1. Samochody
  2. BMW
  3. Seria 3
BMW

BMW Seria 3

BMW
BMW Seria 3

Najnowsze BMW serii 3 jest już szóstą generacją tego modelu (typ F30), który już od 1975 r. (E21) należy do najlepszych aut w klasie średniej. Za legendarnego przodka serii 3 należy uznać BMW 2002. Seria 3 to obecnie najbardziej popularne auto bawarskiego producenta, dziś dostępne w czterech wersja nadwoziowych - sedan (od 2005 r.), kombi (Touring; od 2006), Coupe (2007) i Cabrio (2007). Oczywiście nie można zapomnieć o usportowionej wersji "trójki" - M3, która po raz pierwszy ujrzała światło dzienne w 1988 roku, a dziś dostępna także w odmianach coupe i cabrio. Najnowsze zmiany BMW serii 3 miały miejsce w 2008 r., kiedy to na wystawie w Paryżu zostało pokazane auto po faceliftingu.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup BMW Seria 3


 


 

BMW Seria 3 - opinie kierowców


BMW Seria 3 został oceniony 416 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.68 na 5 możliwych punktów. 96% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.68

Liczba ocen: 416

Czy warto kupić ten model: tak 96% nie 4%

 

BMW Seria 3 - awaryjność




66% Brak usterek


19% Nieznaczne usterki


16% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: układ hamulcowy (30.30%), elektryka, elektronika,oświetlenie (27.40%), układ wydechowy (24.40%)

 

BMW Seria 3 - spalanie


Użytkownicy modelu BMW Seria 3 testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
416
178
40
198
śr. spalanie w mieście (l/100km)
10.3
10.9
12.0
8.0
śr. spalanie w trasie (l/100km)
7.9
8.2
9.3
6.1

 

BMW Seria 3 - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 95%

 

Informacje o samochodach BMW Seria 3

BMW Serii 3 GT dla polskiej policji

wydarzenia 16-04-2019

Polska policja znów się zbroi. Do floty radiowozów dołączą niebawem aż 82 egzemplarze BMW Serii 3, również w wersji Gran Turismo.

Używane Audi A4 czy BMW 3? Plus inne auta premium

testy samochodów używanych 05-02-2019

Używane samochody premium nie muszą być bardzo drogie. Przed zakupem warto jednak uwzględnić koszty usunięcia ewentualnych usterek oraz koszty serwisu, bo mogą okazać się wysokie. Prezentujemy 5-letnie modele klasy średniej – te popularne i te rzadziej spotykane.

Nowe BMW serii 3 – pierwsze wrażenia… ale nie z jazdy

pierwsza jazda 03-12-2018

Ze względu na embargo nie możemy napisać słowa o wrażeniach z jazdy nowym BMW 3 (generacja G20). Szkoda, bo jest o czym. Obszerną relację przeczytacie więc w lutowym wydaniu auto motor i sport. Tu i teraz – m.in. o nowościach na pokładzie, wersjach i silnikach.

BMW M340i xDrive – gorąca premiera

wydarzenia 13-11-2018

Pokazana na salonie samochodowym w Paryżu nowa Seria 3 BMW zyskała właśnie rasową wersję M340i xDrive. To przedsmak BMW M3.

BMW serii 3 - Paris Motor Show 2018

wydarzenia 02-10-2018

"Trójka" dla BMW jest tym, czym Golf dla Volkswagena - jest symbolem. Po serii zapowiedzi i zdjęć zamaskowanego auta w końcu zobaczyliśmy nowe BMW 3 w pełnej krasie. 

Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i

Aktualności 16-08-2017

Polska drogówka się zbroi - flota BMW 330i xDrive trafi pod koniec listopada na ulice. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołania pozostałych oferentów, którzy proponowali takie modele jak Volkswagen Passat czy Skoda Superb.

BMW 330e – „trójka” z wtyczką

pierwsza jazda 23-07-2016

BMW wprowadza hybrydową „trójkę”. Do setki przyspiesza w 6 sekund, a paliwa zużywa mniej niż wersja z silnikiem Diesla.

Nowe jednostki do BMW 3 i 4

wydarzenia 19-01-2016

BMW odświeża nieco ofertę Serii 3 oraz 4 dodając nowe jednostki i elementy wyposażenia dodatkowego. Pojawił się ponad 300-konny wariant 440i oraz nowy diesel.

BMW M3 i M4 Competition Package - wyjątkowe "emki"

wydarzenia 14-01-2016

BMW M3 i M4 Competition Package to nie tylko kilka kosmetycznych drobiazgów podkreślający charakter sportowych "bawarek". Inżynierowie nie pominęli układu napędowego.

Kupił BMW M3. Okazało się, że jeździł nim Clarkson

wydarzenia 11-12-2015

BMW M3 zostało kupione w salonie w Kent za kwotę 50 tys. funtów. Po czasie zaczęło się psuć. Okazało się, że jego auto brało udział w programie "Top Gear", a za jego kółkiem siedział Jeremy Clarkson.

Filmy i galerie samochodów BMW Seria 3

Nowe BMW Serii 3 Sedan (F30)

Samochody - katalog 14-10-2011

BMW M3 CRT

Inne 27-06-2011

BMW M3 CRT (Carbon Racing Technology) - mojeauto.tv

BMW Seria 3 Widebody Prior Design

Samochody - katalog 02-12-2010

BMW M3 Cabrio

Inne 01-07-2008

Moc i satysfakcja z jazdy otwartą wersją M3 Cabrio.

Opinie i dyskusje o samochodach BMW Seria 3

Prowadzenie BMW 3

Swoim prowadzniem mocno przypomina Polskiego Poloneza, różni się jedynie większym promienim skrętu i znacznie większą mocą. Samochód ciężki ze duża nadsterownością i dodoatkowo nisko zawieszony - w prowadznieu dość tródny i cięzki wiec i nadaje się raczej dla doświdczonych kierowców. Ktoś kto nie ma kilku set tysięcy kilometrów za kólkim nie będzie zadowolny z suącego kloca jak bym go nazwał. Przejechalem nim ok. 50 tyś i myslę o czymś znaczniej ładniejszym , przyjemniejszym i lżejszym w prowadzeniu może Fiacik Croma. Poza tym niemiecka stylistyka w kazdej dziedzinie zawsze pozostawiała wiele do życzenia - drętwy i bez wyrazu. Finezji i zmysłu artystycznego to oni nigdy nie mieli. czytaj więcej

Prowadzenie BMW 3

Po takim komentarzu widać, że to auto zdecydowanie nie jest dla Ciebie. Fiat na pewno będzie o wiele bardziej odpowiedni w tym wypadku. Jedyna wspólna rzecz z Polonezem to tylny napęd. Może jeździłeś autem nie sprawnym w pełni skoro takie były odczucia. Od 3 lat jeżdżę serią 3 E46 318i z 2002 roku i mimo 143KM nie narzekam na dynamikę jazdy mimo że nie przejechałem jeszcze tak dużego dystansu (mam jeszcze inne auto). Hamulce także są bardzo skuteczne a układ kierownicz dosyć czuły. Prowadzenie jest świetne w każdych warunkach, auto bardzo dobrze trzyma się w szybko pokonywanych zakrętach. Ps. jest jedna bardzo ważna zasada żeby jeździć sprawnym autem: jak dbasz tak masz... czytaj więcej

jammer o BMW Seria 3 Touring [E91 ] 2005-2008

Kupiłem auto w sierpniu 2010 od BMW Auto FUS z programu Premium Selection z przebiegiem 30430 km. Moja wersja to 320dt M-pakiet. Przejechałem jak do tej pory 13000km, więc mogę co nieco napisać. Najpierw o tym co mnie pozytywnie zaskoczyło: - nieskie spalanie trasa - dokładnie 6,8l ON/100km, w mieście ok 9,5 - design -ładne auto - prowadzenie w zakrętach( na niemieckich trasach) - rewelacyjnie się trzyma drogi A teraz co mnie rozczarowalo: - kultura pracy silnika n47 (177PS) - praca głośna, nieprzyjemna, akustyka podobna do starych diesli sprzed 15lat, podobno te silniki są awaryjne - uszkodzenia rozrządu z uwagi na materiały niskiej jakości w wykonaniu kół zębatych napędu rozrządu (wycierają się przedwcześnie) - skrzynia biegów manualna (taka zamontowana jest w moim aucie), występuje notoryczny problem z włączeniem pierwszego biegu (nie chce wejść), podczas pracy na biegu jałowym lewarek drży jak w ciągniku, identyczne objawy wystąpiły u znajomego w modelu 320i (e90 przebieg 35000km,) podobno ten typ tak ma, niestety to chyba nie ta klasa aut, żeby tak mówić, podcza ruszania na wzniesieniu przy ciepłym silniku auto się trzęsię, warto zatem dopłacić za automat. - zawieszenie, m-pakiet, dobrze się sprawdza ale na Niemieckich autostradach, na Polskich dziurach przy oponach 18cali w dodatku runflat - dramat, za twardo, auto nie mieści się w koleinach, podczas jazda to nieustanna walka o to aby je utrzymać na pasie ruchu, jedzie się jak po torach kolejowych, w dod... czytaj więcej

Grzegorz o BMW Seria 3 [E90] 2005-2008

Bylem fanem Audi przez wiele lat lecz w ostatniej dekadzie jakosc Audi ulagla znacznemu pogorszeniu. Z tego wlasnie powodu przesiadlem sie na BMW.. Wspanialy samochod. Ma leprze pszyspieszenie, lepsze zuzycie paliwa, wukonany z bardziej soolidnych materialow no i co najwazniejsze, nie ppsuje sie tak jak Audi. Polecam tym bardziej ze BMW tej serii przewyzsza jakoscia Mercedesa, wspomniane Audi a przegrywa z Porsche jesli chodzi o auta niemieckie.Mam nadzeje ze nikogo nie zdziwi ze pprzegrywa pod wzgledem jakosci ze wszystkimi Japonczykami, ale to jest dzis norma na swiecie. Milosnikom niemieckich marek polecam BMW serii 3 jako ze to wlasnie ta seria ma najleppsza jakosc. W zaleznosci od grubosci portfela mozna sobie dobrac silnik nawet do 400Km. Moje 218Km zupelnie mi wystarczaja dajac przyspieszenie do 100Km w 6.7 sec. Warto zwrocic uwage ze BMW 325i jest lzejsze od A4 o prawie 100kg. Dzieje sie tak w wyniku tego ze silnik jest zrobiony ze stopu magnezowego, tylna os z aluminium i auto to nie ma kola zapasowego. Run flat tires - opony pozwalaja jechac 100 km bez powietrza z predkoscia do 60 km/h. Fajna zecza jest tez mozliwosc spprawdzenia poziomu oleju bez wysiadania z auta mysle ze juz czas by wiecej firm to uzywaly. Ktory z wlascicieli BMW lubi miec brudne rece? czytaj więcej

Test zderzeniowy EuroNCAP

Bardzo źle wspominam zderzenie czołowo-boczne.. Jako pasażer miałem złamaną prawą nogę w kości udowej, rękę w przedramieniu i ramieniu, 2 żebra, uraz kręgosłupa, potłuczoną głowę i wstrząśnienie mózgu.. Pana w dostawczaku obróciło na drodze, a moja dziewczyna nie umie jeździć jak rajdowiec i też wpadła w poślizg.. Pan przywalił w nas tyłem, akurat w prawy przód i drzwi pasażera. Dobrze że to ona prowadziła, bo gdyby siedziała na moim miejscu to bym chyba faceta posłał do grobu. Zresztą nic się jej nie stało.. Ale wracając do autka.. Zderzenie było przy znacznych prędkościach i gdy widziałem że za pół sekundy oberwę, to żegnałem się z życiem.. Jednak większość energii uderzenia przejęło auto i za to wielki + dla BMW. Może auto wtedy było prawie nowe i zostało skasowane, jednak uratowało mi życię, a byle jaki golf by tego nie wytrzymał i pewnie 'dostawczak' zatrzymałby się na mojej dziewczynie.. czytaj więcej

Jarsko o BMW Seria 3 [F30] 2012-

Początek to problem z fotelem kierowcy - 3 x naprawiany; ostatecznie zdecydowałem się na zmianę servisu, który wiedział, że ten model ma taką wadę i jak ją usunąć. Potem przyszła kolej na złą geometrię zawieszenia - samochód wyraźnie ściągał - usunięte. Przy ok. 85 tys. pojawił się problem z napędem pompy oleju - wymieniony na nowy. To samo po 90 tys. km wraz z wymianą turbiny - bo przeciekła i olej dostawał się do układu wydechowego - samochód kopcił. Ponadto, wymieniony rozrząd, jako podejrzany o "psucie' napędu pompy oleju. Zmieniono oprogramowanie - dostałe z innego modelu - kłopoty z programowaniem radia, resetująca się nawigacja i inne drobiazgi - porażka. W międzyczasie dwie wizyty w serwisie z powodu "szarpiącej" skrzyni automatycznej - tak duże opory, że włączenie biegu powodowało gaszenie silnika. To moje drugie BMW, które mam jako nowy samochód. Pierwszy z Xdrive - który oczywiście pomaga w prowadzeniu samochodu, ale i zwiększa głośność napędu w kabinie - to moje porównanie z samochodem zastępczym też BMW 3 ale bez xdrive. Niestety, to BMW to już inna bajka, nieudany silnik i sporo drobnych, ale dokuczliwych problemów. W tej cenie nie warto. czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Targi Frankfurt 2019
Targi Frankfurt 2019
Targi Frankfurt 2019 to obok wystaw w Paryżu i Genewie najważniejsza impreza tego typu na całym Starym Kontynencie i jedna z największych na świecie.
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota RAV4 i Corolla zaliczyły testy Euro NCAP
Toyota RAV4 i Corolla zaliczyły testy Euro NCAP
Nowe modele Toyoty RAV4 oraz Toyoty Corolli otrzymały maksymalną ocenę 5 gwiazdek w nowych, bardziej wymagających testach bezpieczeństwa Euro NCAP 2019.
TARGI FRANKFURT TARGI FRANKFURT