemy zloty fanów różnych marek, klubów i zrzeszeń automobilowych. Dysponujemy obiektem o powierzchni 7ha o łącznej długości tras 4,1 km. Nawierzchnia toru to w 70% asfalt, 20%beton, 10% szuter. Tor wyposażony jest w profesjonalną matę poślizgową i system kurtyn wodnych. Posiadamy profesjonalne nagłośnienie, elektroniczny pomiar czasu (fotokomórki) i pomiar natężenia dźwięku. Oferujemy zaplecze cateringowe, hale namiotowe, scenę itp. Zapewniamy także bogaty park maszynowy (samochody na trolejach, gokarty, buggy, szayowozy, skutery itp.) Jesteśmy w stanie zapewnić inne atrakcje około motoryzacyjne. Cena już od 2000 pln netto. Zapraszamy!!! Tor Rakietowa ul. Rakietowa 39, 54-615 Wrocław tel. 071 374-06-06 fax 071 374-22-97. e-mail: moto@redeco.pl czytaj więcej |