Samochody > Skoda
Skoda

Skoda - O marce Skoda

Skoda
O marce Skoda

Historia czeskiej marki rozpoczęła się w dwóch miejscach w czasie i przestrzeni. Zakłady Skody zostały założone w Pilźnie w 1859 roku (nazwa pochodzi od Emila Skody, który w 1869 r. przejął te zakłady od hrabiego Arnosta Waldsteina będąc wcześniej na stanowisku kierowniczym w fabryce). Zakłady ewoluowały od przemysłu metalowego aż po zbrojeniowy.

Najlepiej oceniany

Skoda Rapid

Skoda Rapid

 

4.88

100% Kierowców uważa że warto kupić ten samochód

Najmniejsze spalanie

Skoda S 130

Skoda S 130

Spalnie w mieście:
5.0l/100 km

Spalnie w trasie:
3.5l/100 km

Najbardziej bezpieczny

Najmniej usterek

Skoda Fabia

Skoda Fabia

 

85% nie miało żadnych usterek

Najtańszy nowy benzynowy

Skoda Citigo

713
ofert więcej
Rok produkcji: 2014 (2011-)
 
 
aktualna cena w salonach: 35 090 PLN

Najtańszy nowy diesel

Skoda Roomster

636
ofert więcej
Rok produkcji: 2014 (2010-)
 
 
aktualna cena w salonach: 56 550 PLN

Używany do 10 000 PLN

Skoda 105

1
ofert więcej
Rok produkcji: 1982
Nadwozie: 4 dr.
typ silnika: benzynowy
Przebieg: 70000 km

Używany do 30 000 PLN

Skoda Octavia

7
ofert więcej
Rok produkcji: 2004
Nadwozie: combi
typ silnika: petrol_gas
Przebieg: 184000 km

Informacje o samochodach marki Skoda

Polacy przestają kupować prywatne samochody

Aktualności 22-05-2015

Dwa z trzech wyjeżdżających z salonu nowych samochodów to auta zarejestrowane na firmę. Osoby prywatne coraz rzadziej decydują się na kupno fabrycznie nowego auta, a ogólna sprzedaż też kuleje.

Skoda Superb III 4x4 - dane techniczne

Aktualności 20-05-2015

Napęd 4x4 w Superbie III realizowany jest przez Haldex piątej generacji. Do Superba 4x4 zostały dopasowane dwa silniki benzynowe - 1,4 TSI i 2,0 TSI oraz motor 2,0 TDI o mocy 150 i 190 KM. Oto dane techniczne Superba występującego z napędem przekazywanym na wszystkie koła.

Skoda Superb III - silniki Diesla - dane techniczne

Aktualności 20-05-2015

Szukając Skody Superb III z silnikiem diesla możemy wybrać jeden z dwóch motorów - 1,6 TDI oraz 2,0 TDI. Pierwszy występuje w dwóch wariantach, zaś drugi aż w czterech wersjach. Poniżej przedstawiamy dane techniczne Skody Superb III z silnikami wysokoprężnymi.

Skoda z rekordem produkcji

Aktualności 20-05-2015

W zakładzie skody w Kvasinach zjechał rekordowy egzemplarz Superba. Taśmę produkcyjną opuścił egzemplarz nr ...

Skoda Superb III - silniki benzynowe - dane techniczne

Aktualności 19-05-2015

Superb III oferowany jest z trzema silnikami benzynowymi. Są to motory 1.4 TSI, 1.8 TSI oraz 2.0 TSI. Pierwszy motor wystepuje w trzech wersjach, drugi w dwóch i ostatni topowy motor dostaniemy tylko i wyłącznie w jednym wariancie. Polecamy zapoznać się z szerszymi danymi technicznymi, które dotycza benzynowych wersji Skody Superb III.

Skoda Superb III - ceny

Aktualności 19-05-2015

W Polsce można już składać zamówienia na trzecią generację Skody Superb. Auto zostało wzbogacone m.in. o moduł wi-Fi, adaptacyjne zawieszenie DCC czy gadżet w postaci parasolek chowanych w przednich drzwiach. Ceny rozpoczynają się od kwoty 79 500 złotych.

Premiera: Skoda Superb III

Premiery 19-05-2015

Jeśli chodzi o stylistykę to nowy Superb jest wisienką na torcie czeskiego designu. Technologicznie auto spokrewnione jest z Volkswagenem Passatem B8. Problem jednak w tym, że o ile poprzednie dwie generacje nie odstawały od produktów z Wolfsburga, tak teraz przepaść jest widoczna gołym okiem.

Nowa Fabia rozchodzi się jak ciepłe bułeczki

Aktualności 18-05-2015

Skoda zaciera ręce, gdyż obecny rok będzie okrzyknięty sukcesem trzeciej generacji Fabii. Zanosi się na to, że następca powtórzy sukces poprzednika. Od debiutu Skoda zebrała ponad 4 tysiące zamówień na nową Fabię.

Skoda na Worthersee - pięć sportowych modeli

Aktualności 14-05-2015

Choć czeska marka kojarzy się głównie ze służbowymi autami z dieslem pod maską, to sport samochodowy towarzyszy jej od wielu lat. Dlatego na tuningowej imprezie Worthersee, Skoda ma godną reprezentację.

SUV Skody w przyszłym roku!

Aktualności 14-05-2015

Mamy potwierdzenie u źródła, czeski producent szykuje na przyszły rok wyjątkową premierę. To będzie nowość w gamie Skody, SUV większy niż Yeti.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Skoda

Skoda Rapid: Test tuż przed debiutem [video]

skoda jest niemiecka ,, a niemcy jak to wiadomo lub nie ,, sponsoruja testy ,, i dlatego jest najlepsza i vw i audi ,, niemcy sa i byli mistrzami propagandy ,, w testach typu AUTO SWIAT czytaj AUTO BILD ,, zdjecia konkurentów sa gorszej jakosci ,, uzywa sie sformułowań typu " sposób rozwijania mocy albo trzeszczy tapicerka , sa to wady ktore przypisuja konkurencji a ktorych nie sprawdzisz ,, fotografie sa tak robione by konkurencja wypadła brzydko ,, i w testach robi sie np ...foto audi z najlepszym wysposazeniem typu skora i navigacja a okazuje sie ze wygrywa w testach bo ma niska cene ,, i test dotyczył modelu budzetowego ,,, oszustwo ,, ale pomyslcie co by było jak by niemcy nie sprzedawali aut ,, ?????? kaput ,, kup japońca i nigdy nie bedziesz chciał niemieckiego auta ,,, gwarantuje ,, czytaj więcej

Skoda Rapid: Test tuż przed debiutem [video]

subiektywnie, ale mam nadzieję ze jednak sprawiedliwie, bez żadnych uprzedzeń podtekstów czy innych tego typu, skoda rapid nie jest najbrzydsza, jak na skody, no ale bądźmy szczerzy nie jest to szczyt designarstwa, wnętrze chyba największe w klasie będzie, oczywiście nie licząc obecnej octavii, wystrój wnętrza wciąż mało ciekawy, no ale ponoć liczy sie głównie praktyczności i funkcjonalność. Silniki takie sobie, ciekawe czy mają w planach wersję RS..?, co do właściwości jezdnych się nie wypowiadam - nie jeździłem jeszcze, ale zakładam że jest typowo jak na skodę. Podsumowując niezłe auto co najwyżej, ale w Polsce skody mają dobrą markę, więc i rapid będzie się dobrze sprzedawał, choć nie tak jak octavia. część klientów zostanie przy octavce czytaj więcej

Andrzej o Skoda Octavia II 2004-2008

Samochód nabyłem jesienią 2008 roku. Przez 2 lata jeździłem bardzo niewiele , ponieważ w okresie pogwarancyjnym - czyli na zakończenie okresu gwarancyjnego na liczniku było nieco ponad 18 tys. km przebiegu . O ile można by miec wrażenie że ten samochód jest jakościowo dobry , to z tej opinii należy wyłączyc wnętrze samochodu ; tapicerke, wszystkie elementy plastikowe, klamki są wykonane z tandetnych materiałów , tapicerka w moim egzemplarzu była tak poniszczona jakby ten samochód przejechał co najmniej 100 tys. km , zarówno z siedzeń jak i z tapicerek bocznych wyciągały się nitki , supły , urwane klamki , porysowana deska rozdzielcza od strony pasażera najprawdopodobniej damska torebką. Wszystkie te usterki reklamowałem i tu się zaczyna problem; już w serwisie Skody dział serwisu nie był nawet zainteresowany obejrzeniem tych rzeczy. Oświadczono mi tylko ,że mechanicznych uszkodzeń Skoda nie uznaje a w tym przypadku wszystko na to wskazuje. Po krótkiej konsultacji oświadczyłem w tym serwisie , że nikt mnie nie uprzedził aby wsiadając do samochodu zdejmowac pierścionki , nie zabierac torebek. Oświadczono mi również wtedy aby zwrócic się z powyższymi usterkami do centrali Skody w Poznaniu - co też uczyniłem. Skoda odpowiedziała podobnie jak serwis , że uszkodzeń mechanicznych gwarancja nie obejmuje . Próbowałem używac różnych argumentów aby przekonac o zmianie stanowiska przez Skode, niestety bezskutecznie . W związku z tym apeluje do przyszłych użytkowników aby zastanowili s... czytaj więcej

kierowca Octavii od 8 lat o Skoda Octavia 2000-2004

Skoda Octavia I TDi, obecnie Octavia Tour - kombi. Silnik, który uważam za najlepszą część tego samochodu, nigdy nie zawiódł - nawet jak przez pomyłkę wlałem tyle benzyny, że z początku miałem stężenie 50%. Dolewałem ropy i oleju, i przejeździł. Gdyby to było CR, to musiałbym wzywać holownik. Starszy model, skonstruowany pewnie około 1995/6 r, bez bajerów. Dzięki temu jest prostszy, bardziej niezawodny i tańszy w naprawach. Nieczipowany, niepodkręcany - naturalna wydajność. CR jest cichsze i wydajniejsze (średnio podobno litr). Silnik rozgrzewa się stosunkowo wolno, dlatego pożądana jest osłona na grilla - koszt 40-70 zł. Przy trasach bardzo długich silnik się z kolei przegrzewa (może to nie to, ale coś się tam dzieje). Przyśpieszenie jak na TDi jest OK. Swego czasu - z 80 000 km temu - spalanie było niższe, ale podniosło się średnio o litr, chociaż i do tej pory zdarza się na 50l przejechać 1000 km; tylko coraz rzadziej (5.7 pod obciążeniem 350 kg). Od wieloletniego przepychania się przez korki zaczynają się problemy ze skrzynią - strasznie dostaje w tyłek. Przy 170 tys. wymieniłem amortyzatory - żałuję, że nie na Kayabę, tylko na polcara. Niemniej dobrze jest zmienić amortyzatory przy 120 - 130 tys, ponieważ w tym czasie naraża sie na uszkodzenie zbyt nisko osadzoną miskę olejową (przy tym przebiegu amortyzator już mocno osiada). Pewnym przyznaniem się do wady konstrukcji jest skodowski "pakiet na bezdroża": oprócz stalowej osłony są jeszcze tulejki - po... czytaj więcej

Testy mojeauto.pl: Skoda Fabia RS

1. Na torze jeździ fajnie, poza przechyłami bocznymi. DSG (na torze) działa świetnie, elektroniczny dyferencjał też, ale przy długiej ostrej jeździe (spalanie średnie ok. 35 l/100 km, czas okrążenia na torze Adria ok. 1:40) po kilku kółkach przegrzewają się hamulce 2. Przechyły boczne zdecydowanie za duże na auto sportowe (takie do ścigania a nie pokazywania) - polecam stabilizatory poprzeczne nawet do codziennej jazdy. 3. Fotele wygodne, ale nie trzymają górnej części tułowia w zakrętach przejeżdżanych z większymi przeciążeniami. Przy szacunkowych 0,5 g to duży kłopot, tym bardziej że zawieszenie radzi sobie z taką jazdą bez problemu. 4. Na torze da się ustawiać "nadrzucenie" tyłu i kontrolować jego poślizg bez odpuszczania pedału przyśpieszenia. 5. Zawieszenie zestrojone zbyt sztywno na drogi inne niż równiutkie jak stół, przeszkadza nie tylko w Polsce. Hałasuje na małych nierównościach, ale je dobrze wybiera. Abarth Punto wypada pod tym względem wyraźnie lepiej, podobnie jak Clio RS, szczególnie poprzednie 6. Przy maks. przepisowej jeździe można spalić ok. 6-6,5 l nawet "niedotartym" silnikiem - trzeba korygować przełożenia manualnie albo wymuszać zmiany stopą. Inaczej tym samym tempem może to być 1,5x więcej. 5. Auto stylistycznie nudne, szczególnie we wnętrzu, ale efektywnie jeżdżące i łatwe w prowadzeniu. Największa zaleta - silnik. Największa wada - przechyły boczne. czytaj więcej

bartol o Skoda Octavia Tour 2000-2010

Posiadam auto z silnikiem 1.9 Tdi 101 KM, ale z napędem tylko na przednia oś. Silnik dobrze radzi sobie z autem, wystarczająco sprawnie można się przemieszczać po mieście i poza miastem i nic poza tym ( jeśli ktoś oczekuje sportowych osiągów, to nie w tym przypadku) Biegi wchodzą bez problemu, czasami tylko są problemy z wrzuceniem 1 biegu. Gabaryty auta i dość miękki układ jezdny sprawiają ze nie poszalejemy sobie na zakrętach, ale do codziennej jazdy w zupełności wystarczy. Bardzo trzeba uważać na niskie zawieszenie przednie, a co się z tym wiąże bardzo łatwo przytrzeć np o krawężnik zderzakiem, lub osłoną pod silnikiem podczas jazdy po nierównej drodze Widoczność przeciętna, z powodu wysokiej linii bocznej nadwozia, dość grube słupki przednie ograniczają widoczność przy skręcaniu, widoczność do tyłu słaba ( czujniki parkowania jak najbardziej wskazane :) Wszystkie przyciski umiejscowione są pod ręką, materiały wykończeniowe po 4 latach dają radę :) Miejsca w tym aucie jest dostatek, bagażnik jest na prawdę duży i sporo może zmieścić, kiedy na tylnej kanapie podróżują 3 dorosłe osoby dużych gabarytów może być im troszkę ciasno. wyciszenie auta jest dobre, prze prędkościach 120 - 130 km/h do kabiny dochodzi tylko delikatny szum, Użytkuję auto w warszawie, codziennie pokonuję dystans około 23 km żeby dojechać do pracy ( z podwarszawskiej miejscowości), trochę po warszawie i do domu ( w godzinach szczytu). średnie spalanie ogólne (długodystansowe) które pokazuje komp... czytaj więcej

Skoda Opony

Skoda - Opony

Skoda Części samochodowe

Skoda - Części samochodowe