Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
  1. Samochody
  2. Skoda

Skoda - Skoda

Skoda
Skoda

Historia czeskiej marki rozpoczęła się w dwóch miejscach w czasie i przestrzeni. Zakłady Skody zostały założone w Pilźnie w 1859 roku (nazwa pochodzi od Emila Skody, który w 1869 r. przejął te zakłady od hrabiego Arnosta Waldsteina będąc wcześniej na stanowisku kierowniczym w fabryce). Zakłady ewoluowały od przemysłu metalowego aż po zbrojeniowy.

Najlepiej oceniany

Skoda Superb

Skoda Superb

 

4.69

93% Kierowców uważa że warto kupić ten samochód

Najbardziej bezpieczny

Najmniejsze spalanie

Skoda Octavia

Skoda Octavia

Spalnie w mieście:
7.5l/100 km

Spalnie w trasie:
5.9l/100 km

Najmniej usterek

Skoda Fabia

Skoda Fabia

 

85% nie miało żadnych usterek

Kup samochód marki Skoda


 


 


 

Informacje o samochodach marki Skoda

Skoda - pakiet przeglądów w cenie

Aktualności 24-08-2016

Warto wiedzieć, że kupując nową Skodę wszystkie koszty związane z obowiązkowymi przeglądami i materiałami eksploatacyjnymi przez pierwsze cztery lata lub 60 tys. kilometrów są zawarte w cenie auta i nie wymagają dalszych dopłat.

Skoda Octavia z 1.0 TSI i systemem DCC

Aktualności 22-08-2016

Kompaktowa Skoda została wyposażona w nowy silnik benzynowy oraz adaptacyjny system zmiennego trybu jazdy Dynamic Chassis Control (DCC).

Lipiec dla Skody z kolejnym rekordem

Aktualności 22-08-2016

Czeska marka kontynuuje ekspansję na globalnym rynku. W lipcu dostarczyła 83 700 samochodów do klientów z całego świata, co jest wynikiem lepszym niż rok temu. Rekordzistą jest Superb, którego sprzedaż wzrosła o 92,7 proc.

Ile jest samochodów na świecie?

Aktualności 04-08-2016

Według najnowszych szacunków na Ziemi mieszka około 7,3 mld ludzi. Pod koniec zeszłego roku liczba samochodów przekroczyła 1,1 miliarda. Z tych danych wynika, że na 6,5 mieszkańca Ziemi przypada jeden samochód.

Skoda bije kolejny rekord w Polsce

Aktualności 01-08-2016

Dobra passa Skody na polskim rynku nadal trwa. W czerwcu zarejestrowano w Polsce rekordową liczę samochodów. To dobre zakończenie pierwszego półrocza, w którym czeski producent utrzymał pozycję lidera.

25 lat modelu Skoda Forman

Aktualności 01-08-2016

Ćwierć wieku temu z taśm fabryki w Vrchlabi zjechał całkowicie nowy model Forman. Auto bazujące na modelu Favorit poszerzało jego gamę o odmianę proponującą znacznie więcej przestrzeni bagażowej, przy zachowaniu pozostałych zalet.

Skoda Kodiaq pierwsza na mecie Tour de France

Aktualności 01-08-2016

Po 21 etapach zwycięzcą tegorocznego Tour de France został Christopher Froome, a przed milionami widzów na całym świecie pojawiła się Skoda Kodiaq, która poprowadziła najlepszych kolarzy do mety.

Skoda otworzyła 2 tys. nowych salonów

Aktualności 25-07-2016

Czeski producent zmienia oblicze swoich salonów. Pół roku temu powstał tysiąc pięćsetny obiekt przebudowany według nowych założeń designu korporacyjnego marki, a w Istambule otworzył się już dwutysięczny odmieniony punkt dealerski.

Skoda Kodiaq - kolejna zapowiedź czeskiego SUV-a

Aktualności 21-07-2016

Czeski producent pokazał zdjęcia z przygotowań do prezentacji nowego SUV-a. Ta będzie miała miejsce podczas ostatniego dnia kolarskiego klasyka - Tour de France. Skoda od kilku lat jest jednym z głównych sponsorów wyścigu.

Skoda modernizuje produkcję

Aktualności 18-07-2016

W tegoroczne wakacje trzy czeskie fabryki Skody nie będą miały odpoczynku. Producent intensywnie wykorzystuje ten czas na konserwację i modernizację tych obiektów. Serwis przejdzie ponad 80 hal produkcyjnych w Mladej Boleslavi, Kvasinach i Vrchlabí.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Skoda

Skoda Rapid: Test tuż przed debiutem [video]

subiektywnie, ale mam nadzieję ze jednak sprawiedliwie, bez żadnych uprzedzeń podtekstów czy innych tego typu, skoda rapid nie jest najbrzydsza, jak na skody, no ale bądźmy szczerzy nie jest to szczyt designarstwa, wnętrze chyba największe w klasie będzie, oczywiście nie licząc obecnej octavii, wystrój wnętrza wciąż mało ciekawy, no ale ponoć liczy sie głównie praktyczności i funkcjonalność. Silniki takie sobie, ciekawe czy mają w planach wersję RS..?, co do właściwości jezdnych się nie wypowiadam - nie jeździłem jeszcze, ale zakładam że jest typowo jak na skodę. Podsumowując niezłe auto co najwyżej, ale w Polsce skody mają dobrą markę, więc i rapid będzie się dobrze sprzedawał, choć nie tak jak octavia. część klientów zostanie przy octavce czytaj więcej

Skoda Rapid: Test tuż przed debiutem [video]

skoda jest niemiecka ,, a niemcy jak to wiadomo lub nie ,, sponsoruja testy ,, i dlatego jest najlepsza i vw i audi ,, niemcy sa i byli mistrzami propagandy ,, w testach typu AUTO SWIAT czytaj AUTO BILD ,, zdjecia konkurentów sa gorszej jakosci ,, uzywa sie sformułowań typu " sposób rozwijania mocy albo trzeszczy tapicerka , sa to wady ktore przypisuja konkurencji a ktorych nie sprawdzisz ,, fotografie sa tak robione by konkurencja wypadła brzydko ,, i w testach robi sie np ...foto audi z najlepszym wysposazeniem typu skora i navigacja a okazuje sie ze wygrywa w testach bo ma niska cene ,, i test dotyczył modelu budzetowego ,,, oszustwo ,, ale pomyslcie co by było jak by niemcy nie sprzedawali aut ,, ?????? kaput ,, kup japońca i nigdy nie bedziesz chciał niemieckiego auta ,,, gwarantuje ,, czytaj więcej

bartol o Skoda Octavia Tour 2000-2010

Posiadam auto z silnikiem 1.9 Tdi 101 KM, ale z napędem tylko na przednia oś. Silnik dobrze radzi sobie z autem, wystarczająco sprawnie można się przemieszczać po mieście i poza miastem i nic poza tym ( jeśli ktoś oczekuje sportowych osiągów, to nie w tym przypadku) Biegi wchodzą bez problemu, czasami tylko są problemy z wrzuceniem 1 biegu. Gabaryty auta i dość miękki układ jezdny sprawiają ze nie poszalejemy sobie na zakrętach, ale do codziennej jazdy w zupełności wystarczy. Bardzo trzeba uważać na niskie zawieszenie przednie, a co się z tym wiąże bardzo łatwo przytrzeć np o krawężnik zderzakiem, lub osłoną pod silnikiem podczas jazdy po nierównej drodze Widoczność przeciętna, z powodu wysokiej linii bocznej nadwozia, dość grube słupki przednie ograniczają widoczność przy skręcaniu, widoczność do tyłu słaba ( czujniki parkowania jak najbardziej wskazane :) Wszystkie przyciski umiejscowione są pod ręką, materiały wykończeniowe po 4 latach dają radę :) Miejsca w tym aucie jest dostatek, bagażnik jest na prawdę duży i sporo może zmieścić, kiedy na tylnej kanapie podróżują 3 dorosłe osoby dużych gabarytów może być im troszkę ciasno. wyciszenie auta jest dobre, prze prędkościach 120 - 130 km/h do kabiny dochodzi tylko delikatny szum, Użytkuję auto w warszawie, codziennie pokonuję dystans około 23 km żeby dojechać do pracy ( z podwarszawskiej miejscowości), trochę po warszawie i do domu ( w godzinach szczytu). średnie spalanie ogólne (długodystansowe) które pokazuje komp... czytaj więcej

Nepcior o Skoda Superb 2009-2015

O awaryjności DSG krążą już legendy. Niestety doświadczyłem tego i ja. Przy 35000 auto stanęło i nie chciało dalej jechać. Laweta, serwis, 2 tygodnie... Miałem jeszcze gwarancję. Niestety ledwie skończyła się gwarancja i to samo. przy przebiegu 70000 tylko zgrzyty i nie jedzie. Skończyło się przeprawami w sądzie i wymianą skrzyni na nową. Teraz ma 125 i coś zaczęło szarpać przy zmianie z 1 na 2 i z 3 na 4. Silnik działa bardzo fajnie, miły odgłos. Ładnie przyspiesza. Myślałem, że skoro rozrząd jest na łańcuchu, będzie bezobsługowy. Niestety to już przeszłość. Wymienić trzeba było przy 95000, tyle, że koszt był dużo wyższy niż zwykłego rozrządu na pasku. I tak miałem szczęście, bo innym zdążył przeskoczyć rozrząd i skończyło się poważnym remontem silnika. Przyczyna: błąd konstrukcyjny napinacza. Czyli to nie tylko mój egzemplarz, a wszystkie! Takie poważne awarie wystarczą, żeby się człowiekowi odechciało skody raz na zawsze. Niestety to nie wszystko do tego doszła cała masa drobniejszych usterek. Pompa wody - podobno też pada standardowo. Koszt samej pompy to zwykle jakieś 200zł. Niestety Skoda jest sprytna i sama pompa nie występuje jako część. Trzeba kupić razem z obudową, czujnikiem temperatury, termostatem itd. Dzięki temu koszt rośnie do 1100zł. Sama wymiana też droga, bo żeby się do niej dostać trzeba rozebrać pół auta. Ogrzewanie tylnych foteli włącza się samoczynnie. Nie udało się znaleźć przyczyny. Przełącznik opuszczania tylnej szyby padł, karta SD zacięła się w... czytaj więcej

Testy mojeauto.pl: Skoda Fabia RS

1. Na torze jeździ fajnie, poza przechyłami bocznymi. DSG (na torze) działa świetnie, elektroniczny dyferencjał też, ale przy długiej ostrej jeździe (spalanie średnie ok. 35 l/100 km, czas okrążenia na torze Adria ok. 1:40) po kilku kółkach przegrzewają się hamulce 2. Przechyły boczne zdecydowanie za duże na auto sportowe (takie do ścigania a nie pokazywania) - polecam stabilizatory poprzeczne nawet do codziennej jazdy. 3. Fotele wygodne, ale nie trzymają górnej części tułowia w zakrętach przejeżdżanych z większymi przeciążeniami. Przy szacunkowych 0,5 g to duży kłopot, tym bardziej że zawieszenie radzi sobie z taką jazdą bez problemu. 4. Na torze da się ustawiać "nadrzucenie" tyłu i kontrolować jego poślizg bez odpuszczania pedału przyśpieszenia. 5. Zawieszenie zestrojone zbyt sztywno na drogi inne niż równiutkie jak stół, przeszkadza nie tylko w Polsce. Hałasuje na małych nierównościach, ale je dobrze wybiera. Abarth Punto wypada pod tym względem wyraźnie lepiej, podobnie jak Clio RS, szczególnie poprzednie 6. Przy maks. przepisowej jeździe można spalić ok. 6-6,5 l nawet "niedotartym" silnikiem - trzeba korygować przełożenia manualnie albo wymuszać zmiany stopą. Inaczej tym samym tempem może to być 1,5x więcej. 5. Auto stylistycznie nudne, szczególnie we wnętrzu, ale efektywnie jeżdżące i łatwe w prowadzeniu. Największa zaleta - silnik. Największa wada - przechyły boczne. czytaj więcej

kierowca Octavii od 8 lat o Skoda Octavia 2000-2004

Skoda Octavia I TDi, obecnie Octavia Tour - kombi. Silnik, który uważam za najlepszą część tego samochodu, nigdy nie zawiódł - nawet jak przez pomyłkę wlałem tyle benzyny, że z początku miałem stężenie 50%. Dolewałem ropy i oleju, i przejeździł. Gdyby to było CR, to musiałbym wzywać holownik. Starszy model, skonstruowany pewnie około 1995/6 r, bez bajerów. Dzięki temu jest prostszy, bardziej niezawodny i tańszy w naprawach. Nieczipowany, niepodkręcany - naturalna wydajność. CR jest cichsze i wydajniejsze (średnio podobno litr). Silnik rozgrzewa się stosunkowo wolno, dlatego pożądana jest osłona na grilla - koszt 40-70 zł. Przy trasach bardzo długich silnik się z kolei przegrzewa (może to nie to, ale coś się tam dzieje). Przyśpieszenie jak na TDi jest OK. Swego czasu - z 80 000 km temu - spalanie było niższe, ale podniosło się średnio o litr, chociaż i do tej pory zdarza się na 50l przejechać 1000 km; tylko coraz rzadziej (5.7 pod obciążeniem 350 kg). Od wieloletniego przepychania się przez korki zaczynają się problemy ze skrzynią - strasznie dostaje w tyłek. Przy 170 tys. wymieniłem amortyzatory - żałuję, że nie na Kayabę, tylko na polcara. Niemniej dobrze jest zmienić amortyzatory przy 120 - 130 tys, ponieważ w tym czasie naraża sie na uszkodzenie zbyt nisko osadzoną miskę olejową (przy tym przebiegu amortyzator już mocno osiada). Pewnym przyznaniem się do wady konstrukcji jest skodowski "pakiet na bezdroża": oprócz stalowej osłony są jeszcze tulejki - po... czytaj więcej

Skoda Opony

Skoda - Opony

Skoda Części samochodowe

Skoda - Części samochodowe
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Porsche Panemera - obwieszona ekskluzywnymi dodatkami
Porsche Panemera - obwieszona ekskluzywnymi dodatkami
Porsche Exclusive, czyli dział zajmujący się spełnianiem zachcianek najbardziej wybrednych klientów, zaprojektował dodatki mających na celu uszlachetnić wygląd nowej Panamery.