1. Samochody
  2. BMW
  3. Seria 1
BMW

BMW Seria 1

BMW
BMW Seria 1

Choć podstawowy model BMW w momencie pojawienia się na rynku (jesień 2004 r.) wywołał różne reakcje nawet wśród fanów tej marki, to jednak potrzeba rynku (czyt. oferta konkurencji) wymusiła taką konieczność. Dziś rodzina serii 1 liczy sobie już cztery wersje nadwoziowe. Do debiutującej na początku wersji pięciodrzwiowej dołączyły również wersja 3-drzwiowa (wiosna 2006 r.), coupe (jesień 2007 r.) oraz cabrio ze składanym miękkim dachem (wiosna 2008 r.). W 2011 roku na wystawie we Frankfurcie pokazana została druga generacja kompaktowego BMW, które to już na początku jesieni pojawiło się w sprzedaży na polskim rynku.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup BMW Seria 1


 


 

BMW Seria 1 - opinie kierowców


BMW Seria 1 został oceniony 40 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.76 na 5 możliwych punktów. 98% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.76

Liczba ocen: 40

Czy warto kupić ten model: tak 98% nie 2%

 

BMW Seria 1 - awaryjność




79% Brak usterek


14% Nieznaczne usterki


7% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (18.20%), układ hamulcowy (13.00%), układ wydechowy (11.90%)

 

BMW Seria 1 - spalanie


Użytkownicy modelu BMW Seria 1 testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
Liczba raportów:
40
10
30
śr. spalanie w mieście (l/100km)
7.8
8.4
7.1
śr. spalanie w trasie (l/100km)
6.2
6.6
5.8

 

BMW Seria 1 - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 91%

 

Informacje o samochodach BMW Seria 1

BMW M135i xDrive po zmianach. Jeździ i brzmi lepiej

wydarzenia 20-10-2021

BMW M135i xDrive nie zmieniło się z zewnątrz, poza nowymi kolorami lakieru, ale nie dość, że lepiej brzmi, to udoskonalony został także jego układ jezdny.

Używane BMW 1 (2011-2019) - Dynamiczne, ale...

testy samochodów używanych 16-06-2021

Przez długie lata BMW 1 było jedynym tylnonapędowym kompaktem, dlatego stanowiło punkt odniesienia pod względem prowadzenia w zakrętach.

Najtańsze modele marek premium na rynku

wydarzenia 04-01-2021

Samochody marek należących do klasy premium oferują komfort, wyposażenie i jakość niedostępne w autach popularnych. Sprawdzamy, ile trzeba wydać za najtańsze modele luksusowych marek.

BMW 128ti: 265 KM, napęd na przód – znamy cenę

wydarzenia 02-12-2020

BMW 128ti staje do walki z takimi hot-hatchami jak Hyundai i30N czy Volkswagen Golf GTI. Znamy już jego cenę, która jest wyższa niż u rywali. Co w zamian oferuje rasowe BMW?

BMW 1 vs. Mercedes klasy A vs. VW Golf: Zmienność pokoleń - TEST

testy porównawcze 17-10-2020

Porównywanie Golfa z innymi popularnymi kompaktami stało się mało ciekawe, bo wynik jest zazwyczaj przewidywalny. Dlatego model ósmej generacji staje do testu z konkurentami z tzw. klasy premium – BMW 1 i Mercedesem klasy A. Wszystkie trzy mają pod maskami 150-konne diesle.

BMW 128ti – przednionapędowy hot-hatch

wydarzenia 08-10-2020

BMW 128ti to nowy gracz na rynku hot-hatchy i narzędzie do walki ze świetnymi Golfem GTI czy i30 N. Auto ma być godne swojego oznaczenia, które wraca po latach.

BMW 128ti – przednionapędowy hot-hatch z Bawarii

wydarzenia 21-09-2020

BMW 128ti przechodzi ostatnie szlify przed premierą, ale wiemy już całkiem sporo na jego temat. Będzie to przednionapędowy hot-hatc, rywal Hyundaia i30 N i Volkswagena Golfa GTI.

Ostatnie BMW 1 z napędem na tylne koła

testy 03-03-2020

Jest jedynym kompaktem z napędem na tylne koła i od dawna prowadzenie Jedynki stanowi punkt odniesienia dla konkurentów. Dziś prześwietlamy drugą generację BMW 1 o oznaczeniu fabrycznym F20, która była produkowana w latach 2011-19.

BMW 1, finalista COTY - w naszym teście wersja 120d xDrive

test 28-02-2020

Kolejna generacja modelu zazwyczaj oznacza ewolucję. BMW serii 1 jest jednak pod względem konstrukcji tak różne od poprzednika, że wręcz nie powinniśmy nazywać go modelem 3. generacji. W teście wersja ze 190-konnym dieslem i napędem 4x4.

Używane kompakty premium - które warto kupić?

testy samochodów używanych 26-02-2020

Czy jedynym kryterium przy zakupie auta kompaktowego musi być niska cena? Niekoniecznie, droższe modele uznanych producentów łatwo znajdują nabywców, bo dają poczucie wyjątkowości za niższe pieniądze. W naszym teście znajdziecie prestiżowe samochody kompaktowe: Audi A1, BMW 1, Mercedesa A, Mini Countrymana oraz Volvo V40.

Filmy i galerie samochodów BMW Seria 1

BMW M135i/120d xDrive

Samochody - katalog 19-03-2015

BMW odświeża swój kompaktowy model. Na filmie seria 1 w dwóch wersjach silnikowych - M135i oraz 120d xDrive.

BMW M135i

Samochody - katalog 15-05-2012

BMW Seria 1

Samochody - katalog 07-06-2011

Dynamika BMW 1 Coupe

Samochody - katalog 20-05-2008

Sportowy charakter i dynamika nowego BMW 1 Coupe.

Opinie i dyskusje o samochodach BMW Seria 1

osena BMW 120i 3d

To mój 17 samochód i pierwsze BMW. Początkowo, po RAV4 D4D, siedziałem" na jezdni" i przez miesiąc poszukiwałem najlepszej pozycji za kierownicą nie licząc kilkunastu kolizji głowy z dachem podczas wsiadania. Teraz po przejechaniu ok. 9000km oceniam auto b.pozytywnie zarówno pod względem osiągów, ekonomiki jak i bezpieczeństwa. Prowadzenie i kontrola samochodu super. Średnie zużycie paliwa 7,86 l/100km,( komp wskazuje uparcie 7,4) trasa/miasto 40/60%. Nie mam przekonania do ogumienia typu run flat, ale wynika to z braku doświadczenia- oby okazało się pozytywne. Szczególną przyjemność prowadzenia odczuwam w szybko pokonywanych łukach-sama radość! Z drobnych niedogodności wymieniam, na razie, brak możliwości samodzielnej wymiany żarówek H7 w reflektorach głównych. czytaj więcej

BMW seria 1: Przyjemny kompakt

Fatalne jakościowo materiały wewnątrz (boczki drzwi niczym w matizie), brak miejsca z tyłu (chyba, że ktoś z przodu ma do 160cm), irytujące i nie przemyślane przełączniki migaczy, których prawie nie sposób ustawić samemu we właściwej pozycji (automat - kretyn), trudności z otwieraniem szyb (przyciski umieszczone za bardzo z tyłu), idiotyczny i- drive uniemożliwiający praktycznie regulację większości funkcji podczas jazdy, tragiczne opony run-flat nadające się może do jazdy w Niemczech, ale na pewno nie w Polsce. Samochód podskakuje na drodze jak ping- pong. Awaryjność NIE Z TEJ ZIEMI, - nie ma tygodnia bez awarii. Naprawiali nawet klamki drzwi! klamkę bagażnika!!, poza tym awaria klimatyzacji, sterowania CD, kilka jakichś awarii elektrycznych w silniku itd itd. Praktycznie nie wiem co nie było naprawiane. Przyznaję, że jestem frajerem, że dałem się nabrać na taki SYF o nazwie bmw. Na pewno już nie popełnię tego błędu!!!! czytaj więcej

Alan o BMW Seria 1 [E87] 2004-2007

Myślę, że moja opinia będzie przydatna z uwagi na wysoki przebieg auta. Samochód w zasadzie bezawaryjny, jedyny mankament to konieczność wymiany sprzęgła bo zaczynało hałasować. Wadą jest brak dostępu do części, sprzęgło możliwe do zdobycia wyłącznie w ASO ? cena ok. 1200 PLN. BMW ma zawartą umowę do końca 2009 roku z Sachs i Bosch na zakaz sprzedaży podzespołów poza ASO, stąd trzeba przepłacać. Autem jeździ moja żona i jak mówi zamieniłaby tylko na X3 lub X5 a nie jest to jej pierwsze auto. czytaj więcej

MIKE o BMW Seria 1 [E87] 2004-2007

Niektórzy mówią że diesle BMW są awaryjne, ja nie mam żadnych praktycznie uwag, prócz sprzęgła dwumasowego (przy zimnym silniku czuć drgania przy ruszaniu, pewnie do wymiany). Mocny, zwinny, dobrze trzymający samochód, stylistycznie cieszący oko, niemiecka technologia, moim zdaniem ciekawsze niż bmw serii 3 (pełno na drogach), kolejne auto będzie bmw serii 1 F20.Jeszcze jedno 120d jest mocniejsza i bardziej pożądana przez kierowców, lecz 118d jest bezawaryjna. czytaj więcej

emka o BMW Seria 1 [E87] 2004-2007

Uważam, że 118 w wersji 2,0 diesel, to moje najlepsze auto. Zwiedziliśmy nim kawał Europy i Polski, doskonale sprawdził się na autostradach i miejskich ulicach. Bezawaryjny - absolutny hit koncernu BMW, przed nim z innymi autami często byłem w serwisach, a ten model po prostu powala na kolana jeśli wykonanie i trwałość. Diesel mocny (122 km), wystarczająco zrywny w mieście, pozwala bezpiecznie wyprzedzać na trasach. Trochę mało miejsca z tyłu. Nie nadaje się raczej dla rodziny z małymi dziećmi. Drobna wada - odpadł mi panel z przyciskami do ogrzewania foteli i pękł zamek od schowka - to były jedyne awarie przez przeszło 4 lata. czytaj więcej

BMW seria 1: Przyjemny kompakt

W większości mogę zgodzić się z autorem, z tym, że ja używam 120i od roku - 170 KM i jeśli idzie o dynamikę na wszystkich biegach, prowadzenie, szczególnie w zakrętach - super,hamulce oraz systemy zabezpieczenia trakcji doskonałe. Ergonomia OK, a jeśli idzie o wnętrze, to w moim przypadku nie ma znaczenia, w większości jedno i sporadycznie dwu osobowo użytkowany. Zużycie paliwa średnio (60/40% miasto/trasa) 8,45l/100km. Zużycie oleju 0,75l Castrol 5W30 na 11000km. Kłopotliwa, samodzielna wymiana żarówek H7. Ogólnie autko oceniam na 5+Poważnym minusem, w okresie gwarancji, może okazać się serwis po 20000km z uwagi na koszt? Przegląd motocykla BMW w ASO kosztuje pow. 600zł czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Audi szykuje rewolucyjny samochód na Rajd Dakar 2022
Audi szykuje rewolucyjny samochód na Rajd Dakar 2022
Za trzy miesiące startuje czterdziesta czwarta edycja sławnego Rajdu Dakar. Dla Audi Sport termin ten oznacza początek prawdziwego wyścigu z czasem, zwłaszcza że zespół szykuje rewolucyjny samochód.