1. Samochody
  2. Skoda
  3. Superb
  4. Testy zderzeniowe
Skoda

Skoda Superb - Zobacz testy zderzeniowe

Skoda
Testy zderzeniowe

Przedstawiamy testy zderzeniowe samochodów Skoda Superb wykonane przez Euro NCAP. Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie samochodów Skoda Superb oraz o ich zachowaniu w czasie typowych wypadków. Aby zobaczyć szczegóły testu zderzeniowego, wybierz szczegółowy raport dla modelu.

Samochody Skoda Superb na testach zderzeniowych:

Skoda Superb

Test zderzeniowy Euro NCAP 2015.

Wynik ogólny:
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera:
86%
Bezpieczeństwo dzieci:
86%
Bezpieczeństwo pieszego:
71%
Wspomaganie bezpieczeństwa:
9.9%

Układ ESP, podobnie jak i system przypominający o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa na przednich fotelach oraz na kanapie są standardowymi elementami wyposażenia Skody Superb. Układ informujący o niezamierzonym zjechaniu ze swojego pasa ruchu jest oferowany jako opcja i ponieważ nie oczekuje się, iż będzie często nabywany, Euro NCAP nie uwzględniło tego układu w końcowej ocenie. Z kolei ogranicznik prędkości, również oferowany jako opcja, wg szacunków będzie chętnie nabywany i dlatego Euro NCAP przyznało punkty za jego obecność. Autonomiczny układ awaryjnego hamowania ma znaleźć się na wyposażeniu większości Superbów i jego działanie, przy prędkościach autostradowych, zostało ocenione jako dobre.

Skoda Superb

Test zderzeniowy Euro NCAP 2009.

Wynik ogólny:
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera:
90%
Bezpieczeństwo dzieci:
81%
Bezpieczeństwo pieszego:
50%
Wspomaganie bezpieczeństwa:
71%

Wszystkie wersje Skody Superb posiadają na wyposażeniu system ESP. Oba przednie fotele posiadają systemy przypominające o zapięciu pasów spełniające wymogi Euro NCAP.

Skoda Superb

Test zderzeniowy Euro NCAP 2008.

Wynik ogólny:
35 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci:
40 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
18 pkt.

Zderzak zdobył maksymalną notę za ochronę, jaką zapewnia nogom pieszych. Ta część maski, w którą może uderzyć głowa dziecka zapewnia raczej odpowiednią ochronę. Jednak już ta część maski, gdzie może uderzyć głowa dorosłego pieszego została oceniona jako słaba, podobnie jak przednia krawędź maski, która nie uzyskała ani jednego punktu za ochronę pieszych.

Skoda Superb

Test zderzeniowy Euro NCAP 2003.

Wynik ogólny:
26 pkt.

Skoda Superb zbudowana jest na płycie podłogowej VW Passata, który w teście uzyskał cztery gwiazdki. Skodzie udało się otrzymać taki sam wynik. Jeśli chodzi o ochronę pieszych, to auto okazało się najgorszym, z testowanych dotąd przez Euro NCAP. Konstrukcja została uznana za niestabilną. Kierowca był narażony na obrażenia klatki piersiowej, gdyż uderzył w kierownicę, a twarde elementy za deską rozdzielczą stworzyły niebezpieczeństwo dla jego kolan. Ostrzeżenie przed umieszczaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy naprzeciwko poduszki powietrznej było niekompletne.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq – skąd się wzięła nazwa?
Skoda Karoq – skąd się wzięła nazwa?
Kompaktowy SUV czeskiego producenta to następca dobrze znanego modelu Yeti. Kilka tygodni temu odbyła się premiera nowego modelu, a tymczasem poznaliśmy odpowiedź, skąd wzięła się nazwa Karoq.