1. Samochody
  2. Toyota
  3. Prius
Toyota

Toyota Prius - Toyota Prius

Toyota
Toyota Prius

Toyota Prius to pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, czyli wykorzystującym silnik spalinowy oraz elektryczny. Toyota Prius pierwszej generacji na rynku (w Japonii) pojawiła się w 1997, a w 2000 r. poddana została modernizacji i trafiła również na inne rynki. Jednak prawdziwą furorę robi Toyota Prius drugiej generacji, która zadebiutowała w 2004 r. i zdobyła tytuły samochodu roku zarówno w Europie, jak i w USA. W 2009 na rynku pojawiła się Toyota Prius trzeciej generacji, która do Polski zawitała dopiero na początku 2010 roku, a w 2011 roku model przeszedł facelifting. Obecnie w gamie Priusa znajdziemy także wydłużoną wersję Prius+ oraz ładowaną z gniazdka Prius Plug-in.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Toyota Prius


 


 

Toyota Prius - opinie kierowców


Toyota Prius został oceniony 16 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.89 na 5 możliwych punktów. 100% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.89

Liczba ocen: 16

Czy warto kupić ten model: tak 100% nie 0%

 

Toyota Prius - awaryjność




93% Brak usterek


5% Nieznaczne usterki


2% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: układ hamulcowy (5.20%), elektryka, elektronika,oświetlenie (4.20%), układ wydechowy (1.00%)

 

Toyota Prius - spalanie


Użytkownicy modelu Toyota Prius testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
Liczba raportów:
16
15
1
śr. spalanie w mieście (l/100km)
4.7
4.8
4.5
śr. spalanie w trasie (l/100km)
4.9
4.8
5.0

 

Toyota Prius - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 88%

 

Informacje o samochodach Toyota Prius

Subaru Evoltis - hybryda plug-in z napędem Toyoty Prius

wydarzenia 07-05-2018

Subaru zamierza do końca roku wprowadzić na rynek swój pierwszy samochód hybrydowy typu plug-in. Przy budowie auta Subaru w znacznym stopniu skorzysta z technologii hybrydowej Toyoty.

Toyota Hybrid FFV - pierwsza na świecie hybryda na etanol

wydarzenia 29-03-2018

Toyota zaprezentowała w Sao Paulo w Brazylii pierwszy prototypowy samochód hybrydowy zasilany zarówno benzyną, jak i alternatywnymi paliwami, takimi jak etanol.

Toyota Prius plug-in - 5 najciekawszych faktów

wydarzenia 20-02-2017

Do gamy hybrydowych Toyoty dołączył właśnie nowy Prius Plug-in, który ma nową konstrukcję i wyróżnia się stylistyką. A do tego samochód teraz w trybie elektrycznym może osiągać prędkość maksymalną 135 km/h.

Toyota Prius Plug-In - opóźniona premiera

Aktualności 08-08-2016

Toyota opóźnia premierę nowego Priusa w wersji Plug-In na niektórych rynkach. Auto miało zadebiutować jesienią, ale kilka dni temu podano informację o przełożeniu daty na termin zimowy.

Baterie słoneczne w Toyocie Prius

Technika 20-06-2016

Pod koniec roku pojawi się druga generacja Toyoty Prius Plug-in Hybrid. Auto będzie wyposażone w panele słoneczne, które pozwolą ograniczyć zużycie paliwa nawet o 10 procent.

Toyota Prius+ po faceliftingu

wydarzenia 18-05-2016

Największa wersja hybrydowej Toyoty została zmodernizowana. Nie chodzi jedynie o zmiany kosmetyczne. Samochód otrzymał ulepszoną elektronikę i wydajniejszy układ napędowy.

Toyota Prius IV - znamy ceny w Polsce

Aktualności 17-02-2016

Można już zamawiać nową generacje flagowej hybrydy Toyoty. Ceny Toyoty Prius IV startują w Polsce od 119 900 złotych. Auto jest oszczędniejsze od poprzednika i pozwala na holowanie przyczepy o masie nawet 725 kg. Sprawdź ceny nowego Priusa.

Toyota Prius IV (2016) - ceny w Polsce

wydarzenia 17-02-2016

Toyota Prius kosztuje w Polsce co najmniej 119 900 zł. W tej cenie dostajemy m.in. 7 poduszek powietrznych, reflektory LED, dwustrefową klimatyzację, czy kamerę cofania. Zobacz, ile kosztują pozostałe wersje.

Pierwszy film na świecie nagrany... kamerą cofania

wydarzenia 28-01-2016

"Kamera to kamera. W dodatku całkiem niezła i kolorowa" - twierdzi reżyser pierwszego filmu, nagranego kamerą cofania w samochodzie, Matheo St. Portugal.

Toyota Prius IV - szczegóły techniczne

Technika 20-10-2015

Toyota Prius czwartej generacji jest jeszcze oszczędniejszy i przyjazny fokom grenlandzkim niż poprzednik. Zobacz, szczegóły techniczne zaawansowanego Priusa IV.

Filmy i galerie samochodów Toyota Prius

Testy mojeauto.pl: Toyota Prius Plus

Testy samochodów 26-11-2013

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Samochody - katalog 27-07-2011

Toyota Prius Plug-in Hybrid - mojeauto.tv

Toyota Prius

Samochody - katalog 22-10-2010

Toyota Prius trzeciej generacji - mojeauto.tv

Toyota Prius 2010

Samochody - katalog 14-01-2009

Opinie i dyskusje o samochodach Toyota Prius

Mateusz o Toyota Prius 2009-2015

Bardzo przyjemny samochód do przemieszczania się z punktu A do B (absolutnie nie nadje się natomiast do driftingu) Dużo miejsca w środku. Wygodne fotele. Można znaleźć dogodną pozycję za kierownicą (mimo, że mam 188cm wzrostu). Przy normalnym jeżdżeniu bardzo cichy (tylko przy ostrym przyspieszaniu głośniejszy, ale nie dokuczliwie). Dobre przyspieszenie bez efektu push-pull (jednostajnie wciska w fotel przy ostrym przyspieszaniu). Niektórych niepokoi efekt akustyczny "ślizgającego się sprzęgła", ale szybko człowiek się przyzwyczaja, że obroty silnika są proporcjonalne do przyspieszenia a nie do prędkości. Bezawaryjny (Produkcja w Japonii gwarantuje wysoką jakość). czytaj więcej

krakers o Toyota Prius 2004-2009

Na poczatku moje podejscie bylo bardzo sceptyczne, ale ostatecznie nie mialem wyjscia - takie po prostu dostalem sluzbowe. Okazalo sie, ze nie jezdzilem do tej pory przyjemniejszym autem! Komfortowe, ciche, dobrze wyposazone, dobrze sie prowadzace, malo palace. Dwa tylko minusy - za malo miejsca na dlugie nogi wysokiego (190 cm) kierowcy, co powoduje brak podparcia dla prawego uda, co na dluzszych trasach jest bolesne i przez umieszczenie baterii pod podloga bagaznika ograniczenie jego pojemnosci - jest on zwyczajnie zbyt plytki. Poza tym - moge sie wypowiadac o tym aucie w samych superlatywach! czytaj więcej

electra o Toyota Prius 2009-2015

Serdecznie polecam priusa. Zalet jest mnóstwo, wady dwie: 1. oświetlenie wewnętrzne (zdarza mi się czytać coś w aucie), 2. piesi, którzy nie słysząc nadjeżdżającego samochodu nie rozglądają się i wchodzą na jezdnię - zaczynam stosować metodę basową w mieście - nie dla szpanu, ale dla bezpieczeństwa. Do parkowania automatycznego mam dystans, więc nie stosuję, ale kamera cofania jest tak rewelacyjnym wynalazkiem, że można spokojnie parkować nawet "na ciasno". Silnik chodzi cichutko na wolnych obrotach - podczas przyspieszenia można poczuć się jak podczas startu w samolocie - wgniata w fotel :P Jeśli chodzi o benzynę to faktycznie jest różnica i rzadziej odwiedzam stacje :) Pozdrawiam!!! czytaj więcej

Toyota Prius: Wersja 3.0

mój komentarz do tekstu: plastiki są kiepskiej jakości to prawda, ale powodem tego jest, że w dużym stopniu pochodzą z odzysku - kolejny wkład w ekologię dynamika samochodu moim zdaniem wcale nie jest taka zła, wystarczy przełączyć się w tryb PWR mode (w trybie ECO faktycznie występuje opóźnienie w reakcji na pedał gazu) realne zużycie paliwa wychodzi mi jakieś 5.1 dm3/100 km a przejechałem dotychczas około 42000 km. Wyciszenie jest całkiem dobre przy normalnej jeździe, przy szybkich przejazdach autostradą faktycznie jest trochę głośno ale moim zdaniem wcale nie głośniej niż w Avensisie, którym jeździłem wcześniej. Po prostu różnica w hałasie pomiędzy spokojną i dynamiczną jazdą w Priusie jest ogromna. Przy spokojnej jeździe to jeden z najcichszych samochodów jakimi miałem okazję jeździć. Zawieszenie jest dosyć twarde, co mi się akurat podoba, ale faktycznie np. Avensis był bardziej komfortowo zestrojony. I na koniec: Prius dzieli płytę podłogową z Avensisem, nie z Aurisem, więc to nie jest duzy kompakt tylko małe auto klasy średniej i bagażnika nie da się nazwać dużym, dodatkowo jest płytki (to przez baterie) a siedziska w tylnej kanapie się nie składają - mozna tylko położyć oparcia, co ogranicza walory użytkowe. czytaj więcej

Toyota Prius: Wersja 3.0

Test mało obiektywny . Pan redaktor ,,testuje '' auto jak przedstawiciel handlowy , a to nie jest sam do takiej jazdy . Moj syn tez niebyłby zadowolony ma Mini Coopera .Niemniej jednak coraz częsciej podbiera mi samochód i to nie dlatego żę jest zawsze zatankowany . Komfort płynnej jazdy i spokój wypełniają wnętrze tego samochodu udzielając się użytkownikowi . Zużycie paliwa miasto ; ja -4,5 syn 5,5 /100km . Trasa to około 4 l przy prędkości do 130 km i 4 osobach wewnątrz . Podróż do włoch i ,,O'' zmęczenia . Samochód uspokaja ciszą i odwodzi od ostrej jazdy choć można w trybie Power pojeżdzić sportowo . Kwestie widoczności ; cóż widać Pan redaktor musi się przestawić z jazdy Skodą TDI na Toyotę Prius .Nie kazdy od razu czuje samochód . Czasem potrzeba trochę dłużej pojeździć danym modelem . Ja niewyobrażam sobie obecnie jazdy innym samochodem . Mój Prius nagradza mnie coraz mniejszym zuzyciem paliwa .Ostatnia trasa z żoną nad morze to 3,7 l/100 km .Częsć trasy prowadziła żona -predkość max do 110km /h Autko polecam choć ma wady ; można korzystać tylko ze stacji autoryzowanych . czytaj więcej

Toyota Prius: Wersja 3.0

Ciekawy artykuł jak na gimnazjalistę. "(...) Myślicie, że chociaż cofanie jest łatwiejsze? Nie. Spojler umieszczony w połowie tylnej szyby trochę utrudnia ten manewr.(...)". Taką opinię może napisać ktoś, kto nie korzysta z lusterek podczas cofania. "(...) Lusterka boczne są też niczego sobie (...)" testujący pewnie wcześniej jeździł tirem, więc nie dziwię się sformułowaniu "niczego sobie" w stosunku do lusterek powalających swobodnie obserwować dwa sąsiednie pasy ruchu. Chyba, że pojęcie regulacji lusterek jest testującemu obce. " (...) gdy dodajemy gwałtownie gazu auto długo zastanawia się nad reakcją, robiąc przy tym sporo hałasu jak kosiarka spalinowa. (...) W każdym razie Prius to auto do płynnej, lecz nie dynamicznej jazdy (...)". Widać Pan redaktor nie zwrócił uwagi na niepozorny przycisk PWR (Power), który przełącza silnik w tryb sport. Polecam. Jak silnik sąsiada ma < 3 litrów i skrzynię manual nie ma szans podczas startu ze świateł. (...) Średnia, wynosząca 6,2 l./ 100 km (...) - pomiar chyba na 10 kilometrach po wyjechaniu ze stacji benzynowej przy autostradzie. W moim przypadku jazda autostradą na trasie Warszawa Poznań z prędkością 140 km/h (tempomat) z czterema osobami na pokładzie i odpowiednim bagażu pobrała 5,9 l/100 km. Najlepszy wynik na 500 km to 4,9 l/100 km osiągnięty przez żonę. Bardzo, bardzo trzeba się starać, by Prius spalił na dystansie >500 km więcej niż 6 l/100 km. czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
40 tys. hybryd Toyoty na polskich drogach
40 tys. hybryd Toyoty na polskich drogach
Samochody hybrydowe cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. W lipcu łączna liczba hybryd, które opuściły polskie salony Toyoty, przekroczyła liczbę 40 000 egzemplarzy. Ostatnie 10 tys. takich aut marka dostarczyła klientom w zaledwie 9 miesięcy.