Samochody > Volvo > V50 > Forum

Co kierowcy myślą o swoich samochodach Volvo V50

Łączna ocena

4.81

Volvo V50 – oceny kierowców

Samochody Volvo V50 zostały ocenione przez użytkowników mojeauto.pl 76 razy. Łączna ocena to 4.81 na 5. To rewelacyjny wynik. Co oceniają kierowcy użytkujący te samochody na co dzień? Prowadzenie – tu ocena wynosi 4.92, silnik – 4.86, komfort jazdy – 4.82 i jakość i awaryjność – 4.64.

Użytkownicy samochodów Volvo V50

volvo/utrzymanie

Jestem właścicielem Volvo V 50 1,6 tdci rocznik 2005.Kupiłem auto w 2008 i do dzisiaj przejechałem 40 tkm.Pierwszy przegląd, niejako sprawdzający wykonałem w ASO Volvo.Niestety nie było tanio i to skutecznie wyleczyło mnie z serwisowania tamże,chociaż nie ukrywam,że już dwukrotnie skorzystałem z akcji przeglądów za 50 zł oferowanych autom starszym niż 5 lat.Ponieważ posiadam zaawansowaną wiedzę na temat użytkowania,a także napraw aut oceniam te akcje jednoznacznie jako pułapki mające głównie na celu zwabienie klienta do świątyni Volvo,gdzie wtajemniczeni magowie podpierając się wydrukami komputerowymi zafundują nam propozycję wymiany wszystkiego,co się da za kwotę,od której szczęka opada.Zaznaczam,że w tym okresie nie skorzystałem z propozycji serwisu ograniczając się do wykonaniu tego,co niezbędne.Generalnie po prawie czterech latach użytkowania mogę stwierdzić,że auto jest bezawaryjne,niewiele pali i pewnie się prowadzi.Części takie jak np.filtr paliwa kupuję na Allegro w sklepie Forda za 135zł.Dokładnie ten sam w ASO kosztuje 360,00 plus koszt wymiany.Wprawdzie auto może już w niewielkim stopniu przypomina wcześniejsze edycje produkowane tylko w Szwecji,co też pewnie przekładało się na zasłużone miano aut z wyższej półki.Dzisiaj jest autem ze średniej półki za bezzasadnie wysoką cenę. czytaj więcej

Mam zamiar kupić V50 1,6 lub 2,0

Moim zdaniem zdecydowanie silnik 2,0 co Ci z Volvo które załadowane na full ledwo wyprzedza w trasie ? Fakt ze za to pali w granicach 6 litrów - ważąc prawie 1,5 tony , Nie spotkałem się jeszcze z tak tanim w eksploatacji samochodem . Jeżdżę nim 5 lat - i jak narazie tylko wymieniłem klocki hamulcowe (niecąłe 80 000 km na liczniku ) -przy czym warto zwrócić uwagę ,że droga hamowania V50 to niecałe 39 m ze 100 km na godzinę - nieosiągalne dla większości samochodów w porównywalnej cenie , Auto moim zdaniem rewelacyjne. silnik 1,6 jest dobry po mieście i na autostrady -rozpędzi się ponad 200 km na godzinę ,ale w moim samochodzie to jedyna słaba strona . Bardzo dokładnie sprawdziłbym stan techniczny samochdodu pod każdym względem . Wszystkie naprawy i przeglądy w ASO są mega drogie dlatego zakup auta w dobrym stanie szybko się zwróci . (przykładowo miałem problem z sillnikiem nie chciał ciągnąć powyżej 3000 obrotów - tam gdzie zrobiłem przegląd powiedzieli mi ze turbina jest do wymiany - jeździłem z tym kilka miesięcy i jak przyszedł czas kolejnego przeglądu pojechałem do ASO zapłaciłem prawie 2000 zł za zwykły przegląd ! Wymienili filtr paliwa i po usterce !! ) Wymiana turbiny kosztuje około 7000 zł . czytaj więcej

turbosprezarka w v50 1.6d

Dwa lata temu kupiłem V50 1,6d z przebiegiem 89T i po 15T uszkodzeniu uległa turbina.Kupiłem na Allegro bardzo świeżą za 900zł,którą dostarczyłem mechanikowi.Na wszelki wypadek, poprosiłem go o podpisanie oświadczenia,iż dokonał wymiany zgodnie z najlepszą wiedzą i starannością.Ten krok,jak się później okazało bardzo mi pomógł,kiedy to prawie natychmiast padła świeżo wstawiona turbina. Na moją sugestię,aby usunął przyczynę,a nie skutek najpierw się oburzył twierdząc,że dostarczona turbina była wadliwa.Ponieważ jednak upierałem się przy swoim mało ochotnie wziął się do szukania przyczyny i szybko ją znalazł.Okazało się,że w przewodach układu smarowania turbiny znajduje się filtr siatkowy,który był kompletnie zatkany.W międzyczasie sprowadziłem inną,niestety już mniej świeżą turbinę,która po zamontowaniu przejechała już 30TKM.Miała od początku luz promieniowy na osi,ale oprócz tego,że lekko się "poci" olejem,to poza tym nic sie nie dzieje.Muszę jeszcze dodać,że wcześnie w ASO Volvo wykonałem przegląd serwisowy,gdzie powinno się ten filtr pewnie wymienić lub przynajmniej wyczyścić.Nie wdając się w szczególy:NIGDY WIZYT W ASO!Drogo,długo i naciągają na wszystko,co możliwe! czytaj więcej

Problemy z turbosprężarka

Uszkodzona turbosprężarka to kłopotliwa kwestia. Dość często zdarza się w autach używanych o bliżej nieokreślonym przebiegu, ale znane są przypadki awarii turbosprężarek również w prawie nowych autach jeszcze na gwarancji. Duży wpływ na żywotność turbosprężarki ma sposób obchodzenia się z autem i dbałość o jego stan techniczny. Większość poruszających się po naszych drogach aut z turbodoładowanymi silnikami to samochody z silnikami diesla, ale sposób obchodzenia się z benzyniakami i objawy usterek są bardzo zbliżone.Dużo informacji jest na www.turboforum.pl Turbosprężarka w uproszczeniu składa się z części gorącej, czyli turbiny napędzanej energią wyrzucanych z silnika spalin i z części zimnej, czyli sprężarki budującej ciśnienie powietrza w układzie dolotowym. Obie części są ze sobą połączone a wirniki turbiny i sprężarki osadzone są na jednej osi. Oś ta jest wraz z wirnikami bardzo dokładnie wyważona przez producenta, aby sprostać ogromnym prędkością obrotowym. Oś jest również precyzyjnie osadzona na łożyskach smarowanych olejem silnikowym. czytaj więcej

volvo/utrzymanie

Od 3 lat jestem posiadaczem V50 1,8F rocznika 2006 ,przy optymalnej eksploatacji koszta można ograniczyć .Przy przebiegu~ 180 tys i rocznym 10-15 tys km występują koszta eksploatacyjne : wymiana filtrów powietrza i oleju / filtr paliwa jest przy pompie w zbiorniku/ wymiana oleju 1x na 2 lata + filtry, chłodziwo 1 x na 4lata, płyn hamulcowy w zależności od zawodnienia ~ 1 x na 6 lat ,pasek wieloklinowy alternatora co 140 tys km. rozrządu się nie wymienia w tym silniku, amortyzatory przód/tył na badaniu technicznym wykazały zdolność ~75%,tarcze hamulcowe wymieniam srednio co drugą wymianę klocków to trochę kosztuje/klocki+ tarcze firmy ATE /dają gwarancję bezpieczeństwa, średni przebieg do wymiany kompletu na jednej osi ~ 100 tys i koszt ~ 600zł na oś z wymianą, co roku badanie techniczne 100zł .Jeszcze ubezpieczenie OC/AC/NNW koszt przy pełnych zniżkach ~ 1500zł co rok.W sumie koszta średnie co rok trzeba wydać ~ 2500zł plus koszt paliwa. To w sumie tyle oczywiście mając swego Kazia mechanika.Auto jest niezawodne! czytaj więcej

Mam zamiar kupić V50 1,6 lub 2,0

Cześć witam. Od 04.2010 posiadam v50 z 2006 r model 2007 2.0 d. Auto zakupiłem płacąc dość sporo w serwisie mini i volvo we Frankfurcie nad Menem. Auto full wersja brak jedynie pełnej skóry. Oceniając ten zakup mogę powiedzieć że dokonałem słusznego wyboru pomimo, że auto pochodzi z firmy to tak jak mnie zapewnili w serwisie to jego plus gdyż posiadał tzw. platynowy serwis - wszystko wymieniane na czas i w najlepszych częściach. Żeby jednak nie było tak miło przestrzegam przed kupnem auta z filtrem DPF. Jak wspomniałem mam pełną wersję wiec i ten filtr MIAŁEM. Przy 178.000 dwa razy wymiana oleju na skutek przepuszczania ropy do miski olejowej, czkawki itp.. Potem ..... nielegalna wymiana - wycięcie filtra, przeprogramowanie sterowników silnika i teraz tak jak na początku suuuper. Wspaniale jeździ, przyspiesza i mało pali. Szkoda jedynie wyanych około 1600 zł. na zabawę z filtrem. Reasumując drogi kolego POLECAM GDYŻ BRAK U MNIE INNYCH USTEREK czytaj więcej

Problemy z turbosprężarka

Mam podpobną sytuacje z 3,5 rocznym samochodem ,który był kupiony w salonie w Polsce - - róznica jest taka ,że nie napawiałem turbo sprężarki. U mnie nie pojawia się żden komunikat - tylko samochód traci moc nie przekracza 3 tys. obrotów. Po zresetowaniu wszystko wraca do normy . Sytuacja o tyle jest dziwna ,że poprzeni model miałem z tym samym silnikiem - nigdy nie zauważyłem podobnych reakcji komputera ,a przed sprzedażą w serwisie ocenili ,że trubina ma praktycznie zerowe zużycie. Znajmy miał podobny problem w Wolsvagenie - kupił zregenrowaną turbinę za 6000 zł i dalej ma to samo. Ja czekam ,aż faktycznie coś się wydarzy , bo problem zauważam tak naprawdę tylko wtedy jak potrzbuję szybciej przyśpieszyć ,a wskazówka obrotomierza zatrzymuje się na 3000 . Słyszałem ,że problem może się pojawiać przy paliwie kiepskiej jakości .(Poprzednim modelu tankwałem tylko w jednej sieci stacji - i problemu nie było .) czytaj więcej

SKRADZIONO V50

WITAM, DNIA 17 01 2011 (ZŁU OMEN W URODZINY) UKRADLI MI SAMOCHÓD SPOD ULICY HOŻEJ 27. VOLVO V50 TAKIE JAK NA TYM ZDJĘCIU. CECHY WYRÓŻNIAJĄCE GO SPOŚRÓD INNYCH: - NA ZDJĘCIU JEST MODEL PO LIFTINGU, MÓJ BYŁ PRZED, NIESTETY ZDJĘCIA SWOJEGO SAMOCHODU NIE ZDĄŻYŁEM ZROBIĆ - SREBRNE LUSTERKA - CZARNE RELINGI - SPORTOWE FELGI TAKIE JAK NA ZDJĘCIU - W ŚRODKU MATERIAŁOWA JASNOBEŻOWA TAPICERKA - SKÓRZANA SPORTOWA KIEROWNICA Z ALUMINIOWĄ WSTAWKĄ - SKÓRZANA DŹWIGNIA ZMIANY BIEGÓW TEŻ Z ALUMINIUM - NA TYLNEJ KLAPIE ŻÓŁTO CZARNA NAKLEJKA KASZEBE - LEKKO WGNIECIONA KLAPKA OD WLEWU PALIWA - DELIKATNE SPOJLERY TAKIE JAK NA ZDJĘCIU - NUMER REJESTRACYJNY WB89522 - NUMER VIN YV1MW754172313185 PROSZĘ O POMOC, ZA POMOC W ZNALEZIENIU NAGRODA. WSZELKIE INFO 504 020 172 LUB NA MAILA adam.kluczek(małpa)are.com.pl h..p://klucz.blogspot.com/2011/01/wazna-sprawa.html?spref=fb czytaj więcej

volvo v50, model 2008 - sterowanie nawigacja

witam szanowne forum, kupilem v50, rocznik 2008 przywiezione z belgii i mam kilka pytan dotyczacych sterowaniem nawigacja: chcialbym sie dowiedziec, jakie funkcje spelnia modul lub moduly sterujace, ktore znajduja sie w schowku z prawej strony z przodu? W v50 ktore kupilem nie ma tam zadnego modulu (zostaly skradzione), wisi natomiast kilka wiazek zakonczonych zlaczkami oraz 2 swiatlowody. W efekcie nie dziala mi w ogole nawigacja (nie podnosi sie ekran od niej), nie dziala radio oraz czujniki tylne parkowania. To wszystko na razie co zauwazylem ze nie dziala. Prosze o informacje czy brakuje mi tylko czytnika plyt do nawigacji (ktory mozna kupic na allegro), czy on jest razem z modulem do radia AFM? Gdzie wpina sie swiatlowody? Generalnie, interesuje mnie co musze dokupic zeby wszystko dzialalo jak nalezy? Z gory dzieki pozdrawiam czytaj więcej

Problemy z turbosprężarka

Ja to właśnie przerabiałem ok. 3 m-cy temu. Mam V50 2.0 136KM 10 letnią, od jakiegoś czasu obroty zaczęły dochodzić do 3 tys i STOP orkiestra, Pojawiało się to cyklicznie, kilka razy puściłem się na ekspresówkę żeby trochę przepalić wiatrak i katalizator, ale po pewnym czasie zaś to samo :-( aż w końcu padła moja Volvinka i stanęła w centrum miasta. Co się okazało, przyczyny były dwie, pierwsza to ułamane mocowanie końcówki wtyczki przy samym zbiorniku i jakiś zbrylony czerwony SYF w baku, a dodam że tankuję tylko paliwo z RAFINERII GDAŃSKIEJ, nie sądzę że to wina jakości ropy ale 10 letni okres eksploatacji, chociażby wilgoć czy jazda na głębszej rezerwie itp zrobiły swoje. Od tej pory auto hula bez problemu, także zachęcam do przeczyszczenia zbiornika i zaleciłbym sprawdzenie tej wtyczki żeby podwójnie nie zrzucać baka paliwa. czytaj więcej