1. Samochody
  2. Skoda
  3. Felicia
Skoda

Skoda Felicia - Skoda Felicia

Skoda
Skoda Felicia

Skoda Felicia dwukrotnie pojawiała się na kartach historii czeskiej marki. Najpierw, w latach 1959-1964, była produkowana wyłącznie w jednej wersji nadwoziowej, jako kabriolet. Większą popularność zawdzięcza jednak swojemu drugiemu etapowi, kiedy to w 1994 r. zastąpiła na rynku model Favorit. Skoda Felicia oferowana była głównie jako hatchback, choć nie brakło również innych wersji nadwoziowych - Combi, Pickup, Vanplus oraz rekreacyjnej Fun.

Ocena użytkowników

Kup Skoda Felicia


 

Skoda Felicia - opinie kierowców


Skoda Felicia został oceniony 118 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.15 na 5 możliwych punktów. 92% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.15

Liczba ocen: 118

Czy warto kupić ten model: tak 92% nie 8%

 

Skoda Felicia - awaryjność




34% Brak usterek


18% Nieznaczne usterki


15% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: oświetlenie (25.10%), zawieszenie (18.30%), układ hamulcowy (9.70%)

 

Skoda Felicia - spalanie


Użytkownicy modelu Skoda Felicia testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
118
64
42
12
śr. spalanie w mieście (l/100km)
8
8.1
9.8
6.1
śr. spalanie w trasie (l/100km)
6.5
6.4
8.0
5.1

 

Informacje o samochodach Skoda Felicia

Skoda Felicia - pierwsza pod skrzydłami VW

Aktualności 29-12-2015

Skoda Felicia to początek sukcesów czeskiej marki w Europie. To protoplasta ultrapopularnej Fabii i pierwszy model Czechów, stworzony wspólnie z niemieckim koncernem. Jeśli ktoś doszukuje się historii Skody i jej sukcesu powinien zacząć właśnie od modelu Felicia.

Skoda Fabia Funstar - chcecie czeskiego pickupa?

Aktualności 29-04-2015

Wraz z zaprzestaniem produkcji Skody Felicii, Czesi zakończyli swoją przygodę z pickupami. Uczniowie Skoda Akademie stwierdzili, że czas do niej powrócić.

Skoda 24 lata pod skrzydłami Volkswagena

wydarzenia 16-04-2015

16 kwietnia 1991 roku VW podpisał umowę zakupu 30% udziałów firmy Skoda i ta data jest uważana za pierwszy krok w wielkim rozwoju czeskiej marki. Przedstawiamy krótką historię Skody od momentu przyłączenia się do grupy VW.

Tak zmieniały się diesle Skody

Technika 05-09-2014

Rozwój motoryzacji dobrze ilustruje nie tylko zmieniająca się stylistyka jeżdżących po naszych drogach aut, ale również zmieniająca się technologia, jaka jest w tych modelach wykorzystywana.

Czy słyszałeś o Skodzie MB Roadster?

Aktualności 03-10-2011

Europa Środkowa nie miała szczęścia do ustrojów politycznych. Najbardziej ucierpiał na tym przemysł motoryzacyjny, zwłaszcza nasz rodzimy. Takie prototypy jak Syrena Sport pokazują, ze mogliśmy wiele. Nie tylko my próbowaliśmy przełamywać bariery.

Volkswagen&Skoda - cz. II

Aktualności 21-04-2011

Mijająca 16 kwietnia dwudziesta rocznica oficjalnego włączenia marki Skoda w struktury koncernu Volkswagena, skłania do rozmaitych ocen i podsumowań. Postanowiliśmy prześledzić ten okres historii marki i bilans dwóch dekad obecności Skody w niemieckim koncernie.

Czy warto kupić: Skoda Felicia (1994-2001)

Testy samochodów 25-02-2011

Od zakończenia produkcji Skody Felicii minęła już dekada. Mimo to na rynku aut używanych pozostaje samochodem,  który ciągle może liczyć na zainteresowanie pewnej grupy kierowców. Dlaczego? Z tego samego powodu, z którego słyną wszystkie modele czeskiej marki - dobrego stosunku ceny do jakości.

Skody mogą jeździć na paliwie E10

Technika 03-02-2011

Wszystkie dostępne modele Skody z silnikami benzynowymi mogą wykorzystywać nowe paliwo E10. Paliwo to nie będzie miało ujemnego wpływu na pracę jednostki napędowej, a jednocześnie przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2.

Siedem milionów od fuzji

Aktualności 20-04-2009

Od momentu przejęcia koncernu Skoda Auto przez grupę Volkswagena w 1991 roku, czeski koncern wyprodukował już siedem milionów samochodów.

Filmy i galerie samochodów Skoda Felicia

Skoda Fabia Funstar

Inne 29-04-2015

Skoda Funstar to pickup stworzony przez uczniów Skoda Akademie na bazie trzeciej generacji Fabii. Poza usunięciem drzwi i obcięciem dachu w tylnej części nadwozia, zmieniono tylne zawieszenie i wzmocniono silnik do 121KM (1,2TSI). Niestety, Funstar nie przerodzi się w wersje produkcyjną.

Opinie i dyskusje o samochodach Skoda Felicia

Czy warto kupić: Skoda Felicia (1994-2001)

1. Takiej głupoty jak czytam w artykule to jeszcze nie słyszałem: " konstrukcja diesla felicii oparta na pompowtryskiwaczach". Nie wiem gdzie autor widział takie coś ale na pewno nie w Felicii. Silnik 1.9 D koncernu VW-diesel wolnossący z pośrednią komorą spalania czym różni się od później stosowanych silników w Fabii 1.9 SDI. Trwały, bezawaryjny, niezawodny tyle że głośny. 2. Moją Fele z powyższym silnikiem w wersji kombi mam od 99r. Zaczęła się pojawiać ruda na nadkolach. Klapa cała od nowości zresztą tak jak wydech kompletny. Wymienione kilka kompletów tarcz i klocków, jeden termostat, trzy akumulatory, kilka sworzni wahacza i to byłoby na tyle. Zdarzają się jakieś naprawdę drobne awarie.. Auto tanie w naprawach i eksploatacji. czytaj więcej

Tomasz o Skoda Felicia 1998-2001

Samochód dość oszczędny w eksploatacji, choć jak na obecne standardy - paliwożerny. Oszczędność polega głównie na łatwym dostępie do zamienników oryginalnych części oraz do nieautoryzowanych serwisów. Naprawy w ASO potrafią skutecznie wyczyścić kieszeń użytkownika. W wersji kombi, pojazd bardzo pojemny, można przewieźć nim prawie wszystko. Volkswagenowski silnik o pojemności 1,6 litra bardzo dobrze radzi sobie z ważącym nieco ponad tonę autem, zapewniając mu dość dobre osiągi (szczególnie w zakresie uzyskiwanych przyspieszeń i elastyczności). Samochodem dobrze podróżuje się do prędkości ok. 140 km/h. Później zaczyna być głośno, a układ hamulcowy bardzo kiepsko radzi sobie z większymi prędkościami. Komfort podróżowania pozostawia nieco do życzenia, szczególnie jeżeli chodzi o wyciszenie wnętrza kabiny. Zawieszenie raczej miękkie, co nie pozwala na bezpieczne pokonywanie ciasnych zakrętów z większymi prędkościami - tendencja do wyjeżdzania z zakrętu. Samochód nękają wady natury konstrukcyjnej: nieszczelności na styku karoserii i przedniej szyby, korodująca klapa bagażnika, konieczność czyszczenia przepustnicy co 75 tys. km, marnej jakości układ wydechowy. Model nie należy niestety do bezawaryjnych. Trzeba się liczyć z częstymi naprawami po przebiegu 90.000 km. czytaj więcej

Czy warto kupić: Skoda Felicia (1994-2001)

Ja kupiłem dwa tygodnie temu skode felke i się cieszę z niej uważam że to super samochud pare drobiazgów tylko do robote a ogólnie to auto igła czytaj więcej

Waldi o Skoda Felicia 1995-1998

Tani w zakupie, tani w eksploatacji. Bardzo prosty, więc nie ma się co psuć. A jak się zepsuje to można tanio i prosto naprawić. Już sam rozmiar kół 13' sprawia, że opony są o połowę tańsze niż 15'. Na rynku dostępnych jest dużo tanich zamienników (np. regulator napięcia: oryginał 60zł, zamiennik od 11zł) - ale trzeba wiedzieć, które są dobre, a które nie. Felicia to taka zmodernizowana przez VW Favorit - czyli tani kompakt dla biednej Europy Środkowo-Wschodniej. Coś pomiędzy Golfem II a golfem III. Dużo jest egzemplarzy mocno zniszczonych - stąd złe opinie, no ale jak czytam w ogłoszeniu "dobry samochód na budowę" - to wiadomo już jak był przez poprzedniego właściciela eksploatowany. czytaj więcej

Czy warto kupić: Skoda Felicia (1994-2001)

340 tys bez awarii pierwszy i jedyny właściciel rok produkcji 97' oby następne auto dało tyle satysfakcji, więcej mi nie trzeba. Jeżeli nie potrzebujesz szpanować autem a chcesz mieć bezawaryjny samochód do przemieszczania się to polecam. Koszty eksploatacji śmiesznie niskie, przez 14 lat 4 akumulatory, 3 termostaty, chłodnica - (wina termostatu), 1tarcze hamulcowe, 3 sprzęgła, 1 złom do początku, 1 wahacz, 1 sworzeń, 4 tłumiki wydechu 3 szczotko-trzymacze do altka, łożysko altka, pasek klinowy, 4 wymiany rozrządu, 1 wymiana amortyzatorów i zaprawki blacharsko-lakiernicze. czytaj więcej

Piotr K. o Skoda Felicia 1998-2001

Auto zakupione w 2007 roku od pierwszego właściciela. Przez cztery lata przejechałem Skodą blisko 30.000 kilometrów. Obiegowe opinie na temat samochodu nie są zbyt przychylenie, więc niektóre z nich postaram się zdementować. Nie mogę się zgodzić z wysoką awaryjnością - przez cztery lata auto nie zawiodło mnie ani razu. Owszem, zdarzają się drobne usterki np. nagminne przepalenie się żarówek w desce rozdzielczej, ale nie są to sytuacje, które eliminują samochód z ruchu. Co do zabezpieczenie przed korozją - faktycznie już zlokalizowałem kilka ognisk na swoim samochodzie. Sam silnik może nie jest zbyt dynamiczny i oszczędny, ale instalacja gazowa pozwoliła w znacznym stopniu na obniżenie kosztów eksploatacji. Na wakacyjny wyjazd w góry trójka ludzi z bagażami spokojnie się zabrała ;) Samochód jest adresowany raczej do odbiorców o mniejszej zawartości portfela. Nie będą zadowoleni ludzie, którzy od samochodu oczekują prezencji i prestiżu. Czy kupiłbym jeszcze raz?? Myślę, że tak... Moim kolejnym samochodem zapewne będzie Octavia Tour :) czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowy Mercedes Sprinter już w przyszłym roku
Nowy Mercedes Sprinter już w przyszłym roku
Już w przyszłym roku poznamy nowego Mercedes Sprintera. Samochód przejdzie gruntowne zmiany, które odmłodzą jego wygląd, a na pokładzie pojawią się nowoczesne systemy wsparcia kierowców i flot.