1. Samochody
  2. BMW
  3. Seria 3
BMW

BMW Seria 3

BMW
BMW Seria 3

Najnowsze BMW serii 3 jest już szóstą generacją tego modelu (typ F30), który już od 1975 r. (E21) należy do najlepszych aut w klasie średniej. Za legendarnego przodka serii 3 należy uznać BMW 2002. Seria 3 to obecnie najbardziej popularne auto bawarskiego producenta, dziś dostępne w czterech wersja nadwoziowych - sedan (od 2005 r.), kombi (Touring; od 2006), Coupe (2007) i Cabrio (2007). Oczywiście nie można zapomnieć o usportowionej wersji "trójki" - M3, która po raz pierwszy ujrzała światło dzienne w 1988 roku, a dziś dostępna także w odmianach coupe i cabrio. Najnowsze zmiany BMW serii 3 miały miejsce w 2008 r., kiedy to na wystawie w Paryżu zostało pokazane auto po faceliftingu.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup BMW Seria 3


 


 

BMW Seria 3 - opinie kierowców


BMW Seria 3 został oceniony 416 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.68 na 5 możliwych punktów. 96% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.68

Liczba ocen: 416

Czy warto kupić ten model: tak 96% nie 4%

 

BMW Seria 3 - awaryjność




66% Brak usterek


19% Nieznaczne usterki


16% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: układ hamulcowy (30.30%), elektryka, elektronika,oświetlenie (27.40%), układ wydechowy (24.40%)

 

BMW Seria 3 - spalanie


Użytkownicy modelu BMW Seria 3 testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
416
178
40
198
śr. spalanie w mieście (l/100km)
10.3
10.9
12.0
8.0
śr. spalanie w trasie (l/100km)
7.9
8.2
9.3
6.1

 

BMW Seria 3 - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 95%

 

Informacje o samochodach BMW Seria 3

BMW M3 i BMW M4 – oficjalna premiera kultowej serii

wydarzenia 23-09-2020

BMW M3 i BMW M4 to długo wyczekiwane premiery. O ile wygląd, z gigantycznym grillem, można uznać za kontrowersyjny, to poza tym absolutnie nie ma się do czego przyczepić. Silnik, przeniesienie napędu – wszystko na najwyższym poziomie.

Używane modele klasy średniej premium

testy samochodów używanych 25-08-2020

Mocne silniki, bogate wyposażenie i wysoka jakość wykonania to atuty modeli tej klasy. Prezentujemy pięć aut prestiżowych marek, zapewniających wygodną podróż także na dalekich dystansach: Audi A4, BMW 3, Jaguara XE, Lexusa IS i Mercedesa C.

BMW M3 Touring nadchodzi

Aktualności 21-08-2020

W siedzibie BMW M GmbH trwają prace nad spełnieniem kolejnego marzenia fanów mocnych BMW. Po raz pierwszy w historii BMW M GmbH do oferty modeli dołączy BMW M3 Touring.

Używane BMW 3 (F30) - Awaryjne silniki

testy samochodów używanych 16-08-2020

BMW 3 (F30) z lat 2011-2018 jest większy od poprzednika, ale nadal trudno uważać go za przestronne auto rodzinne. Jest starannie wykończony, jednak niektóre silniki okazują się nietrwałe.

BMW M3 po raz pierwszy jako kombi

wydarzenia 13-08-2020

BMW oficjalnie potwierdziło, że nowe BMW M3 powstanie również – po raz pierwszy w historii modelu – jako Touring. Czyli kombi.

BMW 320d Touring: setka powodów | TEST

pierwsza jazda 25-05-2020

Wierząc niektórym opiniom można by pomyśleć, że turbodiesel już zaraz zniknie z powierzchni Ziemi. Nic bardziej mylnego, a najlepszym dowodem jest BMW 320d.

Pierwszy samochód za 15 tys. zł – od malucha do kabrioletu

wydarzenia 23-05-2020

Realizacja marzeń o pierwszym samochodzie nie zawsze kończy się szczęśliwie. Tym bardziej, że zakup samochodu w cenie do 15 tys. zł niesie za sobą kolejne wydatki. Warto zatem świadomie wybrać model, który nie zaskoczy kosztami eksploatacji. Wśród 6 samochodów znajdziesz propozycje dla ludzi kierujących się rozsądkiem oraz tych, którzy oczekują komfortu, emocji lub klasy.

Alpina D3 S z dieslem o mocy 350 KM

wydarzenia 05-05-2020

Po wprowadzeniu w zeszłym roku Alpiny B3 przyszedł czas na wersję z silnikiem diesla. Z jednym z najlepszych silników diesla na świecie. Oto Alpina D3 S, która będzie oferowana jako sedan i kombi.

BMW M340d xDrive – diesel nie traci na atrakcyjności

wydarzenia 20-02-2020

BMW Serii 3 wzbogaciło się o nową wersję z mocnym silnikiem Diesla. Oto BMW M340d xDrive, dostępne jako sedan i kombi.

Alpina B3. W oczekiwaniu na BMW M3

wydarzenia 31-10-2019

Alpina B3 w wersji sedan, zaprezentowana na salonie samochodowym w Tokio, to doskonała propozycja dla tych, którzy nie mogą się doczekać nowej M3.

Filmy i galerie samochodów BMW Seria 3

Testy mojeauto.pl:BMW 320d

Testy samochodów 24-07-2012

BMW M3 GT2 Art Car by Jeff Koons

Premiery i wydarzenia 10-06-2010

Prezentacja BMW M3 GT2 Art Car - mojeauto.tv

BMW Seria 3 - EfficientDynamics

Samochody - katalog 24-08-2009

BMW M3 Coupe

Samochody - katalog 26-06-2008

Ikona niemieckiego producenta w nowym wcieleniu.

Opinie i dyskusje o samochodach BMW Seria 3

Grzegorz o BMW Seria 3 [E90] 2005-2008

Bylem fanem Audi przez wiele lat lecz w ostatniej dekadzie jakosc Audi ulagla znacznemu pogorszeniu. Z tego wlasnie powodu przesiadlem sie na BMW.. Wspanialy samochod. Ma leprze pszyspieszenie, lepsze zuzycie paliwa, wukonany z bardziej soolidnych materialow no i co najwazniejsze, nie ppsuje sie tak jak Audi. Polecam tym bardziej ze BMW tej serii przewyzsza jakoscia Mercedesa, wspomniane Audi a przegrywa z Porsche jesli chodzi o auta niemieckie.Mam nadzeje ze nikogo nie zdziwi ze pprzegrywa pod wzgledem jakosci ze wszystkimi Japonczykami, ale to jest dzis norma na swiecie. Milosnikom niemieckich marek polecam BMW serii 3 jako ze to wlasnie ta seria ma najleppsza jakosc. W zaleznosci od grubosci portfela mozna sobie dobrac silnik nawet do 400Km. Moje 218Km zupelnie mi wystarczaja dajac przyspieszenie do 100Km w 6.7 sec. Warto zwrocic uwage ze BMW 325i jest lzejsze od A4 o prawie 100kg. Dzieje sie tak w wyniku tego ze silnik jest zrobiony ze stopu magnezowego, tylna os z aluminium i auto to nie ma kola zapasowego. Run flat tires - opony pozwalaja jechac 100 km bez powietrza z predkoscia do 60 km/h. Fajna zecza jest tez mozliwosc spprawdzenia poziomu oleju bez wysiadania z auta mysle ze juz czas by wiecej firm to uzywaly. Ktory z wlascicieli BMW lubi miec brudne rece? czytaj więcej

Jarsko o BMW Seria 3 [F30] 2012-

Początek to problem z fotelem kierowcy - 3 x naprawiany; ostatecznie zdecydowałem się na zmianę servisu, który wiedział, że ten model ma taką wadę i jak ją usunąć. Potem przyszła kolej na złą geometrię zawieszenia - samochód wyraźnie ściągał - usunięte. Przy ok. 85 tys. pojawił się problem z napędem pompy oleju - wymieniony na nowy. To samo po 90 tys. km wraz z wymianą turbiny - bo przeciekła i olej dostawał się do układu wydechowego - samochód kopcił. Ponadto, wymieniony rozrząd, jako podejrzany o "psucie' napędu pompy oleju. Zmieniono oprogramowanie - dostałe z innego modelu - kłopoty z programowaniem radia, resetująca się nawigacja i inne drobiazgi - porażka. W międzyczasie dwie wizyty w serwisie z powodu "szarpiącej" skrzyni automatycznej - tak duże opory, że włączenie biegu powodowało gaszenie silnika. To moje drugie BMW, które mam jako nowy samochód. Pierwszy z Xdrive - który oczywiście pomaga w prowadzeniu samochodu, ale i zwiększa głośność napędu w kabinie - to moje porównanie z samochodem zastępczym też BMW 3 ale bez xdrive. Niestety, to BMW to już inna bajka, nieudany silnik i sporo drobnych, ale dokuczliwych problemów. W tej cenie nie warto. czytaj więcej

Test zderzeniowy EuroNCAP

Bardzo źle wspominam zderzenie czołowo-boczne.. Jako pasażer miałem złamaną prawą nogę w kości udowej, rękę w przedramieniu i ramieniu, 2 żebra, uraz kręgosłupa, potłuczoną głowę i wstrząśnienie mózgu.. Pana w dostawczaku obróciło na drodze, a moja dziewczyna nie umie jeździć jak rajdowiec i też wpadła w poślizg.. Pan przywalił w nas tyłem, akurat w prawy przód i drzwi pasażera. Dobrze że to ona prowadziła, bo gdyby siedziała na moim miejscu to bym chyba faceta posłał do grobu. Zresztą nic się jej nie stało.. Ale wracając do autka.. Zderzenie było przy znacznych prędkościach i gdy widziałem że za pół sekundy oberwę, to żegnałem się z życiem.. Jednak większość energii uderzenia przejęło auto i za to wielki + dla BMW. Może auto wtedy było prawie nowe i zostało skasowane, jednak uratowało mi życię, a byle jaki golf by tego nie wytrzymał i pewnie 'dostawczak' zatrzymałby się na mojej dziewczynie.. czytaj więcej

Prowadzenie BMW 3

Po takim komentarzu widać, że to auto zdecydowanie nie jest dla Ciebie. Fiat na pewno będzie o wiele bardziej odpowiedni w tym wypadku. Jedyna wspólna rzecz z Polonezem to tylny napęd. Może jeździłeś autem nie sprawnym w pełni skoro takie były odczucia. Od 3 lat jeżdżę serią 3 E46 318i z 2002 roku i mimo 143KM nie narzekam na dynamikę jazdy mimo że nie przejechałem jeszcze tak dużego dystansu (mam jeszcze inne auto). Hamulce także są bardzo skuteczne a układ kierownicz dosyć czuły. Prowadzenie jest świetne w każdych warunkach, auto bardzo dobrze trzyma się w szybko pokonywanych zakrętach. Ps. jest jedna bardzo ważna zasada żeby jeździć sprawnym autem: jak dbasz tak masz... czytaj więcej

Prowadzenie BMW 3

Swoim prowadzniem mocno przypomina Polskiego Poloneza, różni się jedynie większym promienim skrętu i znacznie większą mocą. Samochód ciężki ze duża nadsterownością i dodoatkowo nisko zawieszony - w prowadznieu dość tródny i cięzki wiec i nadaje się raczej dla doświdczonych kierowców. Ktoś kto nie ma kilku set tysięcy kilometrów za kólkim nie będzie zadowolny z suącego kloca jak bym go nazwał. Przejechalem nim ok. 50 tyś i myslę o czymś znaczniej ładniejszym , przyjemniejszym i lżejszym w prowadzeniu może Fiacik Croma. Poza tym niemiecka stylistyka w kazdej dziedzinie zawsze pozostawiała wiele do życzenia - drętwy i bez wyrazu. Finezji i zmysłu artystycznego to oni nigdy nie mieli. czytaj więcej

jammer o BMW Seria 3 Touring [E91 ] 2005-2008

Kupiłem auto w sierpniu 2010 od BMW Auto FUS z programu Premium Selection z przebiegiem 30430 km. Moja wersja to 320dt M-pakiet. Przejechałem jak do tej pory 13000km, więc mogę co nieco napisać. Najpierw o tym co mnie pozytywnie zaskoczyło: - nieskie spalanie trasa - dokładnie 6,8l ON/100km, w mieście ok 9,5 - design -ładne auto - prowadzenie w zakrętach( na niemieckich trasach) - rewelacyjnie się trzyma drogi A teraz co mnie rozczarowalo: - kultura pracy silnika n47 (177PS) - praca głośna, nieprzyjemna, akustyka podobna do starych diesli sprzed 15lat, podobno te silniki są awaryjne - uszkodzenia rozrządu z uwagi na materiały niskiej jakości w wykonaniu kół zębatych napędu rozrządu (wycierają się przedwcześnie) - skrzynia biegów manualna (taka zamontowana jest w moim aucie), występuje notoryczny problem z włączeniem pierwszego biegu (nie chce wejść), podczas pracy na biegu jałowym lewarek drży jak w ciągniku, identyczne objawy wystąpiły u znajomego w modelu 320i (e90 przebieg 35000km,) podobno ten typ tak ma, niestety to chyba nie ta klasa aut, żeby tak mówić, podcza ruszania na wzniesieniu przy ciepłym silniku auto się trzęsię, warto zatem dopłacić za automat. - zawieszenie, m-pakiet, dobrze się sprawdza ale na Niemieckich autostradach, na Polskich dziurach przy oponach 18cali w dodatku runflat - dramat, za twardo, auto nie mieści się w koleinach, podczas jazda to nieustanna walka o to aby je utrzymać na pasie ruchu, jedzie się jak po torach kolejowych, w dod... czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota Yaris – debiut czwartej generacji
Toyota Yaris – debiut czwartej generacji
Toyota Yaris czwartej generacji wchodzi na rynek. Ma subkompaktowe proporcje i najlepszy w klasie promień skrętu, a wnętrze jest przestronne jak na tę klasę aut. Co jeszcze oferuje Yaris?
Kiedy warto wybrać opony całoroczne Kiedy warto wybrać opony całoroczne