BMW Seria 3Najnowsze BMW serii 3 jest już szóstą generacją tego modelu (typ F30), który już od 1975 r. (E21) należy do najlepszych aut w klasie średniej. Za legendarnego przodka serii 3 należy uznać BMW 2002. Seria 3 to obecnie najbardziej popularne auto bawarskiego producenta, dziś dostępne w czterech wersja nadwoziowych - sedan (od 2005 r.), kombi (Touring; od 2006), Coupe (2007) i Cabrio (2007). Oczywiście nie można zapomnieć o usportowionej wersji "trójki" - M3, która po raz pierwszy ujrzała światło dzienne w 1988 roku, a dziś dostępna także w odmianach coupe i cabrio. Najnowsze zmiany BMW serii 3 miały miejsce w 2008 r., kiedy to na wystawie w Paryżu zostało pokazane auto po faceliftingu. BMW Seria 3 - generacje, wersje, katalogKup BMW Seria 3BMW Seria 3 - opinie kierowcówBMW Seria 3 został oceniony 416 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.68 na 5 możliwych punktów. 96% użytkowników określiło że warto kupić ten model Ocena łaczna: 4.68 Liczba ocen: 416 Czy warto kupić ten model: tak 96% nie 4%
BMW Seria 3 - awaryjność
19% Nieznaczne usterki 16% Poważne usterki Najczęstsze awarie: układ hamulcowy (30.30%), elektryka, elektronika,oświetlenie (27.40%), układ wydechowy (24.40%)
BMW Seria 3 - spalanieUżytkownicy modelu BMW Seria 3 testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
Liczba raportów:
416
178
40
198
śr. spalanie w mieście (l/100km)
10.3
10.9
12.0
8.0
śr. spalanie w trasie (l/100km)
7.9
8.2
9.3
6.1
BMW Seria 3 - bezpieczeństwo
Informacje o samochodach BMW Seria 3Polak z rekordem Guinnessa w najszybszym drifciewydarzenia 23-11-2022
Bartek Ostałowski pobił rekord Guinnessa w drifcie samochodem prowadzonym stopą, jadąc bokiem z prędkością grubo ponad 200 km/h. Wcześniej rekordzistą w najszybszym drifcie był Kuba Przygoński. Mercedes C 300 e czy BMW 330e: Która hybryda lepsza? TESTtesty porównawcze 31-07-2022
Mercedes C 300 e w trybie elektrycznym powinien przejechać ponad 100 km – dwa razy więcej niż BMW 330e. Sprawdźmy, jak modele obydwu marek wypadną w bezpośrednim porównaniu. Alpina B3 i Alpina D3 S zmienione i podrasowanewydarzenia 26-05-2022
Alpina prezentuje dwie nowości, które są pokłosiem niedawnego face liftingu BMW Serii 3. Chodzi o modele Alpina B3 i jej wysokoprężną siostrę, Alpinę D3 S. Mają nowy wygląd i więcej mocy. Liftingowane BMW 3 (2022) – Mikroskopijny grillwydarzenia 18-05-2022
Liftingowane BMW 3 wyglądem nawiązuje do większej „piątki” oraz koncepcyjnego modelu XM. Pojawiły się nowe światła, kolory, wzory felg, a we wnętrzu wielki zakrzywiony ekran multimediów. Używane BMW 3 (2013-2018): Awarie i problemytesty samochodów używanych 10-04-2022
„Trójka” z lat 2011-2018 jest większa od poprzedniej, ale nadal trudno ją uznać za przestronne auto rodzinne. Jest dostępna w wielu odmianach, jednak jej silniki mają przeciętną trwałość. BMW i3 debiutuje jako elektryczna Seria 3. Ale nie u naswydarzenia 01-04-2022
BMW i3 eDrive35L – tak brzmi pełna nazwa nowego elektrycznego modelu marki, który nie ma nic wspólnego z BMW i3 widywanym na naszych drogach. Już wyjaśniamy, o co chodzi. BMW M3 Touring nabiera kształtówwydarzenia 15-03-2022
BMW M3 Touring, czyli bardzo mocne, szybkie i rasowe kombi przechodzi ostatnie testy. Wiemy już, jak wygląda najważniejszy fragment tego samochodu, czyli jego tył. BMW M3 i M4 w wersji Competition z napędem xDrivewydarzenia 20-04-2021
Zgodnie z zapowiedzią BMW wprowadza napęd czterech kół xDrive do modeli M3 Competition i M4 Competition. Na rynku oba modele pojawią się w lipcu tego roku. BMW M3 i BMW M4 – oficjalna premiera kultowej seriiwydarzenia 23-09-2020
BMW M3 i BMW M4 to długo wyczekiwane premiery. O ile wygląd, z gigantycznym grillem, można uznać za kontrowersyjny, to poza tym absolutnie nie ma się do czego przyczepić. Silnik, przeniesienie napędu – wszystko na najwyższym poziomie. BMW M3 Touring nadchodziAktualności 21-08-2020
W siedzibie BMW M GmbH trwają prace nad spełnieniem kolejnego marzenia fanów mocnych BMW. Po raz pierwszy w historii BMW M GmbH do oferty modeli dołączy BMW M3 Touring. Filmy i galerie samochodów BMW Seria 3AMI Lipsk 2012: BMW Seria 3 KombiPremiery i wydarzenia 05-06-2012
Testy zderzeniowe: BMW Serii 3 F30Testy samochodów 23-05-2012
BMW M3 GTS na torze wyścigowymSamochody - katalog 13-07-2010
BMW M3 GTS świętuje swój debiut na torze wyścigowym - mojeauto.tv BMW M3 Frozen GraySamochody - katalog 18-06-2010
Opinie i dyskusje o samochodach BMW Seria 3Test zderzeniowy EuroNCAPBardzo źle wspominam zderzenie czołowo-boczne.. Jako pasażer miałem złamaną prawą nogę w kości udowej, rękę w przedramieniu i ramieniu, 2 żebra, uraz kręgosłupa, potłuczoną głowę i wstrząśnienie mózgu.. Pana w dostawczaku obróciło na drodze, a moja dziewczyna nie umie jeździć jak rajdowiec i też wpadła w poślizg.. Pan przywalił w nas tyłem, akurat w prawy przód i drzwi pasażera. Dobrze że to ona prowadziła, bo gdyby siedziała na moim miejscu to bym chyba faceta posłał do grobu. Zresztą nic się jej nie stało.. Ale wracając do autka.. Zderzenie było przy znacznych prędkościach i gdy widziałem że za pół sekundy oberwę, to żegnałem się z życiem.. Jednak większość energii uderzenia przejęło auto i za to wielki + dla BMW. Może auto wtedy było prawie nowe i zostało skasowane, jednak uratowało mi życię, a byle jaki golf by tego nie wytrzymał i pewnie 'dostawczak' zatrzymałby się na mojej dziewczynie.. czytaj więcej Prowadzenie BMW 3Po takim komentarzu widać, że to auto zdecydowanie nie jest dla Ciebie. Fiat na pewno będzie o wiele bardziej odpowiedni w tym wypadku. Jedyna wspólna rzecz z Polonezem to tylny napęd. Może jeździłeś autem nie sprawnym w pełni skoro takie były odczucia. Od 3 lat jeżdżę serią 3 E46 318i z 2002 roku i mimo 143KM nie narzekam na dynamikę jazdy mimo że nie przejechałem jeszcze tak dużego dystansu (mam jeszcze inne auto). Hamulce także są bardzo skuteczne a układ kierownicz dosyć czuły. Prowadzenie jest świetne w każdych warunkach, auto bardzo dobrze trzyma się w szybko pokonywanych zakrętach. Ps. jest jedna bardzo ważna zasada żeby jeździć sprawnym autem: jak dbasz tak masz... czytaj więcej Jarsko o BMW Seria 3 [F30] 2012-Początek to problem z fotelem kierowcy - 3 x naprawiany; ostatecznie zdecydowałem się na zmianę servisu, który wiedział, że ten model ma taką wadę i jak ją usunąć. Potem przyszła kolej na złą geometrię zawieszenia - samochód wyraźnie ściągał - usunięte. Przy ok. 85 tys. pojawił się problem z napędem pompy oleju - wymieniony na nowy. To samo po 90 tys. km wraz z wymianą turbiny - bo przeciekła i olej dostawał się do układu wydechowego - samochód kopcił. Ponadto, wymieniony rozrząd, jako podejrzany o "psucie' napędu pompy oleju. Zmieniono oprogramowanie - dostałe z innego modelu - kłopoty z programowaniem radia, resetująca się nawigacja i inne drobiazgi - porażka. W międzyczasie dwie wizyty w serwisie z powodu "szarpiącej" skrzyni automatycznej - tak duże opory, że włączenie biegu powodowało gaszenie silnika. To moje drugie BMW, które mam jako nowy samochód. Pierwszy z Xdrive - który oczywiście pomaga w prowadzeniu samochodu, ale i zwiększa głośność napędu w kabinie - to moje porównanie z samochodem zastępczym też BMW 3 ale bez xdrive. Niestety, to BMW to już inna bajka, nieudany silnik i sporo drobnych, ale dokuczliwych problemów. W tej cenie nie warto. czytaj więcej Prowadzenie BMW 3Swoim prowadzniem mocno przypomina Polskiego Poloneza, różni się jedynie większym promienim skrętu i znacznie większą mocą. Samochód ciężki ze duża nadsterownością i dodoatkowo nisko zawieszony - w prowadznieu dość tródny i cięzki wiec i nadaje się raczej dla doświdczonych kierowców. Ktoś kto nie ma kilku set tysięcy kilometrów za kólkim nie będzie zadowolny z suącego kloca jak bym go nazwał. Przejechalem nim ok. 50 tyś i myslę o czymś znaczniej ładniejszym , przyjemniejszym i lżejszym w prowadzeniu może Fiacik Croma. Poza tym niemiecka stylistyka w kazdej dziedzinie zawsze pozostawiała wiele do życzenia - drętwy i bez wyrazu. Finezji i zmysłu artystycznego to oni nigdy nie mieli. czytaj więcej jammer o BMW Seria 3 Touring [E91 ] 2005-2008Kupiłem auto w sierpniu 2010 od BMW Auto FUS z programu Premium Selection z przebiegiem 30430 km. Moja wersja to 320dt M-pakiet. Przejechałem jak do tej pory 13000km, więc mogę co nieco napisać. Najpierw o tym co mnie pozytywnie zaskoczyło: - nieskie spalanie trasa - dokładnie 6,8l ON/100km, w mieście ok 9,5 - design -ładne auto - prowadzenie w zakrętach( na niemieckich trasach) - rewelacyjnie się trzyma drogi A teraz co mnie rozczarowalo: - kultura pracy silnika n47 (177PS) - praca głośna, nieprzyjemna, akustyka podobna do starych diesli sprzed 15lat, podobno te silniki są awaryjne - uszkodzenia rozrządu z uwagi na materiały niskiej jakości w wykonaniu kół zębatych napędu rozrządu (wycierają się przedwcześnie) - skrzynia biegów manualna (taka zamontowana jest w moim aucie), występuje notoryczny problem z włączeniem pierwszego biegu (nie chce wejść), podczas pracy na biegu jałowym lewarek drży jak w ciągniku, identyczne objawy wystąpiły u znajomego w modelu 320i (e90 przebieg 35000km,) podobno ten typ tak ma, niestety to chyba nie ta klasa aut, żeby tak mówić, podcza ruszania na wzniesieniu przy ciepłym silniku auto się trzęsię, warto zatem dopłacić za automat. - zawieszenie, m-pakiet, dobrze się sprawdza ale na Niemieckich autostradach, na Polskich dziurach przy oponach 18cali w dodatku runflat - dramat, za twardo, auto nie mieści się w koleinach, podczas jazda to nieustanna walka o to aby je utrzymać na pasie ruchu, jedzie się jak po torach kolejowych, w dod... czytaj więcej Grzegorz o BMW Seria 3 [E90] 2005-2008Bylem fanem Audi przez wiele lat lecz w ostatniej dekadzie jakosc Audi ulagla znacznemu pogorszeniu. Z tego wlasnie powodu przesiadlem sie na BMW.. Wspanialy samochod. Ma leprze pszyspieszenie, lepsze zuzycie paliwa, wukonany z bardziej soolidnych materialow no i co najwazniejsze, nie ppsuje sie tak jak Audi. Polecam tym bardziej ze BMW tej serii przewyzsza jakoscia Mercedesa, wspomniane Audi a przegrywa z Porsche jesli chodzi o auta niemieckie.Mam nadzeje ze nikogo nie zdziwi ze pprzegrywa pod wzgledem jakosci ze wszystkimi Japonczykami, ale to jest dzis norma na swiecie. Milosnikom niemieckich marek polecam BMW serii 3 jako ze to wlasnie ta seria ma najleppsza jakosc. W zaleznosci od grubosci portfela mozna sobie dobrac silnik nawet do 400Km. Moje 218Km zupelnie mi wystarczaja dajac przyspieszenie do 100Km w 6.7 sec. Warto zwrocic uwage ze BMW 325i jest lzejsze od A4 o prawie 100kg. Dzieje sie tak w wyniku tego ze silnik jest zrobiony ze stopu magnezowego, tylna os z aluminium i auto to nie ma kola zapasowego. Run flat tires - opony pozwalaja jechac 100 km bez powietrza z predkoscia do 60 km/h. Fajna zecza jest tez mozliwosc spprawdzenia poziomu oleju bez wysiadania z auta mysle ze juz czas by wiecej firm to uzywaly. Ktory z wlascicieli BMW lubi miec brudne rece? czytaj więcej |