Samochody > Skoda > Fabia

Skoda Fabia

Skoda

Skoda Fabia, bazująca na płycie podłogowej VW Polo, jest następcą Skody Felicji, a jeszcze wcześniej Skody Favorit. Światowa premiera Fabii miała w 1999 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Rok później (wystawa w Paryżu) do oferty dołączyła wersja kombi, a w kolejnym roku (targi w Genewie) wersja sedan. W 2007 roku zaprezentowana została druga generacja małej Skody. Obecnie Skoda Fabia należy do najlepiej sprzedających się modeli na polskim rynku.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Skoda Fabia


 


 

Skoda Fabia - opinie kierowców


Skoda Fabia został oceniony 451 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.46 na 5 możliwych punktów. 93% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.46

Liczba ocen: 451

Czy warto kupić ten model: tak93%nie7%

 

Skoda Fabia - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 81%

 

Skoda Fabia - spalanie


Użytkownicy modelu Skoda Fabia testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
451
320
58
73
śr. spalanie w mieście (l/100km)
7.6
7.8
9.0
6.0
śr. spalanie w trasie (l/100km)
5.9
5.9
7.2
4.6

 

Skoda Fabia - awaryjność




85% Brak usterek


10% Nieznaczne usterki


5% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (13.90%), układ hamulcowy (7.60%), układ wydechowy (3.60%)

 

Informacje o samochodach Skoda Fabia

Skoda Fabia III 1.0 MPI 75 KM: Krok dalej niż podstawa

Testy samochodów 27-03-2015

Skoda Fabia. Wszędzie, gdzie bym nie postawił nogi, gdzie nie spojrzę, tam nowa Fabia! Gdy rano otwierałem drzwi lodówki, to bałem się, że i tam znajdę Fabię. Pomyliłem się co do miejsca, bo Fabia z podstawowym silnikiem pojawiła się na naszym parkingu. Pytanie nasuwa się jedno, czy ten model naprawdę potrzebuje aż tak wielkiej promocji?

Skoda umacnia pozycję lidera w Polsce

Aktualności 26-03-2015

Rok 2015 rozpoczął się dla Skody pod znakiem ogólnego wzrostu sprzedaży i kolejne nowości w gamie modeli zapewne przedłużą ten trend. W Polsce czeska marka nadal jest zdecydowanym liderem na rynku.

Skoda Fabia R5 zachwyciła czeskiego rajdowca

Aktualności 18-03-2015

Jan Kopecky, utytułowany kierowca rajdowy i jednocześnie członek zespołu testującego nową Fabię R5, nie może się doczekać homologacji tej rajdówki. Po testach wyraża się o niej w samych superlatywach.

Nowa Skoda Fabia Monte Carlo w Genewie

Aktualności 20-02-2015

Skoda nie próżnuje przed salonem Geneva Motor Show 2015 - 3 marca zobaczymy między innymi Skodę Fabię w wersji wyposażenia Monte Carlo.

Nowa Skoda Fabia teraz z instalacją LPG

Aktualności 30-01-2015

Na polskim rynku debiutuje Fabia z instalacją LPG przygotowaną przez firmę Landi Renzo. Włosi opracowali nowy system wtryskiwania gazu, który ochrania silnik przed przegrzaniem.

Skoda zdominowała rynek flotowy w Polsce

Aktualności 28-01-2015

Czeskie samochody są w naszym kraju tak popularne, że stały się integralnym elementem polskiego krajobrazu. Odpowiedzialni są za to przede wszystkim klienci flotowi.

Skoda Fabia Combi - dane techniczne

Aktualności 22-01-2015

Skoda Fabia w nadwoziu kombi w Polsce oferowana jest  z jednym silnikiem wysokoprężnym oraz dwoma benzynowymi. Moc jednostek kształtuje się w przedziale od 75 KM do 110 KM.

Skoda Fabia Combi - cennik

Aktualności 20-01-2015

Skoda Fabia Combi na polskim rynku dostępna jest od podstawowej cenny 43 880 złotych. Gama silników nowej Fabii Combi to dwa motory benzynowe i jeden wysokoprężny. Cena topowej wersji zaczyna się od 71 130 złotych.

Pierwsza jazda - Skoda Fabia Combi

Premiery 17-01-2015

Największy bagażnik w swojej klasie - 530 litrów. Fabia Combi na rynku nie ma praktycznie konkurencji. W segmencie B jest tylko jeszcze jedno auto oferowane w nadwoziu kombi -  Clio. Jak krótko podsumować Fabię Combi? Na ten samochód z niecierpliwością czekają klienci flotowi.

Skoda Fabia III 1.2 TSI - TEST VIDEO

Testy samochodów 27-12-2014

Gdy 15 lat temu Skoda Fabia pojawiła się na polskich drogach, nawet przez sekundę nie przeszła nam myśl, że kiedyś może stać się samochodem dla młodszej klienteli, ocierającym się nawet o określenie "lajfstajlowy".

Opinie i dyskusje o samochodach marki Skoda Fabia

?Tępe? hamulce FABIA

Witam Fabiowiczów, Posiadam od trzech miesięcy Skodę FABIA 1.2 HTP (54KW), 2005rok. Po tym małym użytkowaniu zauważyłem, że coś niedobrego dzieje mi się z hamulcami. Mianowicie hamowanie stało się takie jakby ?tępe?. Gdy jeżdżę po mieście jest wszystko OK, ale jak przyśpieszę np. do 80-100km/h i chce gwałtownie zahamować to wtedy wydłuża się droga hamowania. Wygląda to tak jakby hamulec nie działał właściwie, jakby go brakowało. Pedał hamulca nie wpada jednak w podłogę, cały czas czuć opór. Może się zapowietrzył układ i tylko wystarczy go odpowietrzyć? . Sprawdzałem klocki i tarcze z przodu no i jest OK. Klocki grube tarcze też jeszcze przejadą parędziesiąt tysięcy km. Nie sprawdzałem natomiast tylnich bębnów i szczęk, być może tam tkwi przyczyna. Może szczęki już są na wykończeniu?.. Czy to może mieć wpływ? Sprawdzałem również co jakiś czas poziom płynu hamulcowego. No i niby nigdzie nie ucieka, bo braku żadnego nie zauważyłem. Myślałem również nad jego zmianą, bo pewnie od nowości jeszcze tego nikt nie zrobił. Czytałem, że płyn powinno się wymieniać co dwa lata, bo traci swoje właściwości. Wcześniej jednak podjadę na jakąś stację, żeby mi go zbadali czy się jeszcze nadaje, no i przy okazji poproszę o sprawdzenie hamulców na rolkach może wtedy coś wykaże mi. . Za jakiś tydzień będę zmieniał tulejki na wahaczach przednich te duże co są na tym aluminiowym wsporniku. Zakupiłem już od Cupry ? podobno lepsze są, bo pełne - zobaczymy?.. Zauważyłem, że te gumy już są wyro... czytaj więcej

HENRYK o Skoda Fabia 2000-2004

Aby nie zapeszyć jak to bywa z martwą naturą:nie przechwalam sie ale na obecny dzień przejechałem 310,000 tys.km bez wiekszych problemów. Nie było przypadku aby mi nie odpalił. Oczywiście zdarzały sie drobne usterki.Raz wymieniłem przepływomierz powietrza, teleskopy,łozyska kół,tarcze hamulcowe. Na obecna chwile na 15 tys. km dolewam zaledwie ok. 0,5l oleju Mobil OW-40 syntetyk, obecnie 5W-30 syntetyk.Silniczek mruczy i oby tak dalej. Natomiast mam zastrzezenia do podwozia, szczególnie przy tym silniku. Mocowanie wachaczy w gumowych amortyzatorach jak i stabilizatory to nieporozumienie oczywiście biorąc pod uwagę stan polskich dróg. Praktycznie kazdego roku trzeba wymieniac na nowe.Szkoda,że łożyska kół to niestety wydatek,gdyz sa monowane fabrycznie w nierozbieralnej piaście jako całość!Można sie takze czepić nienajlepszej jakości plastików. Poza tym stanowczo stwierdzam,ze autka produkcji z lat 2000 sa o niebo lepszej jakosci niż obecnie!To jest kwestia choćby konserwacji profili karoserii,nadmiaru ozdóbek plastikowych na słupach i ogólnie niezbyt udanego desingu( przerost formy nad treścią)i mocowania poszczególnych elementów. To dot. wszystkich marek aut.Przykład konkretny- zmiany na gorsze; mocowanie prowadnic szyb. Pierwotnie wszystkie elementy uzbrojenia drzwi przykrecane,obecnie wiekszosc nitowana. Jesli chodzi o mój egzemplarz nie zamierzam wymieniac na nowsze a dojechać chocby do 500tys. km-:) Polecam te modele szczególnie z tego rocznika z małym przebiegiem ... czytaj więcej

Skoda przedstawia nową Fabię Combi

Cudem techniki to jest nowy Fiat 500X, a ta skodzi na to odgrzany kotlet w zmienionej budzie mocno przypominającą prototyp Fiata 127 z przed 2 lat. Jak zwykle w Italii narzucają trendy, a Niemcy tylko kopiuja, pisza o samych zaletach, a ze wad ten parach od knedli ma więcej niż stara syrenka to ani słowa. Niech sie pochwala świetnymi silnikami co wytrzymują juz tyle co w kosiarkach i skrzyniami biegów dsg co jak padajo po 70 tys.km to koszt naprawy wynosi prawie tyle co warta skoda z takim przebiegiem. Świetnie wygląda na salonie nowa Kia Sorento, ale widze , ze niewolnicze portale POpieraja nazistowskie kredensy bez polotu. Przypomnijmy jeszcze o spalaniu i procesie jaki ma wytoczony teraz vw -cala grupa wag...chodzi o oszustwa wynoszące 50% . wiec jak tu piszą minimum 3.q litra to rzeczywistość nie pokaże mniej niż 6,2 gmin małego spalania. Bo niemcy testują auta z wyłączonym i urządzeniami wewnątrz i na drodze kolo Barcelony z 5% spadkiem, wiec z Gorki. Bo niemcy to świnie i oszuscie i nic co jest od nich mądry człowiek nie kupi i będzie popierał politykę świat bez Niemca nie smierdzi lajnem czytaj więcej

Problem z odpaleniem silnika po nocy rano. 1.2 HTP 40kw 54KM

Witam Jestem posiadaczem Skody Fabia 1.2 HTP rok 2002. Silnik 54KM 40kw 3 cylindry model: AWY. I mam oto taki problem z porannym odpaleniem silnika. W zime to było nałogowe, natomiast teraz kiedy nad ranem jest ok 0 - 1 stopni dzieje sie tak samo. Kiedy rano przekrecam kluczym w stacyjce i prubuje odpalic zero reakcji i tak jest za pierwszym razem lub drugim razem. Samochód odpala mi za 3-4 razem i musze dłużej przytrzymać kluczyk i zaskakuje. jak było bardzo zimno to czasem za piatym przekręceniem kluczyka zaskakiwał, natomiast teraz kiedy zrobiło sie cieplej za 2 razem da rade go odpalić. Myślałem że sa to świece bo z tego co wyczytałem trzeba je zmieniac co 60 tyś a mój samochód ma przejechane 82 tyś. Więc wymieniłem na bardzo dobre świece platynowe firmy NGK japońskiej produkcji model NGK PZFR5J-11 za nie małe pieniadze bo koszt wymiany 3 świeć zapłaciłem 180zł i niestety ale problem dalej jest ten sam. Czy może ktoś spotkał sie z takim problemem i wie co moze byc przyczyna tego że samochód nie odpala za pierwszym razem przy niskich temperaturach? Bardzo prosze o pomoc bo nie wiem co z tym fantem zrobic a nie chce jezdzic bezsensownie po warsztatch i płacić pieniadze skoro problem nie został rozwiacany. Naszczęście idzie juz cieplej i jezeli jest powyzej 5 stopni to Skoda odpala za pierwszym razem. Zadnych problemów tez nie mam kiedy wyjde z pracy po 8 godzinach i na dworze jest 15 stopni to tez odpala za pierwszym razem. Pozdrawiam Rybol ... czytaj więcej

MTBiker o Skoda Fabia 2004-2007

Kazdy mówi że solidne wykonanie Skody...Ja się z tym nie zgodzę. Kupilem nówkę 2006 (Fabia 1-ka). Po pierwsze te ciknące tylne drzwi!!!Znam kilka osob którzy mieli to samo. Woda ściekająca po szybie tylnych drzwi do wnętrza drzwi nie wylewa się przez otwory dolne (pomimo ich przetkania) tylko wędruje przez uszczelki drzwi po progu na chodniczek lub pod...MASAKRA!! Kolejna porażka to silnik 3 cylindrt - przecież to jest krok w tył! to auto wogóle nie przyspiesza, a do tego trzeba je kręcić na wyskoich obrotach co zwieksza spalanie. Moje rekordy na trasie w spalaniu z pełnym bagażem to od 8,8litów do nawet 10 ciu!!!na 100km z klimą. Po mieście też wcale nie mniej szczególnie jak trzeba często zmieniać prędkość. Zawieszenie delilkatne. Komfort podróżowania OK, fajnie się lekko prowadzi, zmienia biegi dla kobiety jak znalazł.Z awaryjności jeszcze: 50tys. tarcze przednei do wymiany, silnik wycieraczek, gumy wahaczy przednich, pompa hamulcowa (800zł orginał do ABSu) Podsumowując - raczej jestem na NIE! dla Skody czytaj więcej

Krzysiek0072 o Skoda Fabia 2000-2004

Mam dwa odczucia. Pierwsze: Brawo za pomysł samochodu i jego funkcjonalność i walory trakcyjne. Czeski prosty silnik 1,4 osiem zaworów bije na głowę niby nowoczesniejsze ale usterkowe wynalazki no i nadaje się do gazu jak ktoś chce. Drugie: Ten samochód oraz ja padliśmy ofiarą kalkulacji księgowych oraz tego ze za wczesnie go kupiłem, stając się jego testerem. Przeszedłem wszystkie fazy błędów i usterek wieku dziecięcego, a potem niskiej jakości części w wieku późniejszym. Część rzeczy została poprawiona w nowszych modelach, ale doszły nowe błędy więc nie mam gwarancji, że jak kupie nowy to będzie pozbawiony wad. Nadmieniam, że regularnie serwisuje i dbam o samochód. Kwota 37 tys. to wstęp do morza kosztów jakie generuje ten samochód, a przyjaźń w serwisie zapewniona. Małym pocieszeniem są te tanie zastępniki. Obecnie szykuje się do padnięcia przepustnicy ( przy 180 tys. przebiegu), oryginał 2,200, zastępnik 1,000, przy wartości samochodu 7,500. Może polscy kierowcy kochają fabię, ale to droga miłość. pozdrawiam Krzysiek czytaj więcej