Samochody > Volkswagen > Sharan
Volkswagen

Volkswagen Sharan - O modelu Volkswagen Sharan

Volkswagen
O modelu Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan to siedmioosobowy van, który w sprzedaży pojawił się w 1995 roku. W 2003 poddany został modernizacji stylistycznej. Volkswagen Sharan zbudowany został razem z dwoma innymi modelami - Fordem Galaxy oraz Seatem Alhambra. Pierwsza generacja Sharana dość długo przetrwała na rynku, bo aż do 2010 roku. Wówczas to na wystawie w Genewie Volkswagen zaprezentował drugą generację swojego minivana. Cały czas jednak główną zaletą Sharana ma być duża funkcjonalność połączona z wysokim komfortem jazdy.

Ocena użytkowników

Kup Volkswagen Sharan


 


 

Volkswagen Sharan - opinie kierowców


Volkswagen Sharan został oceniony 133 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.55 na 5 możliwych punktów. 92% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.55

Liczba ocen: 133

Czy warto kupić ten model: tak92%nie8%

 

Volkswagen Sharan - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 96%

 

Volkswagen Sharan - spalanie


Użytkownicy modelu Volkswagen Sharan testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
133
14
19
100
śr. spalanie w mieście (l/100km)
11.4
12.3
13.9
7.9
śr. spalanie w trasie (l/100km)
9.1
9.9
11.2
6.2

 

Volkswagen Sharan - awaryjność




64% Brak usterek


21% Nieznaczne usterki


15% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (49.20%), układ hamulcowy (26.40%), silnik, układ wydechowy (17.70%)

 

Informacje o samochodach Volkswagen Sharan

Odświeżony Volkswagen Sharan

Premiery 18-02-2015

Na zbliżającej się wystawie samochodowej w Genewie Volkswagen zaprezentuje odświeżoną wersję Sharana. Zmian stylistycznych jest jak na lekarstwo. Zmodernizowane zostały za to wszystkie jednostki napędowe, pojawią się też najnowocześniejsze technologie.

Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG: Sharak

Testy samochodów 14-01-2013

Przez bardzo długi czas Volkswagen po macoszemu traktował swojego flagowego vana. Dwa lata temu przypomniał jednak sobie o nim i wprowadził do sprzedaży trzecią generację popularnego wśród wielodzietnych rodzin Sharana. Auto bliskie perfekcji. Niestety też z jedną poważną wadą.

Czy warto kupić: Volkswagen Sharan I (1995-2010)

Testy samochodów 18-06-2012

Samochody rodzinne przeznaczone w dalekie podróże były domeną producentów amerykańskich, a potem francuskich. W połowie lat dziewięćdziesiątych pojawiła się propozycja od koncernu VAG, która już bardzo długo gości na rynku.

Euro NCAP: pierwszy crash-test chińczyka

Aktualności 24-11-2010

Niezależna instytucja, Euro NCAP, sprawdzająca poziom bezpieczeństwa nowych modeli na europejskim rynku właśnie poddała testom zderzeniowym pierwsze auto pochodzące z Chin. Sprawdź, jak próby zderzeniowe przeszedł Landwind CV9, a także dwanaście innych modeli, jakie wpadły w ręce specjalistów od rozbijania samochodów.

Złote Kierownice 2010 rozdane

Aktualności 10-11-2010

Tygodnik "Auto Bild" razem z "Bild am Sonntag" rozdał niedawno Złote Kierownice na rok 2010. To jedna z bardziej prestiżowych nagród w branży motoryzacyjnej przyznawanej w Niemczech, największym rynku europejskim.

Volkswagen Sharan bez tajemnic

Premiery 03-03-2010

Wśród sporej liczby premier na stoisku Volkswagena w Genewie jedną udało się Niemcom utrzymać niemal w całkowitej tajemnicy do samego końca. To nowy Volkswagen Sharan.

Nowa generacja Sharana

Aktualności 05-01-2007

Niemiecki Volkswagen już niebawem zamierza agresywnie uderzyć w segment rodzinnych vanów. Pomoże mu w tym kolejna odsłona modelu Sharan, tworzonego niegdyś na wspólnej platformie z Fordem Galaxy i Seatem Alhambrą.

Touareg i Sharan popularne w Niemczech

Aktualności 26-05-2004

Luksusowe auto terenowe Volkswagen Touareg oraz van VW Sharan cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony nabywców, głównie w Niemczech.

Touareg i Sharan popularne w Niemczech

Aktualności 26-05-2004

Luksusowe auto terenowe Volkswagen Touareg oraz van VW Sharan cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony nabywców, głównie w Niemczech.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Volkswagen Sharan

Sharan 1.9tdi 110 sport 1998

Witam, mam sharana od ponad roku, auto pod wzglemdem miejsca nie ma co mówić bije wszystko, 7 miejsc dla licznej rodziny, bieda jeśli chodzi o schowki itp, jakość wykonania raczej mizerna, hałas rozwala uszy, wystarczy zdjąć tapicerke i dosłownie nic nie ma na wygluszenie hałasu, mam tez a6 z 2000r bez porównania. W trasie sharanik na baku przejedzie 1000km, 130-140km/h, dodam ze jeżdżę zawodowo i wiem jak oszczędnie jechać, na a6 tem sam silnik przejade 1250km. Ogólnie auto udane, najważniejsze ze tanie w utrzymaniu. Tylko ta korozja, wszędzie pod spodem, co do awarii narazie zero problemów, co nie można powiedzieć o sharanie z silnikiem 115koni czytaj więcej

ROZRZAD

Witam. Posiadam sharana 2.0 benzyna z gazem z przebiegiem 225 tys km.Zastanawiam sie jak sprawdzic czy mial on kiedykolwiek robiony rozrzad a jesli nie to kiedy to powinno nastapic?Dodam ze zakupilem ten samochod z przebiegiem 168tys i nie sprawia mi klopotow,ale mysl ze mogloby mi sie cos przydazyc podczas trasy ,[raz w roku pokonuje nim trase 2200km bez zadnej przerwy] zwiewa mi sen z oczu. Z gory dziekuje CAVAIOLO czytaj więcej

Olek o Volkswagen Sharan 2000-2003

dlugo nagrzewajacy sie diesel zapewnia bardzo slabe nagrzewanie sie wnetrza w zimie na krotkich odcinkach - dojezdzam do pracy 10km i zawsze w aucie zimno - nie jest to wada ukladu ogrzewania bo byl caly sprawdzony - poprostu diesel dlugo sie nagrzewa przez co ciezko nagrzac takie duze wnetrze spalanie - za duze w porownaniu do osiagow - ten silnik jest za slaby do tego auta - sprawnie mozna jezdzic po miescie do 60km/h pozniej trzeba go pilowac na 3000RPM a spalanie wtedy ostro rosnie wewnatrz glosno -slabe wyciszenie wnetrza to tylko mity ze 1.9 pali malo - moze spalanie ma male ale w VW polo a nie w aucie co wazy prawie 2 tony!! nie dajcie sie nabrac na takie bajki ZALUJE ZE NIE KUPILEM 2.8 v6 204KM - JEZDZILEM TAKIM OSTATNIO - SPALANIE SREDNIE TO 13/15L LPG A W TRASIE OKOLO 11L/100km DAJE to NAM TANSZA JAZDE NIZ DIESLEM A JEST CZYM PRZYCISNAC A CHARAKTERYSTYKA SILNIKA I 6 BIEGOWY MANUAL POZWALA CALE MIASTO PRZEJECHAC NA 3 BIEGU czytaj więcej

DARO o Volkswagen Sharan 2000-2003

Witam ponownie, opiszę teraz drugiego SHARANA którego posiadam.Autko kupiłem rok temu w NIEMCZECH bezwypadkowe , z orginalnym przebiegiem 163tys.Zapłaciłem oczywiście więcej niż u nas na giełdzie ale wiem co mam.Posiadam najbogatszą wersją jaka wychodziła w tym roku na wyposażeniu ma wszystko co powinno być nawet WEBASTO AUTOMATYCZNE,ESP i EBD działają super.Skrzynia 6 biegowa działa b.dobrze ale trzeba się przyzwyczaić do jej innego przyłożenia niż w starszym modelu.Auto pali więcej niż stary 110KM, o około 1,5 litr więcej ale moc 131KM robi swoje.Oba SHARANY są super !! Moja żonka /jeździ oboma / powiedziała że nie chce innego auta gdyż wszystko sie do nie zmieści / wózek , wszystkie bambetle, a czasami może posłużyć jako mała ciężarówka / i czuje się w nim bezpiecznie.POLECAM OBA TE SHARANY , NOWY CZY STARY Są SUPER !!!! czytaj więcej

radio beta

Witam, mam problem ze swoim radiem Beta w vw sharan. Często bywa tak, że jak włączam radio (bez znaczenia czy włączony silnik czy nie) na wyświetlaczu wszystko działa, ale nie ma głosu. Przełączanie na inne kanały i wciskanie innych przycisków nic nie daje. Zaobserwowałam jedną rzecz, że jak nad nr stacji np. Fm1 widnieje skrót TP wtedy głośniki działają. A gdy ten znaczek się nie świeci, głośniki nie działają. Wiem do czego służy funkcja TP, ale w instrukcji nic konkretnego się nie dowiedziałam. Jeżeli ktoś wie o co "kaman" to proszę o pomoc. Pozdrawiam czytaj więcej

thomas o Volkswagen Sharan 2000-2003

o aucie nie bede sie rozpisywal bo we wszystkich wersjach silnikowych jest tak samo z 2 wyjatkami diesle sa znacznie glosniejsze w srodku i wolniej nagrzewa sie wnetrze w zimie a silniki 2.0 czy 1.8T sa nieproporcjonajnie paliwozerne do osiagow ktore zapewniaja - pala raptem 10-20% mniej niz 2.8 a o dynamicznej jezdzie w przypadku 2.0 mozna zapomniec 1.9 diesel niedobor koni nadrabia momentem obrotowym ale mneij jak 120 koni w serii to malo moj sharan na juz przejechane ponad cwierc miliona km... z czego 150 000 na gazie i nic silnik ten nie na darmo jest nazywany flagowym ten silnik to poezja nie tylko dla uszu nigdy go nie oszczedzalem i do dnia dzisiejszego - a ma go juz 7 lat i wystapila mi jedna usterka - no moze to nie usterka - padla jedna cewka zaplonowa ale w tym silniku jest osobna na kazdy cylinder wies spokojnie dojechalem do domu na 5 wiadrach pracujacych... wg mnie to jedyny sluszny silnik do auta o tej masie - spalanie kilkunastu litrow gazu przy dynamicznej jezdzie jest rownowarte spalaniu diesla ale pod jednym warunkiem - ze dieslem bedziemy jezdzic wolno i malo dynamicznie bo jak bedziemy chcieli troszke poszalec to spali ponad 11 l ON srednio... ludzie nie wierzcie w te bajki ze diesel w sharanie pali 6 litrow!!! i za zadne skarby go nie sprzedam - bede jezdzil nim do konca jego lub moich dni... czytaj więcej