Samochody > Subaru > Forester
Subaru

Subaru Forester - O modelu Subaru Forester

Subaru
O modelu Subaru Forester

Terenowy Subaru Forester, który swoją premierę rynkową miał w 1997 roku, należy do najpopularniejszych modeli marki Subaru na naszym rynku. Model ten w 2002 roku poddany został zmianom stylistycznym, a w 2005 Subaru Forester miał miejsce jego odświeżający facelifting.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Subaru Forester


 


 

Subaru Forester
Oferta dnia
 

Subaru Forester - opinie kierowców


Subaru Forester został oceniony 95 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.67 na 5 możliwych punktów. 92% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.67

Liczba ocen: 95

Czy warto kupić ten model: tak 92% nie 8%

 

Subaru Forester - awaryjność




79% Brak usterek


15% Nieznaczne usterki


6% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (24.10%), układ hamulcowy (8.10%), układ wydechowy (7.00%)

 

Subaru Forester - spalanie


Użytkownicy modelu Subaru Forester testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
95
56
15
24
śr. spalanie w mieście (l/100km)
11.1
11.8
13.5
8.1
śr. spalanie w trasie (l/100km)
9.2
9.9
11.2
6.6

 

Subaru Forester - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 91%

 

Informacje o samochodach Subaru Forester

Subaru Forester po delikatnych zmianach

Aktualności 23-02-2015

Subaru przeprowadziło bardzo dyskretną modernizację swojego SUV-a. Forester nie zmienił wyglądu, jest za to autem bardziej komfortowym.

Subaru Forester tS - najbardziej rasowy z gamy

Premiery 25-11-2014

Od dzisiaj Japończycy mogą kupić topową wersję Subaru Forestera - model STI tS. Sportowy crossover spod znaku plejad otrzymał kilka ciekawych usprawnień i bardziej dynamiczny styl.

Ponad 7 tys. Subaru do serwisu

Aktualności 15-07-2014

Korodujące przewody układu hamulcowego są powodem rozpoczęcia akcji serwisowej czterech modeli marki Subaru.

Sól przyczyną milionowej akcji serwisowej Subaru

Aktualności 07-07-2014

Ponad milion samochodów wezwie do swoich serwisów japoński koncern Fuji Heavy Industries, producent aut marki Subaru. Powodem jest możliwa korozja przewodów układu hamulcowego przez sól, którą zimą posypuje się pokryte śniegiem i lodem drogi.

Tanie auta są mało bezpieczne (?)

Aktualności 28-11-2012

Ostatnie testy zderzeniowe przeprowadzone przez niezależną instytucję Euro NCAP potwierdziły, że choć auta marki Dacia na europejskim rynku sprzedają się rewelacyjnie dobrze, to jednak wciąż są na bakier z bezpieczeństwem. Poza Dacią Lodgy, która otrzymała zaledwie trzy gwiazdki, pozostałe 14 modeli otrzymało maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.

Już wkrótce nowy Forester

Aktualności 03-11-2012

13 listopada w Japonii zostanie zaprezentowany nowy Subaru Forester i wkrótce potem zadebiutuje na rynku. W Polsce na czwartą generację tego modelu musimy poczekać do marca przyszłego roku.

Korodujące wahacze w Subaru

Aktualności 19-01-2012

Właściciele Foresterów oraz Imprez muszą się liczyć z możliwością wystąpienia w swoich autach korozji wahacza przedniego. Właśnie rozpoczęła się kampania serwisowa obejmująca swym zasięgiem te dwa modele japońskiej marki.

Zmodyfikowany diesel w Foresterze

Aktualności 30-09-2011

Do sprzedaży trafiła ponownie lekko zmodyfikowana wersja Subaru Forestera. Tym razem jednak zmiany objęły przede wszystkim jednostkę wysokoprężną, a także kwestie komfortu podróżowania.

Nagroda dla Subaru Forestera

Aktualności 17-01-2011

Mamy wrażenie, zresztą nie tylko my, że w Belgii za dużo się nie dzieję, zatem informacja od Subaru o nagrodzie właśnie w tym kraju trochę nas zaskoczyła.

Subaru Forester prawie STI

Premiery 31-10-2010

Subaru szykuje specjalną edycję modelu Forester wzorowaną na koncepcyjnej wersji Forestera S-Edition, która została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Australii. Nowa wersja nazwana tS dostępna będzie tylko w Japonii w limitowanej ilości 300 sztuk.

Filmy i galerie samochodów Subaru Forester

Subaru Forester tS

Premiery i wydarzenia 25-11-2014

Subaru Forester STI tS to najbardziej sportowe wcielenie tego japońskiego crossovera. W tym wydaniu dodatkowo usprawniono układ jezdny oraz hamulce, a także wyostrzono charakter 280-konnego silnika i skrzyni biegów. Niestety, Forester tS jest zarezerwowany jedynie dla klientów z japońskiego rynku.

Subaru Forester - polska premiera

Premiery i wydarzenia 24-04-2014

Zobacz pierwsze jazdy nowym Subaru Forester po górskich drogach Podbeskidzia.

Subaru Forester

Inne 12-06-2008

Forester wymagający solidnego mycia.

Subaru Forester

Samochody - katalog 29-01-2008

Opinie i dyskusje o samochodach Subaru Forester

FORESTER 2002-2008:

Witam wszystkich! Niebawem planuje zmianę samochodu na forestera z generacji jak w temacie wątku, najchętniej z rocznika 2003-2004, czyli przed liftem. W grę wchodzi wolnossak 2.0 125 KM (jestem gorącym zwolennikiem jak najprostszych samochodów). nInformacji w necie jest dużo, co nie znaczy, że wyjaśniają wszystko. nnChciałbym tu zapytać o następujące rzeczy dotyczące tej wersji forka:na) czy ten silnik ma rozrząd bezkolizyjny, czy kolizyjny?nb) jak kupując to auto najlepiej sprawdzić, czy napędy nie są zużyte? Są jakieś sprytne metody?nc) pytanie do kogoś, kto ma takie auto: ile tak naprawdę ten silnik pali na 100 km zakładając, że w każdych warunkach (autostrada, zwykła droga, lekki teren) jedzie nim kierowca mający przeciętnie ciężką nogę?nd) czy ta wersja ma samopoziomujące amortyzatory z tyłu czy zwykłe?nNa razie tyle wątpliwości ogólnych - potem dołożę jeszcze pytania szczegółowe...nDziękuję za jakieś jednoznaczne wskazówki i odpowiedzi. czytaj więcej

Jarek o Subaru Forester 2005-2007

Samochodu z takimi możliwościami i za takie pieniądze jakie jest oferowane nie uświadczysz. Kiedyś przeczytałem w jakiejś gazecie że to auto jest jak frytki do kawioru. Trafne porównanie. Świetne możliwości jezdne, przyspieszenie, jazda w każdych warunkach...można jechać po zaoranym polu, rzece a potem na drodze szybko przyspieszać. Ogromne składane lusterka jak w ciężarówce, wysokie zawieszenie a mimo to w miare opływowy kształt. Nie ma ono linii BMW ani AUDI i bynajmniej nie nadaje sie dla ludzi z takim gustem. Niewątpliwie jest to auto dla ludzi praktycznych , którzy lubią dynamikę jazdy, brzmienie boxera, cenią sobie komfort jazdy po bezdrożach, łatwość prowadzenia i niezawodność w każdych warunkach. Kilkakrotnie bez szwanku udało się mi się wyjść z nie lada opresji drogowych, głupot innych kierowców i niespodzianek drogowców dlatego uważam że w pewnym sensie to auto życia. Zwłaszcza że nowsze modele od 2008 to już zupełnie inna bajka. Jeżeli chodzi o awaryjność to jeżdżąc powściągliwie i dbając o nie jest bezawaryjne. Jeżeli jednak zużywasz je tak jak na to zasługuje to oczywistą rzeczą jest że części się zużywają. Bardzo ważna uwaga dla wszystkich którzy marzą o takim samochodzie. Nawet w instrukcji obsługi jest napisane że trzeba sprawdzać olej , najlepiej co 1000 km. Turbina potrafi go spalać a od "stylu jazdy" zależy czy spali go więcej czy mniej ale zawsze. Brak kontroli nad olejem może spowodować nawet zatarcie silnika. czytaj więcej

viki o Subaru Forester 2008-2013

Niezłe auto na lekki teren i szosę. Dynamiczny kaszlak, ciągnie do ok 4k obr/min, dodać by mu jeszcze 30 kM i 50Nm i byłoby super, pod warunkiem ,że wytrzymałoby sprzęgło. Trzeba przyzwyczajić się do miękkigo zawieszenia, a co za tym idzie do wychylania się nadwozia w momęcie szybkiego pokonywania zakrętów.W zamian jednak otrzymujemy płynne pokonywanie nierówności polskich dróg.Lekkie przesuwanie (uskakiwanie w bok) tyłu samochodu przy poprzecznych nierównościach drogi jest cechą charakterystyczną dla miękkiego zawieszenia i wysokiego auta, więc nie ma sie czego czepiać lecz nalezy mieć to na uwadze, aby nie być zaskoczonym.Poza tym VDCS szybko naprawia sytuację W początkowej fasie eksploatacji dzwignia zmiany biegów pracowała z oporami, lecz po kilku kkm jest ok, jedynie te odgłosy z prowadnic czy czegoś tam... Zimą w kopnym śniegu i nierównym terenie sprzęgło prosi się o reduktor... czytaj więcej

viki o Subaru Forester 2008-2013

Niezłe auto na lekki teren i szosę. Dynamiczny kaszlak, ciągnie do ok 4k obr/min, dodać by mu jeszcze 30 kM i 50Nm i byłoby super, pod warunkiem ,że wytrzymałoby sprzęgło. Trzeba przyzwyczajić się do miękkigo zawieszenia, a co za tym idzie do wychylania się nadwozia w momęcie szybkiego pokonywania zakrętów.W zamian jednak otrzymujemy płynne pokonywanie nierówności polskich dróg.Lekkie przesuwanie (uskakiwanie w bok) tyłu samochodu przy poprzecznych nierównościach drogi jest cechą charakterystyczną dla miękkiego zawieszenia i wysokiego auta, więc nie ma sie czego czepiać lecz nalezy mieć to na uwadze, aby nie być zaskoczonym.Poza tym VDCS szybko naprawia sytuację W początkowej fasie eksploatacji dzwignia zmiany biegów pracowała z oporami, lecz po kilku kkm jest ok, jedynie te odgłosy z prowadnic czy czegoś tam... Zimą w kopnym śniegu i nierównym terenie sprzęgło prosi się o reduktor... czytaj więcej

Nowa odsłona "leśnika" + [VIDEO]

Natura bokserów wcale nie jest niskoobrotowa. Mam 2,5 turbodoładowanego Forka, stwierdzam że szósty bieg zdecydowanie przydał by się na autostradzie - dzięki temu spalanie mogło by być mniejsze. Przykładowo jadąc spokojnie 140-150km/h (licznikowe) na 5-tym biegu obroty oscylują w granicach 3500-3700, jeżeli dali by 6-stkę mogły by spaść do 2800-3000. Wiadomo mniejsze obroty mniejsze spalanie, a mocy na pokonywanie oporów powietrza i toczenia przy takim poziomie obrotów nie brakuje. czytaj więcej

Nowa odsłona "leśnika" + [VIDEO]

Dopóki w ofercie nie jest jeszcze dostępny bardzo ciekawy turbodiesel w układzie bokser, to zacytuję wypowiedż mojego, nieżyjącego już niestety znajomego: "Panie, to kochane auto, ale trzeba lać..." (a na stacji benzynowej - bulić...). A benzyna niedługo po 6 zł. za litr...Tak prawda - ropa też...Tyle że jak się ciągnie konkretną masę całkowitą, i stale napędza 4 koła poprzez 3 dyferencjały, to jednak turbodiesel spali tej ropy trochę mniej niż silnik 2.0 benzyna, o 2.5 turbo nie wspominając. Wielu użytkowników Subaru pewnie mi powie - a instalacja gazowa? (Najczęściej LPG). Oczywiście, można - zwłaszcza wtrysk sekwencyjny. Ale i na to mam odpowiedż. Akcyza na LPG też systematycznie jest podnoszona, a razem z nią cena na LPG. Poza tym spalanie w silniku LPG przebiega w wyższej temperaturze. Oznacza to częstrzą wymianę świec i przewodów zapłonowych, oraz częstrzą kontrolę i regulację luzu zaworowego (silniki benzynowe Subaru nie mają hydraulicznych kompensatorów luzu zaworowego). A z regulacją w/w luzu w silnikach bokser Subaru jest podobna historia, jak z wymianą paska rozrządu. Po prostu wielu mechaników, chcąc się dostać do pokryw zaworowych na głowicach, - wymontowywuje silnik. A to jak wiadomo trwa i podnosi koszt naprawy lub regulacji. Podsumowując - auto bardzo fajne, solidne, niezawodne, praktyczne i funkcjonalne ale niestety drogie w utrzymaniu i eksploatacji. Ale podobno miłość kosztuje... czytaj więcej