1. Samochody
  2. Skoda

Skoda - Skoda

Skoda
Skoda

Historia czeskiej marki rozpoczęła się w dwóch miejscach w czasie i przestrzeni. Zakłady Skody zostały założone w Pilźnie w 1859 roku (nazwa pochodzi od Emila Skody, który w 1869 r. przejął te zakłady od hrabiego Arnosta Waldsteina będąc wcześniej na stanowisku kierowniczym w fabryce). Zakłady ewoluowały od przemysłu metalowego aż po zbrojeniowy.

Najlepiej oceniany

Skoda Superb

Skoda Superb

 

4.69

93% Kierowców uważa że warto kupić ten samochód

Najbardziej bezpieczny

Najmniejsze spalanie

Skoda Fabia

Skoda Fabia

Spalnie w mieście:
7.6l/100 km

Spalnie w trasie:
5.9l/100 km

Najmniej usterek

Skoda Fabia

Skoda Fabia

 

85% nie miało żadnych usterek

Kup samochód marki Skoda


 


 


 

Informacje o samochodach marki Skoda

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 02-12-2016

Nowa Skoda Fabia w ofercie Color Concept jest dostępna w 122 kombinacjach kolorystycznych, w tym 14 kolorach nadwozia, 4 rodzajach wnętrza oraz personalizowanych osłonach lusterek i felg.

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 01-12-2016

Czeski producent wyprodukował kilka dni temu milionowy egzemplarz silnika TSI z serii EA211. Jedna z najpopularniejszych jednostek koncernu Volkswagen jest produkowana od 2012 roku.

Milion samochodów od Skody w 2016

Aktualności 01-12-2016

Niecałe 11 miesięcy tego roku wystarczyło Skodzie żeby dostarczyć milion samochodów do klientów. Po raz trzeci w historii czeska marka osiąga siedmiocyfrowy wynik, tym razem docierając o miesiąc wcześniej niż w najlepszym dotychczasowym roku.

Skoda Connect - nowe funkcjonalności w modelu Kodiaq

Technika 28-11-2016

Wraz z modelem Kodiaq debiutują nowe mobilne usługi internetowe Skoda Connect. Pierwsza to Infotainment Online, zapewnia dodatkowe informacje i jest związana z systemami nawigacji satelitarnej. Care Connect pozwala na manualne lub automatyczne wezwanie pomocy po wypadku oraz zdalny dostęp do samochodu.

Skoda zdobywa mistrzostwo świata w WRC2!

Aktualności 25-11-2016

„Latający Finowie" jeżdżący w barwach Skody, czyli Esapekka Lappi i Janne Ferm zostali Rajdowymi Mistrzami Świata. Po zajęciu najwyższych lokat w Rajdzie Australii zwyciężyli w klasyfikacjach generalnych kierowców i pilotów w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA WRC 2. Dla obydwu to największe osiągnięcia w ich karierach,

Hybrydowe Skody już za trzy lata

Aktualności 21-11-2016

Problem z emisją spalin w silnikach Volkswagena spowodował, że koncern przyspieszył prace nad wdrażaniem samochodów zasilanych w sposób alternatywny. Technologia hybrydowa zagości niebawem w Skodach, a w kolejce ustawia się już Kodiaq i Superb.

Skoda Octavia z bogatszym wyposażeniem

Aktualności 11-11-2016

Kilka dni temu Skoda zaprezentowała odświeżoną wersję modelu Octavia. Face lifting wniósł zmiany nie tylko w obrębie nadwozia, ale również w kwestii wyposażenia. Pojawiło się sporo ciekawych opcji.

Skoda Kodiaq - poznaj pełny cennik

Aktualności 08-11-2016

Polskie przedstawicielstwo czeskiej marki ujawniło w końcu pełny cennik i listę wyposażenia długo oczekiwanego SUV-a. Model Kodiaq w najtańszym wydaniu z silnikiem 1.4 TSI 125 KM kosztuje 89 900 zł.

Skoda Octavia przechodzi face lifting

Premiery 27-10-2016

Po trzech latach od debiutu przyszedł czas na face lifing najpopularniejszego modelu Skody. Octavia przygotowana na rocznik modelowy 2017 otrzymała kilka rozwiązań pochodzących prosto z modelu Kodiaq.

Skoda Superb - 15 lat flagowego modelu

Aktualności 25-10-2016

W 2001 roku na rynku zadebiutowała pierwsza współczesna Skoda Superb. W ciągu 15 lat na rynku pojawiły się trzy generacje tego modelu, którego protoplasta pojawił się kilka lat przed wybuchem II wojny światowej.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Skoda

Skoda Rapid: Test tuż przed debiutem [video]

subiektywnie, ale mam nadzieję ze jednak sprawiedliwie, bez żadnych uprzedzeń podtekstów czy innych tego typu, skoda rapid nie jest najbrzydsza, jak na skody, no ale bądźmy szczerzy nie jest to szczyt designarstwa, wnętrze chyba największe w klasie będzie, oczywiście nie licząc obecnej octavii, wystrój wnętrza wciąż mało ciekawy, no ale ponoć liczy sie głównie praktyczności i funkcjonalność. Silniki takie sobie, ciekawe czy mają w planach wersję RS..?, co do właściwości jezdnych się nie wypowiadam - nie jeździłem jeszcze, ale zakładam że jest typowo jak na skodę. Podsumowując niezłe auto co najwyżej, ale w Polsce skody mają dobrą markę, więc i rapid będzie się dobrze sprzedawał, choć nie tak jak octavia. część klientów zostanie przy octavce czytaj więcej

kierowca Octavii od 8 lat o Skoda Octavia 2000-2004

Skoda Octavia I TDi, obecnie Octavia Tour - kombi. Silnik, który uważam za najlepszą część tego samochodu, nigdy nie zawiódł - nawet jak przez pomyłkę wlałem tyle benzyny, że z początku miałem stężenie 50%. Dolewałem ropy i oleju, i przejeździł. Gdyby to było CR, to musiałbym wzywać holownik. Starszy model, skonstruowany pewnie około 1995/6 r, bez bajerów. Dzięki temu jest prostszy, bardziej niezawodny i tańszy w naprawach. Nieczipowany, niepodkręcany - naturalna wydajność. CR jest cichsze i wydajniejsze (średnio podobno litr). Silnik rozgrzewa się stosunkowo wolno, dlatego pożądana jest osłona na grilla - koszt 40-70 zł. Przy trasach bardzo długich silnik się z kolei przegrzewa (może to nie to, ale coś się tam dzieje). Przyśpieszenie jak na TDi jest OK. Swego czasu - z 80 000 km temu - spalanie było niższe, ale podniosło się średnio o litr, chociaż i do tej pory zdarza się na 50l przejechać 1000 km; tylko coraz rzadziej (5.7 pod obciążeniem 350 kg). Od wieloletniego przepychania się przez korki zaczynają się problemy ze skrzynią - strasznie dostaje w tyłek. Przy 170 tys. wymieniłem amortyzatory - żałuję, że nie na Kayabę, tylko na polcara. Niemniej dobrze jest zmienić amortyzatory przy 120 - 130 tys, ponieważ w tym czasie naraża sie na uszkodzenie zbyt nisko osadzoną miskę olejową (przy tym przebiegu amortyzator już mocno osiada). Pewnym przyznaniem się do wady konstrukcji jest skodowski "pakiet na bezdroża": oprócz stalowej osłony są jeszcze tulejki - po... czytaj więcej

Nepcior o Skoda Superb 2009-2015

O awaryjności DSG krążą już legendy. Niestety doświadczyłem tego i ja. Przy 35000 auto stanęło i nie chciało dalej jechać. Laweta, serwis, 2 tygodnie... Miałem jeszcze gwarancję. Niestety ledwie skończyła się gwarancja i to samo. przy przebiegu 70000 tylko zgrzyty i nie jedzie. Skończyło się przeprawami w sądzie i wymianą skrzyni na nową. Teraz ma 125 i coś zaczęło szarpać przy zmianie z 1 na 2 i z 3 na 4. Silnik działa bardzo fajnie, miły odgłos. Ładnie przyspiesza. Myślałem, że skoro rozrząd jest na łańcuchu, będzie bezobsługowy. Niestety to już przeszłość. Wymienić trzeba było przy 95000, tyle, że koszt był dużo wyższy niż zwykłego rozrządu na pasku. I tak miałem szczęście, bo innym zdążył przeskoczyć rozrząd i skończyło się poważnym remontem silnika. Przyczyna: błąd konstrukcyjny napinacza. Czyli to nie tylko mój egzemplarz, a wszystkie! Takie poważne awarie wystarczą, żeby się człowiekowi odechciało skody raz na zawsze. Niestety to nie wszystko do tego doszła cała masa drobniejszych usterek. Pompa wody - podobno też pada standardowo. Koszt samej pompy to zwykle jakieś 200zł. Niestety Skoda jest sprytna i sama pompa nie występuje jako część. Trzeba kupić razem z obudową, czujnikiem temperatury, termostatem itd. Dzięki temu koszt rośnie do 1100zł. Sama wymiana też droga, bo żeby się do niej dostać trzeba rozebrać pół auta. Ogrzewanie tylnych foteli włącza się samoczynnie. Nie udało się znaleźć przyczyny. Przełącznik opuszczania tylnej szyby padł, karta SD zacięła się w... czytaj więcej

Skoda Rapid: Test tuż przed debiutem [video]

skoda jest niemiecka ,, a niemcy jak to wiadomo lub nie ,, sponsoruja testy ,, i dlatego jest najlepsza i vw i audi ,, niemcy sa i byli mistrzami propagandy ,, w testach typu AUTO SWIAT czytaj AUTO BILD ,, zdjecia konkurentów sa gorszej jakosci ,, uzywa sie sformułowań typu " sposób rozwijania mocy albo trzeszczy tapicerka , sa to wady ktore przypisuja konkurencji a ktorych nie sprawdzisz ,, fotografie sa tak robione by konkurencja wypadła brzydko ,, i w testach robi sie np ...foto audi z najlepszym wysposazeniem typu skora i navigacja a okazuje sie ze wygrywa w testach bo ma niska cene ,, i test dotyczył modelu budzetowego ,,, oszustwo ,, ale pomyslcie co by było jak by niemcy nie sprzedawali aut ,, ?????? kaput ,, kup japońca i nigdy nie bedziesz chciał niemieckiego auta ,,, gwarantuje ,, czytaj więcej

bartol o Skoda Octavia Tour 2000-2010

Posiadam auto z silnikiem 1.9 Tdi 101 KM, ale z napędem tylko na przednia oś. Silnik dobrze radzi sobie z autem, wystarczająco sprawnie można się przemieszczać po mieście i poza miastem i nic poza tym ( jeśli ktoś oczekuje sportowych osiągów, to nie w tym przypadku) Biegi wchodzą bez problemu, czasami tylko są problemy z wrzuceniem 1 biegu. Gabaryty auta i dość miękki układ jezdny sprawiają ze nie poszalejemy sobie na zakrętach, ale do codziennej jazdy w zupełności wystarczy. Bardzo trzeba uważać na niskie zawieszenie przednie, a co się z tym wiąże bardzo łatwo przytrzeć np o krawężnik zderzakiem, lub osłoną pod silnikiem podczas jazdy po nierównej drodze Widoczność przeciętna, z powodu wysokiej linii bocznej nadwozia, dość grube słupki przednie ograniczają widoczność przy skręcaniu, widoczność do tyłu słaba ( czujniki parkowania jak najbardziej wskazane :) Wszystkie przyciski umiejscowione są pod ręką, materiały wykończeniowe po 4 latach dają radę :) Miejsca w tym aucie jest dostatek, bagażnik jest na prawdę duży i sporo może zmieścić, kiedy na tylnej kanapie podróżują 3 dorosłe osoby dużych gabarytów może być im troszkę ciasno. wyciszenie auta jest dobre, prze prędkościach 120 - 130 km/h do kabiny dochodzi tylko delikatny szum, Użytkuję auto w warszawie, codziennie pokonuję dystans około 23 km żeby dojechać do pracy ( z podwarszawskiej miejscowości), trochę po warszawie i do domu ( w godzinach szczytu). średnie spalanie ogólne (długodystansowe) które pokazuje komp... czytaj więcej

Testy mojeauto.pl: Skoda Fabia RS

1. Na torze jeździ fajnie, poza przechyłami bocznymi. DSG (na torze) działa świetnie, elektroniczny dyferencjał też, ale przy długiej ostrej jeździe (spalanie średnie ok. 35 l/100 km, czas okrążenia na torze Adria ok. 1:40) po kilku kółkach przegrzewają się hamulce 2. Przechyły boczne zdecydowanie za duże na auto sportowe (takie do ścigania a nie pokazywania) - polecam stabilizatory poprzeczne nawet do codziennej jazdy. 3. Fotele wygodne, ale nie trzymają górnej części tułowia w zakrętach przejeżdżanych z większymi przeciążeniami. Przy szacunkowych 0,5 g to duży kłopot, tym bardziej że zawieszenie radzi sobie z taką jazdą bez problemu. 4. Na torze da się ustawiać "nadrzucenie" tyłu i kontrolować jego poślizg bez odpuszczania pedału przyśpieszenia. 5. Zawieszenie zestrojone zbyt sztywno na drogi inne niż równiutkie jak stół, przeszkadza nie tylko w Polsce. Hałasuje na małych nierównościach, ale je dobrze wybiera. Abarth Punto wypada pod tym względem wyraźnie lepiej, podobnie jak Clio RS, szczególnie poprzednie 6. Przy maks. przepisowej jeździe można spalić ok. 6-6,5 l nawet "niedotartym" silnikiem - trzeba korygować przełożenia manualnie albo wymuszać zmiany stopą. Inaczej tym samym tempem może to być 1,5x więcej. 5. Auto stylistycznie nudne, szczególnie we wnętrzu, ale efektywnie jeżdżące i łatwe w prowadzeniu. Największa zaleta - silnik. Największa wada - przechyły boczne. czytaj więcej

Skoda Opony

Skoda - Opony

Skoda Części samochodowe

Skoda - Części samochodowe
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Dieselgate - Volkswagen zwalnia pracowników
Dieselgate - Volkswagen zwalnia pracowników
Wypłata odszkodowań po "Dieselgate" zmusza Volkswagena do oszczędności. Efekt?Koncern zwolni 23 tysiące osób.
Konkurs na 25 lecie magazynu auto motor i sport Konkurs na 25 lecie magazynu auto motor i sport