1. Samochody
  2. Audi
  3. A6
  4. Forum

Co kierowcy myślą o swoich samochodach Audi A6

Łączna ocena

4.71

Audi A6 – oceny kierowców

Samochody Audi A6 zostały ocenione przez użytkowników mojeauto.pl 278 razy. Łączna ocena to 4.71 na 5. To bardzo dobry wynik. Co oceniają kierowcy użytkujący te samochody na co dzień? Prowadzenie – tu ocena wynosi 4.89, silnik – 4.63, komfort jazdy – 4.87 i jakość i awaryjność – 4.42.

Użytkownicy samochodów Audi A6

Czy warto kupić: Audi A6 C5 (1997-2004)

Słowa swe kieruję do ~chris co wyżej swój monolog pochwalny wygłosił. Weź chłopie kartkę i długopis i zapisuj wszelkie wydatki związane ze swoim samochodem. Ja tak zawsze robie. V-ka 2,5 to dobry silnik do czasu aż trzeba wymienić rozrząd :)). Krzyknij głosno cenę samych części i dodaj robocizne twojego serwisu. Jak kto wie to mozna zamknąć się w 4000 jak sie na częściach i mechaniniuk pozyduje ale mozna i bez problemu zapłacic 6000 zł a jak sie okaże, że trzeba wymienic płytę aluminiową ściany z łóżyskiem oddzielająca rozrząd od paska klinowego (to tęż sie od razu wymienia bo dostę jest tylko po zdjęciu przodu) . Płyta ta występuje tylko w serwisie za 1200 zł. Co prawda ja wymieniłem same łóżysko bo pasuje z polskiego Żuka o czym mało kto wie :) i zapłaciłem 30 zł. A łózyska mogą smigac tylko ok. 120 tys km , roli podobnie., więc jak trafisz okres rozrządu z rolkami to gratuluje. Pieniądze nigdy do zwrócenia. Moja tez paliła w mieście do 8 a na trasie schodziłem do 6 ale co z tego. Przyszedł czas na rozrząd , który zrobiłem ale jak dowiedziałem się , co kosztuja bebechy silnika i, że po 250 tys na nie przyjdzie pora to go sprzedałem. Teraz smigam A6 2003 1, 9 TDI i powiem, że to 130 a tamto 150 to nie widac tej różnicy. Uważam nawet , że 1,9 lepiej się zbiera no i pali bo w mieście do 7 a trasa nawet 4,8 l /100 km. V-ki będą stały za grosze i po smietnikach. Najgorsze jest to, że nie mozna tego motoru wymienić na 1,9 bo mocowanie jest inne i nie da ra... czytaj więcej

Czy warto kupić: Audi A6 C5 (1997-2004)

2.5 V6 TDI to fajna jednostka ale wymaga wlasciwej obslugi - to nie jest toporne 1.9 tdi co pojedzie nawet na opale. Trzeba odpowiednio serwisowac i smiga az milo . Tak jak pisal ktos wczesniej do Polski bylo bardzo duzo przywiezionych 2.5 TDI z cofnietymi baaardzo mocno licznikami z 400-500 tys do 120-140 tys i taki klient kupuje u nas takie audi i za chwile pompa wtryskowa sie sypie, walki rozrzadu tez lecą - stad opinia za 2.5 TDI jest awaryjne. Sam mam audi z takim motorem 2.5 TDI o symbolu BCZ z ostatnich lat produkcji i teraz ma przebieg ponad 200 tys i kreci sie az milo - sam zrobilem nim w polsce ponad 60 tys km - regularnie go serwisuje ( wymiana oleju i filtrow co 12-13 tys km , diagnostyka VAGiem raz do roku i biezace drobnostki typu klocki itp ) i smiga az milo - i pewnie nikt mi nie uwiezy ale spalanie przy manualnej skrzyni i nadwoziu A6 allroad wynosi srednio ok 7.5 - 8 L oleju napedowego na 100km - trudno uwiezyc nie ?? Prawda tez jest ze wlewam od poczatku uzytkowania na pelny zbiornik paliwa ok 0,5L oleju miksol - bo jednak olej napedowy w polsce jest dosc "suchy" i za malo smaruje pompe wtryskowa - jestem upierdliwy i co jakis czas sprawdzam parametry pracy wtrysków i wydajnosci pompy wtryskowej VAGiem i na razie po 60 tys nic sie nie zmienilo. Podstawa jest kupic zadbany egzemplarz z oryginlanym przebiegiem. Nie wierzcie ludzie ze auto z niemiec z silnikime diesla przejezdza rocznie mniej niz 30-40 tys km. - latwo policzyc ze auto 4-5 letnie nie moze m... czytaj więcej

ZAKUP AUDI A6

PolecamAudi A6 z silnikiem 1,9 TDI o mocy 130KM.Silnik bezkonkurencyjny,najlepszy w dotychczasowych modelach Audi.Ja posiadam rocznik 2004. Jężdzę już 3 lata bez żadnych awarii. Bez dolewania oleju od wymiany do wymiany/ co 15000km/. Moim zdaniem jest to bardzo dobry samochód.Natomiast nie polecam A6 z silnikiem 2,5 TDI 6-cylindrowy.Ten samochód można kupić taniej,ale tylko dlatego że wszyscy na ogół wiedzą o jakości tego silnika,i sprzedający chcą ceną przyciągnąć kupującego.Ale nie warto. Wracając do 1,9 TDI to po zakupieniu samochodu wymieniłem; 1.Rozrząd wraz ze wszystkimi rolkami i napinaczami. 2.Pompe wodną 3.Klocki hamulcowe przód i tarcze -ale tarczy nie musiałem-przebieg samochodu 124000km 4.Napinacz alternatora. Za zakupione części zapłaciłem około 1700zł. Poza tym od roku 2008 kiedy to kupiłem samochód nic przy nim nie robiłem. Wymieniając olej w silniku wymieniam zawsze wszystkie filtr-tj. 1.filt oleju 2.filtr paliwa 3.filtr powietrza 4.filtr pyłkowy Może nie wszystkie potrzebnie,Ale mając już4 diesla tak robię od początku posiadania tych samochodów.Koszt wymiany oleju oraz ww filtrów to kwota około700-800zł. jeżeli przyjąć raz w roku taką wymiane to jest to kwota nie duża.Nie warto oszcządzać na tym co silnik i samochód winien dostać,a samochód odpłaci się bezawaryjnością. czytaj więcej

popękane opony

Witam, mam problem z moimi oponami i chciałbym zapytać czy komuś coś takiego się już przytrafiło...? Mianowicie w kwietniu tego roku zakupiłem w sklepie internetowym opony letnie 225/40/R18 (bo takie felgi posiadam) firmy VREDENSTEIN Ultrac Sesanta 8 tydzień 2013 roku (opony nowe). Bardzo fajny wzór no i po zrobieniu kilku tys. km pewna satysfakcja z jazdy po mokrej i suchej nawierzchni. Ale po zrobieniu ok. 15 tys. km przy kontroli klocków hamulcowych zauważyłem na wewnętrznej stronie opony powyżej napisów pęknięcia wzdłużne na całym obwodzie opony. okazało się, że po ściągnięciu wszystkich kół tylko jedna z opon nie była spękana. byłem w szoku, że coś takiego jest możliwe... Oddałem opony do reklamacji i po pewnym czasie przedstawiciel firmy Vredenstein stwierdził, iż opony jeździły na niskim ciśnieniu co spowodowało pęknięcia. Reklamacji mi nie uwzględniono. Chciałem prosić o poradę lub o informację czy ktoś może miał jeszcze taki problem z tymi oponami bo wydałem prawie 2 tys. zł. za te opony i okazuje się, że nadają się do wyrzucenia nie przejeżdżając nawet jednego sezonu.... Nie jestem jakimś specjalistą ale nigdy nie miałem problemu z oponami. Pozdrawiam piotr czytaj więcej

Audi A6 Allroad Quattro: Dysonans poznawczy

To jest jakaś choroba. Jak wchodził pierwszy ML, to polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafili się nadziwić, że to auto nie jest konkurentem dla Land Rovera Defender. Z pogardą odkrywczo twierdzili, że to ML jest słaby w terenie, a na autostradzie porsche 911 jest szybsze. Co ciekawe, przez te wiele już lat nadal nie zrozumieli o co chodzi w crossoverach / suvach / czy właśnie uterenowionych kombi. Wiecie po co nakładki na nadkola? Żeby trudniej je było obić drzwiami innego auta pod marketem. Po co wyższe zawiechy i 4x4? Żeby bez problemu dotrzeć do apartamentu w Alpach położonego na 2500m npm (spokojnie, prowadzi tam droga, po prostu jej nie odśnieżają). Przydaje się też przy wyciąganiu motorówki z wody, jak nie ma betonowego slipu. A po co 300KM? Żeby jadąc z rodziną na wczasy nie kręcić silnika na 7000rpm przy wyprzedzaniu czy włączaniu się do ruchu. Jak przeciętny nabywca nowego allroada naprawdę lubi sportową jazdę, to obok w garażu stoi 911. A jak lubi teren - to defender czy inny wrangler. Nikt normalny nie będzie jeździł A6 Allroad na polowania w Bieszczady, ani też na tor... czytaj więcej

A6 C6 2.0 Tdi 2005 Dziwne odgłosy w czasie jazdy

Ja miałem kiedyś podobny problem w Golfie IV 1.9 TDI (74kW), 2002r. Świstu nie było, ale autko traciło moc w podobnym przedziale - dokładnie gdzieś przy 110km/h. Wyglądało to tak, jakby nagle turbina się odłączała. Spece z VW twierdzili, że komputer nic nie rejestruje i nie wiedzieli, o co chodzi. Na szczęście ojciec miał znajomości w Suzuki, ich mechanik przejechał się i od razu wydał werdykt - nie pamiętam już dokładnie, ale była to chyba jakaś "gruszka" na turbinie, czy coś takiego. Z tą diagnozą VW wymienił tą część i autko znów zadupca :) Jeśli nadal masz ten problem, napisz do mnie na "optimist7[malpa]gmail.com" - jestem w stanie odgrzebać papiery i podać Ci dokładnie źródło problemu. Pozdrawiam, optimist7 czytaj więcej

A6 C6 2.0 Tdi 2005 Dziwne odgłosy w czasie jazdy

Witam 6 miesięcy temu kupiłem autko po pewnym czasie usłyszałem że podczas zmiany biegów i przy zdejmowaniu nogi z gazu spod maski wydobywa się dziwny świst (odgłos tak jakby coś piszczało). Czasami również auto traci moc najczęściej w zakresie prędkości od 90 do 120 km na godzinę, wtedy muszę się zatrzymać wyłączyć silnik odpalić autko ponownie i problem znika by nie spodziewanie powrócić (podobno komputer nie rejestruje żadnych błędów). Jak do tej pory wymieniłem rozrząd, koło dwu masowe i sprzęgło wszystkie filtry i jakiś czujnik od dolotu powietrza do turbiny. Może ktoś miał podobne problemy i wie co z tym zrobić. Może polecicie jakiś dobry serwis w okolicach trójmiasta _________________ czytaj więcej

Problemy z elekrtonika w A6 z 2006r

Po dosc ostrej zimie nie moge sobie poradzic z ukladami elektr. w mojej A6 . zaczelo sie od tego ze klima zaczela wariowac tz. po uruchomieniu chodzi i w pewnym momencie zaczyna strasznie grzac .( nadmieniam ze zostala sprawdzona i naladowana) teraz zaczyna wyswietlac awarie poduszek powietrznych, nawigacja chodzi i po chwili wyswietla sprawdz nosnik DVD i za moment znowu nawiguje. A ostatnio zaczelo sie drzenie przy hamowaniu z wyzszych predkosci. wymienilem klocki , tarczr hamulcowe , felgi i opony . na szarpakach zero luzow . Serwis rozklada rece nie wiedzac co zrobic. PROSZE O WSKAZOWKI PORADY czytaj więcej

problem z obrotami silnika

Niestety może być kilka przyczyn i trudno jest pomóc ,nie widząc i nie słysząc auta. Do sprawdzenia na pewno są między innymi : - turbina ,- przepływomierz powietrza, - pompa wtryskowa ( może być już zużyta i daje pierwsze oznaki ) , a także problem z czujnikiem i poprzez to z elektroniką , która nie radzi sobie z parametrami , aż do usunięcia awarii . Nie jestem mechanikiem , tylko użytkownikiem " przetremowanym @ przez sędziwe niemieckie markowe marki ! Życzę miłego dociekamia , powodzenia i pozdrawiam ! Darek czytaj więcej

Audi A6: Więcej niż facelifting

Czegos tu nie rozumiesz. S40 jest na plycie podlogowej Focusa. W klasie sredniej Volvo ma niby dwa modele - S40 i S60. Ale pamietaj, ze S40 to tylko C30 z tylkiem. Nie moze ani cenonowo, ani jakosciowo, ani silnikami konkurowac z A4. Nawet S60 jest mniejsze od A4. Popatrz na wymiary zewnetrzne, podobnie jest w srodku. Nowe A4 jest prawie tak dlugie jak S80! S80 to jest konkurencja dla A6. A S40 to najwyzej dla A3. Podobnie jak C30. Co nie zmienia faktu, ze do A3 sie nie umywaja. czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Audi A8 przeszło face lifting – premiera
Audi A8 przeszło face lifting – premiera
Audi A8 debiutuje w odświeżonej wersji, z szerszym grillem i nowymi reflektorami. Na rynku chińskim premierę ma z kolei topowa odmiana A8 L Horch.