Samochody > Volvo > V40
Volvo

Volvo V40 - O modelu Volvo V40

Volvo
O modelu Volvo V40

Volvo V40, kiedy po raz pierwszy pojawiło się na rynku, było wersją kombi zbudowaną na bazie Volvo S40. Produkowane w latach 1995-2004 razem z S40 w holenderskiej fabryce NedCar korzystała z wielu wspólnych rozwiązań z modelem Mitsubishi Carisma. V40 dwukrotnie poddawane było zabiegom odmładzającym, pod koniec 1999 i w 2002 roku. Kolejna modernizacja modelu, już związana ze zmianą generacji, przyniosła także zmianę nazwy na V50. W 2012 roku ponownie na rynku pojawił się model V40 (premiera na marcowej wystawie w Genewie), jednak tym razem jest to już kompaktowy hatchback, który ma rywalizować m.in. BMW serii 1 czy Audi A3.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Volvo V40


 


 

Volvo V40 - opinie kierowców


Volvo V40 został oceniony 128 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.54 na 5 możliwych punktów. 95% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.54

Liczba ocen: 128

Czy warto kupić ten model: tak 95% nie 5%

 

Volvo V40 - awaryjność




69% Brak usterek


22% Nieznaczne usterki


8% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (40.10%), układ hamulcowy (19.70%), silnik, układ wydechowy (13.10%)

 

Volvo V40 - spalanie


Użytkownicy modelu Volvo V40 testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
128
37
21
70
śr. spalanie w mieście (l/100km)
9.8
10.3
11.9
7.1
śr. spalanie w trasie (l/100km)
7.7
7.9
9.6
5.6

 

Volvo V40 - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 98%

 

Informacje o samochodach Volvo V40

Volvo V40 z karbonem

Aktualności 25-05-2015

Volvo przy współpracy swojego sportowego wydziału Polestar Performance zaprezentowało model V40 Carbon.

Volvo V40 R-Design: Szwedzki kompromis

Testy samochodów 01-12-2014

Przez wiele lat samochody marki Volvo były ofiarą zachowawczej strategii ukierunkowanej na bezpieczeństwo. Wielu klientów nie zaglądało do salonów szwedzkiej marki w poszukiwaniu adrenaliny, podobnie jak nie zaglądamy do IKEI gdy szukamy nietuzinkowych mebli. Ostatnio jednak sporo się zmieniło w tym temacie.

V40 Cross Country z silnikiem Drive-E i napędem AWD

Premiery 30-09-2014

Dostępne od niemal roku dwulitrowe silniki Volvo z rodziny Drive-E połączone były wyłącznie z wersjami przednionapędowymi. W nowym Volvo V40 Cross Country jednostka ta będzie współpracować z napędem AWD.

Kolejne limitowane Volvo

Premiery 25-02-2014

Modele V40, V40 Cross Country, V60 oraz XC60 już niebawem będą oferowane w limitowanej serii Volvo Ocean Race. Tegoroczna edycja specjalna powstała dla uczczenia 40. rocznicy startu pierwszej edycji tej imprezy.

Prawie 5 tys. samochodów Volvo sprzedanych w Polsce

Aktualności 29-01-2014

Volvo Polska podsumowuje rok 2013. Firma zanotowała 6% wzrost w porównaniu do roku wcześniejszego. a najczęściej wybieranymi modelami były auta z segmentu kompakt i SUV.

Volkswagen Golf najlepszy również w Japonii

Aktualności 27-11-2013

Po tytułach Car of the Year na europejskim rynku oraz World Car of the Year najnowsza, siódma generacja Volkswagena Golfa triumfuje również w konkursie na Samochód Roku na rynku japońskim. Co ciekawe, Golf VII jest pierwszym niejapońskim modelem, który wygrywa ten plebiscyt.

Volvo V40 z niższą ceną

Aktualności 20-05-2013

Już za niecałe 80 tys. złotych dostaniemy podstawową odmianę kompaktowego Volvo V40. W tej cenie oferowany jest silnik benzynowy T2 o mocy 120 koni mechanicznych.

Volvo V40 Cross Country: Zamach na premium

Testy samochodów 04-05-2013

Do tej pory z samochodami marki Volvo był mały problem. Nigdzie indziej na świecie poza Polską i USA nie zalicza się wozów tej marki do segmentu premium. Jednak od spotkania z Volvo V40 Cross Country zaczyna się pojawiać więcej argumentów "za" niż "przeciw".

Rodzina V40 z nowymi silnikami benzynowymi

Aktualności 25-03-2013

Od czerwca poszerzona zostanie oferta jednostek benzynowych obu kompaktowych modeli Volvo. V40 będzie dostępny z jednostką T2 o pojemności 1.6 l i mocy 120 KM. Zaś w V40 Cross Country nowością będzie dwulitrowy silnik o mocy 180 KM skonfigurowany z napędem na cztery koła.

Car of the Year: Odliczanie rozpoczęte

Aktualności 27-02-2013

Już za kilka dni na targach motoryzacyjnych w Genewie poznamy zwycięzcę prestiżowego plebiscytu Car of the Year. Ogłoszenie wyników po raz drugi w historii będzie miało miejsce na szwajcarskiej ziemi. Czym zaskoczy nas jury w tym roku?

Filmy i galerie samochodów Volvo V40

Testy mojeauto.pl: Volvo V40 Cross Country

Testy samochodów 04-05-2013

Volvo V40 Cross Country

Samochody - katalog 19-09-2012

Volvo V40 Cross Country to nieznacznie "uterenowiona" wersja kompaktowego modelu szwedzkiej marki.

Volvo V40 R-Design

Samochody - katalog 13-09-2012

Volvo V40 R-Design

Samochody - katalog 12-09-2012

Volvo V40 w pakiecie R-Design to przede wszystkim zmieniona, dużo bardziej dynamiczna sylwetka auta

Opinie i dyskusje o samochodach Volvo V40

Dwa żywioły w Volvo V40

1) Wiem, że kompakt GTI to nie A4, ale w tym przypadku chodziło mi o cenę. Masz do wydania 180kpln na auto, wybierzesz V40 czy A4 Allroad? Na to zamierzałem zwrócić uwagę. 2) Jeśli chodzi o spadek wartości, to niestety palnąłeś kompletnie.... Owszem, spadki cen kompaktów są niskie, pod warunkiem że mówimy o TANICH kompaktach. Kupujesz Golfa 1.4 TSI za 70 tys, sprzedajesz za 40 tys po 4-5 latach i jest ok. Zobacz na ile są wyceniane np. Audi S3 albo BMW 128 z 2008 roku. Nówki grubo ponad 200k, 4-5 latki za 60k. Jaki to jest spadek wartości? 3) Bezawaryjność - znów palnąłeś :) Zobacz np. ranking ADAC 2011. Czołówka to Audi i BMW. W klasie średniej Volvo ma ostatnie miejsce (!!!). W klasie wyższej średniej to samo. Jeśli Audi jest na pierwszym miejscu, a Volvo na ostatnim, to rzeczywiście nie ma różnicy :))) W innych rankingach jest podobnie. Podkreślam, że piszę od początku o modelu V40 z 4x4. Możesz kupić V40 diesel 115KM z przednim napędem i mieć mniejszy spadek wartości i zupełnie się nie porównywać z cenami aut klasy średniej segmentu premium. Żeby nie było, nie jestem jakimś germanofilem, sam mam japończyka. czytaj więcej

ALF o Volvo V40 2000-2002

Wg. mnie jest to przeciętny samochód w stosunku jakośc/cena. Silnik 1.8 122KM ma słabą charakterystykę i dużo pali. Do jakości wykończenia można się przyzwyczaić, słaba widoczność drażni, zwłaszcza przy parkowaniu tyłem. Podróżowanie jest bardzo wygodne wygodne, wygłuszenie auta jest dobre, dobrze się prowadzi i trzyma drogi, hamulce dobre, biegi chodzą płynnie. Jedyną zaletą tego silnika jest to, że jest dobry pod gaz i w miarę tani w warsztacie. Ogólnie części do V40 są tańsze od np. do Golfa IV i są szeroko dostępne. Auto nieźle się prezentuje jak na swoje lata. Przed zakupem V40 1.8 122KM zastanowiłbym sie kilka razy, na rzecz Golfa IV, Focusa I, Civic VI, Astra II. Ponieważ "zamulona" dynamika tego silnika jest dużą wadą i do tego nie małe spalanie. Ja na pewno nie kupię drugi raz czterdziestki z tym silnikiem. Volvo V40 jest godne polecenia z 2.0 136KM, 2.0T 160 KM, (występuje też 2.0T 200KM) ten pierwszy bedzie podobnie palił ale dynamika jest dużo lepsza co nie daje lepsze przyspieszenie ważne przy wyprzedzaniu i przyjemnośc z jazdy, drugi można powiedzieć, że to jest juz rakieta :) ale jak na taki silnik podobnie spali przy normalnej jeździe a dynamika jest nieporównywalnie lepsza od 1.8 122KM. Oczywiście w wersji Sport, która, prezentuje się wg mnie najlepiej dzięki nakładce na przedni zderzak, lotce na tylnej klapie, przyciemnianym reflektorom, 16" felgom, mi najbardziej podoba się w graficie. Moja skromna V-ka jest też w tym kolorze i wygląd... czytaj więcej

silnik nie działa

@wadid^ trudno ocenić co może powodować taką dolegliwość a to może się przydać. A o to kilka rad i porad - Kiedy silnik nie chce zapalić. Pomyślny zapłon to efekt zadziałania 4 podstawowych rzeczy: dobra kompresja, wystarczająca prędkość obrotowa rozrusznika, odpowiednie napięcie zapłonu (z poprawnym timingiem) i paliwo. Za każdym razem, gdy silnik nie odpala, winna jest któraś z podanych rzeczy. Jeśli silnik nawet nie kręci, problemem może być akumulator lub rozrusznik. Czy rozrusznik wydaje dziwne odgłosy? Czy silnik miał już wcześniej problemy z zapłonem? Czy rozrusznik, akumulator albo przewody elektryczne były ostatnio wymieniane? Może trafiła się jakaś felerna część? Czy akumulator się rozładowuje? Problemem może być np. alternator, (który ładuje akumulator). Czy są w samochodzie jakieś inne problemy związane z elektryką? Odpowiedzi na te pytania powinny rzucić sporo światła na ewentualną przyczynę problemów z niedziałającym silnikiem. Jeśli silnik kręci, ale mimo to nie odpala, to brakuje mu iskry, paliwa lub odpowiedniej kompresji. Czy problem pojawił się nagle? Najprawdopodobniej przyczyną jest uszkodzona pompa paliwa, zespół zapłonu (świece, kable wysokiego napięcia, cewki) albo usterka paska (lub łańcucha) rozrządu. Czy ostatnio coraz trudniej było odpalić silnik? Jeśli tak, trzeba przeanalizować historię napraw i to, jak się o silnik dbało. Zaczynamy diagnozę. Co się dzieje jak próbujesz zapalić silnik? Jeśli kompletnie nic się nie dzieje, trzeba zacząć od a... czytaj więcej

AC o Volvo V40 2002-2004

Witam, W mojej rodzinie Volvo v40 pojawilo sie w grudniu 2003 roku. Auto zosta o kupione w Polskim salonie. Auto posiada aktualnie przebieg 180 000kmPrzez ten okres nigdy nas nie zawiodlo. Akumulator wytrzymal 9 lat! Jedyna awaria jaka pamietam to peknieta rura dopraowdzajaca powietrze do turbiny ( spadek mocy, dymienie na czarno) koszt 200zl w ASO. Jakos wykonania jak na auto 10 letnie , spasowanie plastikow, montaz, oraz ich wyglad po tym okresie uzytkowania oceniam na 5.Nic nie skrzypi, nic nie stuka. Auto posiada orginalne lapmy ksenonowe, w ktorych trzeba bylo wymienic zarowki ( albo zarnik ) po 150 000km - koszt 400 zl w ASO. Polecam auta po ostatnim lifcie, sa juz dopracowane, maja ladniesze zegary i bogate wyposazenie. Volvo V 40 to skladak : podwozie CARISMA, silnik Laguna. Przez 10 lat uzytkowania nigdy nas nie zawiodl, dlatego postanowilismy pozostawic go w rodzinie na zawsze:) czytaj więcej

Macky o Volvo V40 2000-2002

Silnik 1.8 jest dobry, bezawaryjny jeżeli jest zadbany wtedy służy bezproblemowo ale jest niestety odrobinę za słaby, wyprzedzanie to czasem spory problem, spalanie raczej normalne jak na taką pojemność i wielkość auta.Jest wygodnym dobrym autem do spokojnego jeżdżenia bardzo komfortowym dla kierowcy i pasażera z przodu z tyłu trochę gorzej,ktoś wyższy będzie się męczył, dla dzieciaków idealne, są zapięcia isofix i wbudowane foteliki w kanapę więc to naprawdę jest rewelacja. Samochód godny uwagi jeżeli jest zadbany będzie jeszcze długo jeździł. Blachy są ocynkowane rdza ich nie bierze. Nie do końca prawdą jest, że słabym punktem tego modelu są progi po 2000 roku raczej się tego nie uświadczy. Przed zakupem warto spojrzeć z boku jak auto "stoi" jeżeli tył jest wysoko jest ok ale jeżeli koła za mocno wchodzą w nadkole to będzie wydatek sama wymiana amortyzatorów nic nie daje wtedy niestety trzeba robić komplet zawieszenia wielowahaczowego. To jest ważne zwłaszcza jeżeli auto jest na 16" fabrycznych kołach. czytaj więcej

Czy warto kupić: Volvo V40 (1995-2004)

v40 1,9td, 115 KM, 2003, edition, 237 tys. km Przejeździłem tym autkiem 5 lat i 140 tys. km po sprowadzeniu z Niemiec. Moim zdaniem to bardzo przyjazne rodzinne kombi, choć nieduże. Poza wymianą dwumasy razem ze sprzęgłem przy 140 tys. km. nie miałem żadnej poważnej naprawy. Podstawą jest regularne serwisowanie, częstsza wymiana filtrów (u mnie komplet co 20 tys. razem z wymianą oleju) i wymiany eksploatacyjne: rozrząd, tarcze hamulcowe, itp. Auto jest dość ciche, wystarczająco dynamiczne do wyprzedzania, dobrze jeździ na autostradach przy prędkościach 140-160 nie męczy prowadzeniem i hałasem i jest ergonomiczne (oprócz osób wysokich <185 cm). Zawieszenie jest raczej miękko zestrojone (np. w porównaniu z saabem, czy vw), bo to nie jest autko do wyczynu. Komfort dużo lepszy niż w porównywalnych kombi spod znaku vw, skoda, ford, peugeot, czy jeszcze innych. Jest raczej oszczędne (cykl podmiejski ok. 6,2/100, spokojna trasa 5,6/100, autostrada 7,0/100) i naprawy nie są jakieś chorrendalnie drogie, a ostatni silnik wysokoprężny tego modelu cieszy się opinią niezawodnego, co mogę potwierdzić. czytaj więcej