1. Samochody
  2. Suzuki
  3. Grand Vitara
Suzuki

Suzuki Grand Vitara - Suzuki Grand Vitara

Suzuki
Suzuki Grand Vitara

Obecna na rynku Suzuki Grand Vitara jest już trzecią generacją tego modelu. Pierwsza generacja, jeszcze jako Suzuki Vitara, w sprzedaży pojawiła się w 1988 roku. Przetrwała na rynku dokładnie dziesięć lat, kiedy to w 1998 roku zastąpiła ją druga generacja modelu, czyli już Suzuki Grand Vitara. Obecna, trzecia generacja swoją premierę miała w 2005 roku w Japonii, a w 2008 r. poddana została faceliftingowi.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Suzuki Grand Vitara


 

Suzuki Grand Vitara - opinie kierowców


Suzuki Grand Vitara został oceniony 98 razy. Uzyskał średnią ocenę 3.95 na 5 możliwych punktów. 80% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 3.95

Liczba ocen: 98

Czy warto kupić ten model: tak 80% nie 20%

 

Suzuki Grand Vitara - awaryjność




57% Brak usterek


29% Nieznaczne usterki


14% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (31.90%), układ hamulcowy (27.40%), silnik, układ wydechowy (23.40%)

 

Suzuki Grand Vitara - spalanie


Użytkownicy modelu Suzuki Grand Vitara testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
98
52
4
42
śr. spalanie w mieście (l/100km)
11.7
12.8
12.9
9.4
śr. spalanie w trasie (l/100km)
9.6
10.4
10.4
8.0

 

Suzuki Grand Vitara - bezpieczeństwo

Wynik ogólny: 30 pkt.

 

Informacje o samochodach Suzuki Grand Vitara

Suzuki Vitara: Jestem legendą

Testy samochodów 17-04-2015

Vitara wróciła, ale trudno mówić o wielkim powrocie legendy. Suzuki postanowiło swojemu flagowemu produktowi nadać nowy status. Dziś Vitara nie jest autem terenowym zbudowanym na ramie i wyposażonym w reduktor. Dziś zadaniem Suzuki Vitara jest walka w segmencie crossoverów.  Łatwo nie będzie, ale Vitara ma jeden as więcej w talii niż reszta konkurentów.

Używane auta 4x4: 6 propozycji na wszędołaza z drugiej ręki

testy samochodów używanych 20-02-2015

Sposób na zimę. Auta z napędem na cztery koła zapewniają najlepsze właściwości jezdne, przyczepność i perfekcyjną trakcję. Oto sześć najciekawszych modeli z wtórnego rynku. 

Koniec Kizashi i Grand Vitary

Aktualności 09-12-2014

Japoński producent ogłosił, że modele Kizashi oraz Grand Vitara (znana na niektórych rynkach jako Escudo) nie będą dalej produkowane. Co więcej nie zanosi się by w najbliższym czasie powstali następcy.

Używane Suzuki Grand Vitara: SUV starej szkoły

testy samochodów używanych 24-10-2014

Lepiej niż na długą podróż autostradą, Suzuki Grand Vitara nadaje się na grzybobranie w sercu puszczy. Stały napęd na cztery koła i reduktor są najczęściej seryjne i czynią z Vitary bardzo sprawnego off-roadera.  

Suzuki zapowiada następcę Grand Vitary

Aktualności 20-10-2014

Grand Vitara to model, który dość mocno się zestarzał na tle konkurencji. Japoński konkurent bardzo długo czekał na odświeżenie swojego SUV-a.

Suzuki Grand Vitara: Zmarnowany potencjał

Testy samochodów 05-02-2014

W czasach gdy szał na auta sporotowo-rekreacyjne był jeszcze przed nami Suzuki wprowadziło samochód, który był jednym z prekursorów gatunku. Spoglądając na ten samochód z dzisiejszej perspektywy nasuwa się myśl, że chyba mogło być lepiej.

Suzuki Grand Vitara – po liftingu już na polskim rynku

wydarzenia 30-10-2012

Jedna z ikon terenowych aut przeszła właśnie operację plastyczną i po zmianach wjeżdża do polskich salonów.

Suzuki Grand Vitara po faceliftingu już w Polsce

Premiery 29-10-2012

Polski importer samochodów marki Suzuki do sprzedaży wprowadza najnowszą wersję Grand Vitary, któa przeszła facelifting. Ceny rozpoczynają się od 83 900 zł.

Pierwsze wzmianki o nowej Grand Vitarze

Aktualności 17-07-2012

Suzuki Grand Vitara to samochód, któremu przydałaby się gruntowna przemiana. Przez ostatnie kilka lat producent nic nie robił przy tym samochodzie. Zza granicy dochodzą jednak nowe wieści.

Suzuki Grand Vitara: Twardziel wśród mięczaków

Testy samochodów 29-01-2012

Świat motoryzacyjny opanowała moda na SUV-y. Co do tego nie ma już chyba żadnych wątpliwości. I choć niekoniecznie tego typu modele sprawdzają się na bezdrożach, to jednak i tak ich właściciele rzadko opuszczają nimi utwardzone nawierzchnie. Jednym z wyjątków w tym gronie jest z pewnością Suzuki Grand Vitara, której bliżej nawet do terenówek niż miejskich bulwarówek.

Filmy i galerie samochodów Suzuki Grand Vitara

Testy mojeauto.pl: Suzuki Grand Vitara

Testy samochodów 30-12-2013

Suzuki Grand Vitara

Samochody - katalog 29-01-2008

Opinie i dyskusje o samochodach Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara

Auto jak najbardziej przyjemne, chociaż nie wolne jest wolne od wad. Upierdliwe i powtarzalne się skrzypienie niektórych elementów zarówno w środku jak i w układzie zawieszenia, co wrażliwszych może doprowadzić do wściekłości. Jak drzwi od stajni skrzypi zawieszenie przejeżdżając przez tzw "śpiących policjantów". Dużym mankamentem czego suzuki nie może usunąć jest problem ze skrzynią biegów. Co prawda nie potrzebujemy takk naprawdę dwójki do funkcjonowania, ale ciężko sobie odmówić komfortu jazdy jej nie używając - skoro jest. Potrafi się zacinać i zwyczajnie "nie wchodzić". Najzabawniejsze jest jednak wysterowanie wspomagania kierownicy. Tutaj jest tak poważne, że nawet nie chce mi się żartować. Wiadomym powszechnie jest fakt, że ciężej jest manewrować kierownicą przy mniejszej prędkości jazdy. Dlatego większe wspomaganie jest potrzebne właśnie niewielkich prędkościach , mniej więcej do 40km/h. W miarę wzrostu , układ wspomagający powinien usztywniać kierownicę. Co zatem się dzieje, z układem wspomagania samochodu Grand Vitara, jeżeli zredukujemy prędkość ze 100km/h np. do 30km/h by ostro pokonać zakręt. Wielka niespodzianka. Z miękkiej kierownicy nagle robi się zapora nie do przebycia. Usztywnia się kierownica i manewr skrętu przy tak zaskakującym oporze jest praktycznie nie do wykonania. Samochód jedzie prosto, a my lądujemy miękko na poduszce powietrznej. Do wszystkich mankamentów samochodu, jest oferowany w Polsce silnik z małą mocą. 2.0l -140k... czytaj więcej

x1a o Suzuki Grand Vitara 1998-2005

w terenie zje i 15 ale tego sie nie liczy z tym trzeba zyc. Jak ktos chce byc w terenie to lepiej niech patrzy na vitare bo gv myje sie do niej ale to naprawde udany kompromis miedzy terenowka a samochodem rodzinnym. w miescie lekka fajna i przyjemna ale poslizgowa na zakretach poprostu zbyt lekka w tyle. W terenie lekka fajna i przyjemna ale brak blokady udaremnia wszelkie wpadniecia jednim kolem na zawis bo juz poprostu nie wyjedziecie jesli kolo tylne sie podniesie no i w blocichu na 30 cm tez nie posmigace na AT-kach mam bfg i wiem co mowie. jesli chodzi o miasto nic sie nie mozna przyczepic ale w trudny teren brac gv to niestety czeka was wydatek czyli 3000 za blokade ukladu i to za most czyli licz 2X i podnoszenie okolo 1000 o snorkelu nie mowie bo to maly wydatek. A i jesli chcecie wieksze kola to bez ciecia blachy i dystansow sie nie obejdzie. polecam dla amatorow ale odradzam tym co lubia jezdzic tylko tam gdzie dziki grasuja bo terenowka to to nie jest moze sie tylko nia stac za odpowiednia cene czytaj więcej

RoMi o Suzuki Grand Vitara 2005-2008

Solidne auto będące czymś pośrednim między dawnym i współczesnym rozumieniem typu SUV. Jeździłem już niemal w każdych warunkach. Mocny silnik V6 potrafi rozbujać to ciężkie auto dość szybko, a 5-biegowy automat choć starawy całkiem sprawny i pomocny w terenie. Do tego reduktor i blokada. Posiadam wersję doskonale wyposażoną z jasnym wnętrzem, więc odbiór ogólny jest pozytywny, ale plastik kokpitu nie przystaje do miękkich boczków drzwi i tapicerki. Lubi trzeszczeć ruchome oparcie tylnej kanapy, ale nie notuje żadnych usterek. W szóstym roku eksploatacji ani jednej ingerencji mechanika. Auto kupione w pełni świadomie do przejazdów nad jezioro i na działkę w niełatwych warunkach. Nigdy nie poległo, choć przez stosunkowo mały prześwit czasem podwoziem stuknęło. Podsumowując jeśli kogoś nie przeraża wysokie spalanie, a musi autem dojechać tu i ówdzie nie po czarnym, śmiało kupować 2.7 lub 3.2 V6. Widlasty motor rekompensuje stosunkowo spory poziom hałasu we wnętrzu. Wersje po liftingu 2008/2009 są trochę cichsze. Dla mnie to ostatni Mohikanin tego segmentu. czytaj więcej

Suzuki Grand Vitara

Bedę subiektywny w ocenie i powiem że faktycznie są pewne mankamenty GV ale nie da się ich uniknąć w wiekszości samochodów. Jeżdżę GV od prawie roku i nie mam z nią żadnych problemów, każdy bieg wchodzi bez klopotu pod warunkiem że dokładnie przekładamy dźwignię. Co prawda przełożenia jak dla mnie są dość długie co nie ułatwia dynamicznej jazdy ale można się przyzwyczaić. Drobne skrzypnięcia przy wychłodzonym nadwoziu pojawiają się czasami i mogą denerwować co wrażliwszych ale wszystko zależy od kultury jazdy i omijania najwiekszych chęchołów na naszych drogach, które są w stanie rozklekotać na dobre nawet Defendera. Spalanie faktycznie nie jest najmniejsze no ale należy pamietać, że stale napędzamy dwie osie przez co mamy wieksze opory toczenia ale jest i tak najmniejsze wśród innych samochodów ze stałym 4x4. Osobiście jak dla mnie rekompensatą ktorą daje mi Grand Vitara jest ponadczasowa stylistyka, zdecydowanie najlepszy rodzaj napędu w tym segmencie (co ważne nie elektronika a osobiście decyduje o jego działaniu) co stawia Grand Vitarę na czołowych miejscach w testach terenowych aut swojej klasy oraz dość bogate wyposażenie jak na ten czas przy tej cenie. Nie zamierzam więc zmieniać auta a innym użytkownikom życzę samej satysfakcji z jazdy i pozdr. czytaj więcej

xxx o Suzuki Grand Vitara 2008-2015

Jedynym mankamentem w tym samochodzie jest to, że kontrola trakcji drastycznie redukuje moment obrotowy, przez co silnik wydaje się być ospały. Na szczęście można ją wyłączyć (trzymać przycisk ESP OFF przez 10sek zapala się kontrolka ESP OFF i kontrolka od kontroli trakcji), a powyżej 40 km/h włącza się z powrotem gdzie nie jest już tak wyczuwalna. Silnik Renault z elektroniką Suzuki co prawda Francuski, ale jak na razie daję radę. Nie ma co się dziwić, że takie spalanie, samochód swoje waży 1700 KG do tego stały napęd i duża buda. Coś za coś. ESP nie reaguje pochopnie tylko w ostateczności. Robiąc lodowe ostre zakręty przy 40 km/h ESP reaguje w samą porę przez co samochód nawet się nie poślizgnie za tor jazdy. Reduktor przydaje się przy ostrych podjazdach, nawet na wyjeździe w podziemnych parkingach by nie palić sprzęgła. Nie tak jak w Oplu Frontera gdzie przy włączonym reduktorze nie można skręcać. Samochód jak najbardziej polecam, ale osoby szukające SUVa palącego jak sedan mogą się trochę zawieść. czytaj więcej

Suzuki Grand Vitara: Twardziel wśród mięczaków

@mygod: Po pierwsze pisałem już, że wolę tylny napęd od przedniego, przez całe życie w większości miałem auta z tylnym napędem. Lubię się czasami "pobawić". Wiem, że dla mniej doświadczonych kierowców przedni napęd jest bezpieczniejszy. Ale co to ma wspólnego z napędem 4x4? Stały napęd 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym podraża koszta (centralny dyfer), poza tym zwiększa spalanie. Na suchym nic nie daje, jest kompletnie niepotrzebny, to po co wtedy ma być używany? Jeżeli warunki jazdy się pogarszają, zaczyna być ślisko, padać deszcz, czy śnieg lub wjeżdża się w prawdziwy teren, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby napęd na przód dołączyć. Są zresztą terenówki, czy suvy z napędem na przód i dołączanym tyłem, ale ja osobiście wolę odwrotnie. A jeżeli z dolączeniem napędu drugiej osi by sobie nie mógł dać rady, to niech w ogóle nie kupuje terenówki. Nawet, moim zdaniem najlepsza klasyczna terenówka na świecie, Jeep Wrangler ma napęd na tył i przód dołączany. Niestety takich aut, jak chociażby poprzednia wersja Grand Vitary, jest coraz mniej na rynku. czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mercedes EQC – elektryczny SUV
Mercedes EQC – elektryczny SUV
Mercedes EQC to pierwszy w pełni elektryczny SUV niemieckiej marki. Samochód zapoczątkowuje nadejście całej gamy aut z rodziny EQ, czyli napędzanych silnikami na prąd.
Nowa Ty w cztery dni, czyli jak było na obozie Fit&Food Camp Nowa Ty w cztery dni, czyli jak było na obozie Fit&Food Camp