1. Samochody
  2. Skoda
  3. Octavia
Skoda

Skoda Octavia - Skoda Octavia

Skoda
Skoda Octavia

Historia modelu o nazwie Skoda Octavia zaczyna się już w 1959 r., kiedy to pojawiło się auto o takiej nazwie będące następcą modelu 440. Pierwotna Octavia produkowana była do 1971 r., a została zastąpiona przez model 1000 MB. Ponownie model o nazwie Octavia pojawił się w 1996 roku (w 97 r. dołączyła wersja kombi a w 2000 r. RS) i przetrwał na rynku aż do listopada 2010 r. (wersja Tour). Jednak już od 2004 roku w sprzedaży obecna jest Skoda Octavia drugiej generacji, bazująca na płycie podłogowej Golfa. W 2005 r. gamę modelu uzupełniła wersja kombi, a w 2006 wersja RS. W 2008 r. zaś pojawiła się Skoda Octavia po faceliftingu. Pod koniec 2012 roku zaprezentowana została Octavia III, która stopniowo od początku 2013 roku pojawiała się na kolejnych rynkach, w tym i w Polsce. Wiosną 2013 r. do oferty dołączył wariant kombi Skody Octavii.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Skoda Octavia


 


 

Skoda Octavia - opinie kierowców


Skoda Octavia został oceniony 465 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.56 na 5 możliwych punktów. 94% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.56

Liczba ocen: 465

Czy warto kupić ten model: tak 94% nie 6%

 

Skoda Octavia - awaryjność




81% Brak usterek


12% Nieznaczne usterki


7% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (18.30%), układ hamulcowy (9.30%), układ wydechowy (7.70%)

 

Skoda Octavia - spalanie


Użytkownicy modelu Skoda Octavia testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
465
134
42
289
śr. spalanie w mieście (l/100km)
8.4
8.8
9.8
6.5
śr. spalanie w trasie (l/100km)
6.7
6.8
8.1
5.2

 

Skoda Octavia - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 93%

 

Informacje o samochodach Skoda Octavia

Skoda przedstawia limitowaną serię Drive

Aktualności 20-03-2017

Po sukcesie limitowanej wersji Joy przyszedł czas na specjalną wersję Drive, która bazuje na wyposażeniu Ambition, ale oferuje jeszcze więcej za atrakcyjniejszą cenę.

Skoda Octavia RS 245 i Scout - dwie premiery w Genewie

Aktualności 07-03-2017

Właśnie wystartował salon motoryzacyjny w Genewie. Jedną z pierwszych konferencji prasowych organizuje Skoda, gdzie zadebiutują dwie specjalne wersje Octavii. Zapraszamy na relację live prosto ze Szwajcarii.

Skoda rośnie w Polsce i na świecie

Aktualności 28-02-2017

Czeski producent wchodzi z impetem w 2017 rok, kontynuując pozytywny trend z roku poprzedniego. W samym styczniu Skoda dostarczyła rekordową liczbę samochodów, notując najwyższe wzrosty w Europie Wschodniej i Środkowej.

Skoda Octavia face lifting - znamy polskie ceny

Aktualności 04-01-2017

Najpopularniejszy kompakt w Polsce przeszedł face lifting. Oprócz zmian w wyglądzie zmieniły się też ceny. Podstawowa wersja Skody Octavii ma kosztować 66 670 zł.

Skoda Octavia RS face-lifting - najmocniejsza w historii

Aktualności 23-12-2016

Kilka tygodni temu poznaliśmy odświeżoną Skodę Octavię, a teraz przyszedł czas na sportowe wcielenie czeskiego przedstawiciela segmentu kompakt. Oto najmocniejsza Octavia RS w historii.

Mocna końcówka roku dla Skody

Aktualności 21-12-2016

Listopad był kolejnym, bardzo dobrym miesiącem dla Skody na polskim rynku. Czeska marka poprawiła  wynik aż o 30,2% od tego w analogicznym okresie w roku poprzednim oraz 15,8% lepszy od wyniku z poprzedzającego października.

Skoda Octavia z bogatszym wyposażeniem

Aktualności 11-11-2016

Kilka dni temu Skoda zaprezentowała odświeżoną wersję modelu Octavia. Face lifting wniósł zmiany nie tylko w obrębie nadwozia, ale również w kwestii wyposażenia. Pojawiło się sporo ciekawych opcji.

Skoda Octavia przechodzi face lifting

Premiery 27-10-2016

Po trzech latach od debiutu przyszedł czas na face lifing najpopularniejszego modelu Skody. Octavia przygotowana na rocznik modelowy 2017 otrzymała kilka rozwiązań pochodzących prosto z modelu Kodiaq.

Skoda Octavia - to już 20 lat!

Aktualności 17-09-2016

Właśnie mija 20 lat odkąd Václav Havel dał sygnał startu do produkcji kompaktowego modelu Skody w nowo otwartej części fabryki w Mlada Boleslav. Przez następne dwie dekady Octavia szybko stałą się hitem sprzedaży i po dziś dzień jest najlepiej sprzedającym się modelem czeskiej marki.

Skoda Octavia Scout 1,8 TSI – benzyna nie odstrasza

Testy samochodów 23-04-2016

Gdy Scout bazujący na trzeciej generacji trafił do nas na pierwszy test, ciężko nam było wyobrazić sobie ten samochód z lepiej dopasowanym silnikiem niż 2,0 TDI. Czy jednak  jednostka 1,8 TSI o mocy 180 KM zda egzamin w Skodzie Octavii Scout?

Filmy i galerie samochodów Skoda Octavia

Testy mojeauto.pl: Skoda Octavia Combi RS

Testy samochodów 29-04-2014

Skoda Octavia Combi RS była pierwszym autem, jakie trafiło na test długodystansowy do redakcji mojeauto.pl - mojeauto.tv

Skoda Octavia trzeciej generacji

Samochody - katalog 12-12-2012

Skoda visionD

Samochody - katalog 12-12-2011

Skoda Octavia RS bije rekord prędkości w Boneville

Inne 01-09-2011

Było 325, 347, a teraz 365 km/h. Skoda Octavia RS Boneville Speed Week regularnie poprawia rekordy prędkości w klasie pojazdów z doładowanymi silnikiami o pojemności 2,0 l - mojeauto.tv

Opinie i dyskusje o samochodach Skoda Octavia

Andrzej o Skoda Octavia II 2004-2008

Samochód nabyłem jesienią 2008 roku. Przez 2 lata jeździłem bardzo niewiele , ponieważ w okresie pogwarancyjnym - czyli na zakończenie okresu gwarancyjnego na liczniku było nieco ponad 18 tys. km przebiegu . O ile można by miec wrażenie że ten samochód jest jakościowo dobry , to z tej opinii należy wyłączyc wnętrze samochodu ; tapicerke, wszystkie elementy plastikowe, klamki są wykonane z tandetnych materiałów , tapicerka w moim egzemplarzu była tak poniszczona jakby ten samochód przejechał co najmniej 100 tys. km , zarówno z siedzeń jak i z tapicerek bocznych wyciągały się nitki , supły , urwane klamki , porysowana deska rozdzielcza od strony pasażera najprawdopodobniej damska torebką. Wszystkie te usterki reklamowałem i tu się zaczyna problem; już w serwisie Skody dział serwisu nie był nawet zainteresowany obejrzeniem tych rzeczy. Oświadczono mi tylko ,że mechanicznych uszkodzeń Skoda nie uznaje a w tym przypadku wszystko na to wskazuje. Po krótkiej konsultacji oświadczyłem w tym serwisie , że nikt mnie nie uprzedził aby wsiadając do samochodu zdejmowac pierścionki , nie zabierac torebek. Oświadczono mi również wtedy aby zwrócic się z powyższymi usterkami do centrali Skody w Poznaniu - co też uczyniłem. Skoda odpowiedziała podobnie jak serwis , że uszkodzeń mechanicznych gwarancja nie obejmuje . Próbowałem używac różnych argumentów aby przekonac o zmianie stanowiska przez Skode, niestety bezskutecznie . W związku z tym apeluje do przyszłych użytkowników aby zastanowili s... czytaj więcej

bartol o Skoda Octavia Tour 2000-2010

Posiadam auto z silnikiem 1.9 Tdi 101 KM, ale z napędem tylko na przednia oś. Silnik dobrze radzi sobie z autem, wystarczająco sprawnie można się przemieszczać po mieście i poza miastem i nic poza tym ( jeśli ktoś oczekuje sportowych osiągów, to nie w tym przypadku) Biegi wchodzą bez problemu, czasami tylko są problemy z wrzuceniem 1 biegu. Gabaryty auta i dość miękki układ jezdny sprawiają ze nie poszalejemy sobie na zakrętach, ale do codziennej jazdy w zupełności wystarczy. Bardzo trzeba uważać na niskie zawieszenie przednie, a co się z tym wiąże bardzo łatwo przytrzeć np o krawężnik zderzakiem, lub osłoną pod silnikiem podczas jazdy po nierównej drodze Widoczność przeciętna, z powodu wysokiej linii bocznej nadwozia, dość grube słupki przednie ograniczają widoczność przy skręcaniu, widoczność do tyłu słaba ( czujniki parkowania jak najbardziej wskazane :) Wszystkie przyciski umiejscowione są pod ręką, materiały wykończeniowe po 4 latach dają radę :) Miejsca w tym aucie jest dostatek, bagażnik jest na prawdę duży i sporo może zmieścić, kiedy na tylnej kanapie podróżują 3 dorosłe osoby dużych gabarytów może być im troszkę ciasno. wyciszenie auta jest dobre, prze prędkościach 120 - 130 km/h do kabiny dochodzi tylko delikatny szum, Użytkuję auto w warszawie, codziennie pokonuję dystans około 23 km żeby dojechać do pracy ( z podwarszawskiej miejscowości), trochę po warszawie i do domu ( w godzinach szczytu). średnie spalanie ogólne (długodystansowe) które pokazuje komp... czytaj więcej

Uwaga na salon skody w Kiecach

Uwaga na salon Skody w Kielcach. Mam nową Skodę Octavię II, rok 2009 - maj, 1,8 TSI, autko super, wersja Elegance, zakupiłem ja w Krakowie, dużo lepsze ceny niż w Kielcach. W ostatnich dniach zauważyłem zaparowane tylne światła, skroplona woda na białej części tylnich świateł. Zadzwoniłem do serwisu w Kielcach i umówiłem się na konkretną godzinę. Człowiek , który dokonał oględzin nie miał żadnych uwag, sprawa była oczywista, światła do wymiany, poszedł sprawdzić czy są na stanie magazynowym, po chwili przyszedł i powiedział , że muszą zamówić. I wszystko byłoby super gdyby ... nie specjalista d/s gwarancji. Musiałem poczekać na jeszcze jego espertyzę, więc stojąc 40 minut przy aucie, na terenie warszatu - nie salonu, czekałem a on za szklaną ścianką upajał się rozmową ze swoim znajomym - klientem. Po 25 minutach poszedłem jeszcze raz do tego gościa, który jako pierwszy mnie przyjął i zapytałem czy to oby na pewno ten facet jest tym specjalistą, odparł, że tak. Więc grzecznie zapłukałem do szklanego pomieszczenia , wszedłem i zapytałem czy poświęci mi 3 minuty bo sparawa praktycznie jest przesądzona - usłyszałem, żebym nie przeszkadzał bo tylko przedłużam i jak skończy z klienetem to podejdzie. Czekałem kolejne 10 minut. Po jakimś czasie doszedł do auta , spojarzał na obramówki tablicy rejestacyjnej a tu dane salonu krakowskiego, coś stęknął pod nosem na temat Krakowa i powiedział, że światła nie wymieni , że wszystkie skody o tej porze roku tak mają, odparłem , że ja sa... czytaj więcej

kierowca Octavii od 8 lat o Skoda Octavia 2000-2004

Skoda Octavia I TDi, obecnie Octavia Tour - kombi. Silnik, który uważam za najlepszą część tego samochodu, nigdy nie zawiódł - nawet jak przez pomyłkę wlałem tyle benzyny, że z początku miałem stężenie 50%. Dolewałem ropy i oleju, i przejeździł. Gdyby to było CR, to musiałbym wzywać holownik. Starszy model, skonstruowany pewnie około 1995/6 r, bez bajerów. Dzięki temu jest prostszy, bardziej niezawodny i tańszy w naprawach. Nieczipowany, niepodkręcany - naturalna wydajność. CR jest cichsze i wydajniejsze (średnio podobno litr). Silnik rozgrzewa się stosunkowo wolno, dlatego pożądana jest osłona na grilla - koszt 40-70 zł. Przy trasach bardzo długich silnik się z kolei przegrzewa (może to nie to, ale coś się tam dzieje). Przyśpieszenie jak na TDi jest OK. Swego czasu - z 80 000 km temu - spalanie było niższe, ale podniosło się średnio o litr, chociaż i do tej pory zdarza się na 50l przejechać 1000 km; tylko coraz rzadziej (5.7 pod obciążeniem 350 kg). Od wieloletniego przepychania się przez korki zaczynają się problemy ze skrzynią - strasznie dostaje w tyłek. Przy 170 tys. wymieniłem amortyzatory - żałuję, że nie na Kayabę, tylko na polcara. Niemniej dobrze jest zmienić amortyzatory przy 120 - 130 tys, ponieważ w tym czasie naraża sie na uszkodzenie zbyt nisko osadzoną miskę olejową (przy tym przebiegu amortyzator już mocno osiada). Pewnym przyznaniem się do wady konstrukcji jest skodowski "pakiet na bezdroża": oprócz stalowej osłony są jeszcze tulejki - po... czytaj więcej

Skoda Octavia Combi RS: Na mecie

LOl jakie sprawne starsze -nie typu DSG automaty szarpią? Może 30 letnie 3 biegowe z niezmienionym olejem? DSG z początku produkcji bardzo często ulegały awarii szczególnie płyta sterująca i tam to dopiero szarpało jak na rodeo :D Mam autko z 99r. w automacie 4 biegowymi i raz szarpło po kilkumiesięcznym postoju na zimnej skrzyni zaraz po odpaleniu silnika ruszyłem i raz lekko(ok0,2s) przeciągło przy zmianie z 2 na 3 przy bardzo wolnej jeździe-widać już tłoczki spracowane i zesztywniały(250tys. na blacie i pewnie 2 tyle ujęte) i za małe ciśnienie oleju na koszyki jest podawane. Normalnie podczas jazdy nic nie czuć i nie wiadomo kiedy zmienia bieg, tylko po obrotomierzu widać i pracy silnika. Gwarancje z niezmienianym olejem skrzynia wytrzyma i nawet bez wymiany przelata 150-300tys. km w sprzyjających warunkach ale później zamiast 250-1000zł za wymianę (niestety tylko częściową) zapłaci się za remont albo i nową skrzynie kilka-kilkadziesiąt tyś. zł, co dla ASO jest jak najbardziej na rękę :) Ale trzeba nie patrzeć na durne zapisy książek serwisowych o braku wymiany oleju tylko pilnować terminu wymian i skracać jeśli skrzynia pracuje w trudniejszych warunkach. Regularnie sprawdzać poziom oleju i uzupełniać odpowiednim olejem-jak nie wiadomo jakim zalana to nie mieszać tylko całkowicie wymienić i ewentualnie dynamicznie albo 2-3 razy przepłukać. Niestety 100-120tys. km olej wytrzymuje tylko raz. Kolejne częściowe wymiany już co 50-70tys km przy syntetycznym albo ok 25-3... czytaj więcej

Skoda Octavia Scout: Czeski góral

I swoją Skodę Oktawię SLX 1,9 TDI z silnikiem 90 kM w wersji sedan kupiłem w sierpniu 1997. Zrobiłem nią 78 tys. bez żadnych awarii i problemów, lecz niestety ją skasowałem, tzn. skasowano mnie. Wielu się ze mnie śmiało, że jeżdżę czymś "takim"! Sprzedałem ją bez problemów i w 2001 w maju kupiłem Skodę Oktawię Elegance 1,9 TDI z silnikiem 110 kM w wersji Combi. Przejechałem już nią 123 tys. km. i poza jednokrotną wymianą klocków, (przy ostatnim przeglądzie), a z tydzień temu wymianą lewego przedniego łożyska koła oraz 2 łożysk kolumny Mcperhshona oraz gum, nie robiłem w tym samochodzie nic. Aha, jeszcze tzw. odbojnice, bałwanki w tylnych amortyzatorach, bo przewożę ok. 200 kg. sprzętu muzycznego na imprezy. Teraz Ci, co się ze mnie śmiali sami jeżdżą Oktawią i sobie chwalą. Jak na naszą przeciętną kieszeń jest to naprawdę dobry i tani w eksploatacji samochód. Wczoraj wracając z koncertu w Poznaniu, jadąc średnio 90 a 130 km/godz. spaliłem 4,7/100 km. Teraz m czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Peugeot 3008 wygrywa COTY 2017!
Peugeot 3008 wygrywa COTY 2017!
Na dzień przed rozpoczęciem salonu motoryzacyjnego w Genewie poznaliśmy zwycięzcę plebiscytu na Europejski Samochód Roku (European Car of the Year) 2017. Peugeot 3008 pokonał sześciu bardzo mocnych kandydatów.