Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
Samochody > Volkswagen

Volkswagen - O marce Volkswagen

Volkswagen
O marce Volkswagen

Nazwa Volkswagen w wolnym tłumaczeniu z języka niemieckiego oznacza "samochód dla ludu". Zanim jednak auta tej marki tak się nazywały i powstał pierwszy zalążek, z którego wyrosła całkiem niezła część drzewa genealogicznego niemieckiej motoryzacji, trzeba przenieść się w lata trzydzieste dwudziestego wieku.

Najlepiej oceniany

Volkswagen New Beetle

Volkswagen New Beetle

 

4.72

100% Kierowców uważa że warto kupić ten samochód

Najbardziej bezpieczny

Najmniejsze spalanie

Volkswagen up!

Volkswagen up!

Spalnie w mieście:
5.9l/100 km

Spalnie w trasie:
4.6l/100 km

Najmniej usterek

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

 

95% nie miało żadnych usterek

Kup samochód marki Volkswagen


 


 


 

Informacje o samochodach marki Volkswagen

VW Passat GTE - znamy polskie ceny

Aktualności 18-05-2016

U niektórych dealerów Volkswagena można już zamawiać hybrydowego Passata GTE. Do wyboru jest sedan lub kombi. Nie ważne, na który wariant się zdecydujesz, tanio niestety nie będzie.

VW Touran - z nowymi silnikami 1.8 TSI i 2.0 TDI

Aktualności 13-05-2016

Do oferty rodzinnego samochodu Volkswagena dołączają dwie nowe jednostki napędowe. Benzynowe 1.8 TSI oraz turbodiesel 2.0 TDI. Ile będą kosztować?

VW Amarok - nowy silnik V6 TDI

Premiery 04-05-2016

Volkswagen określa Amaroka jako pickupa segmentu premium, a więc i pod maską musi pracować coś z wyższej półki. Do użytkowego VW trafia nowa jednostka napędowa 3.0 TDI V6.

Volkswagen przedstawia 1.5 TSI evo

Technika 29-04-2016

Podczas konferencji prasowej na Vienna Motor Symposium Volkswagen zaprezentował światu swój najnowszy silnik oznaczony jako EA211 TSI evo. Jest to nowa jednostka o pojemności 1,5 litra, która będzie mocniejsza i jeszcze bardziej oszczędna niż poprzednicy.

Volkswagen Golf R400 - a jednak odłożony na półkę

Aktualności 27-04-2016

Serwis Automotive News powołując się na swoje źródła w koncernie Volkswagena donosi, że koncepcyjny Golf R400 na razie nie trafi do produkcji. Powód? Jedno słowo  - dieselgate.

VW T-Prime Concept GTE - tuż przed Touaregiem

Premiery 26-04-2016

T-Prime Copncept GTE, czyli najnowszy model studyjny z Wolfsburga zadebiutował na targach w Pekinie. To przedsmak dużego SUV-a, szykowanego przez Volkswagena. Zobacz, jak będzie wyglądał nowy Volkswagen Touareg.

VW Amarok - zapowiedź zmian w pickupie z Wolfsburga

Premiery 22-04-2016

W oficjalnej prasowej zapowiedzi możemy przeczytać, że Volkswagen Amorok po faceliftingu ma na rynku reprezentować pickupy klasy premium. Volkswagen definiuje nowy segment, w którym pierwsze skrzypce grać będzie nowy Amarok. Zobacz pierwsze szkice Volkswagena Amaroka po faceliftingu.

VW Polo R WRC Street - mocniejszy niż Golf R 400

Premiery 19-04-2016

Firma Wimmer Rennsporttechnik wzięła na warsztat limitowaną wersję Volkswagena Polo R WRC Street. Efekt prac jest taki, że auto wyróżnia kontrowersyjne oklejenie nadwozia i podniesiona moc. Zobacz, ile koni udało się wyciągnąć z "miejskiej rajdówki".

VW szykuje ciekawy koncept

Aktualności 18-04-2016

W internecie pojawiły się pierwsze nowego Volkswagena. Samochód swoją premierę będzie miał za kilka dni na targach w Pekinie. Podobno w Chinach mamy zobaczyć model bardzo bliski produkcji seryjnej.

Volkswagen Golf R 400 - premiera już za moment

Aktualności 11-04-2016

Prawdopodobnie w maju lub w czerwcu Volkswagen zaprezentuje produkcyjną wersję studyjnego Golfa R 400. Samochód obejmą zmiany, które pojawią się w ramach liftingu całej gamy Golfa.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Volkswagen

Golf 3 naprawa

WitamnMam nadzieję, że temat umiesciłem w odpowiednim dziale.nZakupiłem pare miesięcy temu samochód golf 3 rok produkcji 1992 silnik 1.8 benzyna.nZajechałem do stacji kontroli pojazdów, bo coś mi szarpało na biegu 1 i 2.nMechanik przy okazji sprawdzl samochód i ustalił, że do wymiany jest:nPoduszka silnika prawa tył i przód, wachacz przód przód, plecionka wydechu, strumienica, tuleje belki tył, szczęki, podstawa przepustnicy.Koszt czesci oraz robocizny wyliczyli mi na okolo 1100zł.nWiadomo samochód jest dosc stary i chciałbym pojeździć nim jeszcze okolo 1 rok, potem coś lepszego kupie i zastanawiam się czy warto tyle w niego włożyć? Dodatkowo ostatnio silnik pracuje nierówno(daje wysokie obroty, po chwili zmniejsza)nie wiem jaka jest tego przyczyna(na kontroli widzieli to i powiedzieli ze moze to z powodu uszkodzonych poduszek silnika i podstawy przepustnicy ale nie sa pewni, czy po wymianie bedzie okej z obrotami) co nie pomaga mi w podjęciu decyzji. Może mógłbym liczyć na jakąś rade?. Może z wymienionych cześci cos nie musi być wymienione(chodzi o to zeby samochód jeździł w miare bezpiecznie).nZ góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam :) czytaj więcej

VW Golf IV - magiczny przełącznik

Witam, jestem nowy i szukam pomocy. Opiszę sytuację poniżej.nnKupiłem auto w październiku (Golf IV TDI 110 KM) i ma ono magiczny przełącznik wiodący od akumulatora do pompy wspomagania (chyba) . Problem polega na tym, że na 1 opcji przełącznika auto odpala normalnie, ale często nie załącza się turbina, w dodatku jak zostawie na tej pierwszej opcji auto, to rozładowuje mi akumulator. nn2 tryb tego przełącznika wygląda tak, że auto ma moc wszystko gra, ale czasem nie mogę go odpalić, rozrusznik kręci, ale nie może załapać. Dlatego zawsze zostawiam na noc auto na tej drugiej opcji, rano próbuje go odpalić, czasem załapie, czasem nie, jeśli nie, to przełączam na 1 opcję i auto odpala, następnie idę przełączyć na 2 opcję żeby auto miało moc, wtedy silnik czasem gaśnie, czasem wszystko jest normalnie.nnPoniżej foto, jak to wygląda:nzdjęcie czytaj więcej

yemet o Volkswagen Phaeton 2003-

Samochód jest niesamowity. Jest bardzo komfortowy i pewnie sie prowadzi. Zdecydowalem sie na lekkie podkrecenie silnika, przez chip tuning w profesjonalnej firmie, samochod zyskal 67KM i prawie 170Nm momentu obrotowego. Osiągi wzrosły delikatnie, choc mimo wszystko odczuwalnie... Spalanie również delikatnie sie podniosło, ale są to tak niewielkie ilości, że praktycznie niezauważalne. Solar-dach, świetna funkcja szczególnie na krótkich odcinkach - doładowuje akumulator, mozna korzystac z calej elektorniki na postoju bez obaw przez długi czas. Oczywiscie webasto - nie wiem czy jest w kazdym phaetonie, moj posiada, rzadkosc w A8 - bo za sowita doplata w nowych modelach, wiec malo kto sie decydowal. Naped 4x4. Niepozorny wyglad, nie rzuca sie w oczy. Wiekszosc ludzi mysli, ze to jakis przerosniety passat, badz w ogole nie zwraca uwagi. Tylko nieliczni, rzeczywiscie zdaja sobie sprawe co to jest. Mysle, ze kazdy kto sie przejechal tym samochodem od razu go kupi, bo jest naprawde genialny, bardzo bogate wyposazenie, praktycznie w kazdym modelu... zalet moznaby wymieniac i wymieniac... do tej pory bezawaryjny (po roku), polecam przeglady w aso... Samochód przy 120-180km/h pali okolo 10-12l/100km przy 250km/h - wskazania komputera po ustabilizowaniu tej prędkości na równej drodze (oczywiście w niemczech) 15.7l/100km. Wedlugo moich pomiarow, czyli bak do pelna przejechane 100 km i dolewamy wyszlo, ze przy 120-160km/h na trasie samochod spala mniej więcej 10l przy jezdzie na tempom... czytaj więcej

Czarek o Volkswagen Phaeton 2003-

kupilem Phaetona 5.0 TDI jakies pol roku temu, wczesniej przez rok jezdzil nim dobry znajomy. Pierwsze wrazenie: autko jest na prawde swietne, bezpieczne, jak na razie bezawaryjne. Wiem, ze ma przejechane okolo 250tys (na liczniku 150tys), sprawdzilem je bardzo dokladnie w VW i kompletnie nic mu nie dolega. Co do prowadzenia sie auta i komfortu jazdy, wczesniej mialem Audi A6 3.0 TDI Quattro z 2005r (nowy model) w full opcji wiec mam niezle porownanie komfortu. Generalnie Audi A6 i Phaeton do dwie rozne klasy auta - oczywiscie z korzyscia dla Phaetona. Jest nieporownywalnie wygodniejszy, cichszy, znacznie lepiej dopracowany, w ogole inny odbior samochodu przez kierowce (a ja robie 80-100tys km rocznie wiec sporo). Dwie uwagi: audi mialo moim zdaniem wygodniejszy system radia/nawigacji no i mimo wszystko uwazam, ze lepiej prowadzilo sie w zakretach (to jest chyba jak dotad jedyny zauwazalny przeze mnie maly minus Phaetona). Przy wiekszych predkosciach w zakretach czuc, ze to jest masywny pojazd i ma sie wrazenie, ze wyrzuca go z zakretu. Ja jezdze autem od zimy wiec nigdy nie sprawdzalem jak to sie ma do faktycznej przyczepnosci auta (jezdzilem raczej ostroznie w sniegu na autostradach) ale musze powiedziec, ze nawet przy duzych predkosciach w sniegu 4x4 robi swoje i auto praktycznie w ogole sie nie slizga wiec byc moze to wrazenie w zakretach nie jest powiazane z ewentualnym wyrzuceniem z zakretu. No i oczywiscie jeszcze jedna uwaga, pneumatyczne zawieszenie to prawdziwy l... czytaj więcej

Kamilkov o Volkswagen Touareg 2003-2007

Touareg to świetne auto nadajace się do powolnego krążenia po mieście, pędzenia po autostradzie, oraz brodzenia w delikatnym terenie pneumatyczne zawieszenie poprawnie radzi sobie z gorszymi nawierzchniami przez co jazda jest w zadowalajacym stopniu komfortowa, dodajac do tego moc jaką dysponuje wersja v10 wydawać by się mogło że nic więcej do szczęścia nie potrzeba. Niestety mina rzednie gdy uświadomimy sobie że z pracownikami na naszej zaprzyjaźnionej stacji paliw widujemy się częściej niż ze swoją kochanką, niestety coś za coś takie stado trzeba czymś napoić ale jeśli Twój Touareg nie sprawia Ci dodatkowych kłopotów typu fochy elektroniki tudzież kończący sie sterownik skrzyni biegów będziesz w stanie wybaczyć jego apetyt na paliwo uśmiechając się za każdym razem gdy depniesz gaz "do dechy" :) a teraz kilka rad dla przyszłych nabywców wersji v10 po pierwsze te silniki są praktycznie niezniszczalne o ile na czas były wykonywane czynności eksploatacyjne mam tu na myśli wymiany oleju rozrząd jest na kołach zębatych więc można rzec bezobsługowy jeśli chodzi o pompowtryski beda one sprawowac sie jak nalezy o ile nie wlejemy do zbiornika jakiegos syfu z "oszczednosci" kierowcy mietka. Ważna rzecz przy oględzinach to stan turbin jeśli auto wydala siwy dym to lepiej sobie takowe odpuscic jesli turbiny swiszcza ze az slychac je w srodku przy normalnej jezdzie to tez zly znak ogolnie warto obejrzec na miarce oleju czy nie jest zbyt przepracowany tj czarny smolisty bez lepkosci je... czytaj więcej

Volkswagen CC

Ludzie! Naprawde nie ma się czym zachwycać. Auto owszem ładne, ale nie szata zdobi .... opinie o CC piszą zwykle użytkownicy świeżo po zakupie, ahh, ehhh.... ja tym autem przejechałem prawie 70 tys. km. To jest zwykła kpina, że ten samochód niby pretenduje do klasy premium, bo poza wyglądem nic z jakości w sobie nie ma. Zawieszenie - wydaje z siebie idiotyczne odgłosy dudnienia, jakby się wiozło deski w bagażniku, najmniejsza nierówność poprzeczna, dołek i dudni. Największa wada - każda cześć nadwozia wydaje jakieś dźwięki, a najbardzie deska, która jest kompletnym skrzypem. Przyspieszasz - trzeszczy, hamujesz - trzeszczy, ostro skręcasz - trzeszczy, zmianiasz temperaturę - trzeszczy, okropność. Jak wpadniesz w dołek, szczelinę, nie mówiąc o torowisku to makabra i łomot karoserii i zawiechy. Po prostu mała sztywność nadwozia. Nie jeździłem wczesniej nie wiadomo czym, zwykle auta klasy Passka, ale czegoś takiego jeszcze nie doświadczyłem. O zaletach nie będę sie rozpisywać, bo nie o to tu chodzi. Pozdro i trzymajcie sie z daleka od tego grzmota. czytaj więcej

Volkswagen Opony

Volkswagen - Opony

Volkswagen Części samochodowe

Volkswagen - Części samochodowe
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wybieramy auto dla studenta
Wybieramy auto dla studenta
Poszukiwanie idealnego samochodu dla studenta nie jest zajęciem łatwym. Oczekiwania to auto niedrogie, oszczędne, ale zarazem pojemne i praktyczne. Przedstawiamy kilka propozycji w okolicy 40 tys. zł.
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Kia cee'd TCR - wyścigowy kompakt
Kia cee'd TCR - wyścigowy kompakt
Kia dołącza do rozgrywek TCR Internacional Series, w których kierowcy rywalizują za sterami zmodyfikowanych samochodów seryjnych. Koreańczycy dołączają tym samym do Alfy Romeo, Opla, Seata czy Volkswagena.
KONKURS! Sprawdź swoją znajomość marki Skoda! KONKURS! Sprawdź swoją znajomość marki Skoda!