Samochody > Volkswagen > Caddy > Forum

Co kierowcy myślą o swoich samochodach Volkswagen Caddy

Łączna ocena

4.12

Volkswagen Caddy – oceny kierowców

Samochody Volkswagen Caddy zostały ocenione przez użytkowników mojeauto.pl 42 razy. Łączna ocena to 4.12 na 5. To dobry wynik. Co oceniają kierowcy użytkujący te samochody na co dzień? Prowadzenie – tu ocena wynosi 4.31, silnik – 4.36, komfort jazdy – 3.93 i jakość i awaryjność – 3.90.

Użytkownicy samochodów Volkswagen Caddy

problem z skrzynią DSG

Paranoja... Powalczyć o wymianę podzespołu z tyt. rękojmi. Cały ten sterownik to faktyczny koszt 3 tys zł, serwis natomiast zastosował wyjątkowo tani myk aby się wybielić i pokazać jaki to dobry VW. Napisz pismo w tej sprawie do generalnego importera (ale na razie prośba - nie groźba) a drugie do Rzecznika Praw Konsumenta a trzecie do UOKiK... Od nich zawsze ktoś coś mądrego odpisze jakie kroki w związku z tym podjąć, na jakie przepisy, zapisy się powołać itp... A jak to nie pomoże to nie wiem... Turbo-kamera pozostaje... Natomiast profilaktycznie proponuję zacząć się rozglądać po serwisach i warsztatach specjalizujących się w DSG ile oni za taką imprezę krzykną... Bo być może będzie to koszt 1500-2000zł (zamiast rocznej lub 2 letniej batalii z ASO lub importerem). Ważna jest natomiast jedna rzecz: twoje szanse na bezpłatną wymianę uszkodzonego elementu rosną w przyp. posiadania pełnej historii serwisowej pojazdu: innymi słowy od wyprowadzenia z salonu nikt inny poza mechanikami ASO nie "dotykał" pojazdu. Jeżeli w/w warunek nie został spełniony, wierz mi, w pierwszym piśmie oddalą twoje roszczenia motywując je brakiem należytej obsługi tego elementu jaką miałbyś w ASO. Ale jak wspominałem - najpierw pismo do ASO i generalnego importera z grzeczną prośbą o zajęcie się tym problemem. Wiesz, łzawe teksty w stylu zaufanie do marki, prestiż, cała rodzina od pokoleń tylko VW a tu taka nieprzyjemna sprawa... Może w dobie kryzysu kogoś tam jednak ruszy i zaproponują jesz... czytaj więcej

Kontrolka silnika

Witam serdecznie,mamy wraz z bratem maly problem.posiadamy Vw Caddy 1.9 TDi 105 KM z 2008.samochod zakupiny byl w salonie i puki co wystarczaly wymiany serwisowe,typu plyny klocki i w zasadzie nic sie nie dzialo.Niedawno zaczelo wydawac dziwny stukot kiedy auto stalo bez sprzegla.Kiedy sprzeglo bylo wcisniete dziwiek ginol.Auto znajduje sie po za granicami Pl wiec postanowilismy z tym zaczekac do wiazyty w ojczyznie.puki co zasiegnelismy informacji u zaufanego mechanika i on stwierdzil ze to kolo dwufazowe.ale powiedzial,ze jeszcze chwile mozna pojezdzic i naprawic w pl.Niestety po 2 tygodniach dzwiek nie ginie nawet po wcisnieciu sprzegla,a co najgorsze zapalila sie kontrolka silnika.Czy ta kontrolka moze miec cos wspolnego z wyzej opisanym sprzeglem,czy to raczej sygnal do czego innego,np.rozrzadu.i o to rowniez chcialem zapytac.Co ile wymieniamy rozrzad w takim modelu?j czytaj więcej

problem z skrzynią DSG

Witam wszystkich! w roku 2009 zakupiłem nowego VW Caddy z silnikiem 1,9 TDI LIFE STYLE z skrzynią 6-biegową DSG .Auto pieknie sie prowadzi ma dośc duże wnętrze i sporą ładowność .Problem pojawił się dopiero po przejechaniu 50 tyś gdy podczas ruszania i zmiany biegów w( DSG automat) auto zaczęło szarpać.Udałem się więc do serwisu VW gdzie stwierdzono do wymiany jest sterownik skrzyni biegów podający olej.Najgorsze jest to że 1,5miesiąca temu skończyła sie gwarancja i serwis wycenił koszt naprawy na ok.10 tyś .Samochód ma przejechane 50 tys zapłaciłem sporo kasy a tu taka niespodzianka jak na taką znaną markę jak VW.Serwis zaproponował mi ze pokryje koszty czesci w 70% a ja mam zapłacic 30% z własnej kieszeni .Nie po to kupowałem nowe auto jak VW CADDY zebym po 2 latach i przejechaniu 50 tyś płacił za naprawę skrzyni DSG .Proszę o porade pozdrawiam czytaj więcej

caddy II generacji 2 rodzaje silnika 1.9tdi???

I dokładnie tak jest. Są dwa typy silników TDI montowanych w Caddy. Pierwszy to silnik o oznaczeniu kodowym AHU (90KM i 202Nm momentu), montowany od początku produkcji modelu gdzieś do ok 2000 roku. Po nim montowany był już tylko silnik o oznaczeniu ALH (90KM i 220Nm momentu). Różnica w momencie obrotowym drugiego wynika z faktu iz w tym silniku zastosowano turbinę z VNT (ze zmienna geometrią łopatek) natomiast silnik AHU miał klasyczną "stałą" turbinę... AHU będą miały znacznie większe przebiegi ale i same silniki są dużo trwalsze, praktycznie bezawaryjne oraz dużo tańsze w obsługach serwisowych. ALH ma inne, droższe filtry, no i awaryjniejszą turbinę... Ale - te 350-400 tys km wytrzyma spokojnie (turbina oczywiście bo sam silnik to 2 a może i 3x tyle...) czytaj więcej

pytanko

Witaj Mam też Caddy na pompowtryskiwaczach co prawda młodszy bo 2009 i ma już ponad 50 tys. i jak na razie nic się nie dzieje choć też słyszałem że bywają z nimi problemy. Moim zdaniem to elektronika bo nie możliwe żeby wszystkie na raz się zepsuły. Popytaj jakie były by koszty naprawy dodaj cenę zakupu i zobaczysz czy to się opłaca. A swoją drogą to do dzisiejszej techniki trzeba mieć trochę szczęścia. Bo jedni narzekają na dany model a drudzy sobie chwalą. Solidnych rzeczy na długie lata już dawno się nie produkuje i chyba już nie będzie bo kto będzie kupował nowe jak stare się nie zepsuje. Życzę powodzenia czytaj więcej

NISKA TEMPERATURA

Używam Caddy z silnikiem 2.0 TDI już trzeci rok i też można powiedzieć że mam problemy z rozgrzewaniem się silnika. Moim zdaniem trwa to dłużej niż w innych markach. Próbowałem zasięgnąć języka u innych użytkowników VW i okazało się że inni mają podobne odczucia mimo że mieli różne silniki. Wygląda na to że VW tak konstruuje swoje silniki bo zjawisko to występuję w rożnych silnikach i z różnego okresu VW. Zimą radzę sobie na krótkich dystansach zasłaniając przód samochodu. Jest to stara metoda rodem jeszcze z komuny. Po za tym jest tak jak opisał to mój poprzednik. Pozdrawiam wszystkich użytkowników VW czytaj więcej

pytanko

Nie, modele od 2004 roku to już tylko i wyłącznie pompowtryski czyli PD. Modele do 2004 roku czyli modelowy Caddy II miały silniki na klasycznych pompach wtryskowych czyli VP. To są zupełnie inne silniki. Jednakże nie podejrzewam że tam aż taka katastrofa się wydarzyła ze zmuszony będziesz do przekładki całego silnika bo układ korbowo-tłokowy oraz blok w silnikach PD jest bliźniaczy niemalże ze starymi VP a co za tym idzie baaardzo trwały. Siada zazwyczaj osprzęt (pompowtryski, sterowanie itp) zatem jest to do odratowania. Jak cena dobra - można zaryzykować. czytaj więcej

NISKA TEMPERATURA

miałem podobny problem ze swoim autem ( caddy 1.6 tdi ) w ASO, byłem zbywany tekstami typu : " wysoka sprawnośc silnika - zimno w kabinie " " pracownik jeżdzi golfem z tym silnikiem i tez nie dogrzewa - te typy tak mają " podłaczyłem komputer żeby sprawdzić co faktycznie się dzieje i kiedy miałem pewność że to termostat przycisnąłem serwis i wymienili na gwarancji .. auto nie grzeje się w jakimś oszałamiającym czasie ale dogrzewa do 97*C a z ogrzewania podczas jazdy mozna korzystać bez ograniczeń ( na postoju moze schładzać silnik ) czytaj więcej

lekkie drżenie sprzęgła.

tak jak w temacie, gdy lekko oprze się nogę o pedał sprzęgła czy delikatnie wciśnie(1-2 cm) wyczuwalnie jest delikatne drganie. jak wcisnę do końca jest ok. zmiana biegów płynna i wszystko działa poprawnie. nie wiem co o tym myśleć bo czytałem na rożnych forach ze może to być -łożysko oporowe,kolo dwu-masowe a inni piszą ze to normalne w VW. mam samochód od 3 miesięcy i jest tak od początku. przebieg 78 000 tys. 1.9 tdi 2007 r.nie chce nie potrzebnie nabija kosztów. dziękuje za każdą odpowiedz. czytaj więcej

lekkie drżenie sprzęgła.

tak jak w temacie, gdy lekko oprze się nogę o pedał sprzęgła czy delikatnie wciśnie(1-2 cm) wyczuwalnie jest delikatne drganie. jak wcisnę do końca jest ok. zmiana biegów płynna i wszystko działa poprawnie. nie wiem co o tym myśleć bo czytałem na rożnych forach ze może to być -łożysko oporowe,kolo dwu-masowe a inni piszą ze to normalne w VW. mam samochód od 3 miesięcy i jest tak od początku. przebieg 78 000 tys. 1.9 tdi 2007 r.nie chce nie potrzebnie nabija kosztów. dziękuje za każdą odpowiedz. czytaj więcej