Samochody > Volkswagen > Passat
Volkswagen

Volkswagen Passat - O modelu Volkswagen Passat

Volkswagen
O modelu Volkswagen Passat

Volkswagen Passat CC to czterodrzwiowe coupe, które zadebiutowało na rynku w 2008 roku. W porównaniu do wersji "normalnej" Passata, Volswagen Passat CC ma nieco niższe i dłuższe nadwozie, przez co jego sylwetka sprawia bardziej dynamiczne wrażenie.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Volkswagen Passat


 


 

Volkswagen Passat - opinie kierowców


Volkswagen Passat został oceniony 556 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.53 na 5 możliwych punktów. 89% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.53

Liczba ocen: 556

Czy warto kupić ten model: tak89%nie11%

 

Volkswagen Passat - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 85%

 

Volkswagen Passat - spalanie


Użytkownicy modelu Volkswagen Passat testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
556
143
47
366
śr. spalanie w mieście (l/100km)
9.8
10.2
11.5
7.6
śr. spalanie w trasie (l/100km)
7.9
7.8
9.7
6.1

 

Volkswagen Passat - awaryjność




66% Brak usterek


21% Nieznaczne usterki


13% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (28.20%), układ hamulcowy (27.70%), silnik, układ wydechowy (17.00%)

 

Informacje o samochodach Volkswagen Passat

Volkswagen C Coupe GTE - między Passatem a Phaetonem

Aktualności 20-04-2015

Na salonie samochodowym w Szanghaju Volkswagen przedstawił kolejną propozycję dużej limuzyny. Czy szykuje się wewnątrzfirmowa rywalizacja z Audi A6?

Poznajcie finalistów World Car Of The Year

Aktualności 04-03-2015

Spośród wstępnej grupy 36 aut, jurorzy plebiscytu World Car Of The Year wybrali po trzy samochody w każdej z pięciu kategorii. Oto finaliści WCOTY.

Volkswagen Sport Coupe Concept GTE - więcej niż Passat

Aktualności 03-03-2015

Volkswagen Passata znamy już od ponad 40 lat. Od 2008 roku dostępny jest on także w bardziej eleganckiej i dynamicznej wersji CC, która niebawem doczeka się następcy. Właśnie poznaliśmy jego zapowiedź.

Car of the Year 2015: Volkswagen Passat triumfuje

Aktualności 02-03-2015

Był jednym z głównych faworytów i nie zawiódł. Volkswagen Passat ósmej generacji zdobył jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w motoryzacji na Starym Kontynencie - tytuł Car of the Year.

Volkswagen Passat Alltrack od września w sprzedaży

Premiery 19-02-2015

Producent z Wolfsburga opublikował właśnie zdjęcia i informacje na temat najbardziej uniwersalnej wersji Passata. Zobaczcie nowego Alltracka.

Znamy ćwierćfinalistów World Car Of The Year

Aktualności 10-02-2015

170 kandydujących aut, 75 jurorów i 5 kategorii - znamy już ćwierćfinalistów plebiscytu World Car of The Year, którego ostateczne rozstrzygnięcie już na początku kwietnia.

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI: Nowy, lepszy... bezkonkurencyjny?

Testy samochodów 02-01-2015

Volkswagen przygotował pod koniec minionego roku nowego Passata. My, jako jedni z pierwszych w Polsce przetestowaliśmy Passata B8 z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM, w najbogatszej wersji Highline. Nowy Volkswagen Passat to duży skok technologiczny i przede wszystkim auto, które jest dowodem na to, jak wiele jeszcze musi uczyć się konkurencja.

Hybrydowy Passat w niemieckiej policji

Aktualności 30-12-2014

Niemiecka policja otrzymała właśnie do dyspozycji nowego Passata w wersji GTE. Auto będzie używane tam, gdzie zakazane są tradycyjne auta.

Ścisła czołówka najlepszych aut świata

Aktualności 15-12-2014

Spośród 31 kandydatów, jury corocznego konkursu Car of the Year musiało wybrać jedynie 7 samochodów do ścisłego finału. Dzisiaj poznaliśmy listę nominowanych.

Volkswagen chce mniejszego Phateona

Aktualności 10-12-2014

Volkswagen nie do końca wstrzelił się w rynek z Phaetonem. Model mimo liftingu nie sprzedaje się tak, jak oczekiwała by marka z Wolfsburga. O tym aucie niedługo wszyscy mogą zapomnieć, gdyż Niemcy szykują mniejszą brata Phaetona, który uderzy w BMW Serii 5, czy Mercedesa C Klasę.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Volkswagen Passat

Marek o Volkswagen Passat Variant 2000-2005

Ogólnie polecam z tym silnikiem. Jest niezawodny i pozwala robić duże przebiegi (w przeciwieństwie do 2.0 TDI). Mimo że trochę głośny, rekompensuje to bezawaryjnością (nie ma takich problemów jak np. wtryski poprzedniej generacji TDCi z Mondeo). 130KM silnik jest wystarczający do dynamicznej jazdy. Bagażnik ma co prawda tylko 500 l (jak na kombi tej klasy to wg mnie nie dużo) ale ma za to regularne kształty, prawie pionową klapę, sporą ładowność i fotele składane na płasko (niestety - dopiero po wyjęciu zagłówków i położeniu siedziska). Problemem dla mnie są miękkie fotele i ich krótkie siedziska - mój kręgosłup tego nie wytrzymuje po przejechaniu kilkuset kilometrów. Samochód jest dosyć solidnie wykonany - rozbierałem to i owo żeby np. wymienić przekaźnik i widać że montaż jest pierwsza klasa. Do zalet zaliczyć też można ESP montowane seryjnie, chyba od 2001 roku oraz opony w rozmiarze tylko 195/65/15(może nie porywają wyglądem ale moim zdaniem na polskie drogi to optimum, poza tym są tanie w zakupie). Ogólnie bardzo polecam, ale kupując trzeba dobrze prześwietlić auto, nawet jeśli ma \"oryginalną\" książkę serwisową bo te auta lubią mieć duże przebiegi i cofane liczniki. czytaj więcej

mg8732@esculap.pl o Volkswagen Passat 2005-2010

Przede wszystkim silnik 1,8 TSI to rzeczywiście majstersztyk. Zarówno przy spokojnej, bulwarowej jeździe jak i podczas wyprzedzania na polskich drogach spisuje sie doskonale, przy tym bardzo cichy. I to spalanie, na taką moc i masę pojazdu naprawdę bardzo niskie. Super zwrotny może nie jest, ale jest to pojazd do jazdy szosowej, więc nie ma sie czego czepiać, elektryczne wspomaganie po przyzwyczajeniu bardzo dobre. Nie do przyjęcia w tej klasie są czujniki parkowania, księgowi poskąpili kilka euro na kostkę pokazującą na głównym wyświetlaczu odległość w metrach, żenada. Genialne reflektory biksenonowe, naprawdę warto dopłacić. Nie wiem po co wciskają rolety, z których nie korzystam. Nawigacja bardzo wygodna, ale system multimedialny dziwnie się zachowuje, czasem radio samo zmienia stacje, kiedyś pojawiło się (w garażu, silnik wylączony, kluczyk wyjęty) buczenie w głośnikach, serwis telefoniczny nie wiedział, co z tym zrobić, na szczęśćie samo przestało. Serwis Volkswagena zrestartował system. Zdarza sie, że układ multimedialny nagle sam sie wylącza, wydaje sie jeszcze niedopracowany. Gdyby nie awaryjność systemu multimedialnego byłby najlepszy w tej klasie na polskim rynku. Jedynie Mondeo jest większe, ale nieporęczne na polskich drogach. Reszta konkurencji jest przynajmniej z tyłu ciaśniejsza. Skoda Superb brzydka, Audi A4 drogie, a jeździ tak samo. czytaj więcej

Ubytek oleju silnikowego w Passacie B6 1.8 TSI

Witam Użytkuję CC 2,0 TSI, w tej chwili ma przebieg 35 tys. km. Salonowo był zalany castrolem SLX LL 5W40, który wymieniłem po 1000 km na taki sam olej do stanu 1/2 na bagnecie. Konieczność dolewki (kontrolka oleju) pojawiła się po 10.000 km, weszło 0,5l do stanu 1/2 na bagnecie, tak więc chyba raczej brał go bardzo mało, w stosunku do tego co tój silnik. A teraz ciekawostka. Nie jestem zwolennikiem przejeżdżania serwisowych 30.000 km na oleju, choćby nie wiem na jakim. Wymieniłem w ASO olej po 23.000 km, ale tym razem na MOBIL LL 5W40. Po 12.000 km przebiegu ledwo widać ubytek na bagnecie. Chyba to nie jest przypadek, kiedys użytkowałem równocześnie dwie hondy z takimi samymi silnikami (F20A4) i zamieniałem w nich oleje castrol magnatec/mobil, obydwa pósyntetyki 10W40. W obydwu silnikach po wlaniu castrola zachodziła konieczność uzupełniania oleju przed przeglądem, natomiast w przypadku mobila nie było takiej konieczności. To były silniki bez turbo, więc tym bardziej dziwiło mnie znikanie castrola. Wniosek jest taki, żebyś może sprawdził u siebie mobila bądż inny olej. Pozdro. czytaj więcej

Passat b6 2.0 tdi 140 problem z odpalaniem auta

Witam wszystkich. Mam problem z moim paskiem. Otoz miesiac temu samochod zgasl i nie zapalil, przyczyna byl wtrysk. Ze wzgledu na biezpieczenstwo u dobrego znajomego zregenerowalem wszystkie 4 i zapewnial mnie ze sie juz nie popsuja. Minal nie caly miesiac po czym znow mam problem z samochodem. Jadac na drugim biegu autem szarplo ze dwa trzy razy jakby chciao samo przyspieszyc po czym przy wjezdzie pod gorke zgaslo. Z cieckm trudem ale odpalilo po czym zapalila sie pomaranczowa kontrolka sprezynka i znowu zgaslo i juz nie odpalilo. Podpialem pod kompa i wykazal blad 17670 - wtryskiwacz 4 zakres regulacji przekroczona. Po czym zmierzylem miernikiem kazdy jeden wtryskiwacz i okablowanie przy nim i wszystko bylo w normie. Wiec to chyba nie wtryskiwacz. Sprawdzilem tez pompe paliwa w baku ale wszystko jest w porzadku. Samochod kreci ale nie odpala i juz nie zaswieca sie zadna kontrolka. Czy ktos mial podobny przypadek i wie coz tym zrobic ?? czytaj więcej

pawelll o Volkswagen Passat Variant 2005-2010

Hmmm dziwią mnie niektóre opinie - chyba nie wszyscy tutaj piszący mieli przyjemność jazdy tym samochodem. Po pierwsze - auto z zewnątrz może się niektórym podobać (choć według mnie to żadna rewelacja - jednak to rzecz gustu), natomiast w środku jest to prostu tania tandeta. Chciano zrobić wnętrze funkcjonalnym, a tymczasem gdyby nie duży ekran nawigacji to miałoby się wrażenie siedzenia w passacie...b3. Po drugie silnik - po przejechaniu 40000 pierwsza awaria, olej w chłodnicy. Zrobione na gwarancji, więc nie ma tematu, ale daje do myślenia. Po przejechaniu 95 000 - filtr cząsteczek stałych - na szczęście dało się go oczyścić i skończyło się na kwocie 700 - bo inaczej byłoby dużo drożej. Po przejechaniu 110000 nagle komunikat "motorstorung" i autko na lawete. Diagnoza - pompowtrysk do wymiany, koszt 6000 zł. Krótko potem - chłodnica (wmawiano mi że to ja zrobiłem w niej dziurę i dlatego cieknie) - koszt 4000 zł. W międzyczasie jakieś łożyska, gumy na wahaczach itp. - 3000 zł. Podsumowując - auto dobre do 100000, powyżej każdemu radzę wymienić. Wcześniej miałem passata b5 fl - zrobił 240000 bez awarii silnika. Cóż - niestety chyba idzie taki ogólnoświatowy trend, aby oszczędzać kosztem jakości. Szkoda... czytaj więcej

Czy warto kupić: Volkswagen Passat B6 (2005-2010)

mam passata B6 z 2006 roku wersja z automatyczną skrzynią biegów silnik 2,0, co ważne bez katalizatora przebiegiem na dzień dzisiejszy 200 tys i powiem wam że mam mieszane uczucia z przewagą na te dobre. Naprawy grube takie jak wymiana pompo-wtrysków(180 tys) - akcja serwisowa, nic mnie nie kosztowała . Wymiana sprężarki klimy( 165 tyś)- 1200 zł wymiana koła dwu masowego (170tyś) 1600 zł + 300 robocizna wymiana walniętego pod sklepem lusterka elektrycznego - kolor 1600 zł (serwis DROGO) no i ostatnia sprawa serwisowa darmowa wymiana oleju w automatach. ktoś powie facet zwariował tyle kasy!!! ale ja mówię niedrogo.Jeden kolega w tym samym czasie co ja sprowadził sobie Toyotę Avensis silnik diesel automat ten sam rocznik drugi Mercedesa E klasę podobnie diesel i automat i co ....lepiej nie mówić wszystkie podobne naprawy 2x więcej za części nie wspominając o robociźnie . Trzeba się liczyć z tym że teraz nie ma aut bezawaryjnych oczywiście trzeba mieć też szczęście przy kupowaniu aut używanych lub tak jak ja miec kogoś na zachodzie kto ci poszuka z ogłoszeń lokalnych lub sąsiadów auto nie bite i w miarę nie wyeksploatowane. czytaj więcej