1. Samochody
  2. Toyota
  3. Auris
Toyota

Toyota Auris - Toyota Auris

Toyota
Toyota Auris

Wprowadzenie do sprzedaży Aurisa stanowiło niemałą rewolucję w gamie największego japońskiego producenta motoryzacyjnego. Toyota Auris jest bowiem następcą dziewięciu już generacji niezwykle popularnej, z czterdziestoletnim stażem, Toyoty Corolli, która, co ciekawe, nadal jest sprzedawana pod tą nazwą, ale tylko w wersji sedan. Toyota Auris została pokazana po raz pierwszy we wrześniu 2006 r. podczas paryskiej wystawy, a jej oficjalna premiera odbyła się w grudniu w Bolonii. Do sprzedaży Toyota Auris trafiła w 2007 r. Druga generacja kompaktowej Toyoty zadebiutowała również na wystawie w Paryżu w 2012 roku i pod koniec tego roku trafiła do sprzedaży. Wiosną 2013 do oferty dołączył Auris w wersji hybrydowej, a niedługo potem również Auris kombi, którym to modelem Toyota powróciła po wielu latach nieobecności do segmentu kompaktowych kombi.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Toyota Auris


 


 

Toyota Auris - opinie kierowców


Toyota Auris został oceniony 116 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.47 na 5 możliwych punktów. 85% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.47

Liczba ocen: 116

Czy warto kupić ten model: tak 85% nie 15%

 

Toyota Auris - awaryjność




91% Brak usterek


7% Nieznaczne usterki


2% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (7.70%), układ hamulcowy (4.80%), karoseria, podwozie,kabina pasażerska (1.00%)

 

Toyota Auris - spalanie


Użytkownicy modelu Toyota Auris testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
116
71
2
43
śr. spalanie w mieście (l/100km)
7.8
8.0
9.0
6.4
śr. spalanie w trasie (l/100km)
6.6
6.7
7.8
5.4

 

Toyota Auris - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 92%

 

Informacje o samochodach Toyota Auris

Toyota Corolla Sport hatchback debiutuje w Japonii

wydarzenia 27-06-2018

Na japoński rynek wchodzi nowy hatchback Corolla Sport. To japońska wersja europejskiego Aurisa, który został po raz pierwszy zaprezentowany na targach w Genewie.

Auris najpopularniejszą hybrydą w Polsce

wydarzenia 22-06-2018

Polscy kierowcy nabyli już ponad 15 000 Aurisów Hybrid. To nowy rekord sprzedaży łącznej zelektryfikowanej wersji tego popularnego kompaktu, z czego 1824 egzemplarze znalazły nabywców w tym roku.

Hybrydowe radiowozy Toyoty dla polskiej policji

wydarzenia 13-06-2018

Wojewódzka komenda policji w Katowicach została uzbrojona w ponad 40 nowych radiowozów. Idąc z duchem czasów, zdecydowano się na modele z napędem hybrydowym.

Toyota Auris GR - nadchodzi rasowy kompakt

wydarzenia 18-04-2018

Po Yarisie GRMN Toyota szykuje kolejną rasową odmianę, tym razem Aurisa. Nadejście Toyoty Auris GR zapowiada przedstawiciel australijskiego oddziału marki.

Nowa Toyota Auris - pierwsze zdjęcia wnętrza

wydarzenia 23-03-2018

Toyota zaprezentowała nową generację Aurisa na salonie samochodowym w Genewie, ale tylko z zewnątrz. Teraz możemy wreszcie zajrzeć do jej kabiny.

Toyota Auris GRMN - powstanie nowy hot-hatch?

wydarzenia 13-03-2018

Toyota zaprezentowała na salonie samochodowym w Genewie nową generację swojego hitu - Aurisa. Zobaczmy, jak mógłby wyglądać ten model w wersji GRMN.

Toyota Auris (Genewa 2018)

wydarzenia 07-03-2018

Toyota, angażując się w popularyzowanie samochodów z napędem hybrydowym i poszerzanie rynku takich aut, Aurisa nowej generacji oferuje tylko z jednym silnikiem konwencjonalnym, ale z dwoma rodzajami napędu hybrydowego o różnej mocy.

Nowa Toyota Auris - znamy miejsce produkcji

wydarzenia 02-03-2018

Toyota ogłosiła, że Auris trzeciej generacji, który pojawi się na salonie samochodowym w Genewie, będzie montowany w fabryce TMUK w Burnaston.

Nowa Toyota Auris już w Genewie

wydarzenia 26-02-2018

Na nadchodzącym wielkimi krokami salonie samochodowym w Genewie zobaczymy trzecią generację Toyoty Auris. Co jeszcze pokaże w Genewie Toyota?

Toyota Auris Selection w polskich salonach - ceny

Aktualności 03-05-2017

Oferta Toyoty Auris poszerzyła się o trzy wersje: Selection Pure, Selection Platinum i Selection Passion. Auto można zamawiać w polskich salonach już od początku maja, a ceny startują od 81,9 tys. zł.

Filmy i galerie samochodów Toyota Auris

Geneva Motor Show 2015: Toyota Auris

Premiery i wydarzenia 03-03-2015

Obok Avensisa to druga premiera na stoisku Toyoty w Genewie. Tym razem jednak nie ma żadnych wątpliwości. May tu doczynienia z liftingiem (sporym, ale jednak) nie zaś ze zmianą generacyjną.

Testy mojeauto.pl: Toyota Auris

Testy samochodów 29-04-2014

Polska premiera : Toyota Auris 2010

Premiery i wydarzenia 24-04-2014

Materiał wideo z polskiej premiery Toyoty Auris 2010 - mojeauto.tv

Opinie i dyskusje o samochodach Toyota Auris

czy warto kupić aurisa z silnikiem 1.33

Rozumiem, że chodzi o 1,4 D4D, najbardziej zabawne w tm wszystkim było, ze jest autem dla 40-50 latków... No cóż, zdaje się, że zaliczyłem się do tej grupy, jednak poza OSPAŁOŚCIĄ silnika, którego turbina zaczyna buczeć na wysokich obrotach, przez znaną dobrze "Turbodziurę", auto godne polecenia. Właściciel, który pisał, że pali mu koło 7-miu litrów, niech pojedzie do znajomego mechanika i sprawdzi mu, dlaczego i gdzie trzymają mu klocki na tarczach, przez co i zużycie się zwiększa podobno... Ostatnio zatankowałem i przejeżdżając ponad 600 km, średnie zużycie 5,1, z tym ,że jeżdżę spokojnie do 100km. Są w tym krótkie odcinki na parking i dłuższe po 11 x 2, to tak gdyby ktoś wątpił w przyzwoite spalanie, czego Toyota o benzynowych silnikach nie może się pochwalić. Zużycie zdecydowanie wzrasta powyżej 120, przy 140 pali 7 z małym kawałkiem. Łańcuch rozrządu, kompresor z możliwością wymiany zaworu, a nie całej sprężarki, co jest w nowych modelach, pozwala utrzymać auto w dobrych cenach. Może z wydajnością klimy ( 2008 r ) można już podyskutować, o tyle w innych tematach samochód ABSOLUTNIE godny polecenia... Teraz mam problem, gdyż na wiosnę będę się rozstawał z autem, a przynajmniej mam taki zamiar, w co wejść i tu dopiero zacznie się problem czytaj więcej

Piotr o Toyota Auris 2012-

Kupiłem Toyote Auris dlatego ,że miałem już dość VW. Jeździłem golfami, ostatnio Jettą 2011r. Toyota może nie powala na kolana, auto raczej przeciętne ale solidne i nie traci na wartości przy odsprzedaży podobnie jak VW. Auris fajne zawieszenie u VW raczej twarde. Auto dobrze wyciszone na niskich obrotach do 100 km. powyżej bywa już gorzej. Skrzynia biegów bardzo lekko pracuje i precyzyjnie -chyba najlepszy punkt Aurisa. Fajny wygląd , nie jest tak nudny jak Golf czy Jetta. Świetny system multimedialny- Wersja Premium z pakietami. Widok do tyłu poprawia kamera cofania z czujnikami jest ok.bez tych gadżetów widok byłby fatalny. Kierownica chodzi baaardzo leciutko nawet trochę za lekko. Spalanie bardzo przeciętne. Generalnie dużym plusem toyoty jest bezawaryjność, brak tej nieszczęsnej turbiny silnik jest wolnossący (niestety trzeba trochę kręcić, ale jest lepiej niż w Hondzie). Ostrzegam przed silnikami TSI VW niewypał!!, jeśli się nie dba można narazić się na poważne koszty naprawy. Środek może nie aż tak świeży ale jest wszystko na swoim miejscu bardzo intuicyjnie i poprawnie. Podsumowując Autko za te pieniądze do 80 tyś po rabatach Premium z dachem i pakietami naprawdę warte zainteresowania , solidne, o atrakcyjnym wyglądzie dobrze wyciszone. Wady Aurisa to : mały bagażnik-konkurencja jest lepsza , dość duże spalanie jak na tej klasy auto i tyle. Ponadto autko postawione obok golfa, civica czy hyundaya i30 moim zdaniem jest najlepszym wyborem pod względem ceny ! wyposaż... czytaj więcej

Kicek o Toyota Auris 2007-2010

Mojego Aurisa (rocznik 2009) kupiłem w 2014 - z drugiej ręki z przebiegiem ok. 75 tys. km. Do dzisiaj przejechałem nim niemal drugie tyle i jedynym problemem jest standardowa wymiana zużywających się części oraz materiałów eksploatacyjnych (opony, żarówki, wycieraczki, płyny). Gdyby nie ślady eksploatacji (drobne skaleczenia nadwozia, otarcia, małe wgniecenia) powstałe z winy użytkowników lub osób postronnych, byłby to samochód w idealnym stanie. Poprzednio 10 lat jeździłem Corollą kupioną w salonie. Byłem z niej również zadowolony, lecz chciałem już ją wymienić na auto lepiej, nowocześniej wyposażone. Auris spełnił moje oczekiwania. Serwis w ASO trochę odstrasza, ale raz na 1 - 1,5 roku korzystam z przeglądu u nich aby się upewnić, że auto jest w dobrym stanie. Polecam ten samochód osobom chcącym sprawnie pokonywać zarówno codzienną drogę do pracy, jak i dłuższe trasy, a także tym, którzy chcą móc czasem przewieźć nim sporą ilość nawet dużego bagażu (np. przewieźć klamoty studenta na nową kwaterę, albo sprzęt turystyczny - jadąc w 2-3 osoby). czytaj więcej

Coach64 o Toyota Auris VAN 2012-2014

Jeżeli chodzi o w/w model Toyoty, to jak na początek mojej przygody z tą jednostką napędową, pełen szacunek. W Toyocie przerobiłem w zasadzie wszystkie modele oprócz SUV i mam co do nich pełen obraz, jak zmieniała się generacja każdego z modeli. W związku z normą Euro 6, zdecydowaliśmy się na AURISA 1,6 w benzynie, pozbywając się AURISA 1,4 D4D, który poza brakiem mocy, spełnił nasze oczekiwania. Krótki odcinki, pokonywane rano, wykluczyły diesla, a kupno benzynowego brat, uważam jak na razie za dobrą zmianę .Z jednostek benzynowych na europejskim rynku, nie ma i powtórzę nie ma lepszych. Technologia DOWN SIZE, która weszła, wchodzi do Toyoty, to bardzo ryzykowne rozwiązania. Te jednostki siedzą już w Nissanie , VW i po 120 tysiącach zaczynają się kłopoty, a koszty przekraczają naprawy w silnikach diesla, więc przed zakupem proponuje głęboko się zastanowić, czy warto kupić skompensowaną jednostkę, o sercu dziecka w dorosłym człowieku. czytaj więcej

Toyota Auris 2010: Ewolucyjne zmiany

Przerobiłem toyotę auris , dostosowałem ja do swych potrzeb i tak : 1) Dozbroiłem silnik 1,6 valvematik w turbosprężarkę i chłodnicę powietrza doładowującego ,oraz przeprogramowałem komputer sterujący wtryskiem paliwa. Silnik znacząco zyskał na mocy (165km) zwiększył się moment obrotowy.Żwawo przyspiesza nawet po delikatnym wciskaniu pedału przyspieszenia ,choć czyni to z niewielką zwłoką. 2)Zmieniłem przełożenia manualnej skrzyni biegów(przełożenie biegu piątego i szustego)co znacząco wpłynęło na zmiejszenie zużycia paliwa na pozamiejskiej drodze i na trasach szybkiego ruchu.Na piątym biegu przy prędkości 90km/h silnik pracuje przy dwóch tysiącach obrotów , a radzi sobie całkiem dobrze nawet z pełnym ładunkiem (pasażerami i bagażem). Na szóstym biegu przy 3000 obr/min mknie z prędkością 140km/h. Maksymalna prędkość ograniczona elektronicznie do 200km/h. 3)Zawieszenie zamontowane ma regulatory twardości i wysokości. Aktywnie samo dostosowuje się do warunków drogowych(auto nie wykazuje tendencji nadsterowności ,ani podsterowności) , typu nawierzchni i sposobu jazdy.Przy niewielkich prędkościach jest dość miękkie dobrze tłumi wszelkie nierówności , drgania nie są odczuwalne w kabinie,przy tym auto zachowuje się bardzo stabilnie. Nie są przenoszone drgania na układ kierowniczy.Po ostrym przyspieszeniu zawieszenie się utwardza,a nadwozie obniża się. Można też wybrać sobie ... czytaj więcej

Toyota Auris Hybrid Touring Sports: Pakowna dyskrecja

Eksploatuję Aurisa hybrydowego w wersji kombi od 13 miesięcy, przejechałem w tym czasie 24 i pół tysiąca kilometrów. Jestem z tego samochodu bardzo zadowolony i uważam za najlepsze auto, jakie do tej pory miałem. Skrupulatnie zapisuję każde tankowanie i na bazie wyliczeń średnie spalanie za ten okres wynosi 4,95 litra/100 km (dane wejściowe z dystrybutora, ponieważ komputer pokładowy zaniża spalanie o 8%). Najniższe osiągnięte spalanie na baku to 4,1 l/100 km, najwyższe - 6,2. Moje auto wyposażone jest w bezsensownie szerokie opony 225/45 R17. W wersji z oponami 195/65R15 spalanie zapewne będzie niższe. Bardzo sobie cenię w tym aucie ciszę, która panuje podczas jazdy ze stałą prędkością oraz elastyczność - samochód świetnie przyspiesza, aczkolwiek wtedy we wnętrzu jest głośno. Prowadzenie daje dużą przyjemność z jazdy, aczkolwiek zupełnie innego rodzaju niż do tej pory - cieszę się ciszą i płynnością poruszania się. Kupując to auto należy jednak zwrócić uwagę na pewne jego ograniczenia: - nie jest w stanie holować przyczepy (podobno jest wersja, która może ciągnąć 350-kg przyczepkę, nie wiem jednak, czy jest oferowana w Polsce) - Toyota nie zaleca nawet montowania haka holowniczego, więc montaż bagażnika na rowery na hak odpada. - w okresie zimowym spalanie w jeździe miejskiej wzrasta mniej więcej o litr ze względu na działanie ogrzewania - silnik rzadziej się wyłącza i dłużej się nagrzewa - do pracy przekładni bezstopniowej trzeba się przyzwyczaić. Albo ktoś zaakceptuje ... czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Milionowy egzemplarz Nissana Juke
Milionowy egzemplarz Nissana Juke
Osiem lat po debiucie pierwszego miejskiego crossovera Nissana, z linii produkcyjnej zakładów w Sunderland zjechał milionowy Juke. Nowy egzemplarz powstaje w brytyjskiej fabryce średnio co 105 sekund.