1. Samochody
  2. Saab
  3. 9-3
  4. Forum

Co kierowcy myślą o swoich samochodach Saab 9-3

Łączna ocena

4.56

Saab 9-3 – oceny kierowców

Samochody Saab 9-3 zostały ocenione przez użytkowników mojeauto.pl 109 razy. Łączna ocena to 4.56 na 5. To bardzo dobry wynik. Co oceniają kierowcy użytkujący te samochody na co dzień? Prowadzenie – tu ocena wynosi 4.71, silnik – 4.64, komfort jazdy – 4.61 i jakość i awaryjność – 4.27.

Użytkownicy samochodów Saab 9-3

Czy warto kupić: Saab 9-3 (2002-2012)

mam dwa Saaby 93. Jeden w wersji sprzed 2008 a drugi po 2008. Jeśli chodzi o ten starszy, zrobiłem nim 380 tys km. Auto ma obecnie 9 lat. Silnik 2,2 TID. Jeśli nie wzmacnia się go boxem to silnik można uznać za praktycznie niezniszczalny. Nie wymienia się w nim rozrządu. Więc jest tani. Jak przypadkiem zaleje się go benzyną to owszem zatrzymuje się ale po ponownym zalaniu olejem nadaje się do dalszej jazdy bez żadnych dodatkowych kosztów ponad wypompowanie benzyny z baku. Wiem to bo 2 razy sprawdziłem :)))) Niestety po 380 tys km....a w zasadzie po 350 tys. km auto zaczyna mieć usterki a dokładnie u mnie były następujące: - wentylator przestaje działać, - xenony są wypalone i słabo świecą, - mata podgrzewająca fotel kierowcy się spaliła, - EGR się wiesza (ale można go przesmarować i o dziwo działa przez kolejne kilka miesięcy aż do ponownego smarowania), - chłodnica (dolna) się dziurawi a wówczas auto kopci, - uchodzi gaz z nieszczelnej instalacji klimatyzacji, - przeciera się skóra na drążku biegów, - wysiadają niektóre głośniki jeśli się głośno słucha (tak po 250 tys km) - z lusterek obchodzi lakier i brudzą karoserię, - dywaniki pod stopami kierowcy się rozpadają po 240 tys km, W tym nowszym 1,9 TTID 180/200 KM (w zależności czy oryginalnie wzmocniony) zrobiłem 270 tys km i awarie są następujące: - siłownik lusterka kierowcy (po 260 tys km), - rura gumowa dolotowa od kolektora do sprężarki (to niestety wytrzymało zaledwie 150 tys km), - nieco słabsza skóra (dziwne)... czytaj więcej

Saab 9-3: Turbo-odrzutowiec

""no i...właśnie. Zawiało typowym, skandynawskim chłodem. Wnętrze choć wykończone materiałami średniej jakości, jest za bardzo ascetyczne."" Widać już na wstępie, że pan redaktor lubi wnętrza choinkowe, nadzwyczaj upstrzone kolorami. Mam Saba 9-3 i jestem przekonany, że to właśnie jego wewnętrzna asceza jest piękna, tyle tylko, że trzeba mieć wrodzony gust aby to docenić, a z tym jak widać jest różnie. Może panu się Saab nie spodobał, ale mnie po dwóch latach eksploatacji zupełnie zauroczył. A wcześniej byłem posiadaczem aut niemieckich i japońskich. Jeśli zaś chodzi o materiały średniej jakości, to też bzudra. Są bardzo dobrej jakości. Proszę postawić obok Vectrę i przesiąść się z niej do Saaba. Rożnicę jakościową na korzyść Saaba widać gołym okiem. Ja tak ze znajomym zrobiłem, następnym razem proszę porównywać różne auta ze stajni GM, a potem wydawać opinię.Coś mi się wydaje, że rozczarowanie spowodowane odwołaniem lotu Grippenem tak negatywnie pana redaktora nastawiło do Saaba. A może pan nie lubi Szwecji ? :-) czytaj więcej

Czy warto kupić: Saab 9-3 (2002-2012)

Mam saaba 93 aero twin turbo 1.9 z 2009 roku180koni,po chiptuningu 210 KM,prawdziwa strzała jak na ta niewielka pojemnosc,poza sztywnym zawieszeniem nie moge sie do niczego doczepić,rekompensują to bardzo wygodne fotele,,,auto wygląda obłędnie,dla mnie jest wyjątkowe. czuć bezpieczeństwo,świetne hamulce,dobrze trzyma się drogi,serwisowany na czas,nic się nie dzieje,profilaktycznie zalecam czyszczenie zaworu egr,jak to w każdym dieslu,puszczać go w dłuższe trasy co jakiś czas,to nie jest auto do miasta,w trasy sama przyjemność z jazdy,świetne nagłośnienie aż miło słuchać muzyki,dość cichy w środku,sporo plastików ale gdzie teraz nie oszczędzają,dość bogato wyposażony w standardzie .bluetooth,night panel,podgrzewane fotele,tempomat,czujniki parkowania tył,3 spryskiwacze na masce i 2 na zderzaku,dosc duzy bagarznik,2 wózki dziecince wchodzą,pozdrawiam fanów saaba...... czytaj więcej

Saab 9-3: Turbo-odrzutowiec

Po przeczytaniu artykułu jestem nieco rozczarowany nie Saabem oczywiscie a samym artykułem ! Zgadzam sie w pełni z "Jonatanem" ,ze Saab to marka która wyróżnia sie korzystnie na tle szarosci jakie poruszaja sie po drogach w postaci japonczyków czy wspomnianego Opla . To samochód z charakterem, nietuzinkowy pisanie natomiast,ze materiały i stylistyka wnetrza ustepują np. Oplowi jest sporym nadużyciem . W przeciwieństwie do Saaba Opel jest nudny i bardzo monotematyczny jesli chodzi o stylistyke wnetrza. Porównywanie tych dwóch marek jest nieporozumieniem. Zaś co sie tyczy tego, że niewiele tych aut jez Saab jest traktowany prawie jak marka narodowa. Wezmy pod uwage fakt ,że o pewnych zjawiskach decyduje zamożność społeczeństwa. Polacy nie jeżdżą Saabami dlatego,że lubią Fiata czy Opla tylko dlatego ,że na Saaba wiekszosci nie stac . czytaj więcej

Wskaźnik Paliwa

Witam,nMam saaba 9-3 z 2010 r. 2.0 Turbo wersja amerykańska. Od kiedy go sprowadziłem nie działa mi wskaźnik poziomu paliwa. Byłem już u kilku mechaników sprawdzili licznik - działa, pływak w zbiorniku - działa. Byłem również u elektro mechanika oraz w serwisie Saaba gdzie wskazali mi że uszkodzona jest część nr 55 567 907, B207R. tylko w serwisie ta część elektroniczna kosztuje około 2 tys zł. Znalazłem podobną część nową za 350 zł ale facet powiedział mi że ten moduł nie ma żadnego związku z wskaźnikiem poziomu paliwa. Czy ktoś z was miał taką sytuację i może mi pomóc ? nPonadto kolejnym problemem jest wskaźnik ciśnienia powietrza w kole. Przy małej prędkości wskazuje brak powietrza w kole, natomiast przy większej prędkości wskaźnik gaśnie.nBardzo proszę o pomoc czytaj więcej

traktor

ja tez mam ten model i poza innymi usterkami z ktorymi zostawil mnie poprzedni wlasciciel uwazam ze praca silnika mogla by byc mniej glosna sprawdz zaplon jak jest przestawiony do tylu to ciezko zapala iczasem zadymi a jak do przodu to jest glosniejszy trzeba znalezc zloty srodek i cierpliwego co sie z tym pobawi moge sie mylic ale taka jest moja opinia .Co do czesci zamiennych to jestem mile zaskoczony bo na forach podaja straszne ceny no wiec trzeba troche poszukac i np. zawor egr kupic za 120 zl , do silnika bardzo wiele czesci pasuje od opla jak ten zawor, pozdrawiam ,moze nie pomoglem ale zawsze to wymiana pogladow . jedrek czytaj więcej

Czy moze mi ktos pomoc

Witam wszystkich, Ostatnio mialem pecha I moj samochod odmowil posluszenstwa. A mianowicie nie dziala nic .Na poczatku pokazywal ze nie laduje akumulatora.Umowilem sie z mechanikiem na godzine szosta I nie dotarlem. Zablokowalo sie wszystko w doslownym slowa tego znaczeniu. Nie moge nawet przekrecic kluczyka .Czy ktos mial moze podobny problem.Jesli nie ladowal akumulatora to moze cos z alternatorem? Mechanik powiedzial ze to raczej computer ale nie chce mi sie wierzyc ze w siedmio letnim samochodzie padl computer.Na wyswietlaczu widnieje napis ze jest zablokowany poniewaz jest popsute cos .Prosze o pomoc. czytaj więcej

Saab 9-3: Turbo-odrzutowiec

Ja osiagnalem swoje marzenie i zakupilem swojego pierwszego saaba w Anglii rocznik 2002 (koncowka roku) 2.2 tdi i smialo moge startowac ze 150 konna benzynka... marzeniem jest jednak aero... kolege nie powalila wesja benzynowa 9-3....ale kolega malo widzial i zdziwil by sie bardzo wsiadajac do fabrycznie tunningowanej przez koeninga wersji bi turbo 320km a to dopiero fabryczny tuning... prawda jest taka albo te auta sie kocha albo szczerze nienawidzi ...dla mnie sa rarytasem wsrod tabunu audi i bmw pedzacych po autostradach anglii... coz poczekam co zrobi Koenigsegg .... pozdrawiam saabfanow... czytaj więcej

Czy warto kupić: Saab 9-3 (2002-2012)

Przepraszam ale pan, który pisał tą opinie widział saaba tylko na zdjęciu, nigdy zapewne nim nie jeździł a co ważniejsze nie rozmawiał z żadnym z jego użytkowników. Moim zdaniem opinia jest błędna, awarie? Dla porównania przytoczę aluminiowe zawieszenie Passata, które na polskich drogach wytrzymuje 20-25 tys.km, czasem mniej i co pan redaktor na to? Proponuję zanim wypowiemy jakąś opinię samemu spróbować zgłębić temat, nie opierać się na opiniach(tak sądzę) konkurencji. Wcześniej jeździłem Passatem i porównanie obu marek wypada w mojej opinii zdecydowanie na korzyść Sabba. Marek czytaj więcej

Saab 9-3: Turbo-odrzutowiec

Mnie już nudzi wymyślanie przez ludzi że SAAB jest jak samolot, gdyż ma takie korzenie, tylko laik w samochodzie dostrzega samolot. Nieważne co firma SAAB wyprodukuje to każdy kto nie myśli, tylko osłuchał się tych pseudoteorii będzie się doszukiwał samolotu, ludzie dlaczego nie myślicie, please. Starczy tych dziwnych przekonań. SAAB przypomina wyłącznie samochód. A z samolotu ma tylko tyle, co inne auta budowane na naszym globie, tyle co kiedyś Polonez, Mercedes, BMW, Wołga, czy Jaguar. pozdrawiam czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia jest najchętniej kupowanym modelem w Polsce. Teraz do jej oferty dołącza wersja napędzana silnikiem 1.5 TSI.
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Porsche, Lamborghini i Bentleye będą elektryczne
Porsche, Lamborghini i Bentleye będą elektryczne
Szef Volkswagen AG zapowiedział, że już w niedalekiej przyszłości każdy samochód produkowany przez niemiecki koncern będzie występował także w elektrycznej wersji.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech