1. Samochody
  2. BMW
  3. X3
BMW

BMW X3

BMW
BMW X3

BMW X3 (E83) zadebiutowało na rynku w 2004 roku po światowej premierze modelu na wystawie we Frankfurcie nad Menem we wrześniu 2003 roku. W momencie debiutu BMW X3 było pierwszym przedstawicielem segmentu SAV (Sports Activity Vehicle), bądź, jak kto woli, segmentu kompaktowych, ale jednocześnie luksusowych SUV-ów. X3 łączyło cechy niewielkiego, kompaktowego samochodu z rozwiązaniami znanymi z większego X5, czyli pierwszego SUV-a rodem z Bawarii. Pierwsza generacja BMW X3, po drobnym liftingu w 2006 roku, zakończyła swój żywot rynkowy w 2010 roku z pokaźna liczbą ponad 600 tysięcy sprzedanych egzemplarzy. Wówczas to pojawiła się druga generacja modelu (F25), która jednak musi już borykać się z dość liczną konkurencją w postaci Audi Q5, Volvo XC60 czy Mercedesa GLK.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup BMW X3


 


 

BMW X3 - opinie kierowców


BMW X3 został oceniony 27 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.53 na 5 możliwych punktów. 89% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.53

Liczba ocen: 27

Czy warto kupić ten model: tak 89% nie 11%

 

BMW X3 - awaryjność




84% Brak usterek


9% Nieznaczne usterki


8% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (9.50%), układ wydechowy (7.10%), układ hamulcowy (7.10%)

 

BMW X3 - spalanie


Użytkownicy modelu BMW X3 testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
27
5
2
20
śr. spalanie w mieście (l/100km)
13.2
14.0
16.8
8.8
śr. spalanie w trasie (l/100km)
9.2
10.1
10.0
7.5

 

BMW X3 - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 88%

 

Informacje o samochodach BMW X3

BMW iX3: 2,3 tony i elektrony - TEST

pierwsza jazda 21-02-2021

iX3 to drugi w pełni elektryczny model BMW. Pod znanym nadwoziem kryje się najnowszy elektryczny zespół napędowy o mocy 286 KM.

BMW iX3 – rusza przedsprzedaż w Polsce

wydarzenia 18-09-2020

Pierwszy w pełni elektryczny model z linii BMW X jest już dostępny w sprzedaży w Polsce. Wiemy, ile kosztuje i kiedy trafi do klientów.

BMW iX3 – znamy ceny elektrycznego SUV-a

wydarzenia 12-08-2020

BMW iX3 wchodzi do sprzedaży. Czy zdoła odebrać klientów obecnym już od dość dawna na rynku Audi e-trona i Mercedesa EQC?

BMW iX3 - elektryczny SUV z dźwiękiem od Hansa Zimmera

wydarzenia 14-07-2020

BMW iX3 oficjalnie debiutuje, stanowiąc nieco spóźnioną konkurencję dla Mercedesa EQC i Audi e-trona. Co wiemy o elektrycznym SUV-ie?

BMW iX3 – wyciekły pierwsze zdjęcia elektrycznego SUV-a

wydarzenia 30-04-2020

Do sieci wypłynęły pierwsze zdjęcia, które przedstawiają elektryczne BMW iX3. Auto, na które czekamy już 2018 roku i czasów iX3 Concept.

BMW X3 M Competition po tuningu AC Schnitzer

wydarzenia 07-02-2020

BMW X3 M jest jednym z najchętniej kupowanych modeli z serii M. Dlatego też chętnie zabrali się za niego specjaliści od tuningu z AC Schnitzer.

BMW iX3. Zapowiedź elektrycznego SUV-a

wydarzenia 15-01-2020

BMW iX3 wejdzie do produkcji jeszcze w 2020 roku. SUV otrzyma silnik elektryczny i napęd na tylne koła. Co już wiemy o nowym modelu?

BMW X3 xDrive30e. Hybryda plug-in

wydarzenia 05-11-2019

BMW X3 xDrive30e to trzeci SUV niemieckiej marki, wyposażony w ostatnim czasie w napęd hybrydowy typu plug-in.

BMW X3 M i X4 M. Ponad 500 KM w SUV-ach

wydarzenia 13-02-2019

BMW zaprezentowało światu topową wersję dwóch swoich SUV-ów. Oto BMW X3 M oraz BMW X4 M.

BMW X3 - polski cennik jest już dostępny

Aktualności 25-07-2017

Polski importer opublikował cennik BMW X3. Kolejne wcielenie BMW X3 funkcjonuje na rynku pod oznaczeniem kodowym G01.

Filmy i galerie samochodów BMW X3

BMW X3 2017

Samochody - katalog 26-07-2017

BMW X3 o oznaczeniu kodowym G01 to trzecia generacja SUV-a, który znalazł ponad 1,5 mln nabywców na całym świecie od 2003 roku. Samochód ma 4,71 metra długości i jest o 5 cm dłuższy, 1 cm szerszy i niemal tak samo wysoki jak poprzednik. Rozstaw osi zwiększył się o 5,4 cm. Pojemność bagażnika to 550 litrów lub 1600 litrów po złożeniu oparć kanapy.

Testy mojeauto.pl: BMW X3

Testy samochodów 09-02-2015

W naszym teście BMW X3 po liftingu, przeprowadzonym w 2014 roku. Pod maską testowanej wersji X3 xDrive 30d trzylitrowa jednostka wysokoprężna o mocy 259 KM. Do tego napęd na cztery koła. Całość za ponad 344 tys. zł.

Testy zderzeniowe : BMW X3

Testy samochodów 25-08-2011

BMW X3 zdobywa 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP

BMW X3

Samochody - katalog 15-07-2010

BMW X3 po faceliftingu - mojeauto.tv

Opinie i dyskusje o samochodach BMW X3

Adam o BMW X3 [E83] 2003-2006

Auto godne polecenia, jeżeli szukasz czegoś co jest wyższe od osobówki spokojnie pojedzie po krawężnikach ma bagażnik jak combi, jest bezpieczne i solidne zarazem, jeżeli szukasz auta co poradzi sobie ze śniegiem jesiennymi deszczami i przy tym zrobi to klasą to auto dla ciebie. Masz rodzinkę z psem co sucha się wszystkich innych poza tobą? Auto poradzi sobie tez z nimi. Silnik jest dynamiczny i elastyczny, znosi duże przebiegi ale warto rozejrzeć się za wersja benzynowa i przerobić na LPG, dzięki temu mamy szanse na egzemplarz z 2x mniejszym przebiegiem niż Diesel a sam serwis tego auta pózniej będzie tańszy. czytaj więcej

Piotr o BMW X3 [E83] 2003-2006

Wniosek po 6 latach eksploatacji: BMW X3 (E83) to najbardziej awaryjny i najbardziej kosztowny w utrzymaniu samochód, jaki posiadałem. Po 10 letnim doświadczeniu z trzema Mercedesami (190, C klasa, E klasa) stwierdzam, że BMW to ładna (rzecz gustu, oczywiście) ale bardzo droga tandeta, nie dorównująca pod względem jakości i niezawodności większości tańszych, popularnych marek na rynku. A od Mercedesa BMW dzieli Kosmos. BMW X3 kupiłem od pierwszego właściciela z polskiego salonu z przebiegiem 105000 km. Przebieg potwierdzony przez ASO. Cena zakupu w 2012 roku - 65.000 zł. Przez 6 lat bardzo oszczędnej eksploatacji (średnio 16000 km rocznie, głównie dalekie trasy) koszty poważniejszych napraw przekroczyły 20.000 zł (bez przeglądów, bez wymiany oleju, klocków, tarcz, itp). Psuje się w tym samochodzie niemal wszystko, włącznie z dźwignią hamulca ręcznego, pękają sprężyny zawieszenia. Wykonanie i jakość wnętrza - to poziom poniżej Fiata 126p. Kokpit trzeszczy, skrzypi, schodzi lakier z kierownicy i rączek drzwi. Dotychczas posiadałem "malucha", fiata 125p, Poloneza i 3 Mercedesy. BMW oceniam najniżej. To nie jest samochód, który za regularne serwisowanie i delikatną jazdę odpłaci się długą, bezawaryjną eksploatacją. To samochód dla tych, którzy łudzą się, że BMW to gwarant solidności i niezawodności. To po prostu bardzo kosztowna tandeta dla naiwnych, do których niestety się zaliczyłem. Skrót BMW (Będziesz Miał Wydatki) sprawdził się w moim przypadku w 100%. Nie polecam nikom... czytaj więcej

BMW X3: Samochód (prawie) idealny

BMW X3 TO TYLKO 3.0D Ale NAJLEPIEJ 3.0 SD CZYLI BITURBO 35D !!! 2.0 SILNIK ZA SŁABY NA 2000 KG RADOŚĆ Z JAZDY GWARANTOWANA 6 SEKUND DO 100 KM MAŁE SPALANIE X DRIVE IDEALNY NA ŚNIEG WBREW POZOROM DUŻE AUTO SOLIDNIE WYKONANE ZDECYDOWANIE LEPIEJ NIŻ NOWA WERSJA ROBIONA NIECHLUJNIE W USA SZKODA ŻE NIE JAK STARA W AUSTRII GRAZU WARTO KUPIĆ AUTO Z MAŁYM PRZEBIEGIEM DO 100 TYLKO GDZIE SZUKAĆ NIEMCY PRYWATNIE ALE CENA OD 20000 EU Z MAŁYM PRZEBIEGIEM NO ALE CÓŻ LEPIEJ DODAĆ PARĘ EURO NIŻ POTEM PŁAKAĆ JADĘ PO X 3 DO MUNCHEN !! A I BÓL TO AKCYZA czytaj więcej

BMW X3: Samochód (prawie) idealny

Jestem od niedawna posiadaczem X3 z 180 konnym silnikem 2.0. d . Manualna skrzynia biegów . Auto ma doskonałe właściwości jezdne - w złych warunkach pogodowych jest niezawodne , świetnie trzyma się drogi i nic nie jest w stanie wyprowadzić je z równowagi . Z łatwością pokonuje ostre zakręty . Silnik jest wewnątrz wspaniale wyciszony , ma przyjemny pomruk , super elastyczny - na 6 biegu można zejść do prędkości 90 km/h bez redukcji na 5 bieg po czym swobodnie przypieszyć . Auto ma twardo zestrojone zawieszenie ( jednakże przyjemnie sprężyste ) , ale wspaniałe właściwości jezdne , super komfortowe fotele i poczucie , że to auto to sportowy bolid połączony z zaletami SUV-a , rekompensują to "lekkie" podskakiwanie na polskich drogach . Zdecydowanie wolę taką charakterystkę zawiesznia , niż np. zawieszenie w Land Rover Freelander , które jest znaczniej komfortowe , ale przez to auto prowadzi sie bardzo niepewnie i nieraz ma się wrażenie , że wyleci się z zakrętu . W X3 takiego wrażenia nie ma się nigdy - przy żadnej prędkości . Warto to autko doposażyć w takie bajery , jak światła ksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów , które bardzo podnoszą jakość i bezpieczeństwo podróży . Sylistyka wnętrza jest bardzo przyjemna - deska rozdzielcza jest klasyczna dzięki temu nigdy się nie znudzi . Za to bardzo finezyjnie zaprojektowana jest tapiecerka na drzwiach . Skórzane podłokietniki są bardzo dobrze wyprofilowane ,a uchwyty drzwi trzyma się pewnie . W opcji dodatkowej... czytaj więcej

BMW X3: Samochód (prawie) idealny

Zgadzam się z ~Misio. Świetny samochód do miasta. Nie za duży na parking podziemny w pracy, czy centrum handlowym. Czujniki parkowania pozwalają bezproblemowo zmieścić się praktycznie wszędzie tam, gdzie wchodzi zwykły samochód osobowy. Wsadzanie dzieci do fotelików też superwygodne i nie trzeba się schylać. Dobrze sprawdza się podczas stania w korku (wyciszenie + głośniki hifi i wygodne fotele) i na trasie do innego miasta. Na trasie wrzuca się tempomat na prędkość podróżną i można spokojnie jechać niezależnie od stanu nawierzchni, bo zawieszenie jest tak ustawione jak trzeba. No i najważniejsze, Żona też lubi nim jeździć, bo jest fun to drive. czytaj więcej

Karol o BMW X3 [F25] 2010-

Ja swoje X3 kupiłem nowe z salonu. Do tej pory auto bezawaryjne, sprawuje się bardzo dobrze. Polecam zakup zwłaszcza z automatyczną 8 stopniową skrzynią sportową (z łopatkami do zmiany biegów przy kierownicy) - auto aż prosi się, żeby mu depnąć. Nie jest to demon prędkości, jeśli ktoś lubi szybciej pojechać to ZDECYDOWANIE warto dopłacić do 3 litrowego diesla. Komfort jazdy może nie jest najwyższy, jednak dla kierowcy staje się to mało ważne gdyż auto daje wielką radość z jazdy. Może i śmiesznie to brzmi w przypadku SUVa w zaledwie 2 litrowym dieslu, ale naprawdę tak jest. Silnik N47 był objęty akcją servisową - wymieniano wadliwe rozrządy. W moim było to zrobione zaraz po zakupie, przy 6,5 tys przebiegu, jednak niektórzy w ogóle się z tym nie zgłosili do servisu więc jeśli ktoś szuka auta używanego to radzę sprawdzić, czy rozrząd był wymieniony. czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mercedes EQS z systemem MBUX Hyperscreen
Mercedes EQS z systemem MBUX Hyperscreen
Imponujący wizualnie, wyjątkowo łatwy w obsłudze i niezwykle chętny do nauki: MBUX Hyperscreen to jeden z najważniejszych elementów Mercedesa EQS – nowego elektrycznego modelu klasy wyższej.