1. Samochody
  2. Skoda
  3. Octavia
  4. Testy zderzeniowe
Skoda

Skoda Octavia - Zobacz testy zderzeniowe

Skoda
Testy zderzeniowe

Przedstawiamy testy zderzeniowe samochodów Skoda Octavia wykonane przez Euro NCAP. Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie samochodów Skoda Octavia oraz o ich zachowaniu w czasie typowych wypadków. Aby zobaczyć szczegóły testu zderzeniowego, wybierz szczegółowy raport dla modelu.

Samochody Skoda Octavia na testach zderzeniowych:

Skoda Octavia

Test zderzeniowy Euro NCAP 2013.

Wynik ogólny:
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera:
93%
Bezpieczeństwo dzieci:
86%
Bezpieczeństwo pieszego:
66%
Wspomaganie bezpieczeństwa:
66%

Wyniki Skody Octavii zostały w maju zmodyfikowane w związku z decyzją Skody o zaprzestaniu od czerwca produkcji egzemplarzy Octavii z aktywną maską silnika. W efekcie w kategorii ochrona pieszego ocena została zmniejszona z 82 do 66 proc.

Skoda Octavia

Test zderzeniowy Euro NCAP 2004.

Wynik ogólny:
27 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci:
27 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
17 pkt.

Nadwozie Octavii okazało się bardzo silne i zapewniło dobrą ochronę pasażerom. System ochrony zawiera m.in. jednofazowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki montowane w oparciach siedzeń, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu. Octavia bazuje na tej samej płycie podłogowej oraz innych rozwiązaniach co Golf V, dlatego też uzyskała podobne wyniki. Jedynie w odróżnieniu od Golfa w wyposażeniu standardowym brak jest kurtyn powietrznych, które dostępne są za dopłatą. Ochrona najmłodszych w Octavii była na dobrym poziomie, zaś w teście zderzenia z pieszym zabrakło naprawdę niewiele do uzyskania wyniku trzech gwiazdek.

Skoda Octavia

Test zderzeniowy Euro NCAP 2001.

Wynik ogólny:
25 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
14 pkt.

Skoda zdecydowała się poprawić ochronę w zderzeniu bocznym, po tym jak początkowe testy wykazały, że ten aspekt bezpieczeństwa nie jest dopracowany i auto wypadło słabo. Ta część testu została przeprowadzona ponownie. Samochód zapewnia swoim pasażerom wytrzymałą klatkę bezpieczeństwa, chociaż miejsce na nogi odkształciło się w zderzeniu czołowym. Siły nacisku wywierane na klatki piersiowe kierowcy i przedniego pasażera były stosunkowo duże. Testujący ponadto skrytykowali ochronę kolan i dolnych części nóg osób znajdujących się w samochodzie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ursus zbuduje elektryczny i wodorowy autobus
Ursus zbuduje elektryczny i wodorowy autobus
Firma Ursus Bus zaprezentowała na Międzynarodowych Targach Transportu Publicznego w Nadarzynie swój najnowszy projekt - autobus elektryczny w wersji 10- lub 12-metrowej, mieszczący maksymalnie 72 osoby. W Lublinie zaprezentowano projekt autobusu zasilanego wodorem.