1. Samochody
  2. Skoda
  3. Octavia
Skoda

Skoda Octavia - Skoda Octavia

Skoda
Skoda Octavia

Historia modelu o nazwie Skoda Octavia zaczyna się już w 1959 r., kiedy to pojawiło się auto o takiej nazwie będące następcą modelu 440. Pierwotna Octavia produkowana była do 1971 r., a została zastąpiona przez model 1000 MB. Ponownie model o nazwie Octavia pojawił się w 1996 roku (w 97 r. dołączyła wersja kombi a w 2000 r. RS) i przetrwał na rynku aż do listopada 2010 r. (wersja Tour). Jednak już od 2004 roku w sprzedaży obecna jest Skoda Octavia drugiej generacji, bazująca na płycie podłogowej Golfa. W 2005 r. gamę modelu uzupełniła wersja kombi, a w 2006 wersja RS. W 2008 r. zaś pojawiła się Skoda Octavia po faceliftingu. Pod koniec 2012 roku zaprezentowana została Octavia III, która stopniowo od początku 2013 roku pojawiała się na kolejnych rynkach, w tym i w Polsce. Wiosną 2013 r. do oferty dołączył wariant kombi Skody Octavii.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Skoda Octavia


 


 

Skoda Octavia - opinie kierowców


Skoda Octavia został oceniony 467 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.56 na 5 możliwych punktów. 94% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.56

Liczba ocen: 467

Czy warto kupić ten model: tak 94% nie 6%

 

Skoda Octavia - awaryjność




81% Brak usterek


12% Nieznaczne usterki


7% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (18.30%), układ hamulcowy (9.30%), układ wydechowy (7.70%)

 

Skoda Octavia - spalanie


Użytkownicy modelu Skoda Octavia testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
467
134
43
290
śr. spalanie w mieście (l/100km)
8.3
8.8
9.7
6.5
śr. spalanie w trasie (l/100km)
6.7
6.8
8.1
5.2

 

Skoda Octavia - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 93%

 

Informacje o samochodach Skoda Octavia

Skoda Octavia - 5 milionów egzemplarzy

Aktualności 06-07-2017

Po 21 latach z linii produkcyjnej zakładów Skody w Mlada Boleslav zjechał sześciomilionowy egzemplarz modelu Octavia. Kompaktowy samochód z Republiki Czeskiej szybko stał się globalnym hitem sprzedaży i najważniejszym modelem dla marki.

Skoda Octavia najlepszym samochodem dla biznesu

Aktualności 03-04-2017

Miesięcznik Business Traveller Poland i podróżujący biznesmeni po raz czwarty przyznali coroczne nagrody. W tym roku najlepszym samochodem flotowym została Skoda Octavia.

Skoda przedstawia limitowaną serię Drive

Aktualności 20-03-2017

Po sukcesie limitowanej wersji Joy przyszedł czas na specjalną wersję Drive, która bazuje na wyposażeniu Ambition, ale oferuje jeszcze więcej za atrakcyjniejszą cenę.

Skoda Octavia RS 245 i Scout - dwie premiery w Genewie

Aktualności 07-03-2017

Właśnie wystartował salon motoryzacyjny w Genewie. Jedną z pierwszych konferencji prasowych organizuje Skoda, gdzie zadebiutują dwie specjalne wersje Octavii. Zapraszamy na relację live prosto ze Szwajcarii.

Skoda rośnie w Polsce i na świecie

Aktualności 28-02-2017

Czeski producent wchodzi z impetem w 2017 rok, kontynuując pozytywny trend z roku poprzedniego. W samym styczniu Skoda dostarczyła rekordową liczbę samochodów, notując najwyższe wzrosty w Europie Wschodniej i Środkowej.

Skoda Octavia face lifting - znamy polskie ceny

Aktualności 04-01-2017

Najpopularniejszy kompakt w Polsce przeszedł face lifting. Oprócz zmian w wyglądzie zmieniły się też ceny. Podstawowa wersja Skody Octavii ma kosztować 66 670 zł.

Skoda Octavia RS face-lifting - najmocniejsza w historii

Aktualności 23-12-2016

Kilka tygodni temu poznaliśmy odświeżoną Skodę Octavię, a teraz przyszedł czas na sportowe wcielenie czeskiego przedstawiciela segmentu kompakt. Oto najmocniejsza Octavia RS w historii.

Mocna końcówka roku dla Skody

Aktualności 21-12-2016

Listopad był kolejnym, bardzo dobrym miesiącem dla Skody na polskim rynku. Czeska marka poprawiła  wynik aż o 30,2% od tego w analogicznym okresie w roku poprzednim oraz 15,8% lepszy od wyniku z poprzedzającego października.

Skoda Octavia z bogatszym wyposażeniem

Aktualności 11-11-2016

Kilka dni temu Skoda zaprezentowała odświeżoną wersję modelu Octavia. Face lifting wniósł zmiany nie tylko w obrębie nadwozia, ale również w kwestii wyposażenia. Pojawiło się sporo ciekawych opcji.

Skoda Octavia przechodzi face lifting

Premiery 27-10-2016

Po trzech latach od debiutu przyszedł czas na face lifing najpopularniejszego modelu Skody. Octavia przygotowana na rocznik modelowy 2017 otrzymała kilka rozwiązań pochodzących prosto z modelu Kodiaq.

Filmy i galerie samochodów Skoda Octavia

Skoda Octavia RS - test video

Testy samochodów 22-12-2014

Czarna Skoda Octavia RS, która trafiła do nas na test, to auto z nadwoziem liftback i silnikiem benzynowym. Jednostka 2.0 TSI dostarcza 220 KM mocy oraz 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Testy mojeauto.pl: Skoda Octavia Combi RS

Testy samochodów 28-06-2011

Skoda Octavia Combi

Samochody - katalog 10-06-2008

Octavia kombi na drodze Twojego życia.

Skoda Octavia

Samochody - katalog 29-01-2008

Opinie i dyskusje o samochodach Skoda Octavia

bartol o Skoda Octavia Tour 2000-2010

Posiadam auto z silnikiem 1.9 Tdi 101 KM, ale z napędem tylko na przednia oś. Silnik dobrze radzi sobie z autem, wystarczająco sprawnie można się przemieszczać po mieście i poza miastem i nic poza tym ( jeśli ktoś oczekuje sportowych osiągów, to nie w tym przypadku) Biegi wchodzą bez problemu, czasami tylko są problemy z wrzuceniem 1 biegu. Gabaryty auta i dość miękki układ jezdny sprawiają ze nie poszalejemy sobie na zakrętach, ale do codziennej jazdy w zupełności wystarczy. Bardzo trzeba uważać na niskie zawieszenie przednie, a co się z tym wiąże bardzo łatwo przytrzeć np o krawężnik zderzakiem, lub osłoną pod silnikiem podczas jazdy po nierównej drodze Widoczność przeciętna, z powodu wysokiej linii bocznej nadwozia, dość grube słupki przednie ograniczają widoczność przy skręcaniu, widoczność do tyłu słaba ( czujniki parkowania jak najbardziej wskazane :) Wszystkie przyciski umiejscowione są pod ręką, materiały wykończeniowe po 4 latach dają radę :) Miejsca w tym aucie jest dostatek, bagażnik jest na prawdę duży i sporo może zmieścić, kiedy na tylnej kanapie podróżują 3 dorosłe osoby dużych gabarytów może być im troszkę ciasno. wyciszenie auta jest dobre, prze prędkościach 120 - 130 km/h do kabiny dochodzi tylko delikatny szum, Użytkuję auto w warszawie, codziennie pokonuję dystans około 23 km żeby dojechać do pracy ( z podwarszawskiej miejscowości), trochę po warszawie i do domu ( w godzinach szczytu). średnie spalanie ogólne (długodystansowe) które pokazuje komp... czytaj więcej

Skoda Octavia Combi RS: Na mecie

LOl jakie sprawne starsze -nie typu DSG automaty szarpią? Może 30 letnie 3 biegowe z niezmienionym olejem? DSG z początku produkcji bardzo często ulegały awarii szczególnie płyta sterująca i tam to dopiero szarpało jak na rodeo :D Mam autko z 99r. w automacie 4 biegowymi i raz szarpło po kilkumiesięcznym postoju na zimnej skrzyni zaraz po odpaleniu silnika ruszyłem i raz lekko(ok0,2s) przeciągło przy zmianie z 2 na 3 przy bardzo wolnej jeździe-widać już tłoczki spracowane i zesztywniały(250tys. na blacie i pewnie 2 tyle ujęte) i za małe ciśnienie oleju na koszyki jest podawane. Normalnie podczas jazdy nic nie czuć i nie wiadomo kiedy zmienia bieg, tylko po obrotomierzu widać i pracy silnika. Gwarancje z niezmienianym olejem skrzynia wytrzyma i nawet bez wymiany przelata 150-300tys. km w sprzyjających warunkach ale później zamiast 250-1000zł za wymianę (niestety tylko częściową) zapłaci się za remont albo i nową skrzynie kilka-kilkadziesiąt tyś. zł, co dla ASO jest jak najbardziej na rękę :) Ale trzeba nie patrzeć na durne zapisy książek serwisowych o braku wymiany oleju tylko pilnować terminu wymian i skracać jeśli skrzynia pracuje w trudniejszych warunkach. Regularnie sprawdzać poziom oleju i uzupełniać odpowiednim olejem-jak nie wiadomo jakim zalana to nie mieszać tylko całkowicie wymienić i ewentualnie dynamicznie albo 2-3 razy przepłukać. Niestety 100-120tys. km olej wytrzymuje tylko raz. Kolejne częściowe wymiany już co 50-70tys km przy syntetycznym albo ok 25-3... czytaj więcej

Uwaga na salon skody w Kiecach

Uwaga na salon Skody w Kielcach. Mam nową Skodę Octavię II, rok 2009 - maj, 1,8 TSI, autko super, wersja Elegance, zakupiłem ja w Krakowie, dużo lepsze ceny niż w Kielcach. W ostatnich dniach zauważyłem zaparowane tylne światła, skroplona woda na białej części tylnich świateł. Zadzwoniłem do serwisu w Kielcach i umówiłem się na konkretną godzinę. Człowiek , który dokonał oględzin nie miał żadnych uwag, sprawa była oczywista, światła do wymiany, poszedł sprawdzić czy są na stanie magazynowym, po chwili przyszedł i powiedział , że muszą zamówić. I wszystko byłoby super gdyby ... nie specjalista d/s gwarancji. Musiałem poczekać na jeszcze jego espertyzę, więc stojąc 40 minut przy aucie, na terenie warszatu - nie salonu, czekałem a on za szklaną ścianką upajał się rozmową ze swoim znajomym - klientem. Po 25 minutach poszedłem jeszcze raz do tego gościa, który jako pierwszy mnie przyjął i zapytałem czy to oby na pewno ten facet jest tym specjalistą, odparł, że tak. Więc grzecznie zapłukałem do szklanego pomieszczenia , wszedłem i zapytałem czy poświęci mi 3 minuty bo sparawa praktycznie jest przesądzona - usłyszałem, żebym nie przeszkadzał bo tylko przedłużam i jak skończy z klienetem to podejdzie. Czekałem kolejne 10 minut. Po jakimś czasie doszedł do auta , spojarzał na obramówki tablicy rejestacyjnej a tu dane salonu krakowskiego, coś stęknął pod nosem na temat Krakowa i powiedział, że światła nie wymieni , że wszystkie skody o tej porze roku tak mają, odparłem , że ja sa... czytaj więcej

Skoda Octavia Scout: Czeski góral

I swoją Skodę Oktawię SLX 1,9 TDI z silnikiem 90 kM w wersji sedan kupiłem w sierpniu 1997. Zrobiłem nią 78 tys. bez żadnych awarii i problemów, lecz niestety ją skasowałem, tzn. skasowano mnie. Wielu się ze mnie śmiało, że jeżdżę czymś "takim"! Sprzedałem ją bez problemów i w 2001 w maju kupiłem Skodę Oktawię Elegance 1,9 TDI z silnikiem 110 kM w wersji Combi. Przejechałem już nią 123 tys. km. i poza jednokrotną wymianą klocków, (przy ostatnim przeglądzie), a z tydzień temu wymianą lewego przedniego łożyska koła oraz 2 łożysk kolumny Mcperhshona oraz gum, nie robiłem w tym samochodzie nic. Aha, jeszcze tzw. odbojnice, bałwanki w tylnych amortyzatorach, bo przewożę ok. 200 kg. sprzętu muzycznego na imprezy. Teraz Ci, co się ze mnie śmiali sami jeżdżą Oktawią i sobie chwalą. Jak na naszą przeciętną kieszeń jest to naprawdę dobry i tani w eksploatacji samochód. Wczoraj wracając z koncertu w Poznaniu, jadąc średnio 90 a 130 km/godz. spaliłem 4,7/100 km. Teraz m czytaj więcej

Andrzej o Skoda Octavia II 2004-2008

Samochód nabyłem jesienią 2008 roku. Przez 2 lata jeździłem bardzo niewiele , ponieważ w okresie pogwarancyjnym - czyli na zakończenie okresu gwarancyjnego na liczniku było nieco ponad 18 tys. km przebiegu . O ile można by miec wrażenie że ten samochód jest jakościowo dobry , to z tej opinii należy wyłączyc wnętrze samochodu ; tapicerke, wszystkie elementy plastikowe, klamki są wykonane z tandetnych materiałów , tapicerka w moim egzemplarzu była tak poniszczona jakby ten samochód przejechał co najmniej 100 tys. km , zarówno z siedzeń jak i z tapicerek bocznych wyciągały się nitki , supły , urwane klamki , porysowana deska rozdzielcza od strony pasażera najprawdopodobniej damska torebką. Wszystkie te usterki reklamowałem i tu się zaczyna problem; już w serwisie Skody dział serwisu nie był nawet zainteresowany obejrzeniem tych rzeczy. Oświadczono mi tylko ,że mechanicznych uszkodzeń Skoda nie uznaje a w tym przypadku wszystko na to wskazuje. Po krótkiej konsultacji oświadczyłem w tym serwisie , że nikt mnie nie uprzedził aby wsiadając do samochodu zdejmowac pierścionki , nie zabierac torebek. Oświadczono mi również wtedy aby zwrócic się z powyższymi usterkami do centrali Skody w Poznaniu - co też uczyniłem. Skoda odpowiedziała podobnie jak serwis , że uszkodzeń mechanicznych gwarancja nie obejmuje . Próbowałem używac różnych argumentów aby przekonac o zmianie stanowiska przez Skode, niestety bezskutecznie . W związku z tym apeluje do przyszłych użytkowników aby zastanowili s... czytaj więcej

kierowca Octavii od 8 lat o Skoda Octavia 2000-2004

Skoda Octavia I TDi, obecnie Octavia Tour - kombi. Silnik, który uważam za najlepszą część tego samochodu, nigdy nie zawiódł - nawet jak przez pomyłkę wlałem tyle benzyny, że z początku miałem stężenie 50%. Dolewałem ropy i oleju, i przejeździł. Gdyby to było CR, to musiałbym wzywać holownik. Starszy model, skonstruowany pewnie około 1995/6 r, bez bajerów. Dzięki temu jest prostszy, bardziej niezawodny i tańszy w naprawach. Nieczipowany, niepodkręcany - naturalna wydajność. CR jest cichsze i wydajniejsze (średnio podobno litr). Silnik rozgrzewa się stosunkowo wolno, dlatego pożądana jest osłona na grilla - koszt 40-70 zł. Przy trasach bardzo długich silnik się z kolei przegrzewa (może to nie to, ale coś się tam dzieje). Przyśpieszenie jak na TDi jest OK. Swego czasu - z 80 000 km temu - spalanie było niższe, ale podniosło się średnio o litr, chociaż i do tej pory zdarza się na 50l przejechać 1000 km; tylko coraz rzadziej (5.7 pod obciążeniem 350 kg). Od wieloletniego przepychania się przez korki zaczynają się problemy ze skrzynią - strasznie dostaje w tyłek. Przy 170 tys. wymieniłem amortyzatory - żałuję, że nie na Kayabę, tylko na polcara. Niemniej dobrze jest zmienić amortyzatory przy 120 - 130 tys, ponieważ w tym czasie naraża sie na uszkodzenie zbyt nisko osadzoną miskę olejową (przy tym przebiegu amortyzator już mocno osiada). Pewnym przyznaniem się do wady konstrukcji jest skodowski "pakiet na bezdroża": oprócz stalowej osłony są jeszcze tulejki - po... czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prawo jazdy - szykują się kolejne zmiany?
Prawo jazdy - szykują się kolejne zmiany?
Szykują się spore zmiany w kursach na prawo jazdy. Nowe przepisy przewidują, że kierowca musiałby zdawać egzamin co rok. Takie zmiany na pewno wywołają duży sprzeciw opinii publicznej.
Gotowy na podróż? Rozwiąż quiz Gotowy na podróż? Rozwiąż quiz