Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
Samochody > Skoda

Skoda - O marce Skoda

Skoda
O marce Skoda

Historia czeskiej marki rozpoczęła się w dwóch miejscach w czasie i przestrzeni. Zakłady Skody zostały założone w Pilźnie w 1859 roku (nazwa pochodzi od Emila Skody, który w 1869 r. przejął te zakłady od hrabiego Arnosta Waldsteina będąc wcześniej na stanowisku kierowniczym w fabryce). Zakłady ewoluowały od przemysłu metalowego aż po zbrojeniowy.

Najlepiej oceniany

Skoda Superb

Skoda Superb

 

4.69

93% Kierowców uważa że warto kupić ten samochód

Najbardziej bezpieczny

Najmniejsze spalanie

Skoda Fabia

Skoda Fabia

Spalnie w mieście:
7.6l/100 km

Spalnie w trasie:
5.9l/100 km

Najmniej usterek

Skoda Fabia

Skoda Fabia

 

85% nie miało żadnych usterek

Kup samochód marki Skoda


 


 


 

Informacje o samochodach marki Skoda

Skoda głównym sponsorem Mistrzostw Świata w hokeju na lodzie

Aktualności 28-04-2016

W dniach 6-22 maja oczy sportowego świata będą zwrócone ku Rosji: w Moskwie i Sankt Petersburgu zostaną rozegrane 80. Mistrzostwa Świata w hokeju na lodzie. ŠKODA będzie wspierała te rozgrywki jako Oficjalny Sponsor Główny już po raz dwudziesty czwarty z rzędu.

Najlepszy samochód dla aktywnego singla - nasze propozycje

Aktualności 27-04-2016

Polacy kupują coraz więcej nowych samochodów, także wielu młodych ludzi stać już na zakup lub finansowanie nowego auta z salonu. Ale jaki model miałby wybrać singiel (lub singielka), który poszukuje wyróżniającego się samochodu, pasującego do aktywnego trybu życia? Oto nasze propozycje.

Skoda Octavia Scout 1,8 TSI – benzyna nie odstrasza

Testy samochodów 23-04-2016

Gdy Scout bazujący na trzeciej generacji trafił do nas na pierwszy test, ciężko nam było wyobrazić sobie ten samochód z lepiej dopasowanym silnikiem niż 2,0 TDI. Czy jednak  jednostka 1,8 TSI o mocy 180 KM zda egzamin w Skodzie Octavii Scout?

Skoda Octavia Cup – powrót wyścigowego cyklu

Aktualności 18-04-2016

Po pięcioletniej nieobecności, na europejskie tory wyścigowe wraca puchar wyścigowy Skody Octavii. Do dyspozycji kierowców będzie przygotowany do motorsportu samochód o mocy 280 KM, wyposażony w samoblokujący się mechanizm różnicowy.

Skoda liderem polskiego rynku

Aktualności 13-04-2016

Czeski producent zanotował najwyższą globalną sprzedaż w historii, a także wzrost zainteresowania autami Skody w Polsce. Wzrost w okresie całego pierwszego kwartału jest jeszcze większy i utrzymuje niezmiennie Škodę na pozycji lidera polskiego rynku w zestawieniu pierwszych trzech miesięcy roku.

Bezpieczna jazda - sprawny kierowca to bezpieczny kierowca

Aktualności 11-04-2016

Bezpieczne drogi, absorbujące siłę uderzenia bariery czy superbezpieczne konstrukcje samochodów - bez sprawnego kierowcy "za kółkiem" żadne z tych ulepszeń nie zredukują ilości wypadków na polskich drogach. A ich liczba ciągle jest bardzo wysoka.

Wyniki konkursu - Sprawdź swoją wiedzę na temat Skody -

Aktualności 08-04-2016

Już wiemy do kogo trafi sześć zestawów nagród od czeskiego producenta. Sprawdźcie, kto wygrał w konkursie wiedzy na temat Skody.

Skoda Superb Combi z nagrodą za design

Aktualności 08-04-2016

Topowe kombi w gamie czeskiego producenta zostało docenione w prestiżowym konkursie "Red Dot". To dziewiąta nagroda dla Skody w tym plebiscycie. Zobacz, jaki samochód jako pierwszy otrzymał nagrodę "Red Dot".

Skoda Octavia - 20 lat historii

Aktualności 05-04-2016

Kompaktowy samochód czeskiej marki zadebiutował w 1996 roku, już po włączeniu Skody do koncernu Volkswagena. Od tego czasu na ulice europejskich miast wyjechało ponad 5 milionów egzemplarzy tych samochodów.

25 lat Skody i VW

Aktualności 01-04-2016

Dokładnie 25 lat temu doszło do zaślubin VW i Skody. Przez kolejne ćwierć wieku, czeska marka przeszła transformację z regionalnego przedsiębiorstwa państwowego w dynamicznie rozwijającego się gracza o globalnym zasięgu.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Skoda

kierowca Octavii od 8 lat o Skoda Octavia 2000-2004

Skoda Octavia I TDi, obecnie Octavia Tour - kombi. Silnik, który uważam za najlepszą część tego samochodu, nigdy nie zawiódł - nawet jak przez pomyłkę wlałem tyle benzyny, że z początku miałem stężenie 50%. Dolewałem ropy i oleju, i przejeździł. Gdyby to było CR, to musiałbym wzywać holownik. Starszy model, skonstruowany pewnie około 1995/6 r, bez bajerów. Dzięki temu jest prostszy, bardziej niezawodny i tańszy w naprawach. Nieczipowany, niepodkręcany - naturalna wydajność. CR jest cichsze i wydajniejsze (średnio podobno litr). Silnik rozgrzewa się stosunkowo wolno, dlatego pożądana jest osłona na grilla - koszt 40-70 zł. Przy trasach bardzo długich silnik się z kolei przegrzewa (może to nie to, ale coś się tam dzieje). Przyśpieszenie jak na TDi jest OK. Swego czasu - z 80 000 km temu - spalanie było niższe, ale podniosło się średnio o litr, chociaż i do tej pory zdarza się na 50l przejechać 1000 km; tylko coraz rzadziej (5.7 pod obciążeniem 350 kg). Od wieloletniego przepychania się przez korki zaczynają się problemy ze skrzynią - strasznie dostaje w tyłek. Przy 170 tys. wymieniłem amortyzatory - żałuję, że nie na Kayabę, tylko na polcara. Niemniej dobrze jest zmienić amortyzatory przy 120 - 130 tys, ponieważ w tym czasie naraża sie na uszkodzenie zbyt nisko osadzoną miskę olejową (przy tym przebiegu amortyzator już mocno osiada). Pewnym przyznaniem się do wady konstrukcji jest skodowski "pakiet na bezdroża": oprócz stalowej osłony są jeszcze tulejki - po... czytaj więcej

Skoda Rapid: Test tuż przed debiutem [video]

subiektywnie, ale mam nadzieję ze jednak sprawiedliwie, bez żadnych uprzedzeń podtekstów czy innych tego typu, skoda rapid nie jest najbrzydsza, jak na skody, no ale bądźmy szczerzy nie jest to szczyt designarstwa, wnętrze chyba największe w klasie będzie, oczywiście nie licząc obecnej octavii, wystrój wnętrza wciąż mało ciekawy, no ale ponoć liczy sie głównie praktyczności i funkcjonalność. Silniki takie sobie, ciekawe czy mają w planach wersję RS..?, co do właściwości jezdnych się nie wypowiadam - nie jeździłem jeszcze, ale zakładam że jest typowo jak na skodę. Podsumowując niezłe auto co najwyżej, ale w Polsce skody mają dobrą markę, więc i rapid będzie się dobrze sprzedawał, choć nie tak jak octavia. część klientów zostanie przy octavce czytaj więcej

Nepcior o Skoda Superb 2009-2015

O awaryjności DSG krążą już legendy. Niestety doświadczyłem tego i ja. Przy 35000 auto stanęło i nie chciało dalej jechać. Laweta, serwis, 2 tygodnie... Miałem jeszcze gwarancję. Niestety ledwie skończyła się gwarancja i to samo. przy przebiegu 70000 tylko zgrzyty i nie jedzie. Skończyło się przeprawami w sądzie i wymianą skrzyni na nową. Teraz ma 125 i coś zaczęło szarpać przy zmianie z 1 na 2 i z 3 na 4. Silnik działa bardzo fajnie, miły odgłos. Ładnie przyspiesza. Myślałem, że skoro rozrząd jest na łańcuchu, będzie bezobsługowy. Niestety to już przeszłość. Wymienić trzeba było przy 95000, tyle, że koszt był dużo wyższy niż zwykłego rozrządu na pasku. I tak miałem szczęście, bo innym zdążył przeskoczyć rozrząd i skończyło się poważnym remontem silnika. Przyczyna: błąd konstrukcyjny napinacza. Czyli to nie tylko mój egzemplarz, a wszystkie! Takie poważne awarie wystarczą, żeby się człowiekowi odechciało skody raz na zawsze. Niestety to nie wszystko do tego doszła cała masa drobniejszych usterek. Pompa wody - podobno też pada standardowo. Koszt samej pompy to zwykle jakieś 200zł. Niestety Skoda jest sprytna i sama pompa nie występuje jako część. Trzeba kupić razem z obudową, czujnikiem temperatury, termostatem itd. Dzięki temu koszt rośnie do 1100zł. Sama wymiana też droga, bo żeby się do niej dostać trzeba rozebrać pół auta. Ogrzewanie tylnych foteli włącza się samoczynnie. Nie udało się znaleźć przyczyny. Przełącznik opuszczania tylnej szyby padł, karta SD zacięła się w... czytaj więcej

bartol o Skoda Octavia Tour 2000-2010

Posiadam auto z silnikiem 1.9 Tdi 101 KM, ale z napędem tylko na przednia oś. Silnik dobrze radzi sobie z autem, wystarczająco sprawnie można się przemieszczać po mieście i poza miastem i nic poza tym ( jeśli ktoś oczekuje sportowych osiągów, to nie w tym przypadku) Biegi wchodzą bez problemu, czasami tylko są problemy z wrzuceniem 1 biegu. Gabaryty auta i dość miękki układ jezdny sprawiają ze nie poszalejemy sobie na zakrętach, ale do codziennej jazdy w zupełności wystarczy. Bardzo trzeba uważać na niskie zawieszenie przednie, a co się z tym wiąże bardzo łatwo przytrzeć np o krawężnik zderzakiem, lub osłoną pod silnikiem podczas jazdy po nierównej drodze Widoczność przeciętna, z powodu wysokiej linii bocznej nadwozia, dość grube słupki przednie ograniczają widoczność przy skręcaniu, widoczność do tyłu słaba ( czujniki parkowania jak najbardziej wskazane :) Wszystkie przyciski umiejscowione są pod ręką, materiały wykończeniowe po 4 latach dają radę :) Miejsca w tym aucie jest dostatek, bagażnik jest na prawdę duży i sporo może zmieścić, kiedy na tylnej kanapie podróżują 3 dorosłe osoby dużych gabarytów może być im troszkę ciasno. wyciszenie auta jest dobre, prze prędkościach 120 - 130 km/h do kabiny dochodzi tylko delikatny szum, Użytkuję auto w warszawie, codziennie pokonuję dystans około 23 km żeby dojechać do pracy ( z podwarszawskiej miejscowości), trochę po warszawie i do domu ( w godzinach szczytu). średnie spalanie ogólne (długodystansowe) które pokazuje komp... czytaj więcej

Testy mojeauto.pl: Skoda Fabia RS

1. Na torze jeździ fajnie, poza przechyłami bocznymi. DSG (na torze) działa świetnie, elektroniczny dyferencjał też, ale przy długiej ostrej jeździe (spalanie średnie ok. 35 l/100 km, czas okrążenia na torze Adria ok. 1:40) po kilku kółkach przegrzewają się hamulce 2. Przechyły boczne zdecydowanie za duże na auto sportowe (takie do ścigania a nie pokazywania) - polecam stabilizatory poprzeczne nawet do codziennej jazdy. 3. Fotele wygodne, ale nie trzymają górnej części tułowia w zakrętach przejeżdżanych z większymi przeciążeniami. Przy szacunkowych 0,5 g to duży kłopot, tym bardziej że zawieszenie radzi sobie z taką jazdą bez problemu. 4. Na torze da się ustawiać "nadrzucenie" tyłu i kontrolować jego poślizg bez odpuszczania pedału przyśpieszenia. 5. Zawieszenie zestrojone zbyt sztywno na drogi inne niż równiutkie jak stół, przeszkadza nie tylko w Polsce. Hałasuje na małych nierównościach, ale je dobrze wybiera. Abarth Punto wypada pod tym względem wyraźnie lepiej, podobnie jak Clio RS, szczególnie poprzednie 6. Przy maks. przepisowej jeździe można spalić ok. 6-6,5 l nawet "niedotartym" silnikiem - trzeba korygować przełożenia manualnie albo wymuszać zmiany stopą. Inaczej tym samym tempem może to być 1,5x więcej. 5. Auto stylistycznie nudne, szczególnie we wnętrzu, ale efektywnie jeżdżące i łatwe w prowadzeniu. Największa zaleta - silnik. Największa wada - przechyły boczne. czytaj więcej

Skoda Rapid: Test tuż przed debiutem [video]

skoda jest niemiecka ,, a niemcy jak to wiadomo lub nie ,, sponsoruja testy ,, i dlatego jest najlepsza i vw i audi ,, niemcy sa i byli mistrzami propagandy ,, w testach typu AUTO SWIAT czytaj AUTO BILD ,, zdjecia konkurentów sa gorszej jakosci ,, uzywa sie sformułowań typu " sposób rozwijania mocy albo trzeszczy tapicerka , sa to wady ktore przypisuja konkurencji a ktorych nie sprawdzisz ,, fotografie sa tak robione by konkurencja wypadła brzydko ,, i w testach robi sie np ...foto audi z najlepszym wysposazeniem typu skora i navigacja a okazuje sie ze wygrywa w testach bo ma niska cene ,, i test dotyczył modelu budzetowego ,,, oszustwo ,, ale pomyslcie co by było jak by niemcy nie sprzedawali aut ,, ?????? kaput ,, kup japońca i nigdy nie bedziesz chciał niemieckiego auta ,,, gwarantuje ,, czytaj więcej

Skoda Opony

Skoda - Opony

Skoda Części samochodowe

Skoda - Części samochodowe
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wybieramy auto dla studenta
Wybieramy auto dla studenta
Poszukiwanie idealnego samochodu dla studenta nie jest zajęciem łatwym. Oczekiwania to auto niedrogie, oszczędne, ale zarazem pojemne i praktyczne. Przedstawiamy kilka propozycji w okolicy 40 tys. zł.
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo S60 Polestar  – Podmuch emocji
Volvo S60 Polestar – Podmuch emocji
Z zewnątrz detale i 20-calowe obręcze kół odróżniają go od zwykłego sedana ze Szwecji. Z kolei wsiadając do środka oczekujesz, czegoś więcej, ale to tylko mała rysa na wizerunku Volvo S60 Polestar. Na rynku sedanów nie było lepszej zabawki dla dużych chłopców.
Czy jesteś dobrym kierowcą Czy jesteś dobrym kierowcą