1. Samochody
  2. Saab
  3. 9-3
Saab

Saab 9-3 - Saab 9-3

Saab
Saab 9-3

Saab 9-3 Kabrio jest, podobnie jak zwykły 9-3, następcą Saaba 900, tyle że z otwieranym dachem. Jego debiut miał miejsce podczas wystawy samochodowej w Genewie w 2003 r., a do sprzedaży trafił już latem tegoż roku. Mimo iż to kabriolet, to Saab 9-3 kabrio oferuje bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, typowy dla tego szwedzkiego producenta. W połowie 2007 roku Saab 9-3 Kabrio poddany został poważnym zmianom stylistycznym.

Ocena użytkowników

Kup Saab 9-3


 

Saab 9-3 - opinie kierowców


Saab 9-3 został oceniony 109 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.56 na 5 możliwych punktów. 94% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.56

Liczba ocen: 109

Czy warto kupić ten model: tak 94% nie 6%

 

Saab 9-3 - awaryjność




85% Brak usterek


10% Nieznaczne usterki


5% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (9.20%), układ hamulcowy (6.40%), silnik, układ wydechowy (5.00%)

 

Saab 9-3 - spalanie


Użytkownicy modelu Saab 9-3 testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
109
37
9
63
śr. spalanie w mieście (l/100km)
11.1
11.9
13.5
7.8
śr. spalanie w trasie (l/100km)
8.6
8.7
10.9
6.2

 

Saab 9-3 - bezpieczeństwo

Wynik ogólny: 33 pkt.

 

Informacje o samochodach Saab 9-3

Właściciele Saab'a nie mogą korzystać z nazwy

Aktualności 02-02-2016

Szwedzka firma związana z przemysłem zbrojeniowym i produkcją samolotów nie zgadza się na wykorzystanie logo gryfa i nazwy Saab przez National Electric Vehicles Sweden (właściciel producenta samochodów Saab). Co teraz z "wskrzeszoną" marką?

Turcja kupiła prawa do Saaba 9-3!

Aktualności 19-10-2015

Pamiętacie markę Saab? Szwedzki producent, który dokonał żywota znów wraca na tapetę. Już kilka przedsiębiorstw próbowało reaktywować markę, ale wszystko to było bezskutecznymi działaniami. Początek tygodnia przynosi zaskakujące wieści - Turcja kupiła prawa do modelu 9-3.

Szwedzi pokazali elektrycznego 9-3

Premiery 21-08-2014

Ostatnio pisaliśmy o rzekomych problemach finansowych wskrzeszonego Saaba, a dziś właściciel marki pokazał model 9-3 EV. Powstało kilka egzemplarzy prototypowych.

Właściciel szwedzkiej marki przed widmem bankuctwa

Aktualności 13-08-2014

Szok i niedowierzanie - to dwa pierwsze odczucia, które pojawiły się po dotarciu do nas najnowszych wieści ze Szwecji. National Electric Vehicle of Sweeden jest bliskie bankructwa!

GM wzywa do serwisu...

Aktualności 11-07-2014

... właścicieli Saabów 9-3 kabriolet. W USA koncern zamierza uporać się z problematycznymi pasami bezpieczeństwa.

Czy Saab świętował zbyt wcześnie?

Aktualności 23-05-2014

Kilkadziesiąt dni temu NEVS rozpoczął dostarczanie wskrzeszonych Saabów 9-3 do dilerów. Teraz pojawiły się jednak problemy gdyż firma wstrzymała produkcję.

Oto nowy Saab!

Premiery 03-12-2013

Wczoraj w Trollhattan na nowo wystartowała produkcja Saaba! Szwedzi pod skrzydłami przedsiębiorstwa chińsko-japońsko-szwedzkiego o nazwie National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS) będą montować model 9-3 Aero Sedan.

Saab wznawia produkcję modelu 9-3!

Aktualności 02-12-2013

To już nie "Świt żywych trupów", a fakt niezaprzeczalny. Saab, dwa lata po ogłoszeniu bankructwa wznawia produkcję modelu 9-3!

Saab znowu w produkcji

Aktualności 19-09-2013

Miłośnicy szwedzkiej marki Saab mogą chyba znowu z optymizmem patrzeć w przyszłość. Z taśmy montażowej w fabryce w Trollhattan zjechały pierwsze Saaby 9-3 po kilkuletniej przerwie w produkcji. Do wznowienia seryjnej produkcji coraz bliżej.

Saab wznowi produkcję!

Aktualności 22-08-2013

Ta informacja jest tak nieprawdopodobna, jak gdyby Szkocja ogłosiła, że znaleziono potwora z Loch Ness. Nowy właściciel marki Saab jest w pełni gotowy do uruchomienia produkcji nowego 9-3 w Trollhattan.

Filmy i galerie samochodów Saab 9-3

Saab 9-3X

Samochody - katalog 12-02-2009

W oparciu o wersję 9-3 SportKombi został zbudowany Saab 9-3X - wersja uterenowiona - mojeauto.tv

Saab 9-3X

Samochody - katalog 11-02-2009

Saab 9-3 BioPower

Samochody - katalog 13-02-2008

Reklama Saaba 9-3 SportKombi z silnikiem BioPower na bioetanol.

Saab 9-3 Kabrio 2008

Samochody - katalog 30-01-2008

Opinie i dyskusje o samochodach Saab 9-3

Czy warto kupić: Saab 9-3 (2002-2012)

mam dwa Saaby 93. Jeden w wersji sprzed 2008 a drugi po 2008. Jeśli chodzi o ten starszy, zrobiłem nim 380 tys km. Auto ma obecnie 9 lat. Silnik 2,2 TID. Jeśli nie wzmacnia się go boxem to silnik można uznać za praktycznie niezniszczalny. Nie wymienia się w nim rozrządu. Więc jest tani. Jak przypadkiem zaleje się go benzyną to owszem zatrzymuje się ale po ponownym zalaniu olejem nadaje się do dalszej jazdy bez żadnych dodatkowych kosztów ponad wypompowanie benzyny z baku. Wiem to bo 2 razy sprawdziłem :)))) Niestety po 380 tys km....a w zasadzie po 350 tys. km auto zaczyna mieć usterki a dokładnie u mnie były następujące: - wentylator przestaje działać, - xenony są wypalone i słabo świecą, - mata podgrzewająca fotel kierowcy się spaliła, - EGR się wiesza (ale można go przesmarować i o dziwo działa przez kolejne kilka miesięcy aż do ponownego smarowania), - chłodnica (dolna) się dziurawi a wówczas auto kopci, - uchodzi gaz z nieszczelnej instalacji klimatyzacji, - przeciera się skóra na drążku biegów, - wysiadają niektóre głośniki jeśli się głośno słucha (tak po 250 tys km) - z lusterek obchodzi lakier i brudzą karoserię, - dywaniki pod stopami kierowcy się rozpadają po 240 tys km, W tym nowszym 1,9 TTID 180/200 KM (w zależności czy oryginalnie wzmocniony) zrobiłem 270 tys km i awarie są następujące: - siłownik lusterka kierowcy (po 260 tys km), - rura gumowa dolotowa od kolektora do sprężarki (to niestety wytrzymało zaledwie 150 tys km), - nieco słabsza skóra (dziwne)... czytaj więcej

Saab 9-3: Turbo-odrzutowiec

""no i...właśnie. Zawiało typowym, skandynawskim chłodem. Wnętrze choć wykończone materiałami średniej jakości, jest za bardzo ascetyczne."" Widać już na wstępie, że pan redaktor lubi wnętrza choinkowe, nadzwyczaj upstrzone kolorami. Mam Saba 9-3 i jestem przekonany, że to właśnie jego wewnętrzna asceza jest piękna, tyle tylko, że trzeba mieć wrodzony gust aby to docenić, a z tym jak widać jest różnie. Może panu się Saab nie spodobał, ale mnie po dwóch latach eksploatacji zupełnie zauroczył. A wcześniej byłem posiadaczem aut niemieckich i japońskich. Jeśli zaś chodzi o materiały średniej jakości, to też bzudra. Są bardzo dobrej jakości. Proszę postawić obok Vectrę i przesiąść się z niej do Saaba. Rożnicę jakościową na korzyść Saaba widać gołym okiem. Ja tak ze znajomym zrobiłem, następnym razem proszę porównywać różne auta ze stajni GM, a potem wydawać opinię.Coś mi się wydaje, że rozczarowanie spowodowane odwołaniem lotu Grippenem tak negatywnie pana redaktora nastawiło do Saaba. A może pan nie lubi Szwecji ? :-) czytaj więcej

imka o Saab 9-3 1998-2003

To cudeńko - mam swojego Saabcia od ponad 2 lat i nie mogę powiedzieć złego slowa. Extra samochód dla babek bo komputer informuje nas nawet o pzrepalonej żarówce, zabrudzeniu filtrów czy niedomkniętym wlewie paliwa. Osobiście mam ver. 125KM z turbiną garetta o zmiennej geom łopatek i chodzi elegancko zarówno w mieście jak i na trasie. Wyciszenie niezłe, wykończenie w środku extra-mam ze skórką ;) ) klimatronik i podgrzewane siedzenia (bardzo wygodne o extra zagłówkach). Nawet na długich trasach nie boli tyłek. Poza tym tempomat też się przydaje ;) Przez ponad 2 lata nie działo się z nim nic oprócz rutynowej wymiany oleju i tylnych klocków hamulcowych. Bardzo pojemny bagaznik (bez problemu miesciłam wózek gondolę, zakupy na tydzień i jeszcze kochanek by się zmieścił ;) ) Zaskoczył mnie w zimę kiedy przy -37 wsiadałam i poprostu odpalałam bez problemów - no ale to przeciez skandynawczyk więc lubi takie temperatury. dzięki podgrzewanym siedzeniom w samochodzie robiło się bardzo szybko cieplutko i przytulnie. Brakowało mi tylko podgrzewanych lusterek ;) Jedyna wada to troszkę pali ale kucyki i turbina i wielkość samochodu wymagają odpowiedniej ilości paliwa więc nie dziwi spalanie po mieście. W trasie 6,5/100 przy dosyć szybkiej jeździe. Jak raz jechałam dla sprawdzenia ekonomicznie czyli ok 120km/h to spalanie 6,1/100. czytaj więcej

Czy warto kupić: Saab 9-3 (2002-2012)

Mam saaba 93 aero twin turbo 1.9 z 2009 roku180koni,po chiptuningu 210 KM,prawdziwa strzała jak na ta niewielka pojemnosc,poza sztywnym zawieszeniem nie moge sie do niczego doczepić,rekompensują to bardzo wygodne fotele,,,auto wygląda obłędnie,dla mnie jest wyjątkowe. czuć bezpieczeństwo,świetne hamulce,dobrze trzyma się drogi,serwisowany na czas,nic się nie dzieje,profilaktycznie zalecam czyszczenie zaworu egr,jak to w każdym dieslu,puszczać go w dłuższe trasy co jakiś czas,to nie jest auto do miasta,w trasy sama przyjemność z jazdy,świetne nagłośnienie aż miło słuchać muzyki,dość cichy w środku,sporo plastików ale gdzie teraz nie oszczędzają,dość bogato wyposażony w standardzie .bluetooth,night panel,podgrzewane fotele,tempomat,czujniki parkowania tył,3 spryskiwacze na masce i 2 na zderzaku,dosc duzy bagarznik,2 wózki dziecince wchodzą,pozdrawiam fanów saaba...... czytaj więcej

stig o Saab 9-3 Sport 2002-2007

Miał być Passat, jednak pojawił się Saab 9-3. Prwdę mówiąc kiedy dowiedziałem sie, że kolejnym autem służbowym bedzie Saab, zmartwiłem się dosć mocno. Po pierwsze pojawił mi się w głowie obraz Saaba 900, którym kiedyś sto lat temu jeżdził mój ojciec. Miał kolor rozwodnionej kupki noworodka a zamiast przedniego zderzaka coś na kształt szyny kolejowej a pozatym był po prostu strasznie brzydki. Po drugie pomimo iż jestem pasjonatem motoryzacyjnym, nigdy nie interesowałem sie tą marką i wstyd sie przyznać nie wiedziałem nawet, że to takie porządne auta. Zmieniłem zdanie już po pierwszej jeździe, kiedy ku mojemu zaskoczeniu okazało sie, że samochód ma turbodoładowany silnik, który pracuje jak pięciocylindrówka i do tego przyspiesza znakomicie już przy 2000 obrotów. Turbo jest całkiem mocne a do tego bardzo fajnie brzmi. Auto na 3-cim biegu rozpędza się swobodnie już od 40kmh do UWAGA 170! Wyprzedzanie kolejki nawet 5 TIR-ów nie stanowi żadnego problemu. Predkość maksymalna pomimo deklarowanej w instrukcji obsługi 210kmh w rzeczywistosci jest o 20kmh wyższa. Jazda niemiecka autostradą jest więc całkiem przyjemna, rzadko zjeżdża sie z lewego pasa. Zawieszenie jest dość twarde i dobrze sprawdza się przy sportowej jeździe. Saab lubi zakręty i pomimo przedniego napedu mozna je pokonywać całkiem ostro. Ważne są oczywiscie dobre opony. Mój jeździ na Michelin Premacy HP 225/45R17. Poprzednim autem którym jeździłem była Laguna w wersji kombi i tu niestety Saab znacznie ustępuje pod wzgl... czytaj więcej

Bart o Saab 9-3 Sport 2002-2007

Dlaczego kupiłem ten samochód??Prosta odpowiedz:to auto ma w sobie dusze.Linia nadwozia wygląda bardzo oryginalnie.Troche ponadczasowa.Wnetrze bardzo ciche i przytulne.Ma sie wrazenie ze ze jest to auto spełniajace najwyższe standarty bezpieczenstwa.Oczywiscie nie obyło sie bez paru drobnych usterek..Na samym poczatku nawaliła pompa wspomagania.na szczescie wypiela sie kostka i wszystko dziala jak nalezy.Musialem tez wymienic wszystkie sprezyny na nowe:(stare byly pęknięte:(.Jeszcze co może irytowac to skrzynia biegów..lewarek chodzi ciezko mimo wymiany oleju i nasmarowaniu przegubów drazka.Podsumowanie:Nastepnym samochode bedze saab oczywiscie.jestem chciwy i "poluje"na wersje TTiD ale przedfaceliftem.Wszystkich ktorzy sie jeszcz3e zastanawiają nie bede przekonywał.Sami musicie sobie odpowiedziec czy to auto bedzie spelnialo wasze oczekiwania.jesli chodzi o mnie to Jestem bardzo zadowolony:):) czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia jest najchętniej kupowanym modelem w Polsce. Teraz do jej oferty dołącza wersja napędzana silnikiem 1.5 TSI.
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Audi wprowadza nowe oznaczenia
Audi wprowadza nowe oznaczenia
Audi postanowiło zmienić oznaczenia w swoich modelach. Nowy system miał wprowadzić porządek, ale na początek wywołuje sporo zamieszania. Wyjaśniamy, o co w nim chodzi.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech