Samochody > Volkswagen > Transporter
Volkswagen

Volkswagen Transporter - O modelu Volkswagen Transporter

Volkswagen
O modelu Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter to jeden z najbardziej popularnych modeli dostawczych na europejskim rynku i jeden z najbardziej znanych Volkswagenów. Transporter produkowany jest od 1950 roku, kiedy to pojawiła się pierwsza generacja auta oznaczone symbolem T1. Kolejne generacje Volkswagena Transportera pojawiały się w latach 1967 (T2), 1979 (T3), 1990 (T4) i obecna w 2003 (T5). Produkowany m.in. w Poznaniu Volkswagen Transporter dostępny jest w bardzo różnych wersjach nadwoziowych - m.in. jako furgon, mixt, rama czy skrzynia. Osobowe wersje zbudowane na bazie Transportera oferowane są pod innymi nazwami - Multivan i Caravelle. Pod koniec 2009 roku w sprzedaży pojawiła się najnowsza wersja Transportera.

Ocena użytkowników

Kup Volkswagen Transporter


 


 

Volkswagen Transporter - opinie kierowców


Volkswagen Transporter został oceniony 64 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.45 na 5 możliwych punktów. 94% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.45

Liczba ocen: 64

Czy warto kupić ten model: tak94%nie6%

 

Volkswagen Transporter - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 79%

 

Volkswagen Transporter - spalanie


Użytkownicy modelu Volkswagen Transporter testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
64
2
5
57
śr. spalanie w mieście (l/100km)
12.5
12.5
15.5
9.4
śr. spalanie w trasie (l/100km)
10
10.2
11.9
8.0

 

Volkswagen Transporter - awaryjność




54% Brak usterek


30% Nieznaczne usterki


16% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (39.40%), silnik, układ wydechowy (25.00%), układ hamulcowy (22.40%)

 

Informacje o samochodach Volkswagen Transporter

Wyjątkowe Transportery Volkswagena nad Wörthersee

Aktualności 15-05-2015

Volkswagen co roku szykuje kilka specjalnych aut na zlot miłośników tuningu nad jeziorem Wörthersee. W tym roku swoj wkład ma także dział aut dostawczych - VW pokazał dwa diametralnie różne Transportery.

Nowy Volkswagen Transporter - lepszy, ładniejszy, tańszy

Aktualności 16-04-2015

Volkswagen Transporter jest dla klasy średnich dostawczaków tym, czym Golf w segmencie kompaktów - wzorcem. 65 lat na rynku, 12 milionów sprzedanych sztuk. Szósta generacja z pewnością podtrzyma wyborną passę.

Volkswagen Transporter T1 powróci w wersji elektrycznej

Aktualności 02-04-2015

Kultowy Volkswagen Transporter T1 pojawi się we współczesnej wersji. Auto jest szykowane przez ludzi z Wolfsbruga jako samochód z napędem elektrycznym.

Oto Volkswagen Transporter numer sześć

Aktualności 19-03-2015

Na razie Volkswagen uraczył nas jedynie szkicem swojego sztandarowego dostawczaka, ale auto w finalnej formie jest już blisko. Premiera w połowie kwietnia.

Volkswagen Transporter jest z nami 65 lat

Aktualności 11-03-2015

Choć taki wiek uprawnia każdego Niemca do przejścia na emeryturę, Volkswagen Transporter nie przestaje służyć przedsiębiorcom i rodzinom. W oczekiwaniu na jego szóstą generację przypominamy początki legendy.

Dużo nowości wśród użytkowych Volkswagenów

Aktualności 02-02-2015

Bieżący rok będzie bardzo istotny dla Volkswagena i jego działu samochodów dostawczych. Praktycznie cała paleta użytkowych modeli zostanie zmieniona, klienci otrzymają również system VW Telematics.

Volkswagen pokazuje koncept bazujący na serii T

Premiery 26-09-2014

Na targach IAA w Hanowerze Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentował koncepcyjny model Tristart. Auto powstało trzydzieści lat po debiucie studyjnego Syncro.

Volkswagen Multivan Alltrack na każdą nawierzchnię

Premiery 06-03-2014

Volkswagen postanowił przygotować specjalną wersję modelu Multivan. Alltrack został wyposażony w napęd 4Motion oraz dodatki offroadowe, które właścicielowi mają pomóc w poruszaniu się poza utwardzonymi drogami.

Volkswagen Transporter dostawczym autem roku 2013

Aktualności 07-02-2014

Dziennikarze, którzy testowali samochody dostawcze w swoim plebiscycie wybrali najlepszym modelem auto z Wolfsburga, które zdobyło ponad 50 punktów.

Rozbili Maserati i 10 innych modeli

Aktualności 28-11-2013

Specjaliści z Euro NCAP tym razem wzięli pod lupę aż jedenaście modeli z całkowicie różnych "bajek" - od pierwszego elektrycznego BMW, hybrydowego Mitsubishi, poprzez auta osobowe stworzone na bazie dostawczaków, aż po luksusową limuzynę. Nie wszyscy zdali ten miezwykle trudny egzamin na piątkę.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Volkswagen Transporter

EMAN-TEX o Volkswagen Transporter T5 TDI 2006-2009

Od dawna jestem fanem transporterów. W końcu ma długą historię. Niemcy wypracowali sobie w tym sektorze bardzo dobrą pozycję. Samochó zawsze jest w cenie i to nie dlatego, że to VW, tylko za niezawodność w każdych warunkach. Silniki może nie należą do najekologiczniejszych, ale to produkt, który cieszy klientów od ponad 10 lat. Sam fakt że produkowany jest w naszym kraju nie we wszystkich przypadkach, ale nasi rodacy napewno robią wszystko byśmy byli dumni z ich pracy. Fakt posiadania volkswagena cieszy, choć nie jest to mercedes, ale naprzeciw Vito, to jednak mercedes. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Volkswagena T5. Emanuel czytaj więcej

Volkswagen Caravelle: Wyjście awaryjne

Nie zgodzę się z nazwą "kolos". To jest jedno z najmniejszych autek z tego segmentu. Parkowanie pod marketem czy na mieście to pestka, jest troszkę dłuższe od normalnego samochodu. Widoczność, tył i przód - extra. Prowadząc go nie czuć, że jedziemy większym autem. Nawet moja żona to potwiedza. Mam także Toyotę i powiem, że Transporter ma mniejszą średnicę zawracania, co oznacza, że łatwo się można wkręcić w każdą dziurę na parkingu. Parkowanie pod marketem (tak samo osobówką), dobra rada, wypuść pasażerów i wjedź tyłem bilsko obok samochodu, który zaparkowany jest przodem na miejscu parkingowym. Oczywiście gdy nie ma tam z tej strony np.: fotelika dla dziecka. Czemu tyłem? Bo wracając z zakupów w deszczowy lub śnieżny dzień wchodzisz do samochodu i ruszasz do przodu. Nie musisz przecierać lusterek, żeby cokolwiek widzieć przy cofaniu. Spalanie 6,6l/100km to brednie, które pokazuje komputer albo dane katalogowe. Moją T5 zrobiłem już 260 tys.km. nie udało mi sie zejść poniżej 8l/100km (jazda na autostradzie przy włączonym tempomacie na 110 km/h, noc), Prawda jest taka - 10l/100km, cykl mieszany miasto / poza zabudowanym. Pozdrawiam ... Krzysztof. czytaj więcej

tiku o Volkswagen Transporter T5 TDI 2006-2009

Jeżdżę zamiennie T4/2.5Tdi i T5/ 1.9Tdi. Trudne podsumowanie. Z jednej strony i niewątpliwie lepszy jest T5- wygodniejszy, mniejszy promień skrętu, większa ładowność, lepsza ogólna funkcjonalność. Z drugiej należy stwierdzić, ze T4 faktycznie był liderem średniej wielkości podstawczaków. To było dobre auto w swoim czasie, a konkurencja odstawała w znakomitej większości w dół. Niestety, ale o T5 nie da się tego powiedzieć. Moje poprzednie auta to nowa generacja Scuda/Jumpy- jeździła zarówno z silnikiem 1.6, jak i 2.0/120 i... są lepsze pod każdym względem od T5- funkcjonalność, silniki, osiągi, jakoś wykonania. Niestety, ale dziś z WV pozostał znaczek i cena. Jumpy 2.0 jest jak rakieta przy T5 1.9, przy tym cichszy, pali tyle samo dzięki 6-biegowej skrzyni, daje lepszą widoczność i wyczucie punktów skrajnych, wspomaganie lepsze, zawieszenie dużo pewniejsze, przestrzeń ładunkowa sensowniej rozwiązana, podłoga niżej, lusterka większe, wyposażenie lepsze... cena niższa. Auta sa firmowe- nie moja sprawa czym jeżdżę- ja jednak nie wydałabym pieniędzy na T5- to auto nie jest warte swoich pieniędzy. czytaj więcej

Volkswagen Transporter via LPG

Witam. Okolo 6miesiecy temu zainatlowalem w swoim samochodzie instalacje LPG. Samochod mial przejechane ponad 80tys. Wczesniej silnik funkcjonowal poprawnie. Samochod jest z 2003, silnik 2,5. Po zainstalowaniu gazu musialem bardzo "delikatnie" jedzic. Po dynamicznym zmianie biegow, kiedy wciakalem sprzeglo samochod gasl. Niestety sytuacja sie pogorszyla i odpalenie obecnie jesli jest wlaczona klimatyzacja jest nie mozliwa. Dopiero po przelaczeniu calkowicie na benzyne i podgazowaniu go,uda sie zapalic. Niestey bardzo czesto gasnie. Obecnie obroty po wlaczeniu samochodu sa znacznie ponizej 1000. Czy ktos mial podobne problemy po instalacji gazu??? Co moze dzialac nie tak?? Czy to wina instalacji gazowej, czy moze dzieje sie cos niedobrego z silniekiem???? czytaj więcej

T5 Transporter z 2004 r - montaż ogrzewania na tył oraz radia z nowego modelu

Witam Mam VW T5 z 2004 roku z silnikiem 130 KM , do pełni szczęścia potrzebuję info o dwóch tematach : 1. Możliwości zamontowania kanałów grzewczych na tył auta (niestety w oryginale nie jest ogrzewany) - proszę o info czy w ogóle a jak tak to co należy dokupić i gdzie to trzeba zamontować (zakładam że główny kanał powinien iść od silnika do kratki w progu pomiędzy rzędem siedzeń z przodu i tzw tyłem ) 2. Możliwości zmiany radia - obecnie na dzień dzisiejszy mam proste oryginalne radio VW bez CD za to także obok zamontowany tachograf, chciałbym zdemontować calość i zamontować cały panel z CD - najlepiej od nowego modelu (pytanie czy są kompatybilne?) a także jeśli będzie działać z firmową nawigacją (pytanie tylko czy można wgrać polską wersję językową i czy będzie poprawnie działać - czytaj czy ktoś to już "przerabiał? ) czekam na info, z góry dziękuję i pozdrawiam wild czytaj więcej

Rafał o Volkswagen Transporter Caravelle T4 VR6 1996-2000

VW T4 Caravella VR6 2,8 l o mocy 140 KM to rozsądny wybór dla rodziny .Co prawda leciwe auto ale stan i wykonanie najwyższa półka . Za rozsądną cenę można kupić taki wóz w idealnym stanie , który oferuje nam bardzo komfortowe warunki podróżowania, klimatronic z nawiewami dla każdego pasażera , pełna elektrykę / szyby , lusterka reg+ grza. , grzane fotele / , wygodne fotele ,dużo miejsca na bagaże .Jednak najważniejsza sprawa to bezpieczeństwo i niska awaryjność. Ja korzystam ze skrzyni automatycznej i jestem bardzo zadowolony szczególnie w jeżdżie miejskiej. To już trzeci VW t4 w moim dorobku i kolejny benzynowy . Nie ma co się martwić o spalanie ponieważ czy spalimy 10l ON czy 19l LPG w mieście to żadna różnica. Wiem o czym piszę miałem Mercedesa E klasę 2,2CDI 143KM i on palił mi w korkach 9,5-11l ON po Warszawie a T4 2,8 VR6 pali mi 18,5l gazu z instalacja sekwencyjną / nie ma różnicy w mocy między gazem a benzyną/ . Koszty utrzymania VW t4 w porównaniu z Mercedesem w dieslu dużo mniejsze a przy zakupie benzyniaka mamy większą pewność o prawdziwym wskazaniu przebiegu niż przy dieslu. Serdecznie polecam zakup wersji caravella lub multivan ponieważ to komfort za rozsądną cenę czytaj więcej