Samochody > Skoda > Fabia > Forum

Co kierowcy myślą o swoich samochodach Skoda Fabia

Łączna ocena

4.46

Skoda Fabia – oceny kierowców

Samochody Skoda Fabia zostały ocenione przez użytkowników mojeauto.pl 451 razy. Łączna ocena to 4.46 na 5. To dobry wynik. Co oceniają kierowcy użytkujący te samochody na co dzień? Prowadzenie – tu ocena wynosi 4.73, silnik – 4.37, komfort jazdy – 4.36 i jakość i awaryjność – 4.38.

Użytkownicy samochodów Skoda Fabia

?Tępe? hamulce FABIA

Witam Fabiowiczów, Posiadam od trzech miesięcy Skodę FABIA 1.2 HTP (54KW), 2005rok. Po tym małym użytkowaniu zauważyłem, że coś niedobrego dzieje mi się z hamulcami. Mianowicie hamowanie stało się takie jakby ?tępe?. Gdy jeżdżę po mieście jest wszystko OK, ale jak przyśpieszę np. do 80-100km/h i chce gwałtownie zahamować to wtedy wydłuża się droga hamowania. Wygląda to tak jakby hamulec nie działał właściwie, jakby go brakowało. Pedał hamulca nie wpada jednak w podłogę, cały czas czuć opór. Może się zapowietrzył układ i tylko wystarczy go odpowietrzyć? . Sprawdzałem klocki i tarcze z przodu no i jest OK. Klocki grube tarcze też jeszcze przejadą parędziesiąt tysięcy km. Nie sprawdzałem natomiast tylnich bębnów i szczęk, być może tam tkwi przyczyna. Może szczęki już są na wykończeniu?.. Czy to może mieć wpływ? Sprawdzałem również co jakiś czas poziom płynu hamulcowego. No i niby nigdzie nie ucieka, bo braku żadnego nie zauważyłem. Myślałem również nad jego zmianą, bo pewnie od nowości jeszcze tego nikt nie zrobił. Czytałem, że płyn powinno się wymieniać co dwa lata, bo traci swoje właściwości. Wcześniej jednak podjadę na jakąś stację, żeby mi go zbadali czy się jeszcze nadaje, no i przy okazji poproszę o sprawdzenie hamulców na rolkach może wtedy coś wykaże mi. . Za jakiś tydzień będę zmieniał tulejki na wahaczach przednich te duże co są na tym aluminiowym wsporniku. Zakupiłem już od Cupry ? podobno lepsze są, bo pełne - zobaczymy?.. Zauważyłem, że te gumy już są wyro... czytaj więcej

Problem z odpaleniem silnika po nocy rano. 1.2 HTP 40kw 54KM

Witam Jestem posiadaczem Skody Fabia 1.2 HTP rok 2002. Silnik 54KM 40kw 3 cylindry model: AWY. I mam oto taki problem z porannym odpaleniem silnika. W zime to było nałogowe, natomiast teraz kiedy nad ranem jest ok 0 - 1 stopni dzieje sie tak samo. Kiedy rano przekrecam kluczym w stacyjce i prubuje odpalic zero reakcji i tak jest za pierwszym razem lub drugim razem. Samochód odpala mi za 3-4 razem i musze dłużej przytrzymać kluczyk i zaskakuje. jak było bardzo zimno to czasem za piatym przekręceniem kluczyka zaskakiwał, natomiast teraz kiedy zrobiło sie cieplej za 2 razem da rade go odpalić. Myślałem że sa to świece bo z tego co wyczytałem trzeba je zmieniac co 60 tyś a mój samochód ma przejechane 82 tyś. Więc wymieniłem na bardzo dobre świece platynowe firmy NGK japońskiej produkcji model NGK PZFR5J-11 za nie małe pieniadze bo koszt wymiany 3 świeć zapłaciłem 180zł i niestety ale problem dalej jest ten sam. Czy może ktoś spotkał sie z takim problemem i wie co moze byc przyczyna tego że samochód nie odpala za pierwszym razem przy niskich temperaturach? Bardzo prosze o pomoc bo nie wiem co z tym fantem zrobic a nie chce jezdzic bezsensownie po warsztatch i płacić pieniadze skoro problem nie został rozwiacany. Naszczęście idzie juz cieplej i jezeli jest powyzej 5 stopni to Skoda odpala za pierwszym razem. Zadnych problemów tez nie mam kiedy wyjde z pracy po 8 godzinach i na dworze jest 15 stopni to tez odpala za pierwszym razem. Pozdrawiam Rybol ... czytaj więcej

Skoda przedstawia nową Fabię Combi

Cudem techniki to jest nowy Fiat 500X, a ta skodzi na to odgrzany kotlet w zmienionej budzie mocno przypominającą prototyp Fiata 127 z przed 2 lat. Jak zwykle w Italii narzucają trendy, a Niemcy tylko kopiuja, pisza o samych zaletach, a ze wad ten parach od knedli ma więcej niż stara syrenka to ani słowa. Niech sie pochwala świetnymi silnikami co wytrzymują juz tyle co w kosiarkach i skrzyniami biegów dsg co jak padajo po 70 tys.km to koszt naprawy wynosi prawie tyle co warta skoda z takim przebiegiem. Świetnie wygląda na salonie nowa Kia Sorento, ale widze , ze niewolnicze portale POpieraja nazistowskie kredensy bez polotu. Przypomnijmy jeszcze o spalaniu i procesie jaki ma wytoczony teraz vw -cala grupa wag...chodzi o oszustwa wynoszące 50% . wiec jak tu piszą minimum 3.q litra to rzeczywistość nie pokaże mniej niż 6,2 gmin małego spalania. Bo niemcy testują auta z wyłączonym i urządzeniami wewnątrz i na drodze kolo Barcelony z 5% spadkiem, wiec z Gorki. Bo niemcy to świnie i oszuscie i nic co jest od nich mądry człowiek nie kupi i będzie popierał politykę świat bez Niemca nie smierdzi lajnem czytaj więcej

Oto nowa Fabia!

Mariuszu, tak się składa, że miałem okazję pojeździć fabia 1.2 12v. Była to wersja kombi, więc uwierze że ciut lżejszy hatchback przy jednej osobie może jeździć cokolwiek żwawiej (o ile właśnie taką posiadasz ), ale jak pomyśle że w tym aucie montuje sie jeszcze słabszy silnik 6v/54KM to musi być to totalna katastrofa. A co do twojego silnika, to nie zapominaj że fabia jest samochodem zarejestrowanym na pięć osób, a i do bagażnika mieści się parę dobrych kilogramów, i przy takim obciążeniu wyprzedzenie tym autem nawet poczciwego malucha może stanowić nie lada wyczyn. Co do powyższego miej na uwadze że fabia, szczególnie sedan i kombi spełnia w polsce rolę auta rodzinnego i żadko kiedy podrużuje tym samochodem sam kierowca. P.S. badania przeprowadzone w niemczech wykazały, że do bezpiecznej jazdy samochodem klasy C ( jak golf ) potrzebny jest silnik o mocy min 110 KM. Na tym tle montowany w fabi silnik 1.4 - 75/79 KM wydaje się być absolutnym minimum zdrowego czytaj więcej

Oto nowa Fabia!

Zgadzam sie na temat Skody. Kaszana w 100%. Od modelu Fabia, Skody to kompletna kaszana i tandeta, prawie jak Dacia. W środku chamskie twarde plastiki jakich np Niemcy nie widzieli od co najmniej 10 lat, a u nas tłuką. Kto to kupuje? Nie wiadomo, chyba jacyś debile. Widać, że Skoda to ulubiony pojazd różnych urzędów państwowych. Z tego wniosek, że bez łapówki nikt tego nie kupi. No bo wydaj ponad 40 tysięcy na Fabię, która delikatnie mówiąc jest niby autem, ani wyglądu ani osiągów, ani renomy. Gorsza od koreańskich! A w środku masakra bezguścia stylistów i za bylę pierdołę dopłacaj jeszcze człowieku. Felicja była jeszcze jako taka, bo przynajmniej tania i dość trwała, a potem zaczęli robić zbyt drogi chłam. A Roomster? Powiem krótko - kolejny niewypał. Za te pieniądze? Bozie! Jeszcze ten wygląd. Z tyłu człowiek czuje się jak uwięziony jak w klatce. Ni to pies ni wydra. A cena ocuci nawet pana Zdzicha, nieoficjalnego rekordzistę Polski i Europy na krótkim dysta czytaj więcej

Skoda Fabia: czy lider pozostanie liderem?

Skoda to kaszana w 100%. Od modelu Fabia, Skody to kompletna kaszana i tandeta, prawie jak Dacia. W środku chamskie twarde plastiki jakich np Niemcy nie widzieli od co najmniej 10 lat, a u nas tłuką. Kto to kupuje? Nie wiadomo, chyba jacyś debile. Widać, że Skoda to ulubiony pojazd różnych urzędów państwowych. Z tego wniosek, że bez łapówki nikt tego nie kupi. No bo wydaj ponad 40 tysięcy na Fabię, która delikatnie mówiąc jest niby autem, ani wyglądu ani osiągów, ani renomy. Gorsza od koreańskich! A w środku masakra bezguścia stylistów i za bylę pierdołę dopłacaj jeszcze człowieku. Felicja była jeszcze jako taka, bo przynajmniej tania i dość trwała, a potem zaczęli robić zbyt drogi chłam. A Roomster? Powiem krótko - kolejny niewypał. Za te pieniądze? Bozie! Jeszcze ten wygląd. Z tyłu człowiek czuje się jak uwięziony jak w klatce. Ni to pies ni wydra. A cena ocuci nawet pana Zdzicha, nieoficjalnego rekordzistę Polski i Europy na krótkim dystansie (0,5 l). czytaj więcej

Nowa Fabia kombi - kolejne szczegóły

Skoda to kaszana w 100%. Od modelu Fabia, Skody to kompletna kaszana i tandeta, prawie jak Dacia. W środku chamskie twarde plastiki jakich Niemcy nie widzieli od co najmniej 10 lat, a u nas tłuką. Kto to kupuje? Nie wiadomo, chyba jacyś debile. Widać, że Skoda to ulubiony pojazd różnych urzędów państwowych. Z tego wniosek, że bez łapówki nikt tego nie kupi. No bo wydaj ponad 40 tysięcy na Fabię, która delikatnie mówiąc jest niby autem, ani wyglądu ani osiągów, ani renomy. Gorsza od koreańskich! A w środku masakra bezguścia stylistów i za bylę pierdołę dopłacaj jeszcze człowieku. Felicja była jeszcze jako taka, bo przynajmniej tania i dość trwała, a potem zaczęli robić zbyt drogi chłam. A Roomster? Powiem krótko - kolejny niewypał. Za te pieniądze? Bozie! Jeszcze ten wygląd. Z tyłu człowiek czuje się jak uwięziony jak w klatce. Ni to pies ni wydra. A cena ocuci nawet pana Zdzicha, nieoficjalnego rekordzistę Polski i Europy na krótkim dystansie (0,5 l). czytaj więcej

Nowa Fabia kombi - kolejne szczegóły

Ja muszę się dopisać. Mam Octavię 1.9TDI (wcześniej jeździłem Felicją 1.6, Fabią, 1.4, Octavią 1.4, Octavią 1.6) I myślę ża mam prawo do jakiś uogólnień na temat marki. Jeżeli skody to takie szroty - proszę o wyjaśnienie - jakim cudem nigdy nie zdarzyła mi się awaria? Jedyny warsztatowy postój (tygodniowy) miała Felicja - efekt zderzenia z psem. W sumie nie wiem ile przejechałem tymi autami (ok 120000 km +/- 30000). A co do nowej Fabii - 2 tygodnie temu byłem na przeglądzie. Stały klient ma swoje prawa - pojechałem na jazdę próbną. Auto prowadzi lepiej niż poprzednia wersja - jest bardziej przestronne. Materiały i wykonanie wnętrza jest lepszej jakości. Tania nie jest - wersja którą jeździłem (benzyna 1.4) kosztowała 46000.... Ja wiem że to dobre auta, a ci którzy mówią inaczej lub wierzą w opinie takich forumowych szczekaczy, którzy pewnie tylko rowerem jeżdżą lub skodą 120 i na podstawie tego formułują opinie, to niech kupują inne auta. czytaj więcej

Oto nowa Fabia!

Odpowiadam tym , którzy wolą np. Clio Storia, Reno, Puga lub Cytrynę... Chyba nie orientują się co się dzieje na rynku. Przecież te firmy to istna parodia jakości ! Np. Peugeot - w pewnym salonie k-k serwisu powiedział mi osobiście na wskazaną wadę samochodu dostawczego - Niech Pan pozwoli ze mną na salon, a pokażę Panu jak firma robi osobówki np. 307 to złapie się Pan za głowę. I rzeczywiście ! W 2006 roku 307 zdobyła w Niemczech "tytuł" najgorszego auta roku. W Renault i Citroenie jest podobnie. Fatalna jakość oferowanych aktualnie modeli zmusza producentów do udzielania klientom ogromnych - w stosunku do innych - upustów i rabatów. Bo towar nie idzie. Kiedyś widziałem jak gość wsiadł do LAGUNY i za pomocą ich słynnej karty odpalał swoje autko - 8 razy !!! czytaj więcej

Oto nowa Fabia!

sprzedaż tego auta z silnikiem 1.2 powinna zostać zakazana, bo samochód bez możliwości przyśpieszania stanowi poważne zagrożenie na drodze, jest to niemal równie ważne jak dobre hamulce. Co do wygladu, to o gustach się nie dyskutuje, mnie osobiście auto się nie podoba, ale na wygląd to takie samochody kupują tylko blondynki ( bo mówimy o samodzie ktory ma byc tani i ekonomiczny ). Wspominiany wyżej silnik 1.2 nie daje się do jazdy, a oszczedne diesle ( te mocniejsze ) zapewne będą drogie ( jak to u skody ). Prywatnie uważam że model ten przez kilka najbliższych lat będzie sprzedawał się stosnkowo dobrze, aby z biegiem czasu umżeć naturalną śmiercią wraz z odchodzącym do histori mitem o jakośći VW. Nastepna skoda tej klasy która powstanie za 6-7 lat z pewnością nie odniesie juz na naszym rynku żadnego znaczącego sukcesu czytaj więcej