Samochody > Toyota > Auris
Toyota

Toyota Auris - O modelu Toyota Auris

Toyota
O modelu Toyota Auris

Wprowadzenie do sprzedaży Aurisa stanowiło niemałą rewolucję w gamie największego japońskiego producenta motoryzacyjnego. Toyota Auris jest bowiem następcą dziewięciu już generacji niezwykle popularnej, z czterdziestoletnim stażem, Toyoty Corolli, która, co ciekawe, nadal jest sprzedawana pod tą nazwą, ale tylko w wersji sedan. Toyota Auris została pokazana po raz pierwszy we wrześniu 2006 r. podczas paryskiej wystawy, a jej oficjalna premiera odbyła się w grudniu w Bolonii. Do sprzedaży Toyota Auris trafiła w 2007 r. Druga generacja kompaktowej Toyoty zadebiutowała również na wystawie w Paryżu w 2012 roku i pod koniec tego roku trafiła do sprzedaży. Wiosną 2013 do oferty dołączył Auris w wersji hybrydowej, a niedługo potem również Auris kombi, którym to modelem Toyota powróciła po wielu latach nieobecności do segmentu kompaktowych kombi.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Toyota Auris


 


 

Toyota Auris - opinie kierowców


Toyota Auris został oceniony 110 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.45 na 5 możliwych punktów. 85% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.45

Liczba ocen: 110

Czy warto kupić ten model: tak85%nie15%

 

Toyota Auris - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 92%

 

Toyota Auris - spalanie


Użytkownicy modelu Toyota Auris testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
110
65
2
43
śr. spalanie w mieście (l/100km)
7.8
8.0
9.0
6.4
śr. spalanie w trasie (l/100km)
6.6
6.7
7.8
5.4

 

Toyota Auris - awaryjność




91% Brak usterek


7% Nieznaczne usterki


2% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (7.70%), układ hamulcowy (4.80%), karoseria, podwozie,kabina pasażerska (1.00%)

 

Informacje o samochodach Toyota Auris

Nowy Auris 1,2T - downsizing w Toyocie

Technika 21-05-2015

Toyota długo się broniła przed turbodoładowanymi silnikami benzynowymi. Jednak downsizing to naturalny kierunek dla każdego producenta - Japończycy dołączają do turbowyścigu z nowym silnikiem Aurisa.

Hybrydowe taksówki we Wrocławiu i Warszawie

Aktualności 13-05-2015

We Wrocławiu i Warszawie pojawiły się prawie 70 hybrydowych modeli Auris Hybrid, które będą przewozić pasażerów dla korporacji taksówkowej EcoCar.

Toyota Auris Hybrid już w sprzedaży

Aktualności 21-04-2015

Jeśli rozglądacie się za autem kompaktowym z hybrydowym napędem, to Toyota ma nową propozycję. W salonach japońskiej marki pojawiły się cenniki zmodernizowanego Aurisa Hybrid.

Sprzedają więcej hybryd niż diesli

Aktualności 19-03-2015

Hybrydowe Toyoty sprzedają się coraz lepiej. W dwóch pierwszych miesiącach bieżącego roku Aurisy z napędem hybrydowym stanowią już 25 proc. sprzedaży tego modelu, w przypadku klientów flotowych przekraczając sprzedaż wersji z dieslem pod maską.

Z Genewy prosto do polskich salonów

Premiery 10-03-2015

Targi motoryzacyjne w Genewie odwiedzają właśnie setki tysięcy widzów. Spośród kilkudziesięciu premier na szwajcarskich stoiskach wyłoniliśmy samochody, które już za kilka tygodni/miesięcy będą gorącym towarem u polskich importerów. Poznajcie nasze typy!

Zmodernizowana Toyota Auris na wystawie genewskiej

Premiery 23-02-2015

Kompaktowa Toyota po niecałych trzech latach rynkowej kariery została poddana operacji odmładzającej. Na 85. salonie samochodowym w Genewie zobaczymy jej efekty.

Prawie 14 tysięcy Toyot zagrożonych awarią i pożarem

Aktualności 01-12-2014

Toyota ogłosiła akcję serwisową dla kilku modeli samochodów. Kampania obejmuje blisko 14 tysięcy aut zagrożonych poważną awarią silnika.

Toyota rozpoczyna wyprzedaże

Aktualności 12-11-2014

Końcówka roku to tradycyjnie okres wyprzedaży samochodów z bieżącego rocznika. Toyota właśnie pochwaliła się swoją nową ofertą.

Hybrydowe Toyoty zasilą flotę PZU

Aktualności 27-10-2014

Samochody osobowe z napędem hybrydowym z roku na rok zyskują większą popularność. PZU postanowiło zaopatrzyć flotę swoich partnerskich wypożyczalni w model Toyota Auris Hybrid. Taki zakup ma na celu obniżenie kosztów zarówno ubezpieczyciela, jak i korzystających z aut zastępczych klientów.

Toyota Auris Hybrid Touring Sports: Pakowna dyskrecja

Testy samochodów 21-08-2014

Hybrydy to dziś już nie ciekawostka, a bardzo szeroka oferta samochodów. Swoją poważną talię kart w tej grze ma Toyota. Wybór duży, ale czy jest auto, którego zakup da się uzasadnić jako najbardziej sensowny?

Opinie i dyskusje o samochodach marki Toyota Auris

Bartek o Toyota Auris 2007-2010

Udany i dobrze wykonany model, jednak ma parę wad, przede wszystkim , przy tej masie i oponach odradzam modele z silnikiem 1.4 - nie radzą sobie, powinny zostać tylko a Yarisie.zużycie paliwa zdecydowanie większe niż podaje producent, fajnie się prowadzi, dobre wspomaganie i dobrze wyważone zawieszenie, jadnak z tyło przedałoby się niezależne.dobra widoczność, świetna i oryginalna kosola wraz z drążkiem zmniany biegów hamulcem ręcznym, dużo schowków i niezłe wykończenie. czytaj więcej

Toyota Corolla: Legenda wcale nie powraca

Nie szukaj, nie ma sensu. Przynajmniej nie z tego powodu. W dzisiejszych czasach wszystko jest produkowane z zakodowanym (czasem dosłownie) terminem użytkowania. Czasy "wiecznych" pralek, lodówek, telewizorów no i aut oczywiście minęły bezpowrotnie. Założenie producentów jest takie, że TO ma służyć bezawaryjnie przez określony czas po czym ma się planowo zepsuć (bez możliwości opłacalnej naprawy) tylko po to, żeby zmusić klienta do oddania na złom "zużytego" i kupienia nowego produktu. Produkcja musi iść non stop, pełną parą, i nikt nie dopuści do nasycenia rynku produkując rzeczy trwałe, chociaż z technicznego punktu widzenia nie byłoby z tym żadnego problemu. A co do toyoty... ja już się z nią pożegnałem jakiś czas temu. Nie żebym zwątpił w jakość, po prostu widok tego co od jakiegoś czasu produkuje (podobnie jak inni azjaci) nie mieści się w poim pojęciu dobrego smaku, wręcz wzbudza u mnie niechęć do posiadania czterech kółek w ogóle. Pozdrawiam, k. czytaj więcej

Toyota Auris Hybrid Touring Sports: Pakowna dyskrecja

Eksploatuję Aurisa hybrydowego w wersji kombi od 13 miesięcy, przejechałem w tym czasie 24 i pół tysiąca kilometrów. Jestem z tego samochodu bardzo zadowolony i uważam za najlepsze auto, jakie do tej pory miałem. Skrupulatnie zapisuję każde tankowanie i na bazie wyliczeń średnie spalanie za ten okres wynosi 4,95 litra/100 km (dane wejściowe z dystrybutora, ponieważ komputer pokładowy zaniża spalanie o 8%). Najniższe osiągnięte spalanie na baku to 4,1 l/100 km, najwyższe - 6,2. Moje auto wyposażone jest w bezsensownie szerokie opony 225/45 R17. W wersji z oponami 195/65R15 spalanie zapewne będzie niższe. Bardzo sobie cenię w tym aucie ciszę, która panuje podczas jazdy ze stałą prędkością oraz elastyczność - samochód świetnie przyspiesza, aczkolwiek wtedy we wnętrzu jest głośno. Prowadzenie daje dużą przyjemność z jazdy, aczkolwiek zupełnie innego rodzaju niż do tej pory - cieszę się ciszą i płynnością poruszania się. Kupując to auto należy jednak zwrócić uwagę na pewne jego ograniczenia: - nie jest w stanie holować przyczepy (podobno jest wersja, która może ciągnąć 350-kg przyczepkę, nie wiem jednak, czy jest oferowana w Polsce) - Toyota nie zaleca nawet montowania haka holowniczego, więc montaż bagażnika na rowery na hak odpada. - w okresie zimowym spalanie w jeździe miejskiej wzrasta mniej więcej o litr ze względu na działanie ogrzewania - silnik rzadziej się wyłącza i dłużej się nagrzewa - do pracy przekładni bezstopniowej trzeba się przyzwyczaić. Albo ktoś zaakceptuje ... czytaj więcej

czy warto kupić aurisa z silnikiem 1.33

Rozumiem, że chodzi o 1,4 D4D, najbardziej zabawne w tm wszystkim było, ze jest autem dla 40-50 latków... No cóż, zdaje się, że zaliczyłem się do tej grupy, jednak poza OSPAŁOŚCIĄ silnika, którego turbina zaczyna buczeć na wysokich obrotach, przez znaną dobrze "Turbodziurę", auto godne polecenia. Właściciel, który pisał, że pali mu koło 7-miu litrów, niech pojedzie do znajomego mechanika i sprawdzi mu, dlaczego i gdzie trzymają mu klocki na tarczach, przez co i zużycie się zwiększa podobno... Ostatnio zatankowałem i przejeżdżając ponad 600 km, średnie zużycie 5,1, z tym ,że jeżdżę spokojnie do 100km. Są w tym krótkie odcinki na parking i dłuższe po 11 x 2, to tak gdyby ktoś wątpił w przyzwoite spalanie, czego Toyota o benzynowych silnikach nie może się pochwalić. Zużycie zdecydowanie wzrasta powyżej 120, przy 140 pali 7 z małym kawałkiem. Łańcuch rozrządu, kompresor z możliwością wymiany zaworu, a nie całej sprężarki, co jest w nowych modelach, pozwala utrzymać auto w dobrych cenach. Może z wydajnością klimy ( 2008 r ) można już podyskutować, o tyle w innych tematach samochód ABSOLUTNIE godny polecenia... Teraz mam problem, gdyż na wiosnę będę się rozstawał z autem, a przynajmniej mam taki zamiar, w co wejść i tu dopiero zacznie się problem czytaj więcej

Coach64 o Toyota Auris VAN 2012-2014

Jeżeli chodzi o w/w model Toyoty, to jak na początek mojej przygody z tą jednostką napędową, pełen szacunek. W Toyocie przerobiłem w zasadzie wszystkie modele oprócz SUV i mam co do nich pełen obraz, jak zmieniała się generacja każdego z modeli. W związku z normą Euro 6, zdecydowaliśmy się na AURISA 1,6 w benzynie, pozbywając się AURISA 1,4 D4D, który poza brakiem mocy, spełnił nasze oczekiwania. Krótki odcinki, pokonywane rano, wykluczyły diesla, a kupno benzynowego brat, uważam jak na razie za dobrą zmianę .Z jednostek benzynowych na europejskim rynku, nie ma i powtórzę nie ma lepszych. Technologia DOWN SIZE, która weszła, wchodzi do Toyoty, to bardzo ryzykowne rozwiązania. Te jednostki siedzą już w Nissanie , VW i po 120 tysiącach zaczynają się kłopoty, a koszty przekraczają naprawy w silnikach diesla, więc przed zakupem proponuje głęboko się zastanowić, czy warto kupić skompensowaną jednostkę, o sercu dziecka w dorosłym człowieku. czytaj więcej

Gregorio o Toyota Auris 2007-2010

Niczym specjalnym sie to autko "na oko" nie wyróżnia. Dobre do miasta. W moim wieku liczy się już jak się do niego wsiada (dobrze!) i ważny jest tzw. stosunek wyposażenia do ceny (aktualnie lepszy ma tylko jedna z marek francuskich). Wkurzające jest to, że mój pojazd należy do felernej serii. A kupiłem go ze względu na "jakość toyoty"! Jeździ dobrze ale sporo pali na trasie, zwłaszcza na autostradach (także zagranicznych i na zagranicznej benzynie). Serwis firmowy niezły choć dość drogi. Czy to przypadek, że na gwarancji wymieniłem oba xenony? czytaj więcej