Co kierowcy myślą o swoich samochodach Suzuki Grand Vitara

Łączna ocena

3.95

Suzuki Grand Vitara – oceny kierowców

Samochody Suzuki Grand Vitara zostały ocenione przez użytkowników mojeauto.pl 97 razy. Łączna ocena to 3.95 na 5. To przyzwoity wynik. Co oceniają kierowcy użytkujący te samochody na co dzień? Prowadzenie – tu ocena wynosi 4.18, silnik – 3.75, komfort jazdy – 3.87 i jakość i awaryjność – 4.01.

Użytkownicy samochodów Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara

Auto jak najbardziej przyjemne, chociaż nie wolne jest wolne od wad. Upierdliwe i powtarzalne się skrzypienie niektórych elementów zarówno w środku jak i w układzie zawieszenia, co wrażliwszych może doprowadzić do wściekłości. Jak drzwi od stajni skrzypi zawieszenie przejeżdżając przez tzw "śpiących policjantów". Dużym mankamentem czego suzuki nie może usunąć jest problem ze skrzynią biegów. Co prawda nie potrzebujemy takk naprawdę dwójki do funkcjonowania, ale ciężko sobie odmówić komfortu jazdy jej nie używając - skoro jest. Potrafi się zacinać i zwyczajnie "nie wchodzić". Najzabawniejsze jest jednak wysterowanie wspomagania kierownicy. Tutaj jest tak poważne, że nawet nie chce mi się żartować. Wiadomym powszechnie jest fakt, że ciężej jest manewrować kierownicą przy mniejszej prędkości jazdy. Dlatego większe wspomaganie jest potrzebne właśnie niewielkich prędkościach , mniej więcej do 40km/h. W miarę wzrostu , układ wspomagający powinien usztywniać kierownicę. Co zatem się dzieje, z układem wspomagania samochodu Grand Vitara, jeżeli zredukujemy prędkość ze 100km/h np. do 30km/h by ostro pokonać zakręt. Wielka niespodzianka. Z miękkiej kierownicy nagle robi się zapora nie do przebycia. Usztywnia się kierownica i manewr skrętu przy tak zaskakującym oporze jest praktycznie nie do wykonania. Samochód jedzie prosto, a my lądujemy miękko na poduszce powietrznej. Do wszystkich mankamentów samochodu, jest oferowany w Polsce silnik z małą mocą. 2.0l -140k... czytaj więcej

Suzuki Grand Vitara

Bedę subiektywny w ocenie i powiem że faktycznie są pewne mankamenty GV ale nie da się ich uniknąć w wiekszości samochodów. Jeżdżę GV od prawie roku i nie mam z nią żadnych problemów, każdy bieg wchodzi bez klopotu pod warunkiem że dokładnie przekładamy dźwignię. Co prawda przełożenia jak dla mnie są dość długie co nie ułatwia dynamicznej jazdy ale można się przyzwyczaić. Drobne skrzypnięcia przy wychłodzonym nadwoziu pojawiają się czasami i mogą denerwować co wrażliwszych ale wszystko zależy od kultury jazdy i omijania najwiekszych chęchołów na naszych drogach, które są w stanie rozklekotać na dobre nawet Defendera. Spalanie faktycznie nie jest najmniejsze no ale należy pamietać, że stale napędzamy dwie osie przez co mamy wieksze opory toczenia ale jest i tak najmniejsze wśród innych samochodów ze stałym 4x4. Osobiście jak dla mnie rekompensatą ktorą daje mi Grand Vitara jest ponadczasowa stylistyka, zdecydowanie najlepszy rodzaj napędu w tym segmencie (co ważne nie elektronika a osobiście decyduje o jego działaniu) co stawia Grand Vitarę na czołowych miejscach w testach terenowych aut swojej klasy oraz dość bogate wyposażenie jak na ten czas przy tej cenie. Nie zamierzam więc zmieniać auta a innym użytkownikom życzę samej satysfakcji z jazdy i pozdr. czytaj więcej

Suzuki Grand Vitara: Twardziel wśród mięczaków

@mygod: Po pierwsze pisałem już, że wolę tylny napęd od przedniego, przez całe życie w większości miałem auta z tylnym napędem. Lubię się czasami "pobawić". Wiem, że dla mniej doświadczonych kierowców przedni napęd jest bezpieczniejszy. Ale co to ma wspólnego z napędem 4x4? Stały napęd 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym podraża koszta (centralny dyfer), poza tym zwiększa spalanie. Na suchym nic nie daje, jest kompletnie niepotrzebny, to po co wtedy ma być używany? Jeżeli warunki jazdy się pogarszają, zaczyna być ślisko, padać deszcz, czy śnieg lub wjeżdża się w prawdziwy teren, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby napęd na przód dołączyć. Są zresztą terenówki, czy suvy z napędem na przód i dołączanym tyłem, ale ja osobiście wolę odwrotnie. A jeżeli z dolączeniem napędu drugiej osi by sobie nie mógł dać rady, to niech w ogóle nie kupuje terenówki. Nawet, moim zdaniem najlepsza klasyczna terenówka na świecie, Jeep Wrangler ma napęd na tył i przód dołączany. Niestety takich aut, jak chociażby poprzednia wersja Grand Vitary, jest coraz mniej na rynku. czytaj więcej

Suzuki Grand Vitara: Grand Vitara znaczy vici

Dopiero przejechałem moją 5 drzwiową Grand Vitarą kilkaset kilometrów i mam bardzo pozytywne odczucia, zresztą podzielają je moi pasażerowie. Bardzo przyjemnie się ją prowadzi,auto zapewnia duży komfort w czasie parogodzinnej podróży - jest ciche, a siedzenia b. wygodne.Trzeba jednak pamiętać, że środek ciężkości jest wyżej w porównaniu do aut osobowych, tak że w zakręty należy wchodzić b. spokojnie.Jazda przy prędkości 80 - 100 km/godz.sprawia wiele frajdy. Szybsza, oznacza spalanie ponad 10 l/100km.Leśne dukty auto pokonuje znakomicie. Mam nadzieję, że nawet głębszy śnieg nie będzie stanowił większego problemu. Moje auto posiada silnik benzynowy i jest wersją podstawową, która i tak mam naprawdę bardzo wiele bajerów. czytaj więcej

Suzuki Grand Vitara: Twardziel wśród mięczaków

Ja jednak wolę starsze wersje Grand Vitary. Sam posiadam model siedmiomiejscowy z 2003 r., Grand Vitara XL-7. To jest ramowa terenówka, a nie SUV, a dzięki rostawie osi 2800 mm bardzo komfotowa na twardych drogach. Przyspieszenie do setki 10,2 sek., moc silnika 183 KM. A po kiego grzyba w nowej Vitarze jest stały napęd 4x4 i centralny mechanizm różnicowy? Na suchej nawierzchni to kompletnie niepotrzebne. W mojej jest napęd na tył (lubię to, całe zycie mialem głównie tylnonapędowce), a przód na sztywno dołączany. Jest też oczywiście reduktor. To ja decyduję, kiedy jadę 2WD, a kiedy 4WD. Jestem z auta bardzo zadowolony, posiadam go od nowości i za tą cenę nie można było kupić innego odpowiednika z takim seryjnym wyposażeniem. czytaj więcej

Suzuki Grand Vitara: Twardziel wśród mięczaków

Mam G.V. z 2008 w automacie i z napędem tylko na jedną oś ?tylną . Jeździ mi się Nim bardzo dobrze ,bardziej traktuję Go jak szosówkę . W zimę na śliskiej nawierzchni przy uślizgach na zakrętach wyrównuje sobie trajektorię jazdy On sam mimo że wcisnę gaz do dechy to i tak obroty nie wzrosną , a przy pojemności 2700 ma niezłego kopa. W terenie zachowuje się przyzwoicie i na szosie też , w zimę też jest Ok pod warunkiem że ma założone ?zimówki?. Na autostradzie rozpędziłem Go do 190 km/h ale spalanie sekundowe pokazywało wtedy 24,5 l . czytaj więcej

Suzuki Grand Vitara: Miejska terenówka

Auto godne polecenia,zwłaszcza że dobrze oceniają je prasa i internet.Silnik o pojemności skokowej 1600 ccm i 105 KM nie radzi sobie z tym autkiem.184 litry bagażnika?!Bravo!Gratuluję firmie Suzuki pomysłowości!Wnętrze przestronne ale bagażnik?W mniejszym o klasę Suzuki Jimny jest tego bagaznika 221 litrów.O ile więcej?Już mówię. 184+x=221 x=221-184 x=37 sprawdzenie:184+37=221 Nie polecałbym tego auta.Jest to auto dla kobiet,do miasta i na zakupy. (Większych potrzeb nie widzę). Cytryniarz czytaj więcej

SUZUKI GRAN VITARA 19 DIESEL 2007R.PROBLEM Z ODPALANIEM.

proponuję podłączyć klemę z akumulatora (+) do jednej ze świec np. używając śrubokręta tak aby były widoczne iskry odczekać około 15-20 sekund aby nagrzać świece, następnie szybko odłączyć wszystko i odpalić auto przekręcając klucz maksymalnie (chodzi o to aby ominąć podgrzewanie świec za pomocą przekaźnika) jeśli odpali bez problemu to radzę zacząć od wymiany bezpiecznika przekaźnika świec, który znajduje się pod maską a jeśli to nie pomoże to radzę znaleźć dobrego elektryka, który naprawi przekaźnik czytaj więcej

dziwne buczenie

Czego objawem moze byc nieznosne i bardzo wyrozniajace sie buczenie przy osiagnieciu 90-95km/h? Po dociagnieciu 110km/h buczenie ustaje. I tak caly czas. Do tego towarzysza jeszcze dziwne odglosy przypomnajace "swierszcza" przez caly okres pracy slnika. Wiem , ze to malo precyzyjne, ale inaczej nie potrafie tego opisac. Na desce nie pojawiaja sie zadne komunikaty o bledach.nAuto to: Vitara 2006 1,9DDIS czytaj więcej

SUZUKI GRAN VITARA 19 DIESEL 2007R.PROBLEM Z ODPALANIEM.

WITAM MAM PROBLEM Z ODPALANIEM SAMOCHODU SUZUKI GRAND VITARA 19 DIESEL,RANO MUSZĘ SIE TROCHĘ POMĘCZYĆ,PO PROSTU JAK ŚWIECE ŻAROWE MI ZGASNĄ NIE PALI NA DOTYK TYLKO TRZEBA DŁUGO KRECIC,A ŚWIECE BYŁY SPRAWDZANE PRZEZ MECHANIKA,SĄ DOBRE,SILNIK JAK ODPALI ŁADNIE CHODZI NIE PRZERYWA,NIE KOPCI TYLKO SŁABO PALI.PROSZĘ O POMOC JEŻELI KTOŚ WIE O CO W TYM WSZYSTKIM CHODZI.POZDRAWIAM! czytaj więcej