Samochody > Skoda

Skoda

Skoda
O marce Skoda

Historia czeskiej marki rozpoczęła się w dwóch miejscach w czasie i przestrzeni. Zakłady Skody zostały założone w Pilźnie w 1859 roku (nazwa pochodzi od Emila Skody, który w 1869 r. przejął te zakłady od hrabiego Arnosta Waldsteina będąc wcześniej na stanowisku kierowniczym w fabryce). Zakłady ewoluowały od przemysłu metalowego aż po zbrojeniowy.

Najlepiej oceniany

Skoda Rapid

 

4.88

100% Kierowców uważa że warto kupić ten samochód

Najmniejsze spalanie

Skoda S 130

Spalnie w mieście:
5.0l/100 km

Spalnie w trasie:
3.5l/100 km

Najbardziej bezpieczny

Najmniej usterek

Skoda Fabia

 

85% nie miało żadnych usterek

Najtańszy nowy benzynowy

Skoda Citigo

621
ofert więcej
Rok produkcji: 2014 (2011-)
 
 
aktualna cena w salonach: 35 090 PLN

Najtańszy nowy diesel

Skoda Praktik

586
ofert więcej
Rok produkcji: 2014 (2010-)
 
 
aktualna cena w salonach: 55 450 PLN

Używany do 10 000 PLN

Skoda 105

5
ofert więcej
Rok produkcji: 1982
Nadwozie: 4 dr.
typ silnika: benzynowy
Przebieg: 70000 km

Używany do 30 000 PLN

Skoda Octavia

8
ofert więcej
Rok produkcji: 2004
Nadwozie: combi
typ silnika: petrol_gas
Przebieg: 184000 km

Informacje o samochodach marki Skoda

Skoda Fabia III 1.0 MPI 75 KM: Krok dalej niż podstawa

Testy samochodów 27-03-2015

Skoda Fabia. Wszędzie, gdzie bym nie postawił nogi, gdzie nie spojrzę, tam nowa Fabia! Gdy rano otwierałem drzwi lodówki, to bałem się, że i tam znajdę Fabię. Pomyliłem się co do miejsca, bo Fabia z podstawowym silnikiem pojawiła się na naszym parkingu. Pytanie nasuwa się jedno, czy ten model naprawdę potrzebuje aż tak wielkiej promocji?

Zaskakujący popyt na Skodę Octavię RS

Aktualności 26-03-2015

Skoda Octavia dawno już zyskała status bestsellera, ale popularność jej najmocniejszej wersji zaskoczyła nawet samego producenta. Klienci czekają na Octavię RS nawet 9 miesięcy.

Skoda umacnia pozycję lidera w Polsce

Aktualności 26-03-2015

Rok 2015 rozpoczął się dla Skody pod znakiem ogólnego wzrostu sprzedaży i kolejne nowości w gamie modeli zapewne przedłużą ten trend. W Polsce czeska marka nadal jest zdecydowanym liderem na rynku.

Skoda Octavia Scout: Misja Genewa

Testy samochodów 24-03-2015

Kilka tygodni temu postanowiła do nas zawitać świeżutka Skoda Octavia Scout, czyli samochód, który pod mocną wątpliwość poddaje sens istnienia SUV-ów. Czeskie kombi z napędem 4x4 jeszcze dobrze nie ostygło po zawitaniu do Wrocławia, a już czekała na niego niespodziewana misja, w której pokonała luksusowego Mercedesa. I wcale nie musiała wyjeżdżać poza asfalt!

Volkswagen redukuje etaty w Rosji

Aktualności 23-03-2015

Gorąca atmosfera w Rosji wpływa oczywiście również na rynek motoryzacyjny. Kolejną firmą, która tego doświadczyła jest Volkswagen.

Airbag - wybuchowa ochrona podróżnych

Technika 19-03-2015

Dzisiaj poduszka powietrzna jest dla nas absolutnie oczywistym elementem wyposażenia samochodu. Przypominamy historię wprowadzania airbagów do aut oraz ważne zasady podróżowania autem w nie wyposażonym.

Skoda Fabia R5 zachwyciła czeskiego rajdowca

Aktualności 18-03-2015

Jan Kopecky, utytułowany kierowca rajdowy i jednocześnie członek zespołu testującego nową Fabię R5, nie może się doczekać homologacji tej rajdówki. Po testach wyraża się o niej w samych superlatywach.

Ruszyła produkcja nowej Skody Superb

Aktualności 13-03-2015

Pierwszy egzemplarz zupełnie nowej Skody Superb już wyjechał z fabryki marki w Kvasinach. Niebawem doczekamy się także wariantu z nadwoziem typu kombi.

Zupełnie nowa Skoda Roomster w 2016 roku

Aktualności 10-03-2015

Skoda działa prężnie i systematycznie odnawia swoją gamę modelową. Poza trzecim Superbem oraz nowymi SUV-ami szykowany jest także następca modelu Roomster.

Skoda Octavia 4x4 liftback w polskich cennikach

Aktualności 05-03-2015

Jeśli rozważacie zakup Skody Octavii w wersji z napędem na cztery koła, to czeska firma ma dla Was nową propozycję: auto jest teraz dostępne także z nadwoziem typu liftback.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Skoda

kierowca Octavii od 8 lat o Skoda Octavia 2000-2004

Skoda Octavia I TDi, obecnie Octavia Tour - kombi. Silnik, który uważam za najlepszą część tego samochodu, nigdy nie zawiódł - nawet jak przez pomyłkę wlałem tyle benzyny, że z początku miałem stężenie 50%. Dolewałem ropy i oleju, i przejeździł. Gdyby to było CR, to musiałbym wzywać holownik. Starszy model, skonstruowany pewnie około 1995/6 r, bez bajerów. Dzięki temu jest prostszy, bardziej niezawodny i tańszy w naprawach. Nieczipowany, niepodkręcany - naturalna wydajność. CR jest cichsze i wydajniejsze (średnio podobno litr). Silnik rozgrzewa się stosunkowo wolno, dlatego pożądana jest osłona na grilla - koszt 40-70 zł. Przy trasach bardzo długich silnik się z kolei przegrzewa (może to nie to, ale coś się tam dzieje). Przyśpieszenie jak na TDi jest OK. Swego czasu - z 80 000 km temu - spalanie było niższe, ale podniosło się średnio o litr, chociaż i do tej pory zdarza się na 50l przejechać 1000 km; tylko coraz rzadziej (5.7 pod obciążeniem 350 kg). Od wieloletniego przepychania się przez korki zaczynają się problemy ze skrzynią - strasznie dostaje w tyłek. Przy 170 tys. wymieniłem amortyzatory - żałuję, że nie na Kayabę, tylko na polcara. Niemniej dobrze jest zmienić amortyzatory przy 120 - 130 tys, ponieważ w tym czasie naraża sie na uszkodzenie zbyt nisko osadzoną miskę olejową (przy tym przebiegu amortyzator już mocno osiada). Pewnym przyznaniem się do wady konstrukcji jest skodowski "pakiet na bezdroża": oprócz stalowej osłony są jeszcze tulejki - po... czytaj więcej

Skoda Rapid: Test tuż przed debiutem [video]

skoda jest niemiecka ,, a niemcy jak to wiadomo lub nie ,, sponsoruja testy ,, i dlatego jest najlepsza i vw i audi ,, niemcy sa i byli mistrzami propagandy ,, w testach typu AUTO SWIAT czytaj AUTO BILD ,, zdjecia konkurentów sa gorszej jakosci ,, uzywa sie sformułowań typu " sposób rozwijania mocy albo trzeszczy tapicerka , sa to wady ktore przypisuja konkurencji a ktorych nie sprawdzisz ,, fotografie sa tak robione by konkurencja wypadła brzydko ,, i w testach robi sie np ...foto audi z najlepszym wysposazeniem typu skora i navigacja a okazuje sie ze wygrywa w testach bo ma niska cene ,, i test dotyczył modelu budzetowego ,,, oszustwo ,, ale pomyslcie co by było jak by niemcy nie sprzedawali aut ,, ?????? kaput ,, kup japońca i nigdy nie bedziesz chciał niemieckiego auta ,,, gwarantuje ,, czytaj więcej

Testy mojeauto.pl: Skoda Fabia RS

1. Na torze jeździ fajnie, poza przechyłami bocznymi. DSG (na torze) działa świetnie, elektroniczny dyferencjał też, ale przy długiej ostrej jeździe (spalanie średnie ok. 35 l/100 km, czas okrążenia na torze Adria ok. 1:40) po kilku kółkach przegrzewają się hamulce 2. Przechyły boczne zdecydowanie za duże na auto sportowe (takie do ścigania a nie pokazywania) - polecam stabilizatory poprzeczne nawet do codziennej jazdy. 3. Fotele wygodne, ale nie trzymają górnej części tułowia w zakrętach przejeżdżanych z większymi przeciążeniami. Przy szacunkowych 0,5 g to duży kłopot, tym bardziej że zawieszenie radzi sobie z taką jazdą bez problemu. 4. Na torze da się ustawiać "nadrzucenie" tyłu i kontrolować jego poślizg bez odpuszczania pedału przyśpieszenia. 5. Zawieszenie zestrojone zbyt sztywno na drogi inne niż równiutkie jak stół, przeszkadza nie tylko w Polsce. Hałasuje na małych nierównościach, ale je dobrze wybiera. Abarth Punto wypada pod tym względem wyraźnie lepiej, podobnie jak Clio RS, szczególnie poprzednie 6. Przy maks. przepisowej jeździe można spalić ok. 6-6,5 l nawet "niedotartym" silnikiem - trzeba korygować przełożenia manualnie albo wymuszać zmiany stopą. Inaczej tym samym tempem może to być 1,5x więcej. 5. Auto stylistycznie nudne, szczególnie we wnętrzu, ale efektywnie jeżdżące i łatwe w prowadzeniu. Największa zaleta - silnik. Największa wada - przechyły boczne. czytaj więcej

Andrzej o Skoda Octavia II 2004-2008

Samochód nabyłem jesienią 2008 roku. Przez 2 lata jeździłem bardzo niewiele , ponieważ w okresie pogwarancyjnym - czyli na zakończenie okresu gwarancyjnego na liczniku było nieco ponad 18 tys. km przebiegu . O ile można by miec wrażenie że ten samochód jest jakościowo dobry , to z tej opinii należy wyłączyc wnętrze samochodu ; tapicerke, wszystkie elementy plastikowe, klamki są wykonane z tandetnych materiałów , tapicerka w moim egzemplarzu była tak poniszczona jakby ten samochód przejechał co najmniej 100 tys. km , zarówno z siedzeń jak i z tapicerek bocznych wyciągały się nitki , supły , urwane klamki , porysowana deska rozdzielcza od strony pasażera najprawdopodobniej damska torebką. Wszystkie te usterki reklamowałem i tu się zaczyna problem; już w serwisie Skody dział serwisu nie był nawet zainteresowany obejrzeniem tych rzeczy. Oświadczono mi tylko ,że mechanicznych uszkodzeń Skoda nie uznaje a w tym przypadku wszystko na to wskazuje. Po krótkiej konsultacji oświadczyłem w tym serwisie , że nikt mnie nie uprzedził aby wsiadając do samochodu zdejmowac pierścionki , nie zabierac torebek. Oświadczono mi również wtedy aby zwrócic się z powyższymi usterkami do centrali Skody w Poznaniu - co też uczyniłem. Skoda odpowiedziała podobnie jak serwis , że uszkodzeń mechanicznych gwarancja nie obejmuje . Próbowałem używac różnych argumentów aby przekonac o zmianie stanowiska przez Skode, niestety bezskutecznie . W związku z tym apeluje do przyszłych użytkowników aby zastanowili s... czytaj więcej

Skoda Rapid: Test tuż przed debiutem [video]

subiektywnie, ale mam nadzieję ze jednak sprawiedliwie, bez żadnych uprzedzeń podtekstów czy innych tego typu, skoda rapid nie jest najbrzydsza, jak na skody, no ale bądźmy szczerzy nie jest to szczyt designarstwa, wnętrze chyba największe w klasie będzie, oczywiście nie licząc obecnej octavii, wystrój wnętrza wciąż mało ciekawy, no ale ponoć liczy sie głównie praktyczności i funkcjonalność. Silniki takie sobie, ciekawe czy mają w planach wersję RS..?, co do właściwości jezdnych się nie wypowiadam - nie jeździłem jeszcze, ale zakładam że jest typowo jak na skodę. Podsumowując niezłe auto co najwyżej, ale w Polsce skody mają dobrą markę, więc i rapid będzie się dobrze sprzedawał, choć nie tak jak octavia. część klientów zostanie przy octavce czytaj więcej

bartol o Skoda Octavia Tour 2000-2010

Posiadam auto z silnikiem 1.9 Tdi 101 KM, ale z napędem tylko na przednia oś. Silnik dobrze radzi sobie z autem, wystarczająco sprawnie można się przemieszczać po mieście i poza miastem i nic poza tym ( jeśli ktoś oczekuje sportowych osiągów, to nie w tym przypadku) Biegi wchodzą bez problemu, czasami tylko są problemy z wrzuceniem 1 biegu. Gabaryty auta i dość miękki układ jezdny sprawiają ze nie poszalejemy sobie na zakrętach, ale do codziennej jazdy w zupełności wystarczy. Bardzo trzeba uważać na niskie zawieszenie przednie, a co się z tym wiąże bardzo łatwo przytrzeć np o krawężnik zderzakiem, lub osłoną pod silnikiem podczas jazdy po nierównej drodze Widoczność przeciętna, z powodu wysokiej linii bocznej nadwozia, dość grube słupki przednie ograniczają widoczność przy skręcaniu, widoczność do tyłu słaba ( czujniki parkowania jak najbardziej wskazane :) Wszystkie przyciski umiejscowione są pod ręką, materiały wykończeniowe po 4 latach dają radę :) Miejsca w tym aucie jest dostatek, bagażnik jest na prawdę duży i sporo może zmieścić, kiedy na tylnej kanapie podróżują 3 dorosłe osoby dużych gabarytów może być im troszkę ciasno. wyciszenie auta jest dobre, prze prędkościach 120 - 130 km/h do kabiny dochodzi tylko delikatny szum, Użytkuję auto w warszawie, codziennie pokonuję dystans około 23 km żeby dojechać do pracy ( z podwarszawskiej miejscowości), trochę po warszawie i do domu ( w godzinach szczytu). średnie spalanie ogólne (długodystansowe) które pokazuje komp... czytaj więcej

Skoda Opony

Skoda Części samochodowe