Samochody > Suzuki > Swift

Suzuki Swift

Suzuki

Pierwsza generacja Suzuki Swifta pojawiła się już w 1983 roku, jako Suzuki SA 310, jednak właściwa nazwa Suzuki Swift została wprowadzona trzy lata później. Auto to sprzedawane było także w USA pod różnymi innymi markami - Chevrolet oraz Pontiac. Od 1989 na rynku jest już dostępna druga generacja Swifta, która od 1996 roku produkowana jest także na Węgrzech. Druga generacja zakończyła swój żywot rynkowy stosunkowo późno, bo dopiero w 2003 roku, a trzecia generacja Swifta zaprezentowana została podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2004 roku. Kolejna zmiana warty miała miejsce w 2010 roku, kiedy to na rynek trafiło Suzuki Swift czwartej już generacji, choć pod względem wizualnym niewiele różniło się od swojego bezpośredniego poprzednika.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Suzuki Swift


 


 

Suzuki Swift - opinie kierowców


Suzuki Swift został oceniony 122 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.49 na 5 możliwych punktów. 94% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.49

Liczba ocen: 122

Czy warto kupić ten model: tak94%nie6%

 

Suzuki Swift - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 94%

 

Suzuki Swift - spalanie


Użytkownicy modelu Suzuki Swift testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
122
114
7
1
śr. spalanie w mieście (l/100km)
6.8
7.3
8.1
5.0
śr. spalanie w trasie (l/100km)
5.7
6.0
6.6
4.5

 

Suzuki Swift - awaryjność




82% Brak usterek


12% Nieznaczne usterki


6% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (13.30%), układ wydechowy (9.60%), układ hamulcowy (6.30%)

 

Informacje o samochodach Suzuki Swift

Limitowany Suzuki Swift Black&White

Aktualności 20-02-2015

Jeśli rozważacie zakup niewielkiego auta z segmentu B, to japońskie Suzuki właśnie zaoferowało ciekawą, limitowaną wersję Swifta. Seria Black&White oznacza bogatsze wyposażenie i atrakcyjną cenę.

Katastrofalne testy zderzeniowe indyjskich modeli

Aktualności 05-11-2014

Produkowane w indyjskich fabrykach Datsun Go oraz Suzuki Maruti Swift zostały poddane testom zderzeniowym. Oba modele wypadły bardzo słabo, nie zdobywając ani jednej gwiazdki.

Suzuki wspiera polską koszykówkę

Aktualności 29-10-2014

Przez kolejny rok Suzuki będzie wspierać polską koszykówkę. Japońska marka została ponownie w rozpoczynającym się sezonie 2014/2015 sponsorem Polskiej Ligi Koszykówki.

Suzuki Swift z problemami z pompą wody

Aktualności 26-09-2014

To już druga akcja serwisowa tego modelu w tym roku. Po wcześniejszych usterkach układu hamulcowego Suzuki Swifta, teraz mogą wystąpić problemy z pompą wody silnika.

Suzuki Swift: 4 miliony w 10 lat

Aktualności 08-09-2014

Suzuki Swift, mały, miejski model, na rynku jest już dostępny od 31 lat. Prawdziwą popularność zdobył sobie jednak wraz z debiutem trzeciej generacji w 2004 roku. Od tego momentu do klientów trafiło już 10 mln egzemplarzy tego auta.

Możliwe usterki układu hamulcowego w Swifcie

Aktualności 02-05-2014

Błędny montaż przewodów hamulcowych może skutkować problemami z właściwym działaniem układu hamulcowego. Z tego powodu Suzuki wezwie do serwisów ponad 1.200 egzemplarzy modelu Swift.

Czy warto kupić: Suzuki Swift (2005-2010)

Testy samochodów 31-12-2013

Kiedy pojawił się na rynku, swoją stylistyką - przez wielu uznawaną za udaną próbę nawiązania do Mini - podbił niejedno serce, nie tylko płci pięknej. Dziś jest częstym widokiem na naszych ulicach, a jego następca stanowi tylko drobną ewolucję stylistyczną, co również świadczy, że był dobrze oceniany przez włodarzy japońskiej marki.

Nowy Suzuki Swift wjeżdża do Polski

Premiery 16-07-2013

Kompaktowy Swift, który ostatnio został odświeżony przez japońskiego producenta jest już dostępny na polskim rynku.

3 miliony Swiftów

Aktualności 04-02-2013

W 2004 roku na rynku światowym pojawiła się trzecia odsłona Suzuki Swift, która była dla japońskiego koncernu samochodem globalnym. Po ponad ośmiu latach od wprowadzenia do sprzedaży wyprodukowanych zostało 3 miliony egzemplarzy.

Suzuki rozszerza gamę Swifta

Premiery 12-10-2012

Suzuki na polskim rynku rozszerza gamę Swifta. Od października do Swifta Integra dołączy dwukolorowy Swift Coroline oraz Swift Aero charakteryzujący się sportową stylistyką.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Suzuki Swift

Suzuki Swift Sport: Sport przez małe "s"

Redaktorze Traczyk. Moim zdaniem warto zapytać Suzuki Poland, czy jest wiarygodna agencja badania opinii publicznej dostarczająca danych , które służą do podjęcia decyzji sprzedażowych modelu. Wątpię. Zdumienie od lat budzi fakt , że na rynkach krajów bardziej górzystych niż PL (Czechy, Austria, Niemcy) dostępny jest Swift 4x4 z motorkiem bodajże 1,3 L. Autko, którego testy można przeczytać na zagranicznych portalach w PL nie jest dostępne i nigdy nie było. Terenówka to to nie jest. Lecz zalety trakcyjne 4x4 są nie do przecenienia w warunkach extremalnie śnieżnych zim (będą coraz częstsze-czytać prognozy meteo) oraz ulewnych jesieni. Rozsądnie skalkulowana cena Swifta 4x4 dała by większe wpływy finansowe w kasie Suzuki Poland , niż da robienie na siłę z PL-aków drogowych sportowców. Pokolenie do 30-tki zamiast Swifta Sport kupi Beemkę 14 letnią, bo znacznie tańsza oraz szybsza i ją zagazuje. To pokolenie nie jest forsiaste i nówki nie kupi. Maluch 4x4 spotkał by się (tak sądzę) z zainteresowaniem pokolenia znacznie powyżej 30-tki, które sporą forsę już odłożyło "w skarpecie" oraz nadal zarabia na życie i rozumie skutki trwałych zmian klimatu dla codziennego życia w mieście i poza nim. czytaj więcej

Suzuki Swift Sport: Sport przez małe "s"

Zgadzam się z jachem. Właśnie 4x4 w małym aucie do miasta i pod miasto jest bardziej pożądane niż napis sport na karoserii z tyłu auta. Ze względu na zalety trakcyjne 4x4. Dużo ludzi mieszka też w miastach podgórskich, czy w północno-wschodniej PL. Ulice miejskie i podmiejskie w zimie w PL są zawsze źle odśnieżone. Tak samo parkingi, czy pobocza do parkowania. Koszmar. Jednymi z podstawowych pytań dla kandydata na Dyrektora Zarządzającego Głównego Importera na PL każdego producenta aut, powinny być pytania z geografii oraz klimatologii o to :w jakiej strefie klimatologicznej leży Pana/Pani kraj, proszę niech Pan/Pani poda statystyki wieloletnie, ile miesięcy w roku panują w nim warunki typowo zimowe i jesienne, najtrudniejsze do jazdy miejskiej i pozamiejskiej, czy w Pana/Pani kraju służby oczyszczania ulic mają dobrą opinię. Nieznacznie większe spalanie auta 4x4 nie ma znaczenia dla osób ceniących sobie bezpieczeństwo i dzielność auta w mieście. Maksymalna dozwolona prędkość w mieście to 50 km / h, na niektórych odcinkach nieznacznie więcej. Rzeczywista prędkość aut ruszających się po mieście jest właśnie w tych granicach. Patrzeć na wskazania komputerów swoich aut. Dla większości pokolenia , jak pisze jach, znacznie powyżej 30-tki i ono ma kasę na nowe auto, dodatkowe koniki są gadżetem, który w mieście jest zbędny. Do jazdy na międzymiastowej trzeba sobie kupić 2-gie auto. czytaj więcej

Lilly o Suzuki Swift 2005-2010

Kiedy w 2008 kupowałam Swifta (z rocznika 2007) był to najlepiej wyposażony samochód w swojej klasie w cenie około 40 tys. Wszystkie micry, fiesty, corsy, yarisy oferowały golasy za porównywalną cenę. Jeżdżę nim 4 lata i ani razu mnie nie zawiódł. Odpalał bez problemu przy 30 stopniowych mrozach, w serwisie bywałam tylko na przeglądach. Daje dużą przyjemność z jazdy - stabilny, zwrotny, jak się go pociśnie to i przyspiesza nie najgorzej. Ma podgrzewane siedzenia z przodu (boskie dla niegarażujących zmarźlaków). Pewnie, za tą cenę nie ma wszystkiego - radio z mp3 i 6 głosników ma, ale raczej liche i jest głośny przy 100 km/h. Mam raczej ciężką nogę, co przekłada się na zużycie paliwa - dynamiczna jazda kosztuje zużyciem paliwa średnio 7.8 do 8.1, zimą w mieście chlał do 11 l. Ale jest fajny. Jako drugie auto w rodzinie, na dojazdy do pracy i nieduże zakupy - idealne. Gdyby jeszcze się nadawał do jeżdżenia po podmiejskich, nieutwardzonych drogach dojazdowych do posesji - nie sprzedałabym go po 4 latach. Nawet w Top Gear uznali, że Swift jest COOL! czytaj więcej

Suzuki Swift Sport: Sport przez małe "s"

Koledzy piszący o 4x4, czy wy jeździliście normalnym, małym, miejskim autem? Spędziłem parę lat w Punto I i II generacji, ma ono przedni napęd i przeciętną trakcję, a trzeba naprawdę mocno deptać gaz, aby zerwać przyczepność. W zakrętach czy szybciej jadąc jest to praktycznie niemożliwe, szczególnie w warunkach, jakie zostały opisane (miasto, w miarę spokojna jazda). Jedyne warunki, gdzie miewałem problemy to totalnie zasypane wiejskie drogi, ale tam śmiem twierdzić że i 4x4 nie pomoże. Małe auta są lekkie i nie potrzebują napędu na 4 koła. Szczególnie, że hamowanie i przyczepność boczna pozostaną takie same, czyli poprawa bezpieczeństwa będzie złudna. Bo nie napędu i przyśpieszenia brakuje w takich autach w zimie. Swift sport to auto niszowe, równie niszowe jest 4x4, szkoda że nie ma obu na naszym rynku, ale najwyraźniej nie było na takie auto nabywców. Firmy przy konstruowaniu oferty nie kierują się zdrowym rozsądkiem i oceną własnej palety modeli, a statystyką. czytaj więcej

orwa o Suzuki Swift 1995-2004

Podzielę się doświadczeniem - pierwszy właściciel, 14lat ma autko i przejechane ... 250000km. Jak był jescze młody (teraz to się już nie odważe) to na autostradzie w Austri 170km/h (no dobra, z lekkiej górki). Generalnie prędkośc przelotowa 120-140 i jakość prowadzenia bardzo dobra dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości. W chorwacji na zakrętach, uciekałem megance i avensisce :) , jak pisałem w wadach - mały, ale dla dwóch osób wraz z kompletem bagażu odpowiedni. Siedzenia welurowe bardzo wygodne. Byłem nim też na Peloponezie i nie odczułem dyskomfortu prowadzenia. Mankamentem była tylko brak klimy). Wpisałem w wady blacharkę, gdyż teraz po 14 latach wychodzi paskudztwo - rdza - msiałem już spawać zawieszenie z przodu. Generalnie fajne auto do zabawy i jazdy np. dla syna. czytaj więcej

Ali o Suzuki Swift 2005-2010

Po przejechaniu kilku pierwszych zakretow i przyspieszen i hamowan trudno nie zrozumiec dlaczego to jest auto fun for driving no.2 zaraz za Mini. Nie jechalem Mini, ale jak dotad tylko Focus i Civic prowadzily mi sie tak dobrze. Po prostu usmiech od ucha do ucha. Super stabilne, z szalonym motocyklowym silnikiem - wiecej przyjemnosci niz kiedykolwiek myslelem ze mozna doswiadczyc w tak malym autku i to z podstawowym silnikiem i zawieszeniem (w przeciwienstwie do malych GTi w ktorych czuc kazdy kamien na drodze i kosztuja prawie 2x tyle i 1,5x tyle pala a przyjemnosci w sumie niewiele wiecej - czasem mniej jak tylek boli i przez tory kolejowe jedziesz 5km/h zeby na nich podwozia nie zostawic...). Bardzo latwe w prowadzeniu, moja żona bardzo sobie to chwali - idealne auto miejskie. Jakosciowo niezle wykonczone (np. w porownaniu z Yarisem), wygodne i ogolnie bardzo przyjemne. Fantastycznie wyciszone, oczywiscie silnik jest glosny na wysokich obrotach, ale w takim maluchu ktory nie jest? Przynajmniej brzmi wtedy lepiej niz trzycylindrowe kosiarki innych autek. Wystarczy spojrzec do bagaznika ze nie moze to byc auto rodzinne, z reszta uwazam osobiscie ze tej klasy auto nigdy nie moze nim byc, bo nawet jak to jest wersja "z plecakiem" (sedan) to pomijajac brzydote takiego rozwiazania (Thalia, City) jazda czyms takim zaladowanym to tez meczarnia. Pali tyle ile powinien i zaleznie od stylu jazdy. Nie oszukujmy sie, jak pocisniemy po miescie superoszczedny Yaris 1.0 tez spala 7,5 l... czytaj więcej